מיכל הקטנה: "חושבים עליי שאני פרינססה. הפער בין הדימוי לבין החיים שלי עצום"

מיכל ויצמן | צילום: שי פרנקו, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג:  קורין סוויד ל־Artbook, איפור: שחף ביטון, שיער: דקל בן ציון, שמלה: שירן מגרוט, נעליים: אלדו, תכשיטים: אוסף פרטי
מיכל ויצמן | צילום: שי פרנקו, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: קורין סוויד ל־Artbook, איפור: שחף ביטון, שיער: דקל בן ציון, שמלה: שירן מגרוט, נעליים: אלדו, תכשיטים: אוסף פרטי

איך היא למדה לשלוט על הכעסים שלה, למה החליטה לשלוח את ילדיה למסגרת שעולה 100 אלף ש"ח בשנה ומה הסיפור שלה עם אייל גולן? מיכל הקטנה כבר ילדה גדולה. בגיל 40 היא חולמת להיות סבתא צעירה

88 שיתופים | 132 צפיות

אחת לחודש בממוצע, בשושו מוחלט, בשעות הקטנות של הלילה, נוהגת מיכל ויצמן להגיע למקווה ברחוב פקיעין בתל אביב. הבלנית במקום כבר מחכה לה שם. "אני לא מתייצבת שם ממקום של שומרת נידה, אלא באה כשיש לי צורך להתייחד עם עצמי. שם לבד, בשיחות עם עצמי, ההרגשה היא אלוהית. עילאית. כל מה שקורה בשעה הזאת מרגיע ומטהר אותי".

>> מעיין אדם חשפה את מה שכל אימא מכירה היטב ומתביישת לדבר עליו

על מה את משוחחת עם עצמך בשתיים בלילה במקווה?
"אני עושה שיחות גם עם עצמי וגם עם אלוהים. אני מתנקה ומתרוקנת מכל מיני מחשבות ורעלים שהצטברו בגוף, מחדשת אנרגיות ומאזנת את עצמי".

"מה לא אמרו עליי? למשל שאני הבת של ביבי נתניהו. ביבי גאון בעיניי, אבל לא הייתי רוצה להיות הבת שלו. טוב לי להיות הבת של ציון קעה. חוץ מלהגיד שהייתי גבר בעברי, אמרו עליי הכל"

 

עוד שלב בחזרה בתשובה?
"לא. אני לא מצהירה שאתחזק, אבל אני בתהליך. באתי מבית מאמין, אני מאמינה ומחוברת לדת ועושה דברים בדרך שלי שמרגישים נכונים לי. אני מופיעה בשבת אבל שומרת חגים ומסורת, עושה קידוש בכל יום שישי ומדליקה נרות. גם בנושא כשרות אני בהשתדלות, לא אוכלת פירות ים, וגם ממש לא בשר חזיר".

בחודש שעבר היא חגגה יום הולדת 40. הקריירה של הקטנה, פצצת אנרגיה בגובה 158 ס"מ ו-41 ק"ג, עולה כפורחת. היא נחשבת לאחת מכוכבות הילדים הגדולות בארץ כשמאחוריה תעשייה שלמה של מוצרים, בגדים, יומנים, בובות ועוד. באמתחתה גם אפליקציה לילדים, חמישה ספרי ילדים שכתבה, קלטות, פסטיגלים, קמפיינים, היא מצליחה לשמור על המעמד שלה כבר יותר מעשור ושולטת גם ברשתות החברתיות עם מעל 300 אלף עוקבים באינסטגרם. המופע החדש שלה "גשם של סופגניות", שכבר עלה ברחבי הארץ כשלצידה דוד חיים ורוי בוי, ימשיך להציג בחנוכה חמש פעמים ביום, מצפון עד דרום, לא מאפשר לה ממש זמן לחשבון נפש שמגיע בדרך כלל עם הגיל העגול.

מיכל ויצמן | צילום: שי פרנקו. שמלה: שירן מגרוט, גרביונים: ג'ק קובה, נעליים: אלדו, תכשיטים: אוסף פרטי
מיכל ויצמן | צילום: שי פרנקו. שמלה: שירן מגרוט, גרביונים: ג'ק קובה, נעליים: אלדו, תכשיטים: אוסף פרטי

"אני לא בן אדם שנכנס למערבולות ובטח לא בגלל גיל. החיים שלי כל הזמן בתנועה", אומרת ויצמן. בתור אימא לשישה ילדים שעובדת מסביב לשעון, כנראה שאין ברירה אחרת. "יולי בת 15, ליאו בן 13 וחצי, התאומים ריי וריף בני 5, אלי בת שנתיים ונאיה בת שנה, ובעזרת השם יהיו עוד. זה שאני לא בהיריון עכשיו זה מחדל, כי הרחם שלי מוכנה לפחות לעוד שניים, או עד אינסוף – כל זמן שאני אוכל. היום הרפואה מתקדמת והכל אפשרי".

השבוע חשפה ויצמן בפוסט באינסטגרם כי עברה הפלה טראומטית. "דמיינתי את עצמי בת 30 עם שלושה ילדים מתרוצצים בסלון, אך הקריירה פרצה ומצאתי את עצמי מתרוצצת בין במות ופרוייקטים. ואני, אישה של יעדים, הגעתי לגיל 29 עם שני ילדים ונכנסתי להיריון בדיוק לפי התוכנית. עד שבאירוע השקה לסדרה החדשה שלי, כשסביבי המולה והתרגשות, אני מרגישה שמשהו בתוכי לא בסדר", היא כתבה. "מצאתי את עצמי מדממת בשירותים, כשכולם בחוץ מחכים רק לי. האדרנלין והמחויבות שההצגה חייבת להימשך גרמו לי להמשיך כרגיל… מיד אחרי האירוע חגגתי אפטר פרטי במיון. 'הפלה מאיימת' הם קראו לזה, נרדמתי מרוב דמעות, ועברתי גרידה בשבוע 14. זיכרון שמעלה בי דמעות גם היום".

ויצמן כתבה כי לאחר מכן החליטה לעבור תהליך הפריה "מאוד לא פשוט, סופר מאתגר ובמיוחד עם לו"ז אינטנסיבי ופיזי". היא תיארה את הקשיים שחוותה וכתבה: "היה לי מאוד קשה להתמודד עם הפער בין מדי יום לשמח ילדים, לבין עוד היריון שלא צלח. נאחזתי בכל דבר, בקדוש ברוך הוא. לילות לבנים, אכזבות, הזרקות, כאבים, עוד תשובה שלילית, עוד הורמונים לורידים. לא ויתרתי עד היום הגדול – הודיעו לי שאני בהיריון עם תאומים! נעתי בין דמעות של אושר להתקפי חרדה".

הדרמה המשיכה גם לחדר הלידה. ויצמן סיפרה כי היא ואחד העוברים היו בסכנת חיים, ובשבוע 37 היא מצאה עצמה בניתוח קיסרי חירום. סוף טוב, הכל טוב – התאומים ריף וריי נולדו לאוויר העולם בריאים ושלמים.

היכן בעלך ניר בסיפור הרחבת המשפחה?
"תשאלי אותו. הוא רצה רק שניים, אבל אני אשכנע אותו בבוא הזמן. הוא בלופ. למדנו שהכי קשה לגדל ילד אחד. גם שניים ושלושה ילדים זה קשה, כשאת עם ארבעה זה כבר יציב, עם החמישי זה זורם ובשישי את כבר בלופ. אף פעם לא משעמם אצלנו, תמיד יש שמחה".

וואו. לא משעמם זה אנדרסטייטמנט.
"הרבה שואלים אותי איך זה מתיישב עם הקריירה העמוסה אבל אני לא רואה את זה ככה. מבחינתי אם אלוהים סומך עליי ונותן לי לגדל, לחנך ולהוביל נשמות טהורות, מה שנשאר לי זה להגיד לי תודה. תפקיד חיי זה להיות אימא. דווקא בגלל שאני קרייריסטית ונמצאת במקום כביכול זוהר, אני צריכה להקפיד לשמור על השפיות שלי, אחרת אפשר ללכת לאיבוד וזאת לא אפשרות מבחינתי. יש לי פה שישה ילדים. כשאני מופיעה בשבת – הקטנים באים איתי. כשיש לי חופש אני טסה איתם. הם השפיות שלי, הם הלב שלי".

"מאז שהייתי ילדה חלמתי להיות שחקנית וצחקו עליי. הייתי ילדה תימניה עם שפם שחור וכינו אותי שפמי. נעלבתי, אבל אימא שלי לא הסכימה להוריד לי אותו. היום בנות מורידות כבר בגיל תשע"

 

עדיין שישה ילדים וקריירה כל כך תובענית, זה חתיכת תיק.
"ככל שהם גדלים זה יותר מאתגר. הכי קשה לי היום עם המתבגרים, ילד שמתבגר היום זה לא כמו פעם. כשאני הייתי ילדה לא היו רשתות חברתיות, היום הכל פתוח וחשוף, ילדים לא מפחדים לקחת סמכות מהוריהם. אני משתדלת לא לריב איתם אבל מקפידה על מסגרות הלימודים – הגדולים לומדים בבית הספר האמריקאי באבן יהודה".

זה נחשב בית הספר הכי יקר בישראל עם שכר לימוד של 100 אלף ש"ח בשנה. לומדים שם ילדי שגרירים ומעט ילדים ישראלים. למה דווקא שם?
"הגענו לבית הספר האמריקאי כשיולי הבכורה שלי הייתה קטנה וניר חי על הקו, אני עבדתי אז בקסטרו והיו לנו מחשבות על רילוקיישן. הייתי רחוקה מחלום מיכל הקטנה וחשבתי שאם הילדה תהיה במסגרת שלומדים בה אנגלית, זה יעזור לה בחיים בחו"ל. אחר כך רשמנו גם את ליאו ואז באה מיכל הקטנה ונשאבתי לזה והילדים נשארו שם. לגבי הכסף, זה באחריותו של ניר. זה עולה לא מעט אבל הלימודים ברמה גבוהה. כל משפחה שיכולה להרשות לעצמה צריכה לחשוב מה מתאים לה, ולי היה חשוב מאוד ילדים דוברי שפות. באופן כללי אני מחנכת אותם לעצמאות – הילד שלי יכול ללכת לבד לעקור שן – אבל חשובה לי הזמינות שלהם בטלפון. הם רוצים לצאת בשישי בערב ולחזור בארבע בבוקר, כל עוד הם זמינים בטלפון ואני בשליטה ויודעת בדיוק היכן הם, אני משחררת. אני בוחרת את המלחמות שלי. מצד שני יש להם גם מחויבויות – להוציא את הקטנים מהגן, לקחת אותם לחוגים. יש משאים ומתנים בינינו כי למי שיש זכויות, צריכים להיות גם חובות".

הסכמת ליולי גם לקעקוע.
"הבת שלי רצתה קצוות בלונדיניים בשיער בגיל 11. בעיניי אין יותר יפה מטבעי, אבל כשהיא החליטה, אמרתי לעצמי שלפחות אהיה שותפה. לגבי הקעקוע, אני קעקעתי על הגוף את שמות ילדיי. כשעשיתי את הקעקוע של נאיה, יולי ביקשה לבוא איתי ולעשות קעקוע, למרות שהיא שונאת ופוחדת ממחטים. בהתחלה אמרתי לה לא כי היא הייתה אז בת 14 וזה נראה לי מוקדם, אבל היא אמרה לי שאני אימא שלה והיא רוצה קעקוע עם השם שלי. נשארתי עם פה פעור ואמרתי לה 'תעשי'. היא בלב גיל ההתבגרות, צריך ללכת על חבל דק".

מיכל ויצמן | צילום: שי פרנקו. חולצה: h&m, מכנסיים: zadig&voltaire, נעליים: אלדו, תכשיטים: אוסף פרטי
מיכל ויצמן | צילום: שי פרנקו. חולצה: h&m, מכנסיים: zadig&voltaire, נעליים: אלדו, תכשיטים: אוסף פרטי

ויצמן נולדה ביבנה בתור מיכל קעה, בת יחידה בין שלושה בנים. אביה ציון קעה, כיום בן 74, עדיין עובד בעסק שלו לחומרי בניין. אימה סימונה היא הבלבוסטה של הבית והעבירה את זה למיכל בגנים. "היה שפע בבית אבל התנהגו כאילו שאין. כשרציתי נעלי ד"ר מרטינס כנערה, חוייבתי לכל מיני מטלות בית כדי לקבל אותן".

היא מתארת את עצמה כילדה מרדנית. "לא הייתי ילדה רגילה, היו לי חלומות והיה לי אומץ להביע דעות – גם לא מקובלות – הייתי פייטרית. עשיתי מה שרציתי, לא פיגועים גדולים אבל הייתי ילדה עצמאית".

"אני לא עובדת בהתנדבות. אני מרוויחה כסף ולא מתנצלת כי אני עובדת מאוד קשה בשביל זה. בקורונה נפרדתי מכולם, אין לי היום יחסי עובד-מעביד עם אף אחד. העסק הוא של מיכל הקטנה, היא המוח מאחורי הכל"

 

לצד כל זה, ויצמן לא שוכחת את החרמות שעשו עליה בילדות: "חלמתי כבר אז להיות שחקנית וצחקו עליי. הייתי ילדה תימניה עם שפם שחור וכינו אותי שפמי. נעלבתי, אבל אימא שלי לא הסכימה להוריד לי את השפם. היום בנות מורידות כבר בגיל תשע, עושות כל דבר שעלול לפגוע בביטחון שלהן בחסות ההורים. אני הייתי כמו חתול רחוב ושרדתי. עבדתי כנערה בכל עבודה אפשרית, מלצרתי במקדונלדס, בורגר ראנץ', סבארו. עבדתי בחנות בגדים והייתי מנהלת חנות של קסטרו. הייתי טובה בזה. לימים התחלתי לימודי תואר בפסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה, אבל אחרי שנה עזבתי כי הבנתי שיעברו 10 שנים עד שאוכל לעסוק בתחום. קשה לי עם תהליכים ארוכים וקשים שלא תלויים בי, אני מעשית מדי".

בריאיון לידיעות אחרונות במרץ 2017 חשפה ויצמן לראשונה כי הייתה במערכת יחסים מתעללת עם אדם מפורסם, אך לא חשפה את שמו. בין היתר היא אמרה: "באתי לקחת את המזוודה, הוא נעל את הדלת וחנק אותי ברמה של סימנים על הצוואר. ידעת איך יום מתחיל, לא ידעת איך הוא נגמר". מי שחשף את זהות הגבר המפורסם היה הוא בעצמו, השחקן והקומיקאי נאור ציון שטען "זה שקר, מעולם לא הרמתי עליה יד".

"הייתי ילדה בת 17 והוא היה גדול ממני בעשר שנים. הייתה אלימות וקנאה אובססיבית, אבל עם השכל של היום זה לא היה קורה לי", היא אומרת, "בזמנו כל פעם שרציתי לברוח, הוא ידע להחזיר אותי. אני לא באה היום להטיף, זו אחריות גדולה מדי, אבל אני כן אומרת לנשים – תהיו אדון לעצמכן. מבחינתי זה אירוע בעברי, כאילו בגלגול קודם". נאור ציון ביקש שלא להגיב.

מיכל ויצמן | צילום: שי פרנקו. שימלה: עומר מיכאל, תכשיטים: אוסף פרטי
מיכל ויצמן | צילום: שי פרנקו. שימלה: עומר מיכאל, תכשיטים: אוסף פרטי

בתור ילדה חלמת על הצלחה בקנה מידה כזה?
"כן. רציתי להיות מישהי, להנהיג, להיות מודל, בן אדם שמשפיע לטובה על אנשים. להופיע בפני ילדים זו התשוקה שלי מגיל קטן, הייתי הילדה עם המיקרופון. תמיד אמרתי לעצמי 'אם אין אני לי – מי לי'. אם לא תעשי בשבילך, אז אף אחד לא יעשה, ואם לא תשקיעי – לא תקצרי פירות. הכי חשוב: תאהבי את עצמך, כי אם לא, גם אחרים לא יאהבו אותך. כשאת מלאת תשוקה לדבר מסוים וכל יום עושה צעד קטן בכיוון – אין סיכוי שלא תצליחי בסוף. עד היום כשאני עולה על הבמה ועוצמת את העיניים, אני לא קולטת את גודל הטירוף הזה ועדיין אני משתדלת להיות עם הרגליים על הקרקע. הבמה בשבילי היא התרופה לכל".

מתי הבנת שאת הולכת לשחק אותה?
"בגיל 30 בהיכל התרבות. ציפי שביט, שהיא אהבת חיי, הייתה אורחת הכבוד והיינו סולד אאוט. היא אימא שנייה שלי, אישה מדהימה. גדלתי על ציפי שביט, ציפי היא מדינת ישראל. במשך השנים צברנו הרבה שעות יחד על הבמות ומאחורי הקלעים, והיא חוותה איתי את ההיריון של התאומים ונתנה לי הרבה כוחות. אנחנו בקשר עד היום".

"אני מכירה את אייל גולן מגיל 14. נפגשנו בצמתים שונים והוא תמיד שמר עליי וכיבד אותי. כשהייתי צריכה אותו, הוא היה שם בשבילי. אני לא מכירה צדדים אחרים שלו ואני לא בית משפט. אייל גולן הוא חבר שלי לחיים. השאר לא ענייני"

 

כמה אנשים עובדים בתעשייה ששמה "מיכל הקטנה"?
"בקורונה נפרדתי מכולם. אין לי יחסי עובד-מעביד עם אף אחד. יש פרילנסרים שעובדים עם חשבוניות. העסק הוא של מיכל הקטנה, היא המוח מאחורי הכל".

בתוכנית של גיא פינס ששודרה השבוע העריכו את הרווחים שאת צפויה לעשות בחנוכה הקרוב בסכום של כ-800 אלף ש"ח. על פי השמועות העסק של מיכל הקטנה שווה הרבה מאוד מיליונים.
"אני לא מדברת על כסף, אני עובדת קשה ולא מתנצלת. אני לא נכנסת לכיס של אחרים ולא רוצה שיכנסו לכיס שלי".

"גשם של סופגניות" | צילום: יח"צ
"גשם של סופגניות" | צילום: יח"צ

כדרכה בקודש, מדי שנה היא חוגגת יום הולדת מפונפן עם שלל כוכבי הביצה באחד מבתי המלונות של קבוצת בראון, שבבעלות משפחת בעלה. גם השנה נערכה חגיגה גדולה עם ידוענים רבים, בהם אייל גולן.

בחרת להזמין אותו בימים רגישים, בזמן ששנשים צעירות תובעות אותו שוב על המעורבות שלו בפרשת משחקי חברה. זה לא מפריע לך בתור אישה ואימא לבנות?
"אני לא נכנסת למקומות האלה. אני לא מכירה את אייל גולן מהתעשייה, אני מכירה אותו מאז שאני בת 14 והכרתי גם את אימו רונית. היו לנו חברים משותפים, בהמשך נפגשנו בצמתים שונים והוא תמיד שמר עליי וכיבד אותי. כשהייתי צריכה אותו, הוא היה שם בשבילי. אני לא מכירה צדדים אחרים שלו, לא חוויתי ולא ראיתי בעיניים, וגם בפועל לא יצא שום דבר ויש אנשים מעליי בחוק. אייל גולן הוא חבר שלי לחיים. השאר לא ענייני. כל אחד הוא גיבור הסיפור של עצמו".

זה קצת בריחה מאחריות. את אדם מפורסם. כשאת מכשירה אותו את מחלישה את כל מי שרצתה להתלונן נגד טורף מיני שפגע בה.
"אני לא מכירה מבפנים את מה שמייחסים לו, אני לא בית משפט ואני לא באה לדבר בשם נשים אחרות. אני מדברת בשמי ואני חברה של אייל גולן מגיל 14. החברות שלנו חזקה כבר הרבה שנים ועומדת במבחן הזמן".

סדנה לעצבים

באוגוסט 2021 התדמית המשפחתית הטובה והבטוחה שלה נסדקה, כאשר היא ובעלה ניר ויצמן נפרדו. הוא עזב את הדירה במגדל תל אביבי נחשב, ועבר להתגורר בבית אחיו. היא נשארה עם ששת ילדיה, כולל פעוטה בת שלושה חודשים בלבד.

"היה לנו משבר, אני לא מכחישה. לא היתה בגידה או רומן, החיים סחפו אותנו כל אחד לצד שלו ונוצר פער. כשפרידה מתרחשת זו בהחלט רעידת אדמה, אבל לקחו משבר קצר וניפחו הכל, כתבו המצאות מרושעות שלא היו ולא נבראו"

 

"כשהפרשה התפוצצה בתקשורת, הרגשנו כאילו הקרקע נשמטת מתחת לרגלנו, כאילו שמישהו פרץ לקודש הקודשים שלנו", היא אומרת היום. "היה לנו משבר, אני לא מכחישה. ניר ואני יחד מאז שהייתי בת 18, התבגרנו יחד, בהמשך הפכתי לדמות ציבורית ומשברים קורים לכל זוג בעולם. זה דבר נורמטיבי לגמרי. לא היתה בגידה או רומן, החיים סחפו אותנו כל אחד לצד שלו ונוצר פער. לקורונה הייתה השפעה רבה על מה שקרה, היה סוג של קצר בתקשורת שהתגבר – הוא הלך עם החברים שלו ואני הייתי בבית ולא דיברתי, הוא לא גר איתנו חודש שלם. כשהוא הגיע לבקר את הילדים, כי ניר הוא אבא מופלא, אני לא הייתי שם. כשפרידה מתרחשת זו בהחלט רעידת אדמה, אבל לקחו משבר קצר וניפחו הכל, כתבו המצאות מרושעות שלא היו ולא נבראו".

את מתכוונת לכך ששמו של ניר נכלל ברשימת אנשי העסקים שהיו בדירה הסודית של איש העסקים משה חוגג, שנחשד בעבירות מין ובהונאה?
"גם, אבל יותר מזה. מה לא אמרו עליי? למשל שאני הבת של ביבי נתניהו. שבועיים רץ סרטון על זה שנראה ממש הגיוני. ביבי גאון בעיניי, אבל לא הייתי רוצה להיות הבת שלו. טוב לי להיות הבת של ציון קעה. חוץ מלהגיד שהייתי גבר בעברי, אמרו עליי הכל. הסיפור עם חוגג מכעיס, זו הזיה. עד אותו יום לא שמעתי את השם של האיש הזה. שרבוב שמו של ניר היה רוע לשמו, וכשמדובר באדם מפורסם יש לזה השלכות ויש מוקשים בדרך, מה גם שאנחנו חיים במדינת תל אביב. כעבור כמה שעות התברר שהכל מפוברק, אז זו עוד הוכחה כמה היד קלה על המקלדת. לשמחתי כבר הרבה שנים אני גמולה מעצבים ויודעת איך לשנות אצלי את התדרים ולהיות מאופקת. אני מבינה שזה גל של צונמי וזה עובר. למזלי אני גם לא בן אדם שנוטר. כשאנחנו שומרים טינה, היא משפיעה עלינו ומפריעה לנו לנהל את חיינו. אני אישה של פעם, לא מחפשת אטרקציות".

מיכל הקטנה וניר ויצמן | צילום: אור גפן
מיכל הקטנה וניר ויצמן | צילום: אור גפן
מיכל ויצמן עם שלושה מילדיה | צילום: מורי שדה, באדיבות המצולמת
מיכל ויצמן עם שלושה מילדיה | צילום: מורי שדה, באדיבות המצולמת

אמרת שאת גמולה מעצבים ושעברת טיפול. איזה?
"אני בטיפול פסיכולוגי כבר הרבה שנים אצל המטפלת שלי, יהודית נחום מהוד שרון. בזמנו, כאדם ציבורי היה לי קשה שכל אחד יכול להגיד מה שהוא רוצה ומתי שהוא רוצה והיד קלה על המקלדת. זה מאוד פגע בי והיה לי קשה לסמוך על אנשים ולהיפתח. כשבאתי אליה לראשונה אמרתי לה שאני לא רוצה להתעצבן ושאני רוצה להיות אדם שליו יותר. החיבור בינינו הוא קוסמי. יהודית לימדה אותי לנשום, לשנות תדרים, לא להילחץ ולא לקחת ללב. כמובן שזה דורש גם עבודה פנימית על הגוף, הנפש והלב, ואני עושה גם יוגה, פילאטיס ורוקדת על עמוד, אבל עדיין בכל פעם שאני מרגישה מרוקנת, אני מגיעה אליה. יום אחד, למשל, הייתה סערה בחוץ והילד שלי יצא עם בגדים קצרים. בזכות יהודית והעבודה העצמית למדתי לאמן את עצמי ולא לצעוק ולהגיע למקומות שהוא לא יקשיב לי ממילא. או היום למשל נהג מונית התעצבן והוריד אותי באמצע רחוב. אמרתי לעצמי 'את לא נכנסת לזה', נשמתי עמוק והמשכתי".

ובחזרה למשבר הזוגי, חשבת בזמנו שזה סוף פסוק ושתהיי גרושה פלוס 6?
"אף לא לרגע. משבר יכול לפרק או לחזק, והבסיס של ניר ושלי חזק כי החברות שלנו חזקה. לא היו פיגועים ופיצוצים ועדיין היה צריך להוריד את האש, אז חבר עשה בינינו שלום בית. עשינו כל אחד שיעורי בית והצפנו את הדברים".

"אני בטיפול פסיכולוגי כבר הרבה שנים. בזמנו, כאדם ציבורי היה לי קשה שכל אחד יכול להגיד מה שהוא רוצה ומתי שהוא רוצה והיד קלה על המקלדת. זה מאוד פגע בי והיה לי קשה לסמוך על אנשים ולהיפתח. לשמחתי כבר הרבה שנים אני גמולה מעצבים"

 

איך התגברתם על המשבר?
"שנינו הבנו שאנחנו צריכים עזרה מקצועית והלכנו לטיפול זוגי מקצועי. הכי קל לפרק ויאללה ביי. זה לא היה פשוט, אבל זה היה חשוב וזה עשה טוב לשנינו יחד ולחוד. היום אנחנו הרבה יותר קשובים לשני. אני נפרדתי מהאגו לפני הרבה שנים. היום אני יותר רגועה בנפש שלי, קשה להוציא אותי מאיזון ואני יכולה להתמודד עם כל תרחיש. עשינו עבודה ואנחנו חזקים יותר מכל ברק ורעם. בכלל, הפער בין הדימוי לבין החיים האמיתיים שלנו הוא עצום".

כלומר?
"חושבים עליי שאני פרינססה עם צי של מטפלות ובפועל יש לנו מטפלת אחת על תקן עזרה בלבד. היא לא במקומי, אני אימא במשרה מלאה – מבשלת, מנקה, מגהצת, וחולת ניקיון ואקונומיקה ברמה של טרפת – ואני אוהבת את זה. כל החולצות בבית מקופלות אצלי כמו חיילים ולפי צבעים, ואני מגהצת גם תחתונים וגרביים".

אז מיכל וניר לנצח?
"מבחינתי כן, ואני עובדת קשה גם בקריירה וגם בזוגיות, לא רק לשמר אלא לתחזק עם תשוקה ואהבה. אני אדם אופטימי ומאמינה שבסוף הכל קורה לטובה".

אתם ביחד 22 שנה. מה למדתם בדרך, שהיית רוצה לחלוק עם אחרים?
"תקשורת. לתת לכל אחד את המקום שלו, לא לחקור מדי, לא להתערב. לתת ספייס ולא לקחת שום דבר כמובן מאליו. זה כל הסיפור. כולנו מתפשרים בזוגיות בדרך זאת אחרת, אבל זה לא אומר שאני מתפשרת על עצמי. זה עיקרון מקודש אצלי. הורים צריכים לזכור שהזוגיות שלהם היא מודל לילדים, מה שהם רואים זה מה שהם ידעו על זוגיות כשיגדלו".

מיכל ויצמן | צילום: שי פרנקו. שמלה: שירן מגרוט, גרביונים: ג'ק קובה, נעליים: אלדו, תכשיטים: אוסף פרטי
מיכל ויצמן | צילום: שי פרנקו. שמלה: שירן מגרוט, גרביונים: ג'ק קובה, נעליים: אלדו, תכשיטים: אוסף פרטי

את אחת הנשים האהובות בארץ בקרב ילדים, מצד שני הציבור הישראלי לא עושה לך הנחות.
"תשמעי, לאנשים תמיד יהיה מה להגיד ורעשי רקע של אנשים קטנים יהיו תמיד. האם עשיתי משהו פלילי? כשילדתי את התאומים הייתי בסכנת חיים, עברתי ניתוח חירום והיו לי דימומים, הדופק ירד לי וגם לאחד משניהם. אבל היה פסטיגל ואחרי חמישה ימים עליתי על הבמה עם תפרים. לא רציתי לאכזב את הילדים. מה היה אם לא הייתי מגיעה? גם אז היו מדברים ואומרים ש-120 אלף רכשו כרטיסים ואני אכזבתי אותם. באו אליי בטענות גם כשיצאתי עם בעלי למסעדה חמישה ימים אחרי הלידה, זה היה במהירות גדולה מדי לטעמם של כל מיני, אבל עשיתי משהו בשביל בריאות הנפש, הגוף והלב שלי. אני לא נכנסת ללופ הזה, לידה זה דבר אינדיבידואלי וכל אחת יכולה לעשות מה שהיא מרגישה בלי שישפטו אותה".

יש בך משהו שאולי מושך אש?
"כן, כי יש לי אומץ לעשות דברים שלאחרים אולי אין. אבל אני יכולה להגיד לך שבצד המלעיזים, קיבלתי גם הרבה תמיכה מכאלה שאמרו שאני נותנת להם הרבה השראה וכוח. למטבע יש שני צדדים".

"הציעו לי הרבה פעמים להשתתף בסדרות בכל מיני תפקידים בנוסח 'האישה של' ו'הגרושה של' שלא עניינו אותי. אני ממשיכה להתמקד במה שאני אוהבת ויודעת שאני טובה בו. לשמר הצלחה זה הכי קשה בכל התוהו ובוהו של התעשייה"

 

אולי זה קשור לעובדה שאת אישה עשירה בפני עצמך, וגם בעלך איש עסקים אמיד בתחום המלונאות.
"אני לא עובדת בהתנדבות. אני מרוויחה כסף ולא מתנצלת כי אני עובדת מאוד קשה בשביל זה. אבל הדרייב שלי לא קשור בכלל לכסף, אלא לתשוקה שבעשייה. גם הבעל שלי עובד מאוד קשה, שנינו עושים הרבה ויתורים בגלל העבודה הקשה ולא מתנצלים. אף אחד לא הוריש לנו כלום. אני כן יכולה להגיד שאני מתנדבת הרבה ומלווה ילדים חולים. זאת שליחות בעיניי ודווקא זה תחום שאני לא מדברת עליו הרבה. לאחרונה הגעתי למישהי שהייתה בתרדמת והיא התעוררה במהלך המפגש איתי. זה היה אחד הרגעים היותר מרגשים שחוויתי".

מפחיד אותך שאולי יום אחד ההצלחה תיגמר?
"לשמר הצלחה זה הכי קשה בכל התוהו ובוהו של התעשייה. אני עובדת על זה כל הזמן בכל היבט, כולל שיתופי פעולה עם כוכבי ילדים נוספים וכולל להביא דברים חדשים כל הזמן. אני רק רוצה להמשיך להופיע".

מיכל ויצמן | צילום: שי פרנקו. שמלת חליפה טוויד שחור לב: אליזבטה פרנקי, גרביונים: ג'ק קובה, נעליים: אלדו, תכשיטים: אוסף פרטי
מיכל ויצמן | צילום: שי פרנקו. שמלת חליפה טוויד שחור לב: אליזבטה פרנקי, גרביונים: ג'ק קובה, נעליים: אלדו, תכשיטים: אוסף פרטי

את לא רוצה לגדול למקומות אחרים?
"הציעו לי הרבה פעמים להשתתף בסדרות בכל מיני תפקידים בנוסח 'האישה של' ו'הגרושה של' שלא עניינו אותי. אני ממשיכה להתמקד במה שאני אוהבת ויודעת שאני טובה בו, אלא אם יבוא משהו וארגיש שמדובר בתפקיד קוסמי. עולם המבוגרים מדגדג לי לפעמים אבל לא כרגע. הייתי רוצה לעשות מתישהו מופע סטנדאפ. לא במקום ולא על חשבון עולם הילדים, אלא בנוסף. אני רוצה לחשוף עוד פן באישיות הבימתית שלי".

את מצחיקה?
"קשה לי להעיד על עצמי אבל כן. ההומור עוזר לי להתמודד עם כל מיני דברים מכעיסים, שלימדתי את עצמי להתייחס אליהם עם קריצה. צחוקים על החיים, על היומיום שלנו. זה עדיין לא רשמי, אבל יש דיבור שאתחיל מתישהו להתארח אצל הסטנדאפיסט בן בן ברוך. נראה איך זה ישתלב עם הטרפת שאני נמצאת בה".

"יש שינויים עם הגיל וגם הגוף משתנה אחרי הלידות, אבל אני לא נלחמת בהם. אני שומרת על עצמי עם קוסמטיקאית וקרמים, פחות בוטוקס אבל כן חומצה היאלורונית. את הגוף אני מתחזקת עם פילאטיס, יוגה וריקוד על עמוד"

 

גיל 40 ולידות מרובות נתנו אותותיהם?
"לשמחתי בורכתי בגנים משובחים. אני חצי מרוקאית וחצי תימניה. כמובן שיש שינויים עם הגיל וגם הגוף משתנה אחרי הלידות, אבל אני לא נלחמת בהם ולא מתכחשת להם. אני שומרת על עצמי עם קוסמטיקאית וקרמים, פחות בוטוקס אבל כן חומצה היאלורונית. את הגוף אני מתחזקת עם פילאטיס, יוגה וריקוד על עמוד. ניתוח פלסטי קצת מלחיץ אותי, אבל אני לא פוסלת יום אחד בעתיד אם ארגיש שזה נכון. בינתיים אני ממש לא מתכננת".

זה מפחיד להיות מיכל הקטנה-גדולה, למשל בת 50 בעוד עשר שנים?
"ממש לא. מיכל הקטנה זה לעולם, בכל גיל. ואת יודעת מה החלום הבאמת גדול של מיכל הקטנה? להיות סבתא צעירה".

>> מירי מיכאלי: "השבת בשבילי היא דיטוקס דיגיטלי. אני מנסה לשמור מצוות, כולל נידה"

מיכל ויצמן. דצמבר 2022 | צילום: שי פרנקו
מיכל ויצמן. דצמבר 2022 | צילום: שי פרנקו

הפקת אופנה:
צילום: שי פרנקו ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט סטיילינג: קורין סוויד ל־Artbook איפור: שחף ביטון שיער: דקל בן ציון