"אוהב אותך ופנוי": מיהו הזמר המפורסם שהגיב ליאיר שרקי?

יאיר שרקי | צילום מסך מתוך congressil.org.il
יאיר שרקי | צילום מסך מתוך congressil.org.il

מקורין גדעון ועינב בובליל עד בנט ולפיד: סלבס, פוליטיקאים ואנשי תקשורת, כולם מחבקים את כתב חדשות 12 יאיר שרקי שיצא מהארון בפוסט מרגש. המגיב המנצח הוא ללא ספק אביב גפן

88 שיתופים | 132 צפיות

העיתונאי יאיר שרקי יצא אמש מהארון ונכנס לרבבות של לבבות בישראל, שלא לומר העניק משמעות חדשה ליום האהבה שצוין אתמול (14.2). שרקי עשה זאת בפוסט עוצמתי ומרגש שכתב בפייסבוק, שבלתי אפשר להישאר אדישים ואדישות אליו.

>> "מסוכנת לצפייה": מעיין אדם בעקבות הסדרה של רותם סלע

"את המילים האלה אני כותב ברעד", כתב שרקי בפוסט שלו, "דוחה. למחר. לשבוע הבא. לאחרי החגים. לאחרי היום הולדת הבא. של השנה הזאת, של השנה שעברה ושל זאת שלפניה. אולי כבר עשר שנים שאני כותב ומוחק. מפני צער אבי ואמי הטובים והאהובים מאד, ומפני צער המקום שבו גדלתי ואותו אני אוהב. אבל כעת אני בן שלושים. ואני כותב לא מפני שיש לי כח לכתוב, אלא מפני שאין לי כח לידום. ועבור בני שטרם בא לעולם.

"אני אוהב בנים. אוהב בנים ואוהב את הקדוש ברוך הוא. וזה לא סותר וגם לא חדש. אני אותו אחד בדיוק כמו שהייתי, רק שעכשיו לא רק אני יודע אלא גם אתם. היה חשוב לי לומר זאת כאן במקום שהוא רשות הרבים למרות שזה דבר פרטי. פשוט כדי לחיות לא בצל ולא בהסתרה. ולהגיע למשפחה ובית ולחיות באמת.

"את ההתנגשות שבין ההעדפה המינית הזאת לבין האמונה אני חי כל הזמן. יש כאלה שפתרו לעצמם את הקונפליקט בכך שאין אלהים, אחרים מסבירים שאין הומואיות. מבשרי אני יודע ששניהם קיימים. ואת הסתירה הזאת אני מנסה ליישב בתוכי בכל מיני דרכים. אלו דברים שבין אדם למקום.

"ובמה שבין אדם לחברו, ולחברה שבתוכה הוא חי: זאת לא אופנה ולא טרנד ולא הצהרה פוליטית, זה פשוט אני. לא יודע אם הייתי קורא לזה זהות. פשוט עוד דבר מה שהוא חלק ממי שאני וממי שהייתי מיום שעמדתי על דעתי. בישיבה, במשפחה, בעבודה. הקהילה שלי היא עדיין הקהילה הדתית. זה השבט שלי, זה המשפחה והחברים שלי. אלו האמונות שלי. הן לא השתנו, אבל כן התעצבו לאורך השנים לצד הספק. ומתוך הדחק הזה, שמכריח מבט אחר על אמונה ועל אמת ועל מורכבות.

"אני יודע שהאמת הזאת ששיתפתי כאן, מצערת אנשים יקרים לי שאני אוהב מאד. ושהם אוהבים אותי. אני מקוה שתמצאו את המקום בנפש שמאפשר לדון לכף זכות. ולהבין שהצעד הזה נעשה אחרי מחשבה עמוקה ובשיקול דעת. הצער שלכם, אולי, נובע גם מחוסר הבנה על מה בעצם אני מדבר פה. מחשבה שגויה על ניסיון או מלחמה עם יצר שצריך להכניע, ולא על נטיית הנפש, כזו שהיא בדיוק כמו הסוד שבין איש ואישה. גם אותי זה ציער. ניסיתי להתעלם, שנים. ואז לדחוק. ולהדחיק. ולטפל. איני מצטער על אף ניסיון ומאמץ, אולי בלי הניסיונות האלה לא הייתי יכול להגיע לגמירות דעת. רק חבל על הזמן שחלף.
ועכשיו: משפחה".

הפוסט של שרקי הגיע לכמעט 70 אלף לייקים נכון לכתיבת שורות אלה, 12 אלף תגובות ו-1,700 שיתופים – וזה רק בפייסבוק. בטוויטר הציוץ שלו נצפה על ידי לא פחות ממיליון איש וזכה ליותר מ-26 אלף לייקים. הקולגות של שרקי, הפוליטיקאים וגם הסלבס לא נותרו אדישים.

בגזרת הסלבס, בלטו במיוחד תגובותיהם של רן דנקר, הראל סקעת, קורין גדעון, עינב בובליל ושרון חזיז – ששיתפו את הפוסט של שרקי והקדישו לו סטורי שלם באינסטגרם הפרטי שלהם.

>> רן דנקר: "יש בי עדיין משהו בגוף שמצניע את ההומוסקסואליות"

רן דנקר כתב: "איש אמיץ שממלא את העולם באהבה. אתה מקדם אותנו לעולם טוב יותר, יותר פתוח ומכיל יותר. תודה. יום אהבה שמח".

הראל סקעת כתב: "אוהב אותך כאיש חדשות, את הידע שלך, את שלום הבית שבכל מילה ואינטונציה שלך והיום יותר מכל, אותך כאדם. ברוך הבא אל עולם החופש. 'חביב אדם שנברא בצלם', משנה אבות ג י"ד".

"הלב שלו תמיד במקום הנכון". קורין גדעון תומכת ביאיר שרקי | צילום: אינסטגרם corringidon@
"הלב שלו תמיד במקום הנכון". קורין גדעון תומכת ביאיר שרקי | צילום: אינסטגרם corringidon@

קורין גדעון כתבה: "אני אוהבת יאיר שרקי! מהיום שהכרתי אותו בגלצ, הוא היה שנה מתחתיי בצבא ובילינו הרבה שעות ביחד. הוא האדם הכי מתוק ונעים שפגשתי, הכי חכם ויסודי וצנוע. כזה שהלב שלו תמיד במקום הנכון. אני גאה בו תמיד והערב במיוחד. כרגיל גם את זה הוא עשה בשיא האצילות. גאה לקרוא לך חבר שלי".

שרון חזיז כתבה: "תמיד אהבתי אותך ועכשיו אף יותר! אמיץ. מבחינתי פורץ דרך להרבה גייז במגזר הדתי שחיים בפחד ממשפחתם. מסביבתם ובעיקר מהקדוש ברוך הוא. לכולנו הזכות הבסיסית לאהוב".

עינב בובליל הגיבה: "פוסט מרגש ואמיץ! אבא שבשמיים אוהב את כל הילדים שלו".

"איש אמיץ שממלא את העולם באהבה". רן דנקר מחזק את יאיר שרקי | צילום: אינסטגרם randankerkhalil@
"איש אמיץ שממלא את העולם באהבה". רן דנקר מחזק את יאיר שרקי | צילום: אינסטגרם randankerkhalil@

אבל מי שללא ספק זוכה בתואר המגיב המצטיין הוא אביב גפן, שצייץ בטוויטר "אוהב אותך ופנוי". גפן, כידוע, הוא פרוד טרי. באוקטובר האחרון הוא ואשתו שני פרידן הודיעו כי הם נפרדים יחד אחרי 23 שנה ושני ילדים משותפים, מה שהופך את הציוץ של גפן לאטרקטיבי במיוחד ואקטואלי מתמיד.

>> אביב גפן אחרי הפרידה: "אני מצוין. מרגיש שלם ומאושר לבד עם עצמי"

גם פוליטיקאים רבים הגיבו לפוסט של שרקי ושיבחו אותו על גילוי הלב האמיץ והיפה.

יאיר לפיד הגיב לפוסט של שרקי בפייסבוק: "שולח לך חיבוק, על האומץ, על הרגישות, על היושר הפנימי. ריגשת היום המון אנשים, הבאת טוב לעולם, לימדת אותנו שיעור באומץ". התגובה שלו לשרקי בעצמה קיבלה כמעט 7,000 לייקים נכון לרגע זה.

בני גנץ הגיב אף הוא לפוסט של שרקי, וכתב: "שרקי, ריגשת מאוד. קום תהיה כל מה שבא לך". תגובתו של גנץ קיבלה כ-6,000 לייקים נכון לכתיבת שורות אלה.

מרב מיכאלי הגיבה: "זה טקסט כל כך יפה וכל כך נוגע. תודה לך שנתת אותו לכולנו. זאת לא הפעם הראשונה שאתה משמיע קול אמיץ. לך בכוחך זה והושעת רבות ורבים". תגובתה קיבלה נכון לעת עתה 4,000 לייקים.

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט הגיב לשרקי בטוויטר וצייץ: "אוהב אותך אח יקר וגאה בך מאוד". איילת שקד, עמית סגל ואסף זמיר הביעו את תמיכתם באמצעות אמוג'י של לב אדום.

"אבא שבשמיים אוהב את כל הילדים שלו". עינב בובליל מביעה את תמיכתה ביאיר שרקי | צילום: אינסטגרם einavbooblil_benisti@
"אבא שבשמיים אוהב את כל הילדים שלו". עינב בובליל מביעה את תמיכתה ביאיר שרקי | צילום: אינסטגרם einavbooblil_benisti@

בעולם התקשורת, ולא רק בחדשות 12 – מקום עבודתו של שרקי – הגיבו עיתונאים רבים והרעיפו אהבה ותגובות מחממות לב על הקולגה שלהם.

העיתונאית והקולגה של שרקי, דפנה ליאל, כתבת הכנסת של חדשות 12 כתבה בתגובה לפוסט: "אוהבת אותך שרקי, וגאה לעבוד לצד אדם רגיש ואמיץ כמוך. ביטאת את הקושי והמורכבות כמו שרק אתה יודע, ובטוחה שחיזקת רבים".

גם העיתונאית אדוה דדון התרגשה מהפוסט של שרקי וכתבה: "אוהבת אותך שרקי, ואת הקדוש ברוך הוא שהביא אותך לעולם. זכות לעבוד לצידך".

העיתונאית נסלי ברדה כתבה: "יאיר, אוהביך שהעניקו לך את השם הזה לפני 30 שנה צדקו מאוד. אמן שהקושי יישטף באהבה. ההורים שלך גידלו בן אדם לתפארת".

חנוך דאום כתב: "גאה בך חברי היקר והאהוב על אומץ הלב ועל המסע המיוחד (שזכיתי ללוות), ועל הדרך שאתה חוצב במציאות המורכבת, מתוך אמונה עמוקה באלוהים ובאדם".

"לא פחות מגיבור". אסי עזר משתף את הסטורי שלי יאיר שרקי | צילום: אינסטגרם assiazar@
"לא פחות מגיבור". אסי עזר משתף את הסטורי שלי יאיר שרקי | צילום: אינסטגרם assiazar@