ירדן הראל לפונדקאית: "נתת לנו נחמה ואושר אחרי רגעים חסרי תקווה"

ירדן הראל הפרזנטורית של רשת ZER4U | צילום: ערן לוי
ירדן הראל הפרזנטורית של רשת ZER4U | צילום: ערן לוי

ירדן הראל הפכה אימא לתאומים השבוע בעזרת אם פונדקאית. בפוסט מרגש היא מודה לה, ועוד לפני הלידה סיפרה לנו על הקשר ביניהן ומדוע עוד לא העזה לקנות שום דבר לחדר הילדים

88 שיתופים | 132 צפיות

"מאיפה בכלל מתחילים? איך אפשר להביע במילים את מה שאת עבורנו ולהודות למי שנתנה לנו את מתנת החיים?", כך פתחה ירדן הראל את הפוסט המרגש שלה, יום אחרי שנולדו התאומים שלה בעזרת אם פונדקאית. "הענקת לנו רוגע וביטחון כשהיינו בתקופה מטלטלת ומלאת חששות, נתת לנו נחמה ואושר אחרי אין סוף רגעים חסרי תקווה, נתת לנו פעימות לב (כפולות!!) כשהלב שלנו דימם והרגיש שהוא לא יכול עוד.
תודה לך תודה תודה תודה על האור שהכנסת לנו לחיים ועל הנס שלנו שהתגשם בזכותך.
נכון שלא דמיינתי ככה את התהליך אי שם לפני 6 שנים אבל גם לא יכולתי לדמיין שבתוך המקום הכואב הזה דווקא אז תגיעי – ותעניקי לי את השם אמא.
אני מודה לך שהענקת לנו חיים, מודה לכל הנשים המלאכיות, הפונדקאיות, שלוקחות את הרגע הזה שהוא כל כך קשה עבור אישה, עבור זוג, כשהכל נראה חסר סיכוי ומאירות אותו. אתן האור הבוהק בקצה מנהרה ארוכה וחשוכה לכל כך הרבה זוגות".

עוד לפני הלידה פגשנו את הראל על סט הצילומים של זר פור יו לרגל הוולנטיינס הקרב ובא ושוחחנו איתה על הלידה המתקרבת. 

"סט מדהים, מהמם, פרחוני, הכי ריחני ויפה שקיים", פותחת ואומרת ירדן הראל על סט הצילומים. בקרוב היא תהפוך לאם לתאומים דרך אם פונדקאית, אבל אין ספק שזוהר ההיריון דבק בה. 

לא היה לה פשוט להשלים עם העובדה כי לא תביא את ילדיה במו גופה. את הקשיים להיכנס להיריון והתלאות שעברה בדרך להחלטה חשפה בדמעות בראיון לגיא פינס בנובמבר האחרון. "היינו כחמש שנים בתהליך והתחבטנו ברעיון במשך שנה ומשהו בערך", היא משחזרת את תהליך קבלת ההחלטה עם בן זוגה, עמרי שלום. "מאוד רציתי להביא בעצמי חיים לעולם, והתקשיתי להשלים עם רעיון הפונדקאות. אבל מהרגע שהחלטנו שהולכים על זה היינו לגמרי שלמים עם ההחלטה".

הריון עם תאומים. את מוכנה נפשית?
"מוכנה עד כמה שאפשר להיות מוכן. קראתי הכל, למדתי, החכמתי, שאלתי. מרגישה שאנחנו מוכנים. קניות עדיין לא עשינו, אולי מתוך חרדה, חשש מעין הרע. הלכתי לראות, ביררתי אבל עדיין לא קנינו. כן פינינו חדר".

ירדן הראל הפרזנטורית של רשת ZER4U | צילום: ערן לוי
ירדן הראל הפרזנטורית של רשת ZER4U | צילום: ערן לוי

אולי זה הסט הפרחוני או האאוטפיטים משמחי הלבב, אבל רגע אחרי שהיא מציינת את החרדה מהעתיד לבוא, הראל גם נשמעת אופטימית כמו – שימו לב – נערת פרחים. "כל האימהות בסביבה שלי אימהות מדהימות, וגם האבות. הם חוזרים ואומרים לי שאנחנו מוזמנים להתייעץ איתם בכל נושא, ושיבואו אחרי הלידה לעזור לנו. ועמריקו הוא החיים, הוא יהיה אבא מדהים, ויש גם את הסבים והסבתות אז אני רגועה בעניין הזה".

"לא הייתה שום הסתרה של הפונדקאית, יש חיסיון על הדברים האלו. הפונדקאית נותנת לנו את המתנה הכי גדולה של החיים, אני הכי מדברת עליה והכי מעלה את הנושא"

מספר חודשים אחורה, כאשר בישרה הראל בפוסט באינסטגרם על ההריון המיוחל, וכתבה "רציתי, כל כך רציתי שהם יגיעו ממני. ממני (כן יגיעו… עדיין לא מאמינה שמדברת ברבים♥️♥️). חלמתי לחוות הריון, לראות שני פסים על מקל, חלמתי על בטן עגולה, על ״קרייבים״ הזויים באמצע הלילה, להרגיש בעיטה בבטן ולהניח את היד של עומרי שירגיש גם הוא וכשכאב לי עמוק בלב, חלמתי אפילו על צירים". כשפורסם הפוסט התקוממה נגדה  אורית הורוביץ בר-עם, שהייתה פונדקאית בעצמה, על כך שלא הדגישה מספיק את האם הפונדקאית בפרסומים. "יש חיסיון על הדברים האלה", מסבירה הראל. "הפונדקאית נותנת לנו את המתנה הכי גדולה של החיים, אני הכי מדברת עליה והכי מעלה את הנושא במסגרת מה שאפשר. יש קשר חברי טוב, אנחנו מדברות כמה פעמים בשבוע ועל כל מיני נושאים. זכיתי גם בחברה, וזו מתנה".

>> מיומנה של פונדקאית: אורית הורוביץ בר עם 

יש אופציות לשמות?
"עדיין לא סגור. רק אגיד שאני פתוחה לשמות יותר לשמות המיוחדים, עמרי קצת יותר ארץ ישראל".

מבחן אימהות

לאחרונה טסה עם בן הזוג ל"בייבימון", להגדרתה, באפריקה. עוד לפני ההריון, נחשבה המגישה לטיילנית סדרתית. כמגישת תכנית הטיולים "הכי בעולם", אין ספק שחציית היבשות מהווה חלק בלתי נפרד מחייה. "קשה לבחור את היעד האהוב עליי", היא מספרת, "כי לכל אחד מהם יש את הקסם שלו. גם אם ציפיתי למשהו אחד וקיבלתי משהו אחר, יצאתי עם סיפור. למשל, הגענו לאמסטרדם בשיא הקיץ, אבל היה גל קור, אז עשינו משימת אקסטרים על נדנדה בגג בגובה מאה קומות". הטיול הבא שלה יתקיים במסגרת התכנית – והיעד טרם נקבע.

>> ירדן, את מאמאצחיק את כבר מכירה?

אי הוודאות המקצועי איננו זר למגישות, דוגמניות ונשות תוכן כמו הראל, ואופף עוד יותר מתמיד את תשובותיה באשר לעתיד הקרוב. לשאלתי מה יהא על בלוג האופנה שלה והאתר, היא משיבה, "לא יודעת, אבל חיכיתי הרבה מאוד זמן. נראה אחרי הלידה איך אני ארגיש, איך עמרי ירגיש ונעשה את מה ששנינו נרגיש איתו הכי בנוח".

מבחן אמהות קצר. האם את שולטת במושגים הבאים: טטרה.
"חיתול".

רב פעמי. נמר על עץ?
"תנוחת החזקה כלשהי".

שמסייעת במצב של גזים. קקי גב?
"נו, כולם יודעים מה זה קקי גב".

נראה שאת מוכנה. ואם אנחנו כבר רגע לפני הוולנטיינז, מה היחס שלך אליו?
"אני בעד חגי אהבה. גם בעד היום הזה, אבל לא צריך יום ספציפי. יש שיגידו שאני בן אדם קיטשי. מעריכה דובונים, לבבות, שוקולדים, פרחים, תכשיטים – הכל". 

עמרי צריך לחשוש?
"הוא לא חושש, הוא מתורגל כבר עשרים שנה".

מה הכי רומנטי בעינייך?
"עומרי עובד בחו"ל, וכל פעם לפני שהוא טס הוא משאיר לי פתק, כי הוא טס לפנות בוקר".

>> ירדן הראל היא משפיענית הרשת של "את" , זו שנה שנייה ברצף