ניצולים על ארבע: הכלבים שאיבדו משפחות במלחמה מחכים לכן

אימוץ כלבים | צילום: דנית גרינברג
אימוץ כלבים | צילום: דנית גרינברג

המוני כלבים וחתולים איבדו את משפחותיהם או הלכו לאיבוד מרוב בהלה מאז פרוץ המלחמה. דנית גרינברג מנסה לעזור להם למצוא בית חם ואוהב

88 שיתופים | 132 צפיות

ביום שבת, כשמימדי הזוועות בדרום הארץ רק התחילו להתבהר, דנית גרינברג שמה לב שהיא משתפת עוד ועוד פוסטים על בעלי חיים שננטשו תוך כדי בריחת המשפחות מאימת המחבלים. "ראיתי הכול ברשת – פוסטים על בעלי חיים שצריכים הצלה מאזור הדרום, בעלי חיים שאיבדו משפחות, ובעלי חיים שפשוט הלכו לאיבוד בתוך כל הלחץ", היא מספרת, "יצרתי קשר עם עמותת SOS, והם סיפרו לי שלא מפסיקים להגיע אליהם כלבים וחתולים מהדרום – בין אם פצועים ובין אם כאלו שמחפשים את בעליהם. הם סיפרו שהמון כלביות שפעלו באזור הדרום לא יכולות לפעול תחת המצב, אז מפנים אותן לאזורים אחרים בארץ והכלבים במצב לא טוב".

>> 30 רופאי שיניים מול מאות גופות: עבודת הקודש של מתנדבי מז"פ

כשההפצצות בדרום לצד הטבח ביישובים ממשיכות ביתר שאת, עמותת SOS, יחד עם עמותות נוספות המטפלות בבעלי חיים במצוקה, קולטת כמויות ענק של כלבים ובעלי חיים נוספים, ויוצאת כבר בשבת למבצע אימוץ המונים. "אין דבר שיותר מנחם מללטף בעל חיים, ידעתי שעם הכלב הפרטי שלי זה עושה לי מאוד טוב. אז החלטתי להצטרף פיזית ליום האימוץ. המון אנשים באו, לקחו כלבים לאומנה עד שימצאו את בעליהם, וגם אימצו כלבים נטושים באופן קבוע", היא משתפת, "היינו שם במשך שלוש-ארבע שעות, וכל שעה הגיעה עוד כמות גדולה של כלבים – כולם מהדרום וכולם נראו מאוד מפוחדים, זה היה מטורף", מספרת גרינברג, "במהלך יום האימוץ הייתה לנו אזעקה, וראית ממש את הלחץ והחרדה ביצורים האלה. זה היה קשה".

דנית גרינברג והכלבים ביום אימוץ | צילום: באיבות המצולמת
דנית גרינברג והכלבים ביום אימוץ | צילום: באיבות המצולמת

>> "צו 8 הוא צו 8, גם בחודש תשיעי. לא חושבת על מה יהיה אחרי הלידה"

עד כה, כבר נעשו במסגרת המבצע מאות חיבורים בין תושבי הדרום שכלביהם אבדו במהלך מתקפת חמאס הרצחנית, וכלבים רבים שנשארו מאחור ללא בעליהם מצאו משפחות חדשות. "ביום שבת יצאתי כשכל הכלבים אומצו", מתגאה גרינברג, "באחד הרגעים המרגשים ביותר של היום, מאור בניזרי, ניצול ממסיבת נובה, הגיע כבר ביום שבת לאמץ גורה לאחר שהתחבא שבע שעות בשיחים בסמוך למסיבה וניצל. הוא אמר שהוא רוצה להעניק חיים בחזרה, כמי שקיבל את חייו בחזרה. הוא קרא לכלבה היידי, בגלל המילה Hide – מחבוא, כמו זה שהציל אותו. לכלב יש משמעות מאוד טיפולית לנפש, אני מאמינה שהם יטפלו אחד בשנייה".

>> מכירת דגל פלסטין והפסקת המשלוח החינמי לארץ: SHEIN נגד ישראל

אימוץ כלבים | צילום: דנית גרינברג
אימוץ כלבים | צילום: דנית גרינברג
אימוץ כלבים | צילום: דנית גרינברג
אימוץ כלבים | צילום: דנית גרינברג

>> "הכסף שהיה לנו נגמר": חמ"ל התינוקות זקוק לעזרתכן

"אני מספרת לך את זה ואני עם צמרמורות, ההירתמות של עם ישראל עבור מי שזקוק, גם בחמ"לי המזון, גם בציוד לחיילים, וגם עבור בעלי החיים, זה פשוט ממלא את הלב ואת הנפש", אומרת גרינברג בהתרגשות, "אני ממשיכה להיות בקשר ישיר מול SOS כדי להמשיך ולעשות את החיבורים בין בעלי חיים שהלכו לאיבוד לבין בעליהם או לבין משפחות חדשות שרוצות לאמץ. המדינה שלנו בטראומה, זה עוד אפילו לא פוסט-טראומה. אני מתפללת לימים שקטים יותר, שכולם יצאו מזה בשלום. אנחנו עם חזק, בסוף נעכל את מה שקרה לנו. עד אז, נמשיך לחיות לצד זה".

מעוניינות לאמץ? נתקלתם בבעל חיים ללא בית? 03-7441111, 03-7441010 (א'-ו') ביום שבת אין מענה טלפוני