לינוי אשרם: "אחרי הפרישה עליתי 12 ק"ג, ואני לא מכוונת לחזור לגוף הדקיק שהיה לי"

לינוי אשרם | צילום: מיכאל טופיול
לינוי אשרם | צילום: מיכאל טופיול

למה היא לא משתמשת בקרם פנים, איך השתנתה התזונה שלה מאז הפרישה ומה הטיפ שלה בשביל להתגבר על משברים? רגע לפני שהיא מתחילה להתכונן לפסטיגל, לינוי אשרם מגלה את הסודות הכי כמוסים

88 שיתופים | 132 צפיות

לינוי אשרם, 22, מתעמלת אמנותית בעבר, זוכת מדליית זהב באולימפיאדת טוקיו 2020. כיום מאמנת נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית לצד איילת זוסמן, סטודנטית שנה א' לחינוך והוראת ספורט ופרזנטורית "קורנפלקס של אלופות ואלופים" של תלמה. תשתתף בפסטיגל 2022.

>> יעל גולדמן פפר: "אני לא רוצה להיראות בת 20, אני רוצה להיראות סבבה לגילי"

שגרת טיפוח

"אני לא מבינה גדולה בסוגי עור, אני חושבת שיש לי סוג עור רגיל, והוא כהה. אני שוטפת אותו במים בלבד ולא בשום סבון פנים או מי פנים, אני צעירה ואני לא מרגישה שהוא יבש או זקוק ללחות. אני לא משתמשת כמעט בקרמים ולא משתמשת בקרם לחות כי העור שלי מרגיש טוב בלעדיו. שגרת הבוקר שלי מהירה מאוד. אחרי שטיפת הפנים, אני מצחצחת שיניים ושמה דאודורנט של דאב. למזלי יש לי עור כהה שלא נשרף בשמש, אבל אם אני צריכה לשהות בשמש אז אני שמה קרם הגנה לפנים של ד"ר פישר וספריי גוף של ויקטוריה סיקרט, הכל לוקח לי בערך דקה ואני מוכנה לצאת לדרך".

תיק איפור של לינוי אשרם. קרם הגנה לפנים של ד"ר פישר | צילום: יעל האן
תיק איפור של לינוי אשרם. קרם הגנה לפנים של ד"ר פישר | צילום: יעל האן

איפור

"אני מאמינה ביופי טבעי, לא שום דבר מוגזם כדי להיראות טוב, ולא אגזים בצבעים על הפנים כדי לחשוב שזה משדרג את ההופעה. ביומיום אני לא נוהגת להתאפר בכלל, אפילו לא שמה על הפנים מייקאפ. במהלך הקריירה שלי התאפרתי לבד להופעות על הפודיום, זה היה איפור במה חזק אבל עדיין בצבעים ניטרליים עם גווני חום. רק לפעמים אני מתאפרת בערב בעדינות, עם מסקרה וסומק של איל מקיאג', ולעיתים רחוקות גם עיפרון כהה מתחת לעיניים. אם אני שמה שפתון הוא בדרך כלל בצבע ניוד או ורוד בהיר. אני מסירה את האיפור עם מגבוני נטורל קר של ד"ר פישר".

הפינוק שלי

"כספורטאית פעילה עשיתי עיסויים של ספורטאים – מעין עיסוי רקמות עמוק – אחת לשבוע אצל רוני שחורי. היום אני מגיע פעם בחודש ואני אוהבת את זה מאוד".

תיק איפור של לינוי אשרם. בושם ורסצ'ה אדט BRIGHT CRYSTAL | צילום: יח"צ
תיק איפור של לינוי אשרם. בושם ורסצ'ה אדט BRIGHT CRYSTAL | צילום: יח"צ

בושם

"אני לא אוהבת ריחות כבדים ולא מתוקים אלא בשמים מעודנים. אני משתמשת בבושם הוורוד של ורסצ'ה – BRIGHT CRYSTAL א.ד.ט".

שיער

"השיער שלי דק ודליל, והוא היה גלי ומפוזר עד שעשיתי החלקה אורגנית אצל רויטל קטזיל. מדובר בהחלקה שאינה מזיקה לשיער. בפעם הראשונה שעשיתי זה לקח ארבע שעות, מאז אני חוזרת אליה אחת לחצי שנה רק כדי לחדש וזה לוקח שעה בלבד. השיער אחרי ההחלקה חלק לגמרי ומאוד נוח לקום, לסרק ולהמשיך הלאה".

תיק איפור של לינוי אשרם. מסקרה של איל מקיאג'. 139 ש"ח | צילום: מוטי פישביין
תיק איפור של לינוי אשרם. מסקרה של איל מקיאג'. 139 ש"ח | צילום: מוטי פישביין

גבות

"יש לי גבות עבות ואני אוהבת את המראה שלהן ושומרת עליהן, אבל פעם בחודש אני הולכת לנקות מעט אצל חברה של אימא שלי, שהיא קוסמטיקאית בעברה. אני לא מדללת ולא משנה את הצורה שלהן. על הדרך היא מטפלת בי בשפם ומסירה את השיער".

מני-פדי

"אני הולכת לנלה סדיג'ובה אחת לחודש. אני עושה רק סידור, אני לא אוהבת צבעוני ולהתפרע, שמה אומברה או פרנץ'. פדיקור אני עושה לבד עם קוצץ ציפורניים".

תיק איפור של לינוי אשרם. דאודורנט של דאב | צילום: יח"צ
תיק איפור של לינוי אשרם. דאודורנט של דאב | צילום: יח"צ

כושר

"אחרי הרבה מאוד שנים של אימונים אינטנסיביים כל יום, שעות ארוכות ביום, הגוף שלי היה תחת הרבה מאוד עומס והוא צריך את המנוחה שלו. סיגלתי לעצמי שגרת כושר חדשה שאני בוחרת מה לעשות בה. היום אני הולכת למכון כושר שלוש פעמים בשבוע בממוצע, מתחילה באירובי ואז אימוני כוח ותרגילי בטן. אני גם רצה – אבל זה עניין של מצב רוח – ולרוב עושה עד ארבעה ק"מ, לפעמים גם שישה עד עשרה ק"מ. לאחרונה מצאתי תחום חדש של ספורט: התחלתי לשחק טניס, לא יודעת איך הגעתי לזה, אבל פתאום בא לי לנסות כי זה נראה לי כיף ונחמד. זה תחביב מהנה בשבילי ואני כל הזמן משתפרת בו".

תזונה

"יש לי נטייה להשמין, ואם אני אוכלת הרבה אני עולה במשקל. כשעסקתי כל היום בספורט שרפתי הרבה קלוריות, אבל זה נגמר. אחרי הפרישה מספורט תחרותי עליתי 12 ק"ג במשקל, אבל אני חושבת שזה בסדר שעליתי במשקל ואני לא מכוונת לחזור לגוף הדקיק שהיה לי בעבר. עם זאת, עדיין הייתי רוצה להוריד שלושה קילוגרמים. בעבר לבשתי רק בגדי ספורט סביב השעון, ואחרי הפרישה קניתי לעצמי גרדרובה חדשה – לא רק בגלל המשקל, אבל גם. כל השנים הקפדתי על תזונה מאוזנת של ספורטאים כי זה היה מאד מחייב, ועד עכשיו אני שומרת על תזונה בריאה אבל פחות באדיקות. אם כספורטאית לא הרשיתי לעצמי כל מיני פינוקים והייתי אומרת לעצמי שזה לא שווה את זה, היום כשבא לי משהו – אני אוכלת. אם אנחנו יוצאים לאכול בהפסקה בזמן הלימודים, לפעמים כולם אוכלים שווארמה וגם אני – אבל האמת שאני לא ממש אוהבת את זה. האוכל האהוב עליי הוא שניצלים, רצוי בבית של אבא ואימא, אבל גם השניצלים שאני מכינה טעימים. כשיוצא לי אני מבשלת, אבל רק לפי מתכונים, אני לא מאלתרת. ביומיום אני מקפידה גם על אכילת פירות וירקות, כי בסוף אני ספורטאית ואורח חיים בריא היה וישאר חלק בלתי נפרד מחיי".

לינוי אשרם מקבלת את מדליית הזהב באולימפיידת טוקיו 202 | צילום: Laurence Griffiths, Getty Images
לינוי אשרם מקבלת את מדליית הזהב באולימפיידת טוקיו 202 | צילום: Laurence Griffiths, Getty Images
לינוי אשרם על האריזה של קורנפלקס של אלופות | צילום: גיא כושי ויריב פיין
לינוי אשרם על האריזה של קורנפלקס של אלופות | צילום: גיא כושי ויריב פיין

הטיפ שלי

"לא חשוב באיזה תחום תבחרו לעסוק – תשאפו להצלחה. אני עסקתי בספורט תחרותי וכיוונתי הכי גבוה. כשאנחנו עושים את מה שאנחנו אוהבים, אנחנו לא מרגישים את הוויתור, ועדיין זה כרוך בוויתורים שונים ויש לפעמים נקודות משבר. אני הסתכלתי על נקודת משבר כעל נקודת מעבר להצלחה הבאה, למדתי לצמוח ממשברים ולרצות להיות עוד יותר טובה. ואז, כשבאה ההצלחה, ידעתי שהמאמץ הגדול לאורך זמן היה שווה את הכל. נכון להיום אני פרזנטורית של תלמה של אלופים ועכשיו גם של אלופות, ואני שמחה שלקחו אותי כי אני מאמינה שכל אחד יכול: ילד, ילדה, נער או נערה, גבר או אישה. לא חשוב באיזה תחום עניין תבחרו, אם רק תאמינו ולא תוותרו לעצמכן, בסוף ההצלחה תגיע. כפרזנטורית של תלמה, אני נוסעת ברחבי הארץ ופוגשת צעירות רבות שמסתכלות עליי כעל מודל השראה. אני מדברת איתן בגובה העיניים ומשכנעת אותן שאם הן רק ירצו, יתמידו וישקיעו – הן יגיעו. אני מתרגשת מהעובדה שבנות צעירות מסתכלות עליי, רואות את הדרך שעשיתי ואומרות לי שאני דוגמה בשבילן. אני ממשיכה להיפגש עם הדור הצעיר כי זה כיף להרגיש שאני משפיעה עליהן, והן מסתכלות עליי ואומרות לעצמן שגם הן יכולות. ועוד דבר: כשלוקחים החלטות משמעותיות בחיים, צריך לקחת אותן בלב שלם. אני התלבטתי לגבי הפרישה, זה לא משהו שקרה ביום, רק כמה חודשים אחרי האולימפיאדה גמלה בי ההחלטה שאני מוכנה לפרק חדש בחיי ולאתגרים חדשים. מראש היה ברור לי שאני נשארת בעולם הספורט, מצאתי את האתגרים שלי בלימודים וכמאמנת של נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית לצד איילת זוסמן – מי שהייתה המאמנת שלי עד הפרישה. כבר היה לנו סיפתח טוב באליפות העולם עם מדליות זהב. זמן לאהבה? אם אני ארצה זה יקרה, החיים נראים יפים, מבטיחים ואני זורמת עם כל מה שהם מביאים לי".

>> סיון קליין חושפת את התופעה שתקפה אותה אחרי הלידה ואיך שיקמה את פניה