ליאנה עיון הפכה לרווקה ומובטלת, אבל היא לא נבהלת

ליאנה עיון לקלווין קליין לפקטורי 54 | צילום: יח"צ
ליאנה עיון לקלווין קליין לפקטורי 54 | צילום: יח"צ

השנה של ליאנה עיון נפתחה בצילומים לסדרה של גורי אלפי ולסדרת מתח בכיכובה, אבל אז ההצעות נעלמו והיא נפרדה מהחבר דוד שיסל. כעת היא מככבת בקמפיין לפקטורי 54 ולומדת לא להיבהל מהשקט

88 שיתופים | 132 צפיות

הלו"ז של השחקנית ליאנה עיון פתאום פנוי. בהיעדר עבודה היא פתאום מוצאת את עצמה מבלה ברביצה על הספה עם סדרה בנטפליקס, בקריאת ספרים, בבישול וקרמיקה, עכשיו יש לה גם זמן לפגוש חברים, להתאמן בחדר כושר, היא קצת מטיילת ועשתה גיחה קצרה לחו"ל. בקיצור, הכל הכי הכי באיזי. כיף? לא ממש.

>> מיטל גל סויסה: "הרבה שחקניות לא תלויות רק במקצוע הזה"

"כל יום שלי נראה אחרת: פילאטיס, פגישות עם האחיות ועם חברות וצפייה בסדרות. אני נהנית אבל יש גם קושי בזה", היא אומרת, "לא רק בגלל אי הוודאות שאינך עובדת, אלא בגלל הרצון לשגרה".

דווקא השנה האחרונה התחילה עם עומס עבודה, היא צילמה סדרה ל-yes בשם "מי שמע על חוה ונאוה" שביים גורי אלפי, וגם את העונה השנייה של סדרת המתח לנוער "בת השוטר", אחרי שתפקידה בסדרה בעונה הראשונה זיכה אותה במועמדות בפרסי הקולנוע והטלוויזיה. אבל פתאום כלום, נאדה, היא מצאה עצמה מובטלת ממשחק – להוציא קמפיין לקולקציית הקיץ של קלווין קליין אליו לוהקה על ידי פקטורי 54, ולזה עוד נחזור בהמשך.

ליאנה עיון לקלווין קליין לפקטורי 54 | צילום: יח"צ
ליאנה עיון לקלווין קליין לפקטורי 54 | צילום: יח"צ

בעולם בו דוגמניות ושחקניות רבות מוצאות לעצמן עוד תחום, יובל שרף הפכה גם ליזמית, טיטי איינאו פתחה מכון טיפוח, עדן פינס הוציאה ליין משלה ורבות נוספות אחרות מעדיפות לא לשים את כל הביצים בסל אחד. עיון (27), שחקנית מצליחה ומוערכת, עוד לא שם, ובכל זאת אבל יש לה הרבה הרהורים ומחשבות כלליות על עולם המשחק שעד כה מאוד פינק אותה. "אני לא נבהלת מזה שאין לי עכשיו זוגיות ואין עבודה, אבל תמיד צריך לעשות חשבון נפש".

עם יד על הלב, זה לא מפחיד אותך שפתאום אין עבודה?
"אני לוקחת את זה באיזי ואני לא בשלב שזה מפחיד אותי. יש לי כבר הבנה שמדובר במקצוע לא יציב לעומת מקצועות אחרים. במקצוע שלנו, השחקנים, יש תקופות של אי ודאות. לפעמים קורה שאני עסוקה מארבע בבוקר עד 12 לילה וכשאני חוזרת הביתה אין עם מי לדבר, ובזמן נתון אחר אין פרויקט חדש באופק, אבל אני לא נותנת לזה להמאיס עליי את עולמי. פעם הייתי יכולה להיכנס מזה ללחץ, היום אני חיה עם זה בשלום ואני אומרת לעצמי שדברים יקרו בזמן הנכון ובמקום הנכון. אז עכשיו אני קצת כמו פנסיונרית ואני מנסה להיות בהשלמה עם מה שאין לי שליטה עליו".

יש מחשבות על תוכנית מגרה רק למקרה ש…?
"אין לי תוכניות גם לעוד חודש, אני חיה יום ביומו. אני נהנית להתאמן בפילאטיס, יוגה, מדיטציות וכל דבר שעוזר ללמידה יותר רוחנית. אין לי מחשבות לעשות משהו אחר במקום לחכות בבית לתפקיד, אם למשל אחליט להיות מורה ליוגה אז זה יבוא רק כי יהיה לי רצון למשהו אחר שימלא אותי – אבל לא ממקום של חסך. הבחוץ לא יכתיב לי איך להתנהל, אני בזרימה עם הכל. אולי בכלל ארצה להיות רואת חשבון? כרגע אין לי רצון לעשות משהו מחוץ משחק".

המצב הזה משפיע גם על ההתנהלות הכלכלית?
"כן, זה ניהול כלכלי אחר. אני צריכה לסדר את ענייני הכספים בצורה שחושבת גם קדימה".

הזמן הפנוי משחרר גם מבחינת התזונה?
"התזונה שלי צמחונית, לאחרונה אני קצת משחררת ואוכלת מה שבא לי. בצילומים ל'בת השוטר' אכלנו הרבה חטיפים ושטויות אבל כשבא לי אני משחררת ולא מלקה את עצמי. לא ברמה של סטייק, אבל כן המבורגר צמחוני וצ'יפס. אני נהנית לאכול, אבל אני מתאמנת ושומרת".

ליאנה עיון לקלווין קליין לפקטורי 54 | צילום: יח"צ
ליאנה עיון לקלווין קליין לפקטורי 54 | צילום: יח"צ

התקופה הזאת מצאה את עיון נטולת זוגיות אחרי שנפרדה מבן זוגה דוד שיסל, בנו של הבמאי צבי שיסל ז"ל. לפניו ניהלה מערכת יחסים עם הרופא הפלסטיקאי, ד"ר אוריאל גוברין, ועכשיו, אחרי שנה וקצת, נפרדה כאמור משיסל הבן. "זה היה מאוד עצוב, אני מאוד אוהבת אותו, אבל מה שלא שלי – לא שלי, ואני עם זרועות פתוחות לעולם", היא אומרת, "כשאת נכנסת למערכת יחסים את חושבת שהיא רצינית אבל דברים קורים בדרך".

זה היה עוד שיעור ביחסים?
"אלה דברים שאני שומרת לעצמי, זה מאוד אישי. אני חיה בעולם מאוד חשוף אז יש דברים שנשארים שלי".

את שומרת על קשר עם האקסים?
"לא. אם משהו נגמר, צריך לשחרר אותו. אם יש מקום לחברות – אז כן, אבל זה עוד לא קרה לי".

עיון היא ילידת רמת גן, אמצעית בין שלוש בנות להוריה ועוד אח אחד בן 12 מפרק ב' של אביה ירון, הנשוי לשדרנית הספורט מירי נבו, שלפי עיון תמיד מהווה מודל השראה עבורה. עיון התחילה את הקריירה כמדובבת באולפן ההקלטות של אביה, בין השאר ב"מפלצות בע"מ", "פיטר פן 2", "היפהפייה והיחפן", "מרד החיות", "טרזן 2", "חוות הקסמים", "אווטאר" ועוד ועוד, אבל חלום המשחק תמיד היה שם. היא שירתה בתיאטרון צה"ל, אחר כך נסעה לקורס משחק בלוס אנג'לס וחזרה אחריו לארץ כי הבינה שקודם עליה לגבש לעצמה זהות כשחקנית לפני שהיא קובעת היכן לחיות.

ליאנה עיון לקלווין קליין לפקטורי 54 | צילום: יח"צ
ליאנה עיון לקלווין קליין לפקטורי 54 | צילום: יח"צ

עולם המשחק קיבל אותה בסבר פנים יפות. ברזומה המקצועי שלה אפשר למצוא בין השאר את סדרת הילדים "פוראבר", הסדרות "קיבוצניקים", "שכונה", "בעלת החלומות" ו"בלאק ספייס" והסרטים "ביום שהאדמה רעדה", "בתולים" של מאור זגורי ו"בחורים טובים" שהעניק לה מועמדות בתחרות פרסי הטלוויזיה לילדים ונוער. חוץ מזה היא עשתה תפקידי הנחיה והצטלמה לקמפיינים שונים, וזו רק רשימה חלקית. אבל אם אחרי כל אלה השם שלה לא מתנגן לכן על הלשון, זה קשור בעובדה שהיא לא מתמנגלת, כמעט לא רואים אותה אירועים והיא עושה הפרדה בין החיים המקצועיים לאישיים.

בימים אלה מתגוררת עיון בדירה שכורה בדרום-מרכז תל אביב, אליה עברה אחרי הפרידה. היא רוכבת על טוסטוס ומעידה על עצמה כמי שמתעצבנת מהר מאוד על הכביש. "לא מתייחסים אלינו, יש לי כבר ארסנל של קללות", היא אומרת, "חוץ מהעניין הזה, אני בחורה די סטנדרטית".

לאחרונה הצטלמה עיון היפה למותג קלווין קליין עבור פקטורי 54. "אני לא דוגמנית ולא עושה את זה הרבה, אבל בעיניי להצטלם למותג שהוא וואו כמו קלווין קליין זה כמו להצטלם לתפקיד טוב", היא אומרת, "הצילומים היו מבחינתי סוג של משחק והקולקציה היא ממש אני: סגנון נקי, ג'ינס וטי, הכי פשוט ונוח וכיפי ובאיכות טובה".

ליאנה עיון לקלווין קליין לפקטורי 54 | צילום: יח"צ
ליאנה עיון לקלווין קליין לפקטורי 54 | צילום: יח"צ

זוהי לא הגיחה הראשונה של עיון לעולם הדוגמנות, בעבר הצטלמה לקמפיין בישום של קרולינה הררה ולרשת ההלבשה התחתונה פיקס.

יש לך פרויקט חלומות כשחקנית?
"לא. אני לא שוללת כלום, אני רוצה הכל, הייתי רוצה לעבוד ולעשות פרויקטים מדהימים ומסקרנים מעבר לים, לחוות את המקצוע בצורה הכי יפה, גם מסעירה וגם רגועה. כשיגיע הזמן לטוס לשם – אדע, ואסע עם תוכנית. אני מאוד סומכת על האינטואיציות שלי וכרגע זה לא מרגיש נכון לטוס. אולי עוד שנה".

ובכל זאת, איזו שיחת טלפון תשמח אותך?
"האמת שאין שיחת טלפון שאני מצפה לה, ואני תמיד מעדיפה שיחת ווטסאפ על טלפון. אני לא מחכה, גם לא לאריאלה ממפעל הפיס. מה שיש לי משמח אותי. היום אני מנסה להתמקד בפשטות".

>> קורל ביסמוט: "הסתפקתי במועט, וכשנגמר הכסף יצאתי שוב לרחוב לשיר"