שגרת טיפוח מינימלית ויעילה, לימים שבהם אין לך כוח לכלום

להפחית בתכשירים כבדים לעור | צילום: shutterstock
להפחית בתכשירים כבדים לעור | צילום: shutterstock

איך לסדר לעצמכן את הציפורניים, למה להכין מסכה לשיער בבית ומה ישמור על הפנים קורנות למרות שאתן אוכלות ג׳אנק? הנה כמה טיפים פשוטים לשגרת טיפוח קצרה ואפקטיבית, במיוחד לתקופות כאלה

88 שיתופים | 132 צפיות

אין ספק שבימים אלה של מלחמה, תחומים רבים שביום יום הם טריוויאליים עבורנו – נדחקים קצת הצידה. זה כולל את שגרת טיפוח הפנים, השיער והציפורניים שלנו. למי יש עכשיו ראש להתפנק אצל אנשי מקצוע, ובינינו, לא תמיד נעים לנו להתעסק בחיצוניות כשמסביבנו כאוס מתמשך של הרוגים בקרבות, חטופים, נעדרים ופצועים.

>> את מזכירה לי שלכת: גם לך המתח מהמלחמה גורם לנשירה?

ועם זאת, אי אפשר להתווכח עם העובדה שמתח משפיע לרעה על הנראות שלנו. גם מי שלא רוצות לצאת מהבית יכולות לדאוג ולטפח את עצמן בקטנה בבית (זה לא רק טוב לגוף, אלא גם לנשמה). שוחחנו עם מומחי העור, השיער והציפורניים, כדי ללמוד כיצד בכל זאת לשמור על שגרת טיפוח מינימלית ויעילה בתקופה הזאת.

בגזרת העור

הקוסמטיקאית הרפואית קרנית מלמד, בעלת מרכז לטיפולי קוסמטיקה ואסתטיקה בתל אביב, סיפרה לנו מה אנו יכולות לעשות כדי לשמור על העור בימים האלה. "עם כל הקושי תחבקי את המצב, תנשמי ותתמודדי אתו", אומרת מלמד. "הפנים הם גם מראה הנפש וככל שתהיי פחות לחוצה, כמות האנדרופינים תעלה וזה ישפיע על מצב הרוח וגם על המראה. בנוסף לשינויים שהגוף והעור שלנו עוברים בעקבות המצב, צריך לזכור שאנחנו נמצאות גם בעונת מעבר והשינויים הקיצוניים במזג האוויר משפיעים באופן ישיר על העור״.

תחבקי את המצב, אל תמרחי תכשירים כבדים מדי | צילום: Shutterstock
תחבקי את המצב, אל תמרחי תכשירים כבדים מדי | צילום: Shutterstock

מה ניתן לעשות ברמה הפרקטית כדי לשמור על העור?
"קודם כל, תתארגני מחדש על כל מוצרי הניקוי והטיפוח שיש לך בבית ותשאלי את עצמך אם העור שלך הוא במצב זהה לזה שהיה לפני חודש וקצת. סביר להניח שאת אוכלת קצת אחרת, מתנחמת בכל מיני מאכלים כמו שוקולד ואחרים, שהם לא בהכרח טובים לפנים, ומצב העור השתנה ואת צריכה להתנהג אליו אחרת".

"בזמנים של מתח רב עלולה להתפרץ אקנה של מבוגרים", מלמד מזהירה. "אם את סובלת בדרך כלל מסבוריאה, פסוריאזיס, אטופיק דרמטיטיס, יש להניח שבגלל המתח יש לך החרפה במצב ואת צריכה להקשיב לעור, לא לחטט בפצעונים החדשים כי זה רק יחריף את המצב ועלול לגרום לדלקות".

"הקפידי לבחור את מוצרים יעודיים המתאימים לעור שלך, הניחי את רוב החומרים הפעילים והחומצות שנהגת להשתמש בהם בצד, כי עלול להיגרם לך יובש קיצוני. אז פחות סבונים מייבשים, פילינג קל ביותר שאינו מייבש, ויותר סרומים עם ויטמינים ופפטידים, לחות ותכשירים אחרים לפנים על בסיס מים שמלחחים, ורכיבים מרגיעים כמו קמומיל או אלוורה, שירגיעו את העור".

>> סרט טוב: 13 סרטים שיעשו לכן חמים ונעים בלב בתוך כל הכאב

ואם העור דלקתי בימים אלה?
"קחי מים פושרים עם תיונים של בבונג או קמומיל והניחי בעזרת מגבת על העור, הקומפרס הזה ירגיע את העור".

מה לגבי השפתיים?
"חשוב לא לשכוח את אזור השפתיים שמתייבשות עד כדי קילופים, וכדי שלא ייסדקו ויתקמטו, מומלץ להקפיד באזור הזה על חומרים מלחחים ואני ממליצה למרוח את הסרום שאנחנו מורחות על הפנים – גם באזור הזה. עור שסובל מפצעונים לא צריך מרכיבים שומניים כי זה יחמיר את מצבו. חשוב גם להימנע באזור הזה מחומצות שרק יגבירו את היובש".

בא לך שפתון במתנה? | צילום: shutterstock
בא לך שפתון במתנה? | צילום: shutterstock

"אם אזור העיניים שלכן רגיש יתר על המידה״, מסבירה מלמד, ״הימנעו מקרם עיניים בערב ובדקו שאין ברכיבים שלו חומרי בישום וריח שעלולים להגביר אלרגיות ורגישויות. אם את לא בטוחה עדיין מה ואיך לעשות ומה מדויק לך, את יכולה לפנות לקוסמטיקאית שלך ולהתייעץ איתה, והמוצרים יגיעו אליך הביתה".

בגזרת השיער

"מתח וחרדה משפיעים לרעה על השיער", אומר מעצב השיער הוותיק אילן מרגלית, שגריר של לוריאל פרופשיונל, "הוא נושר יותר, נקרע, הקצוות יבשים יותר, גם הקרקפת מתנהגת אחרת ואחרי כל אלה, השיער ממשיך לגדול. למי שיש לה שיער לבן, זה אולי יתחיל להפריע ככל שהזמן יחלוף", הוא טוען, וממליץ לצבוע שיער עצמאית בבית (ויש לו אפילו מדריך, שימו לב).

נשירת שיער | צילום: shutterstock
נשירת שיער | צילום: shutterstock

>> ויטמין סי לנשמה: 4 דרכים טבעיות לשיפור מצב הרוח

אז איך צובעות שיער בבית?

מרגלית מסביר: ״החומרים שתצטרכי הם מיכל לצבע, מברשת עם ידית ארוכה, מסרק עם ידית דקה, מגבת ישנה, קרם שמן או וזלין, מגבוני ניקוי. יש מבחר גדול של צבעי שיער אבל המועדף עלי הוא של אינואה, שיתרונו הגדול שהוא ללא אמוניה בכלל, ואני שולח אותו הביתה ללקוחות שאינן יוצאות למספרה״.

״התחילי במריחה של קרם לחות או וזלין ומרחי אותו בצמוד לקו השיער כדי למנוע צבע על העור. קחי מגבת ישנה והניחי על הכתפיים ובהישג יד שיהיו לך מגבונים, אם במקרה הצבע יטפטף, תוכלי להסירו מיד. הברישי היטב את השיער לפני הצביעה וחלקי אותו עם גומיות או קליפסים מלמעלה למטה, מאוזן לאוזן ומאחור״.

״על מברשת הצבע להיות ארוכה, כי היא נוחה למריחה ומבטיחה דיוק. התחילי מאחורי הראש, צרי שבילים דקים בעזרת הידית של המסרק ומרחי מהשורש לקצה. בחלק הקדמי כשאת עושה חלק מסוים בצד אחד, עשי מיד גם בצד השני ותפתחי שבילים מקבילים ובאותו עובי. הקפידי על צביעה אחידה במסגרת של הפנים. כעבור עד חצי שעה, הצבע נקלט. אפשר לשטוף ולחפוף בהתאם לשגרה שלכן. צביעת שיער בבית לא מומלצת למי שיש לה גוונים כי היא עלולה להעלים אותם, וקשה לצבוע רק שורש בצורה אחידה שלא תפגע בהם״.

כך תבצעי צביעה ביתית בקלות | צילום: shutterstock
כך תבצעי צביעה ביתית בקלות | צילום: shutterstock

מה שחשוב, טוען מרגלית, הוא לא לחפוף עם מים חמים אלא עם מים פושרים ולסיים עם מים קרים. זה גם ירגיע את הקרקפת וגם יווסת את בלוטות החלב. אתן יכולות גם להכין מסכה ביתית לקרקפת מחלבון של ביצה, 3-4 טיפות מיץ לימון, וכפית שמן זית. הניחו על הקרקפת, עשו עיסוי מספר דקות, ואם אתן מחליטות לקנות מסיכה – השתמשו במסכות שהן ללא מלחים ועל בסיס קרטין, הן  עוזרות לשיקום השיער.

בגזרת הציפורניים

זה לא סוד שרוב הנשים התמכרו מזמן ללק ג'ל וכבר אחרי שבועיים וחצי גג – רצות לחדש. אז מה עושות בימים אלה, כשאי אפשר להגיע למניקוריסטית? נעזרתי בחברה שהמלחמה אילצה אותה לעשות ג'ל בבית, והנה הטיפים שלה, שלב אחרי שלב עם לק ג'ל לשימוש ביתי של ביוטיקר.

מוצרי חובה ללק ג'ל ביתי: באפר, מנורת לד, פצירה, דוחף עור, מטליות ללא סיבים, לק ג'ל בסיס, לק ג'ל צבע, טופ קוט ושמן הזנה. כל אלה ביחד יעלו לכן בסביבות ה-100 ש״ח, וחשוב להדגיש שזה לא לטיפול בודד – אלא לשימושים רבים.

לק בסיס | צילום: יח"צ
לק בסיס | צילום: יח"צ

אז איך עושות לק ג׳ל ביתי?

מורחות ג'ל אלכוהול על העור מסביב לציפורן ומעסות מעט, דוחפות את העור הקרני של בסיס הציפורן בעזרת הצד הרחב של דוחף הציפורן, מסירות את שאריות העור באמצעות צבתית או מספריים, משייפות את משטח הציפורן בחלק העדין של הפצירה עד שהברק נעלם ואז משייפות ומסדרות את קצה הציפורן. לאחר מכן, מברישות ומנקות את אבק השיוף במברשת, מספיגות פד כותנה באלכוהול ומנקות את הציפורן ואז מטפטפות כדורית קטנה של ג'ל הבסיס במרכז הציפורן ומפזרות בתנועות סיבוביות על כולה תוך שמירת מרחק מהעור הקרני.

לאחר שהלק מתפשט, יש לאטום את קצה הציפורן במריחה רוחבית, להפוך את כף היד כשהציפורן פונה לכיוון הרצפה כדי להקנות לה צורה מעוגלת וטבעית, ומיד להכניס את הציפורן מתחת למנורה, כשמומלץ לעבוד על כל ציפורן בנפרד. ניתן למרוח .שכבה נוספת של לק ג'ל אבל אם הגוון מספיק, אפשר לדלג. לסיום יש למרוח שכבת טופ קוט דקיקה, ולייבש במנורה בין דקה לשתיים. יש להקפיד לנקות שאריות של ג'ל בטרם הייבוש באמצעות צמרון טבול באלכוהול.

כך עושות לק ג'ל בקלות בבית | צילום: shutterstock
כך עושות לק ג'ל בקלות בבית | צילום: shutterstock

להסרת הלק, יש לטבול את הציפורניים בקערת המסה עם אצטון 100 אחוז למשך 10 דקות, או להניח על כל ציפורן צמר גפן ספוג באצטון ומעל נייר כסף לעשר דקות, ואז לדחוף ולקלף את שאריות הג'ל באמצעות דוחף העור ולמרוח שמן הזנה על משטח הציפורן. בהצלחה!