ליהי טולדנו: "מטרת העל שלי היא להיות חשופה, גם מול עצמי"

ליהי טולדנו | צילום: טל שמל
ליהי טולדנו | צילום: טל שמל

האובססיה לבילי אייליש, הסיבה בגללה היא לא קונה ב״שיין״ והעצה לחיים שקיבלה מאבא אבי. ליהי טולדנו עונה על השאלון שלנו

88 שיתופים | 132 צפיות

ליהי טולדנו, 20, חיילת, שחקנית וזמרת-יוצרת. השתתפה ב"הכוכב הבא" בקשת 12, בתו של הזמר אבי טולדנו. חיה בתל אביב עם השחקנית פרח בר מיניאלי, חברתה הטובה ביותר. עובדת בימים אלה על אלבום בכורה ומשחקת ב"מיוחדת", דרמת מתח חדשה ומקורית לנוער, שתעלה בקרוב ב"כאן חינוכית".

תעודת זהות בבקשה.
״זמרת יוצרת, שחקנית, חיילת בלהקה צבאית, כוסית״.

איפה אנחנו תופסות אותך עכשיו?
״במיטה, בחדר החדש שלי״.

>> ליאנה עיון הפכה לרווקה ומובטלת, אבל היא לא נבהלת

מאיפה את?
״במקור מגן יבנה. עברתי לתל אביב לפני חמש שנים כשהתחלתי ללמוד תיאטרון בתלמה ילין. גרתי אצל אחים שלי ואצל חברים. הסתובבתי עם שקיות בין בתים כמו הומלסית, עד שלא מזמן אני ובר מיניאלי, החברה הכי טובה שלי, עברנו לגור ביחד בפלורנטין.

מה הדבר הכי יפה שאמרו לך לאחרונה?
״עבדתי בבר בפלורנטין תקופה קצרה. היה לי לקוח בשם שלמה, סכיזופרן שחי עם פוסט טראומה מהצבא. הוא הכי חכם והכי רגיש והתאהבתי בו באמת ממבט ראשון. דיברנו על החיים והתחבקנו וצחקנו והתרגשתי ממנו כל הזמן. באחת מהפעמים שהוא הגיע לשבת אצלנו, הוא הביא לי שרשרת ואמר לי שבכל פעם שאהיה עצובה, אסתכל עליה ואזכור שהוא אוהב אותי. בכיתי שעות. מאז אני עונדת אותה״.

ליהי טולדנו | צילום: טל שמל
ליהי טולדנו | צילום: טל שמל

מה הדבר שהכי מטריד אותך ברגע זה?
״הייתה לי שיחה עם אח שלי, אורי טולדנו, שעכשיו הוציא אי.פי מבריק והוא המוזיקאי הכי מוכשר שהעולם הזה ראה אגב, ודיברנו על מוזיקה. השמעתי לו כמה מהשירים שאמורים לצאת באלבום הבכורה שלי השנה, אלבום שאני עובדת עליו בשנים האחרונות. אני כותבת, מוחקת, מקליטה, גונזת. אני בשלב של חיפוש וזה שלב שהוא סיוט בשביל אנשים שאוהבים שחור ולבן כמוני. בתקופה האחרונה אני מרגישה שאני בתנועה ממש גדולה, ושהכל קורה ועומד לקרות. פתאום שוב, כמו כל כמה חודשים, נשלחתי למחשבות – לא בגלל הדברים שאורי אמר, אלא בגלל מה שהרגשתי כשהשמעתי את השירים. שוב הרגשתי מאוד רחוקה מהמקום שאני כבר רוצה להיות בו, הבנתי שהאלבום שאני כותבת עדיין לא מספיק טוב, ושאין לי דברים מספיק חשובים או מעניינים להגיד לעולם. הבנתי שיש עוד דרך ארוכה מאוד עד שאצליח להתחבר לעצמי ולמקומות בי שאני עוד לא מכירה – ועוד יותר ארוכה הדרך עד שאצליח לחשוף אותם. ההבנה הזאת היא קשה, במיוחד אחרי שאת בטוחה שאת בכיוון הנכון. זה מבאס. כרגע אני קצת מותשת ועייפה מזה, אבל יודעת שעוד כמה ימים אני חוזרת עם הרבה דלק. ככה אני״.

>> אחרי שכבש את איטליה, אורי טולדנו מסתער על ישראל

מה הדבר האחרון שחיפשת בגוגל?
״׳שיין הלפ מי׳. ראיתי כתבה על העובדות של shein שקוראות לעזרה בפתקים שהן מכניסות לשקיות שהן אורזות ורציתי למות. הן עובדות כל היום כמו חמורות ומקבלות כלום כסף והן אומללות. אני שונאת את זה שדברים כאלה עוד קורים בשנת 2022, זה פשוט מזעזע ומחריד אני באמת בחיים לא קונה שם יותר, ולא באינטרנט בכלל. אסור לנו לחיות על חשבון החיים של אף אחד. זה מכעיס אותיייייי״.

דבר אלינו במספרים.
״כמה שירים כתבתי? לפחות 150. כמה שירים יצאו באלבום שלי בסוף? כנראה עשרה. בכמה סדרות שיחקתי? 2  כמה אני רוצה כבר שהאלבום שלי ושהסדרות ייצאו? 1000754367״.

מה הספר האחרון שקראת?
״׳כוחו של השחקן׳ של איוואנה צ׳בק, זאת שיטת משחק מאוד מאוד טובה לי״.

למי את מאזינה?
״בילי אילייש, בילי אייליש, ושוב, בילי אייליש״.

מי היא הסול מייט התרבותית שלך?
״בילי אייליש, אני יודעת, אני בחורה מפתיעה – אבל היא כל מה שאני רוצה להיות. היא בגילי והיא שברה את כל השיאים האפשריים בעולם, והיא כותבת הכי חשוף שיש בתקופה הנוכחית. היא אמיצה, חדה, שנונה ולא מפחדת להגיד דברים קשים. האמת שלה מקרבת אליה כל כך הרבה בני נוער, וגם מבוגרים שמזדהים איתה. היא יוצרת אמפתיה וגורמת לי להרגיש בנוח עם דברים שאני עוברת. אני חושבת שהקלף שלה שהכי קנה אותי הוא האותנטיות. היכולת להיות כל כך כנה, ולכתוב כל כך מבפנים. זה שהיא ופיניאס, אח שלה, יצרו את האלבומים הראשונים שלה בחדר הקטן שלהם בבית של ההורים זה בלתי נתפס. כל הפשטות הזאת משגעת אותי״.

"האלבום הזה שאני עובדת עליו לוקח זמן, אבל אני יודעת שהוא יהיה הכי גדול כאן. אחריו קיסריה לא תהיה כל כך רחוקה".

 

מי או מה מצחיק אותך?
״חברים שלי, כל מי שסביבי חייב להיות מצחיק. זה תנאי קבלה״.

מה הקללה האהובה עלייך?
״זונה, כל דקה וחצי, לא משנה מה הסיטואציה היא שם. אני מרוקאית מגן יבנה, מה נעשה? אבל חשוב להדגיש שאני מקללת רק את מי שאני אוהבת ורק ליד מי שאני אוהבת. אני משתדלת לנהוג בקלאסיות למרות שהקשר ביני לבין קלאסית הוא מקרי בהחלט, אז אולי אפסיק להשתדל…״.

מתי בכית בפעם האחרונה?
״לפני כמה ימים. הלכתי לישון והייתה לי הזרה ממש חזקה, פתאום הסתכלתי על החדר החדש שלי ולא הבנתי מה אני עושה בו ומתי הכל הספיק להשתנות ככה. אני בתקופה שכל מי ומה שהיה לי בחיים כבר לא, אנשים התחלפו, עברתי דירה והכל חדש. פתאום זה הרגיש לי מאוד מוזר. רציתי את המוכר״.

למה או למי את מתגעגעת?
״לרוקי הכלב שלי. קיבלתי אותו ביום הולדת בגיל 4 והוא נפטר ביום ההולדת שלי בגיל 17. אחרי חצי שנה הוא הפך להיות הקעקוע הראשון שלי. לפני חודש בר ואני אימצנו גור חתולים והוא הכי חמוד שראיתי בחיים שלי. הלב שלי נפתח אליו מחדש, עבר מספיק זמן כדי שאצליח. הוא כן מזכיר לי את רוקי ואת הרגשות שהיה מוציא ממני, יש הרבה געגוע״.

מה השריטה שלך?
״לנקות 24/7. יש לי OCD חמור ואני חייבת שהכל כל הזמן יהיה במקום, נקי ומצוחצח בלי פירור. אימא שלי אשמה!!! גמרה עליי עם הניקיון הזה שגדלתי עליו״.

מה ההרגל המגונה שלך?
״לעשן סיגריות מגעילות שיהרסו לי את הקול ואת הקריירה עוד רגע״.

מה העצה הכי טובה שקיבלת בחיים?
״אבא שלי אמר לי תמיד לזכור שאני לא בתחרות עם אף אחד חוץ מעצמי. הוא אמר לי את זה כשהשתתפתי בתחרות שירה בגיל 8 ושרתי את 'מורה לחיים' של קרן פלס. זאת הייתה הפעם הראשונה שעליתי לבמה לבד. עד היום אני מזכירה לעצמי את זה. אני לא בתחרות עם אף אחד, ואף אחד לא רודף אחריי, יש לי את כל החיים לדייק אותי ולהפוך אותי לדבר הגדול, הרגיש והחכם שאני רוצה להיות. התחרות שלי היא עם עצמי. מה שחשוב זה תמיד להיות בתנועה ולגדול, להיות יותר טובה מאתמול. אני מיישמת את העצה הזאת כל הזמן״.

מה הרגע שהכי השפיע על הקריירה שלך?
״ההשתפות ב'הכוכב הבא' אני מניחה. שם יצאתי למסע החיפוש הזה שאני מדברת עליו, התוכנית האיצה בי לעשות את זה. עצרתי את כל מה שהתחלתי – למשל כל מיני סינגלים שהוצאתי עם רוברטו שיש להם אפס קשר אליי – והחלטתי לגנוז סינגל וקליפ שהיו אמורים לצאת במקביל לתוכנית – ולשבת לכתוב. למרות שהיו שם איזה 15 שניות של הייפ, החלטתי לעצור הכל כדי לחשוב מה אני רוצה להגיד לעולם וכמה אני מחוברת לעצמי בשביל להיות כנה. הרי מוזיקה שאין בה כנות ואומץ היא לא מעניינת. האלבום הזה שאני עובדת עליו לוקח זמן, אבל אני יודעת שהוא יהיה הכי גדול כאן – ושאחריו קיסריה לא תהיה כל כך רחוקה. מזל שהיה את 'הכוכב' כדי להבהיר לי כמה אני עוד לא בשלה לצאת החוצה. כמה אני עוד צריכה לעבור ולהכיר את עצמי, כדי שמה שאני רוצה לעשות במדינה הזאת לא יהיה אחד מיני רבים, הוא יהיה הכי גדול. דברים גדולים וטובים לוקחים זמן״.

מה ההחלטה הכי טובה שעשית?
״לעבור ללמוד בתלמה ילין. המעבר החד הזה מגן יבנה לתל אביב כילדה בת 15 שעד אז גן יבנה היה כל מה שהיא הכירה, הפך אותי למי שאני היום. אני מורכבת, יש בי הרבה מכאן והרבה משם וזה מייחד אותי בהרבה מובנים. הזהות שלי כנראה הייתה אחרת לחלוטין אם הייתי נשארת לגדול בגן יבנה. איזה מזל שעברתי ושאני הליהי שאני היום״.

על מה את הכי אוהבת להוציא את הכסף שלך?
״אוכל, ברור״.

מי האדם הכי סקסי בעולם בעינייך?
״שאלה גדולה. הרבה אנשים סקסיים בעיניי, אין לי טעם ספציפי. זה תמיד תלוי גם באופי ובאנרגיה שבן אדם משדר, לא בקטע פוליטיקלי קורקט, אופי וביטחון הופכים בעיניי אנשים לא מאוד יפים להכי יפים בעולם. אם הייתי צריכה לבחור באדם הכי סקסי כנראה הייתי בוחרת במושא האהבה שלי גל תורן, שגם שיחקתי איתו ב'מי שמע על חווה ונאווה', וכמעט מתתי כי רציתי שנתחתן על הסט״.  

מה הדבר שאת הכי מחכה לו כרגע?
״שהאלבום שלי יצא, ושהוא יהיה סנסציה שהמדינה עוד לא ראתה״.

מה היית רוצה לשנות בעצמך?
״הכל אצלי הוא שחור ולבן, אפס או מאה. הייתי רוצה למצוא הנאה גם בתהליך, בסימן שאלה, באפור, לדעת לשהות בעכשיו ובהווה ולהתמסר אליו, גם אם הדברים לא ברורים עד הסוף״.

ליהי טולדנו | צילום: טל שמל
ליהי טולדנו | צילום: טל שמל

על מה יש לך רגשות אשם?
״על כל רגע שאני פועלת מתוך יצר רע ולא מצליחה להשתלט עליו, שם אני מרגישה לא שלמה עם כל בחירה שאני לוקחת. אני מאמינה באנרגיות ובקארמה, וכשאני לא טובה לאנשים ולעולם – לא יהיה לי טוב. כשאני פועלת מתוך יצר רע אני יודעת שאני לא רק פוגעת במי שמולי, אלא גם בי״.

מה חסר לך בחיים? 

״לאהוב אותי באמת, להתקרב לעצמי ולדעת אותי הכי טוב. לפעמים אני כל כך מאמינה למגננות שלי שאני מפספסת את האמת. מטרת העל שלי היא להיות חשופה, מול עצמי ומול העולם, ויש לי עוד דרך עם זה. גם במוזיקה שלי וגם במשחק״.

איזו שאלה שלא שאלנו אותך היית רוצה לשאול את עצמך וכיצד היית משיבה?
״איך את כזאת כוסית? לא יודעת, פשוט נולדתי ככה…״.