הצגה ממבט ראשון: אוף, חן, ממך לא ציפינו

חן עושה הצגות. "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך קשת 12
חן עושה הצגות. "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך קשת 12

מפגש הזוגות המיוחל סופסוף הגיע, וכל הזוגות במתח. טוב, לא כולם, כי חלקם חיים בסרט של העולמות - כולל המבאסת העיקרית של הפרק, חן

88 שיתופים | 132 צפיות

ברכותיי, אחרי 7 חופות ו-700 אלף ריבים של רותם ורונן, הגענו לפיק של העלילה ולרגע המאיים מכל – סופ"ש הזוגות. אמנם יש זוגות שהתחתנו בערך בשבוע שעבר לעומת רז ועינב, שעוד רגע רונה הכלבה מביאה להם נכדים, אבל לא משנה מהי נקודת הפתיחה, בסוף כולם מגיעים אל אותה הקלחת.

>> לריקאפ המלא של "חתונה ממבט ראשון"

הפרק מתחיל בנהיגה של שבעת הזוגות דרומה: עינב ורז מסונכרנים אפילו בבחירת השירים ומתאמנים על ריקוד הרובוט; תומר ויואנה רבים על הרכבת הפלייליסט לנסיעה ומאיימים לשבור את התדמית המושלמת של תומר הנסיך – כפי שמזהירים אותנו בפרומו לפרק בסופ"ש; יש את הזוגות הלחוצים שמתאמים גרסאות – כמו יוסי שעושה חזרות ונעם שמראש חוששת; ויש את הזוגות שחיים בסרט – רק משום מה שניר ומור חושבים שקטן עליהם ושהם מגיעים ב"פור" על כולם. כן, ב"פור", כי רק באנגלית אפשר לחוות כזה ניתוק מהמציאות.

אבל כמובן שהגביע במירוץ המכוניות מוענק לרותם ורונן, שאלוהים יודע מה הוא חשב לעצמו כשלראשונה הוא מתיישב מאחורי ההגה. רותם אוהבת לשלוט. סליחה, היא לא אוהבת. היא צריכה. היא חייבת. ובאמת שאני לא אומרת את זה בתור משהו רע. בדיוק כמו שהיא הסבירה – היא מנהלת אירועים – היא רואה הכל וקולטת הכל, ורוצה כל הזמן שהכל יהיה הכי טוב שיש, ולכן או שהיא תעשה את זה לבד, או שהיא תעיר. ואם לקחת ממנה את ההגה, אז היא תעיר לך על הנהיגה שלך, והיא בכלל לא מודעת לזה שזה מעצבן, מסרס ומוריד. כשרונן מסתגר אל תוך ה"לא קרה כלום, עצבנו אותי בכביש", רותם לא מבינה איך הדינמיקה נהרסה. רונן מצדו לא עוזר לה להבין ונהיה פאסיב אגרסיב. אולי זה כי לא נעים לו, אולי הוא פשוט לא רוצה להתחיל ריב ולא מבין שאם רק יציף את הדברים ויסביר מה עצבן אותו – זה יוכל להיפתר במקום להיגרר לסחבת הזו.

>> קטיה מ"חתונה ממבט ראשון" נחשפת: "לא רציתי להגיע לגיל 45 בלי ילד"

רותם לעומתו, מתחילה להפתיע כשהיא סוף סוף עוזבת את הטלפון, ומתחילה לתקשר את הצרכים שלה. היא מבקשת מרונן שיחזיק לה את היד וינשק אותה. גם לפני המפגש היא תסביר בדיוק מה היא רוצה – תראה אותי, "תשב לידי רונני", היא תבקש. אז שלא יגיד אחר כך שזה לא היה ברור שאוכלים ארוחת שישי ביחד. סבבה? כי בתוך הסיטואציה של הזוג הזה, לדעת לתמלל את הרגשות והצרכים שלך זה לא דבר של מה בכך, וזה תהליך מאוד יפה שרותם עוברת. רונן, אולי כדאי שתצטרף לתהליך, וגם אם גלעד אמר בפעם הקודמת שזה טוב שהגעת לשלב הכעס – אז די מיצינו, אפשר גם לשחרר ולא לגלגל עיניים על כל מילה שלה. רק תיזהר לא לטפטף מכוס היין.

ואם רותם חששה בעקבות דבריו של גלעד, שהם יהיו הזוג הכי בלתי בסופ"ש הזה, אל דאגה, הגביע הולך ללא ספק לשניר, וזה בסדר – הוא אוהב לנצח. כבר בדרך הם מנהלים דיון על האם האחרים יהיו סבבה או אנטיפתיים כמו שניר, כשהוא שואל האם הוא בלתי נסבל. מור עושה רונן ובמקום להגיד – "כן, אתה מאוהב במכונת הכביסה שלך ובעצמך, אתה נוגע בי רק כדי להרשים חברים ואתה מוריד לי כשאני רוקדת ונהנית", היא עונה "אתה מאוד נסבל, חמוד וכיף לי איתך". מה?! כבר היה לך פתח. אבל זה היה רק החימום.

הזוגות מגיעים אל מתחם האירוח מצוקי דרגות, מקום שהפך שם נרדף לריטריטים בשלוש השנים האחרונות, וכמעט ואין תל אביבי שלא הגיח לשם. חוץ מהתל אביבי המתנשא מכל – שניר. הבחור כנראה חשב שאם הם נוסעים למדבר הוא יתארח ב-6Senses, אחרת אין שום הסבר להתקף טנטרום שחווה. הוא מבואס, הוא נגעל, הוא ביום חופש שלא משלמים לו עליו – והוא לא מוכן לסבול, לא בחום ולא עם מור. הוא מתקשר לגננת להלשין ולהתלונן, והוא בעיקר עקשן שרואה רק את עצמו ובכלל לא מודע לזה שיש אישה לצידו, כזו שאמורה להיות בת זוגו, שהוא לא יכול להתנהל ב"לבדיות", אלא לחשוב בשניים, לקבל החלטה ביחד ולראות אותה. אגב, אני רק מזכירה שזה הבחור שהיה 15 שנה במערכות יחסים, כן? אז כשאתן חושבות שיש ערך ומשמעות לכמות ומשך הקשרים הקודמים, הכל תלוי רצון ב"כאן ועכשיו", ותו לא.

חן ויוסי עזרא באו לתחרות. "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
חן ויוסי עזרא באו לתחרות. "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

>> שניר מ"חתונה ממבט ראשון": "לא רציתי שמור תיפגע"

צריך שניים לטנגו, וגם פה, במקום להעמיד אותו במקום – מור מציעה שאם הוא כל כך סובל, אז היא תחתוך איתו כי הם שניים. אבל תודה לאל, "אני רוצה להישאר", היא אומרת. שניר מבין שגם עץ שלא מתכופף ברוח נשבר, או מה שזה לא יהיה שהוא אומר שם בתוכנית, והוא מוכן להתכופף למרות שהוא לא רוצה. חבל שלא הביאו סלי כביסה איתם, לפחות משהו שהיה מרגיע אותו.
הזוגות מגיעים למפגש. משום מה כולם עסוקים בכמה כולם יפים ומי הכי יפה, ועסוקים בזה שכולם נראים "זוגות זוגות". למה ציפיתם, לאוהד בוזגלו?

הסערה תגיע רק בפרק הבא, אבל בינתיים אפשר לצפות בדינמיקה של כל זוג מול הזוגות האחרים. תומר ויואנה הם הזוג הראשון להגיע, והם הזוג היחידי שנראה באמת אוהב, מתוך אהבה ולא מתוך תחרות. רק שתומר לא רוצה לנקר עיניים ולכן מנשק "נשיקות אבא", אבל האם יש משהו מתחת לנשיקות האלה? האם בכל צחוק יש מעט אמת, וכשאתה מתבדח שעכשיו אתה לא סובל אותה, זהו רמז מטרים? כפי שצופה לנו הפרומו. בבקשה שלא.

לעומת זאת, יוסי עזרא וחן עסוקים קצת יותר מדי בהשוואות, התלחששויות וסימונים בטבלה המדומיינת שלהם, עד כמה הם יותר מוצלחים מהאחרים. באמת, למה זה טוב? חן רק חוזרת על זה שהיא הכי יפה ושהיא לא הייתה בוחרת אף אחד חוץ ממנו (חבל, תתפלאי לגלות שיש כאן גברים שיודעים לעשות כביסה). מה בוער? אתם לא יכולים להגיד את זה בחדר כשאתם לבד? הם לא הסתפקו בהשוואות של הזוגיות, ועברו גם להשוואות של האוכל. אחרי השבחים שיוסי קטף על הסלט החצוף, הם דאגו שכולם יראו כמה שהפסטה לא טובה, ואבוי ממש אל דנטה. תחושת הבטן שלי אומרת לי שאם הם יתקדמו לחתונה אמיתית, חן לא תהיה הכלה המועדפת בשולחן החג.

>> על פניו חן ויוסי עזרא הם זוג משמיים. האם הם ישרדו?

רון מנסה להיות רגיש אבל יוצא לו בדיוק הפוך, כשהוא פוקד על טל להיות רגישה. אם אתה זה ששמת לב למשהו, אז תעשה את זה אתה. אל תסביר לה איך להיות רגישה, אל תדבר מעליה עם חברים ותגיד דברים כמו "הערתי לטל ומאז היא השתפרה". גם אל תבקש ממנה שתכין לך תה. אני באמת רוצה להאמין לך שאתה אוהב אותה, אבל אני חושבת שאתה יותר אוהב את זה שיש מישהי לצידך, מאשר ספציפית את טל.

רותם ורונן מנסים. "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
רותם ורונן מנסים. "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

רז ועינב אולי נבלעו בתוך הצגות המתנ"ס הקהילתי שנערכו בשולחן, אבל זה בדיוק מה שהציג את הכוח שלהם בתור זוג. הם לא בולטים ולא מתבלטים, הם בשלהם והם מודעים לזה. רז החמוד מצחיק את עינב, ואותי, במהלך הארוחה – וזה הרבה יותר חזק מכל שואו.

רותם, כמובן, התחילה ישר עם מנטרת ה"איך אני יוצאת". היא מבקשת לעבור מקום בגלל השיער, מחפשת את תשומת הלב של רונן ואת החיזוקים שלו, ואפילו מסכימה שהמצלמה תצלם אותם מצמידים שפתיים זה לזו. היא מבינה עכשיו שהיא רוצה אותו ומתחרטת על איך שהתנהגה, וצריך הרבה אומץ כדי לדברר את ההתנהגות שלה במפגש הזוגות. לחרטה שלה אני מאמינה, אני רק לא מבינה למה פתאום היא באמת רוצה את רונן. הדינמיקה ביניהם לא עושה טוב לאף אחד מהצדדים.

>> רותם מתוודה: "לא ציפיתי שיהיה לי כל כך קשה"

אחרונים להגיע לפגוש את כולם סופסוף, אולי אחרי שהחליפו להם חדר, הם מור ושניר שהואיל בטובו להישאר. למרות שהרומנטיקה של שניר פורחת בסיטואציות חברתיות, חן מיד קולטת שהזוג הזה לא בטוב. תוך כדי ששניר כבר מספר לחתנים האחרים כמה הוא לא נמשך אל מור, היא עדין חיה באשליה שהם זוג מעולה, שהבסיס שלהם הוא קרקע יציבה ובגלל זה הם זוג חזק יותר מכל זוגות הלאבי דאבי שיש כאן. די, מור. די. תתעוררי. מגיע לך מישהו שבמינימום באמת יהיה דומה לעמוס תמם, או לפחות מישהו שאם שואלים אותו "איך אתה", הוא לא עונה דבר ראשון "אני בהייטק!!", אלא שהוא מרגיש נפלא לצידך.

נסיים את הטור עם נעם ומשה, שהלוק החורפי היטיב עימם, ומשהו בכך גורם להם להיראות מתאימים גם חיצונית, כמו שטל נהנית לקטלג ולבחון. נעם התחילה לחוצה, היא בניגוד לרונן או למור ושניר, מבינה שהם לא הזוג הכי חזק שיש, והיא הגיעה עם חוסר ביטחון. כשהיא רואה את הקירבה בין שאר הזוגות, היא מתכווצת. וכשהעוגה שלה נמסה, מד החרדה עולה, אבל אז שוב משה מתמסר לעמדת הגבר שיודע להציל עלמה במצוקה. שוב, בלי מסע שכנועים שטחי, הוא ישר פועל, מחלק את העוגה בהתלהבות ועושה שיהיה לכולם – ולנו – קצת מתוק בלב לסיום. משה, אתה בטוח שאתה לא מוכן לילדים? כי כשאתה נהיה הגבר המכיל הזה, אני בטוחה שיש כמה צופות שמבייצות.