"סליחה שלא שמרנו עלייך": הרשת מבכה את רצח עדן זכריה

עדן זכריה ז"ל | צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
עדן זכריה ז"ל | צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

אתמול (שלישי) התקווה נמוגה: עדן זכריה, בת ה-28 מראשון לציון שנחטפה מהמסיבה ברעים, נרצחה - וגופתה אותרה בעזה. נועה קירל, מעיין אדם, מיכל פעילן ורבות אחרות כתבו לזכרה. הלב נשבר

88 שיתופים | 132 צפיות

אתמול (שלישי) התבשרנו בכאב עצום כי גופתה של החטופה עדן זכריה, בת 28 מראשון לציון שנחטפה מהמסיבה ברעים, חולצה מעזה על ידי כוחות צה"ל. מאז הפרסום הכל כך כואב הזה, הרשת מתאבלת.

>> סוף העולם: איך להתמודד עם אובדן של מישהו קרוב?

"זו עדן זכריה שנחטפה בשבת השחורה", כתבה עליה מעיין אדם, המנחה ומגישת הטלוויזיה שאיבדה את אחותה מפל אדם ז"ל, באותו טבח נורא ברעים. "אימא שלה המקסימה התארחה אצלנו באולפן וסיפרה לי שאנחנו ממש דומות, לא רק פיזית, באופי, בהתנהגות".

אדם המשיכה: "הוחמאתי, כי כל אמא חושבת שהבת שלה מושלמת, היא סיפרה עליה והתאהבתי. פינטזנו מה הן יעשו יחד כשהיא תחזור, תכננתי להפתיע ולבוא לפגוש אותה בשובה. התמונה שלה בחדשות תפסה אותי לא מוכנה, וכואב לי פיזית בלב, ממש דקירה כמו סכין. אני שונאת אותם".

עדן זכריה ז"ל | צילום: אינסטגרם maayanadam@
עדן זכריה ז"ל | צילום: אינסטגרם maayanadam@

מיכל פעילן, כתבת חדשות 12, סיפרה על הדלקת הנרות המערכתית באולפני החדשות, שנכחה בה אמה של עדן. "כשהגעתי להדלקה שאלתי אותה אם שמעה על הדיווח של ירון אברהם, שדיווח שמנסים לקדם שוב את עסקת החטופים. היא הפסיקה לנשום, חיבקה אותי ורעדה. היא אמרה לי שזה הדבר הכי טוב שאמרו לה, שהיא כל כך חיכתה, שבפעם הקודמת כבר ראתה את עדן חוזרת, אבל אז נעצרו ההחזרות".

"גם כשאני משתפת אתכם בזה, אי אפשר להבין באמת מה עובר על הלב של אימא, שחושבת שאולי תכף תקבל את הבת שלה בחזרה. אורין קיבלה הודעה שעדן נרצחה", כתבה פעילן בכאב עצום. "כוחות צה"ל מצאו את הגופה שלה והביאו אותה מעזה, וכל מה שמתחשק זה לצרוח, לצעוק שזה עולם לא הגיוני, שכלום לא נורמלי. די, אי אפשר יותר. סליחה אורין שככה זה נגמר, סליחה עדן שלא הצלחנו לשמור עלייך", סיכמה.

אורין, אמא של עדן זכריה ז"ל | צילום: אינסטגרם michalpeylan@
אורין, אמא של עדן זכריה ז"ל | צילום: אינסטגרם michalpeylan@

גם נועה קירל ספדה לזכריה בכאב, באנגלית, בסטורי שפרסמה בחשבון האינסטגרם שלה. "החדשות שאף אחת לא רוצה לשמוע", כתבה, "הנשמה היפה הזו – עדן זכריה, נחטפה בשבעה באוקטובר. היום הגופה שלה נמצאה, ונחשף כי היא נרצחה על ידי מחבלי חמאס. הלבבות שלנו שבורים, ומה שנשאר מהשברים ממשיך להישבר. תנוחי לך עדן, מתפללת שהסיוט הזה יגמר וכל החטופים והחטופות שלנו יחזרו".

הרשת התמלאה בעוד אינסוף תגובות הכואבות את הרצח של זכריה, כמו תגובתה של מיכל הקטנה, שכתבה "אבל כבד מאוד, יהי זכרה ברוך"; ליהיא גרינר שהביעה את צערה; וכוכבת הרשת מורן טרסוב שכתבה: "יהי זכרה ברוך, הלב כואב".

עדן זכריה ז"ל | צילום: אינסטגרם noakirel@
עדן זכריה ז"ל | צילום: אינסטגרם noakirel@

אנחנו מצטרפות לקריאות להחזרת כל החטופים והחטופות הביתה, מתפללות שנצא מהתקופה מלאת החושך הזו לאור. הלב פשוט שבור ומרוסק. תנחומינו למשפחתה של עדן, וחיבוק הכי גדול שאפשר.