ממיכל אנסקי עד מורן אטיאס: ישראל נגד אנג'לינה ג'ולי

אנג'לינה ג'ולי | צילום: TOLGA AKMEN/AFP via Getty Images
אנג'לינה ג'ולי | צילום: TOLGA AKMEN/AFP via Getty Images

אנג'לינה ג'ולי תוקפת שוב את ישראל בחריפות וכבר לא מגלה שום אמפתיה. מפורסמים רבים בישראל התקשו לעמוד מנגד, וביממה האחרונה תוקפים את השחקנית ברשת: "תומכת בטרור אנטישמי"

88 שיתופים | 132 צפיות

בזמן שמאות סלבס כבר הביעו את תמיכתם בישראל, או לפחות גילוי להפסקת ההרג בשני הצדדים, השחקנית אנג'לינה ג'ולי ממשיכה למתוח ביקורת חריפה על ישראל ברשת – מבלי להזכיר את מעשי הזוועה של חמאס בשבעה באוקטובר. המוני ישראליות וישראלים, בהם גם מפורסמות ומפורסמים, החליטו לתקוף את השחקנית בחזרה וביממה האחרונה מתחוללת מלחמת הסברה של ממש בפיד של ג'ולי.

>> גל גדות פורצת בדמעות: "לאן נעלמה האנושיות?"

תחילה, לפני מספר ימים, ג'ולי עוד עשתה קולות כאילו היא מעט בעדנו, כשכתבה בחשבון האינסטגרם שלה: "כמו מיליונים אחרים, אני מזועזעת בעניין מתקפת הטרור בישראל. המוות המיותר של כל כך הרבה אזרחים. אני גם מתפללת להחזרתם של כל השבויים".

"עם זאת, מה שקרה בישראל לא יכול להצדיק את הפיצוצים שנשמעים בעזה, את אלה שנהרגו שם, או את אלה שכעת אין להם גישה למים, חשמל או אוכל, ואין להם יכולת להתפנות משם", כתבה אז.

אתמול (רביעי), בעקבות ההפצצה של כוחותינו על ג'באליה, כתבה ג'ולי פוסט נוסף ונוקב יותר: "זוהי הפצצה מכוונת של אוכלוסייה לכודה שאין לה לאן לברוח. עזה היא כלא פתוח כבר כמעט שני עשורים והופכת לקבר אחים", כתבה. "ארבעים אחוז מההרוגים שם הם ילדים. משפחות שלמות נרצחות. בזמן שהעולם צופה ובתמיכתן הפעילה של ממשלות רבות, מיליוני אזרחים פלסטינים נענשים באופן קולקטיבי, נמנע מהם מזון, תרופות וסיוע הומניטרי בניגוד לחוק הבינלאומי. מנהיגי העולם שותפים לפשעים אלה", סיכמה.

מיכל אנסקי, ירדן הראל, גיא פינס, שרון חזיז, העיתונאית והסופרת ענת לב אדלר, מורן אטיאס, מעצב האופנה אהרון גניש והדוגמנית אניה מרטירוסוב הם רק חלק מהמפורסמות והמפורסמים הישראלים שתקפו את ג'ולי.

"החזקתי מאנג'לינה ג'ולי כאישה חכמה שמשתמשת בכוח שלה לעזור לעולם", כתבה הראל בסטורי שהעלתה. "אבל זה כל כך מאכזב שהיא מסקרת בצורה חד צדדית ומקוממת מה שקורה פה. שום מילה על הטבח שאנחנו עברנו?!", זעמה. "הקונפליקט שקיים משנת 1948. את אפילו לא מסוגלת לכתוב שיש את מדינת ישראל?! דוחה אותי ברמות הכי קשות", סיכמה.

מתוך הסטורי של ירדן הראל | צילום: צילום מסך מאינסטגרם yardenha@
מתוך הסטורי של ירדן הראל | צילום: צילום מסך מאינסטגרם yardenha@

הדוגמנית אניה מרטירוסוב הגיבה כך לדבריה של ג'ולי: "בואי לבקר. בואי לקיבוצים שנשרפו כליל, בואי לראות מה נשאר מאותה מסיבה. בואי לבתי הקברות. בואי לראות את השאריות השרופות! כלום לא נשאר לנו! תחשבי לפני שאת משתמשת בקול שלך. את יודעת כלום ושום דבר!".

מורן אטיאס הוסיפה כי על אנג'לינה ג'ולי לעזור בשחרור החטופים, ומעצב האופנה אהרון גניש כתב לה כי על ידי פרסום הפוסטים הללו היא "תומכת בטרור אנטישמי". גם אנחנו כואבות את הרג הילדים והאזרחים החפים מפשע בעזה, אבל לא שוכחות את הסיבה המצערת שבגללה הכל התחיל ואת המשימה החשובה מכל שניצבת בפנינו – להחזיר הביתה את כ-240 החטופות והחטופים הביתה. על כן, גם אנחנו מאוכזבות מהפרספקטיבה החד צדדית של ג'ולי, ושל עוד יותר מדי אנשים בעולם.