איפור לפורים: הטעויות שהורסות את העור ואיך להימנע

איפור לפורים | צילום: Gettyimages
איפור לפורים | צילום: Gettyimages

איפור ופורים הולכים יחד כמו אוזן המן ופרג, אבל יש כמה טעויות שיכולות לחרב לך את הפנים. פולה בליק דיין, האישה שאחראית לעור הזוהר של אופירה אסייג, ממליצה איך לעשות את זה נכון וממה להיזהר

88 שיתופים | 132 צפיות

קשה לחשוב על לחגוג את פורים השנה, כשהחג הכי צוהל והכי שמח חל בתקופה הכי טראגית שידעה המדינה בכל שנותיה. אנחנו הכי מבינות את מי שלא מסוגלת להיכנס לאווירת החגיגות, וגם הכי מבינות את מי שכמהה לתחושת שפיות זמנית ורוצה לשמוח קצת לרגע ולהתנתק מהכל. אז אם החלטת שבא לך להתחבר לרוח החג ואת מתכננת להתחפש ולהתאפר למישהי שחיה במקום שפוי יותר, לקוסמטיקאית המפורסמת פולה בליק דיין יש כמה דגשים חשובים בשבילך.

>> "נגמלתי מאייליינר": סודות הטיפוח של האישה שכולן רוצות להתלבש כמוה

"עור הפנים שלנו עובר התעללות לא קלה בפורים", אומרת בליק דיין. "כמויות האיפור והמוצרים שונים שאנחנו מורחות על הפנים והגוף סותמים לנו את הנקבוביות, והם בדרך כלל מכילים המון חומרים כימיים. זה תקף במיוחד לבנות הנוער שמתהדרות בכמויות לא מבוטלות של איפור, הצללות ושאר ירקות".

אז איך תשמרו על העור בפורים? הנה הטיפים והעצות של בליק דיין למיזעור הנזקים:

1. הכל מתחיל בבסיס

הקפידו על מריחת סרום וקרם לחות איכותי על הפנים לפני מריחת האיפור. זה יסייע בשלושה דברים. הראשון: הגנה על העור. הלחות תייצר מעין שכבת הגנה ותפחית באופן משמעותי את גירוי העור. השני: כך יהיה יותר קל להסיר את האיפור. השלישי: הסרום וקרם הלחות יחדרו לעור הפנים וימנעו חדירת הרכיבים של מוצרי האיפור עצמם, כאמור האיפור מכיל חומרים כימיים שעלולים לפגוע בעור הפנים.

2. רגישות מדי? חכו רגע

בדקו אם אתן רגישות לאיפור לפני שאתן מתחילות לצבוע את הפנים. לפני שאנחנו מורחות איפור על הפנים, כדאי לנסות את האיפור באזור נסתר, כך שאם נגלה רגישות לאותו מוצר נוכל למנוע נזק לכל הפנים.

משרד הבריאות אישר את זה? | צילום: Gettyimages
משרד הבריאות אישר את זה? | צילום: Gettyimages

3. בריאות לפני הכל

יש על המדפים ברשתות הפארם והחנויות מיליון סוגי מוצרים, זולים ויקרים יותר. לפני שבוחרות מוצר איפור – חובה לבדוק שהוא אכן מאושר על ידי משרד הבריאות. בנוסף, רצוי להימנע מלהשאיר את האיפור שעות רבות על העור, ולהוריד את האיפור ברגע שניתן. איפור שנמצא זמן רב על העור תופס חיידקים, יכול לגרם לנגעים על העור ולהופעת אלרגיות ופצעונים בעור פנים רגיש.

4. לסיים את הערב עם סבון פנים

אחרי שהיינו יום שלם עם איפור, רצוי לשטוף את העור עם סבון פנים במים ובכך להסיר את כל השאריות. לאחר הסרת האיפור יש לטפל בפנים באופן מיטבי, לנקות ולהזין אותו טוב. שימו לב שפירות הדר עשירים בחומצות ובוויטמינים, ויכולים לעשות פלאים לעור הפנים. התפוז והלימון מכילים למשל חומצה אלפא הידרוקסית, המעודדת את התחדשות העור והורדה של תאים מתים משטח עור הפנים.

אל תשכחי להסיר את כל השאריות | צילום: Gettyimages
אל תשכחי להסיר את כל השאריות | צילום: Gettyimages

>> אל תעשי את זה! טעויות הטיפוח שעלולות לגרום לפיגמנטציה

פילינג טבעי לניקוי העור: המתכון של פולה בליק דיין

1 כף מיץ לימון טרי
1 כף מיץ תפוז טרי
1 כפית גבינה לבנה
1 כפית קוואקר
הוראות הכנה: לערבב הכל בכלי ולמרוח על הפנים באופן אחיד ולהשאיר למשך 20 דקות, ולאחר מכן לשטוף את הפנים עם מים פושרים.

מסכת הזנה טבעית: המתכון של פולה בליק דיין

1/2 כפית תבלין כורכום
1 כף שמן זית
1 חלבון ביצה
1 כפית דבש
הוראות הכנה: יש לשים את כל המרכיבים בקערה קטנה, לערבב הכל ולמרוח בעדינות על הפנים באופן אחיד. יש להשאיר על הפנים למשך כ-30 דקות ולשטוף עם מים פושרים. לאחר ניקוי עור הפנים מרחו סרום איכותי שישיב לעור הפנים את הוויטמינים והמינרלים שאבדו, וכמובן קרם לחות מזין. הפעולות הללו יחזירו לעור הפנים את החיוניות וירגיעו את העור.

פולה בליק דיין | צילום: אור גפן
פולה בליק דיין | צילום: אור גפן