"כתבו לי שאני זונה ושרמוטה ואיזה מסכנים ההורים שלי"

לירי אמבר דווי | צילום: אורפז מיראן
לירי אמבר דווי | צילום: אורפז מיראן

מנחת המיניות לירי אמבר דווי פוצצה את הרשת כשלימדה גברים איך לענג אישה - באמצעות התבוננות באיבר המין שלה. למרות התגובות היא לא מתחרטת לרגע, וממשיכה במשימתה להעניק "חינוך מיני אמיתי"

88 שיתופים | 132 צפיות

"אנשים כתבו לי שאני זונה, שרמוטה, שאני צריכה אשפוז ואיזה מסכנים ההורים שלי", מספרת מנחת המיניות לירי אמבר דווי. אלה תגובות שהיא מקבלת באופן שוטף על התוכן שלה שעוסק במיניות במגוון צורות – ממדריכים לעינוג עצמי ועד סרטונים בנושא תנוחות סקס. ההד שהתוכן שלה מקבל אינו מפתיע אותה, או לפחות לא הפתיע בעבר – עד לינואר האחרון.

>>> מילה של הידיד הגיי: 15 טיפים לסקס שהוא לא ישכח לעולם

באותו החודש פרסמה אמבר דווי תמונה מתוך סדנת הגברים שלה ושל שותפתה טל איזק, שבה היא מראה ל-30 הגברים שהשתתפו בה את איבר המין שלה. למה? מאחר שלדבריה "רובם לא הישירו אליו מעולם מבט. בנות הזוג שלהן מובכות בחלקן, ורוב הנשים לא מלמדות את בני הזוג שלהן איך הן אוהבות לגעת בעצמן". התמונה התפוצצה ברשת והתגובות לא איחרו להגיע.

"לא חשבתי שזה יגיע למימדים האלה", היא אומרת על התמונה שרק אצלה בעמוד קיבלה 2,000 לייקים. התמונה הגיעה גם לעמוד המוכר "סטטוסים מצייצים", בו זכתה לכמעט עשרת אלפים לייקים ו-23 אלף תגובות. לא כולן היו תומכות, בלשון המעטה, וכללו כאלה כמו "מטורפת בא לי להקיא" או "איזה שיגעון, מה נהיה פה מאנשים". להפתעתינו, היא דווקא מבינה את המבקרים: "יכולתי להבין את האנשים שלא נתקלו בי מעולם וזה מה שהם רואים לראשונה. זה לא עובר חלק בגרון".

למה בחרת להדגים על עצמך?
"למה לא? יש לי את האביזרים שלי ואנחנו משתמשות גם בהם, אבל זה לא מספיק. להדגים על משהו שאינו האיבר עצמו זה סבבה אם רוצים להסביר על אנטומיה, אבל כשממש רוצים להראות טכניקות עונג או להראות את ההבדלים, שתינו – שותפתי טל ואני – מדגימות על עצמנו. ככה ילדים קטנים לומדים, 'אני אראה לך את שלי ואתה את שלך'. מלמדים אותנו שזה אסור אז כולנו חושבים שזה לא בסדר, אבל כשאנשים נמצאים במקום מבחירה, כשאף אחד לא נוגע בנו והגבולות ברורים – למה לא להראות את זה ככה? זוהי הפעם הראשונה שהרבה מהגברים האלה נמצאים מול איבר המין הנשי בהקשר חינוכי ולא מיני".

זה באמת נשאר באופן הזה?
"כן. הם כולם מפחדים שזה יחרמן אותם ואנחנו מנכיחים את זה. זוהי הדגמה של 20 דקות מתוך סדנה של שש וחצי שעות, שקודמות לה ארבע שעות הכנה. המשתתפים הופתעו מכמה שזה לא היה מיני. אנחנו מלמדות אותם איך להסתכל בעיניים אוהבות וטובות על איבר המין הנשי".

לירי אמבר דווי | צילום: אורפז מיראן
לירי אמבר דווי | צילום: אורפז מיראן

"לא חייבים להסכים עם זה", היא אומרת ביחס לתגובות הקשות שקיבלה כשהתמונה התפוצצה. "אבל זה משך מספיק אנשים כדי להיכנס לאינסטגרם שלי, להתחיל לעקוב ולהיחשף לעוד תכנים. יש גם מי שכתבו לי שמאז עשו בינג' על כל התוכן שלי ולמדו בעקבות זה לא מעט".

פתחתי להם את הראש

זו הלמידה שמחפשת אמבר דווי, והיא לא מבזבזת זמן. אחרי שלימדה גברים מה נשים אוהבות, היא רצתה ללמד את כולנו איך עושים את זה נכון, פשוטו כמשמעו. לכן החלה לפרסם באפריל האחרון סדרת סרטונים בשם "חינוך מיני אמיתי", שבהם היא מדגימה יחד עם שירה זיו ועידן שניר, מנחים למיניות וזוג בחיים האמיתיים, כיצד לבצע תנוחות שונות בצורה נכונה. בכל סרטון מדגימים שירה ועידן תנוחה מסוימת באופן שגוי, עד שלירי נכנסת ומסבירה כיצד לתקן. הסרטונים נעים בין עשרות למאות אלפי צפיות וקיבלו תגובות הרבה יותר חיוביות, כאלה שהפתיעו אפילו אותם.

"קשה להבין מתמונה ופוסט מה באמת קורה שם, כי הדבר הראשון שרואים זו פרובוקציה. אבל הפרובוקציה היא הרבה יותר בראש שלנו, בגלל הצורה שבה החברה שלנו תופסת סקס ולא בגלל מה שקורה בפועל בתכנים עצמם"

 

"אנשים מספרים שבתמונה מהסדנה הם לא הבינו מה אני עושה, ושבזכות הסרטונים האלה פתחתי להם את הראש. קשה להבין מתמונה ופוסט מה באמת קורה שם, כי הדבר הראשון שרואים זו פרובוקציה. אבל הפרובוקציה היא הרבה יותר בראש שלנו, בגלל הצורה שבה החברה שלנו תופסת סקס, ולא בגלל מה שקורה בפועל בתכנים עצמם".

בסרטונים האלה אתם שוב מדגימים את התנוחות בעצמכם. למה?
"כדי לעזור לאנשים באמת. ידענו שיש בהם אלמנט פרובוקטיבי, אבל חדשני. הרעיון הוא להראות איך חינוך מיני אמיתי יכול וצריך להיראות. כי לא משנה עד כמה אסביר במילים – זה לא באמת ימחיש איך עושים את זה. זה היה ברור שזה יהיה ויראלי כי זה מעניין אנשים, אבל לפני הכל – זה באמת עוזר. וגם, אם עושים הכל בהומור זה מתקבל בעין יפה יותר. עידן ושירה מצחיקים וקלילים ואני קשובה לאנשים. בסרטונים הראשונים שעשינו אנשים ביקשו שנשים אזהרת טריגר, כדי שלא יווצר מצב שהם יצפו בזה ליד הילדים, אז עשינו זאת".

>>> גל רובין חושפת תמונות נדירות מיום חתונתה כשהיתה בת 17

אילו תגובות אתם מקבלים לסרטונים הנוכחיים? 
"כותבים לנו שאנחנו עושים עבודת קודש ושאנחנו עוזרים לאנשים. אנשים מספרים שזה שינה להם את חיי המין כי הם קיבלו טיפ פרקטי ואשכרה ראו איך אפשר לבצע את זה. אומרים לי גם לא פעם שבאמצע סקס מדמיינים אותי עולה ומעירה על ביצוע התנוחות".

זה מתאים לך שמדמיינים אותך באמצע אקט?
"כל עוד זה עוזר להם, למה לא? אני לא נמצאת שם פיזית כשאנשים עושים סקס ואומרת להם מה לעשות. אולי יום אחד זה יקרה, אבל אני לא שם כרגע. להיות שם בתודעה שלהם מבחינת 'אולי נעשה את זה יותר נעים' – זה מבורך בעיניי".

בבית קראו לזה לעשות אהבה

היא בת 29 ומתגוררת בפרדס חנה. הוריה הם השחקן והבמאי רוני פינקוביץ' ז"ל והשחקנית טומי פינקוביץ'. היא מספרת שכבר מגיל צעיר דיברו על מין בפתיחות בבית, מה שנתן לה את ההבנה מגיל הנעורים שזה מה שהיא רוצה לעשות: לגרום לאנשים לדעת איך לגעת בעצמם וגם אחד בשני, והכל בפתיחות. "לא סיפרו לי סיפורים על חסידות שמביאות תינוקות. היו לנו ספרים שהסבירו בצורה מאוד יפה שילדים מגיעים לעולם ממיניות ואהבה. כך קראו לזה בבית שלי – לעשות אהבה. ההורים שלי תמיד הפגינו אהבה אחד כלפי השנייה".

זה היה ככה גם בגיל ההתבגרות?
"כן. אבא שלי היה הראשון שעשה לי שיחה על פורנו בגיל 13, כשנחשפתי לזה דרך שיחות עם חברים או בבית. הייתי מורידה משחקי מחשב ויחד איתם ירדו גם תכנים פורנוגרפיים. זה היה שיח שלא ידעתי כמה הוא לא שגרתי, עד שנהייתי מנחה למיניות. הייתי מזועזעת ומצולקת ואני ממש זוכרת את אבא שלי מסביר לי מה ההבדל בין זה לבין החיים. אמא שלי הייתה הצד שמוודא שאני עושה את הדברים ממקום נכון ושאשמור על עצמי. היא גם באה איתי לגניקולוגית כדי לקבל גלולות".

"הרגשתי שחוויתי משהו שאני מחוברת אליו משורש עמוק שאני לא יודעת להסביר. הבנתי שהגוף שלי יכול להסב לי עונג. דיברתי על זה עם חברים ולראשונה חוויתי דיסוננס. עם אמא זה היה בסדר, אבל עם החברים לא. הם אמרו שזה מביך ושאני זולה"

 

בגיל 15 חוותה את הנשיקה הראשונה, מה שהיא זוכרת בתור הרגע שבו התעוררה לחיים: "הרגשתי שחוויתי משהו שאני מחוברת אליו משורש עמוק שאני לא יודעת להסביר. הבנתי שהגוף שלי יכול להסב לי עונג. דיברתי על זה עם חברים ולראשונה חוויתי דיסוננס. עם אמא זה היה בסדר, אבל עם החברים לא. הם אמרו שזה מביך ושאני זולה".

חוויה לא פשוטה לבת 15.
"נכון. מצד אחד כולם היו כמהים לשמוע, אבל מצד שני התחילה שיפוטיות. הבנתי שאיתם לא מדברים. אז גם התחילה תקופה של כמה שנים שבהן חברים מהכיתה היו מספרים לי על חויוות שלהם בשושו, כי אני זאת שהייתה משתפת אותן בפומבי. בגיל מאוד צעיר נהייתי הסקסולוגית של החברים. בגיל 17 חוויתי סקס בפעם הראשונה, ואחרי גם הבנתי שאני רוצה ונהנית לדבר על סקס. הייתי בטוחה שאהיה סקסולוגית אבל החלום התפוגג כי תחום המשחק קרץ לי יותר. בהמשך שחררתי את חלום המשחק כי רציתי ללמוד על הגוף. זו הייתה התשוקה".

>>> בר רפאלי הצטלמה בעירום והתגובות ברשת מזעזעות

אחרי הצבא החלה לירי ללמוד, תחילה רפואה משלימה (עיסוי רפואי ורפלקסולוגיה), ומשסיימה את לימודיה הבינה שהיא יכולה לשלב את התשוקה הראשונית שלה – מיניות וגוף האדם – עם משחק, וללמד אנשים איך לגעת בעצמם וגם אחד בשני. היא למדה ב"מארג" טנטרה תרפיה, ומשם המשיכה לקורסים נוספים אונליין אצל מורים מארצות הברית. בשנה הבאה תחל ללמוד טיפול מיני באוניברסיטת תל אביב. לא מדובר בתואר אלא בקורס שאורך שנתיים ונלמד כחלק מלימודי רפואה – אותו ניתן ללמוד בנפרד.

רוצה ונהנית לדבר על סקס. לירי אמבר דווי | צילום: אורפז מיראן
רוצה ונהנית לדבר על סקס. לירי אמבר דווי | צילום: אורפז מיראן

בין היתר, היא מעבירה תהליכי עומק לזוגות ולנשים רווקות שקשורים לשדרוג המיניות בחייהם בליווי אישי ובסדנאות פרונטליות ואונליין. לפני כשנתיים גילתה את הטיקטוק, שחסם את תכניה לא אחת. היום היא מתמקדת בעיקר באינסטגרם, שם יש לה כמעט 35 אלף עוקבים, והצפיה בסרטוניה נעה בין עשרות למאות אלפי צפיות. גם בפייסבוק יש לה שתי קהילות – לגברים ולנשים. היום שמה הולך לפניה, אבל בעבר הלקוחות הגיעו גם דרך הרשתות ומפה לאוזן.

מאיפה בא הרצון לקחת את הדיבור הפתוח מהבית החוצה אל הרשת?
"אני באה למיניות ממקום מאוד רוחני והוליסטי. את המקומות הלא נגישים בתוך התחום של מיניות, אני רוצה להנגיש. זה קשה להתחבר לזה ולהבין מהי הכוונה של המיניות האחרת הזו. מדובר בתפיסת עולם אחרת לסקס, שלא מכוונת מטרה אלא מתמקדת בכאן ועכשיו".

"המיניות שלי היא הרבה יותר אינטימית ומחוברת, וזו גם הסיבה שאני לא רוצה להיות עם אנשים בחדר כשהם עושים סקס, כדי שהקשב שלהם לא ינותב אליי אלא אחד לשני. אם יום אחד אמצא דרך חדשנית לעשות את זה, אז אולי"

 

ברגע שהחליטה לפתוח את השיח על מיניות ברשת, הוריה, שעד כה הפגינו פתיחות – נסוגו: "אנחנו בכל זאת בני דורות אחרים. אבא שלי חלה בטרשת נפוצה והחליט לסיים את חייו בהמתת חסד בשוויץ, אבל גם כשעוד היה בחיים אמר לי שהוא תומך בי אבל לא רצה לדעת מה אני עושה ברשת. אמא שלי עברה תהליך. בהתחלה גם היא לא רצתה לשמוע, אבל לאט לאט התחילה להיפתח. היום היא מדברת איתי על זה".

>>> הוא היה אחד הדוגמנים הלוהטים בארץ. לא תאמינו מה הוא עושה היום

היה מישהו שבכל זאת היווה לך אתגר?
"בתקופה שבה התחלתי להתפוצץ ברשת היה לי בן זוג שבא מבית דתי. המשפחה שלו ממש לא אהבה את זה. שאלו אותו למה הוא איתי ולמה הוא הסתבך עם 'אחת כזאת'".

היו תגובות שגרמו לך לשקול מחדש את מה שאת עושה?
"אף פעם. קיבלתי תגובות קשות כמו 'יש לך מזל שאבא שלך לא בחיים יותר כדי לא לראות מה נהיה מהבת שלו'. מסערת התמונה ברשת התאוששתי מהר ולרגע לא התחרטתי. ברגע שאת שמה את עצמך בצורה חשופה בפרונט, את נהיית מושא להשלכות של כולם – לחיוב ולשלילה. אז גם את הדברים הטובים אני לא בהכרח לוקחת אישית. הדבר היחיד שאני לפעמים לוקחת קשה הוא תגובות ישירות על הגוף שלי. מבחינתי שיגידו שאני זונה או שרמוטה. אני יודעת שאלה היחסים של המגיבים עם המיניות שלהם, שמושלכים עליי".

יש דברים שאת לא מוכנה לעשות?
"שואלים אותי למה אני לא פותחת אונלי פאנס. אני לא רוצה לעשות פורנו, משהו שיחזיר אנשים אחורה. המיניות שלי היא הרבה יותר אינטימית ומחוברת, וזו גם הסיבה שאני לא רוצה להיות עם אנשים בחדר כשהם עושים סקס, כדי שהקשב שלהם לא ינותב אליי אלא אחד לשני. אם יום אחד אמצא דרך חדשנית לעשות את זה זה, אז אולי. אני בעיקר רוצה לנרמל את השיח ולהעביר לאנשים את הידע שלי בצורה הכי קלה ומהירה, לא כזו שהיא מוכוונת מטרה, פורנוגרפית ומוחצנת מדי. וזה מצליח".