חזי דין מציג: ערכה לקוסם המתחיל עם נשים

חזי דין | צילום: משה נחומוביץ
חזי דין | צילום: משה נחומוביץ

אייס ברייקר מושלם לביישנים או מסלול בטוח להקריפ את מי שמסביב? יצאנו לבדוק את ערכת הקסמים של חזי דין, האם חזרנו מוקסמות?

88 שיתופים | 132 צפיות

הקוסם חזי דין כבר מזמן מיצב את עצמו כאחד הפרפורמרים המבוקשים בישראל: ההופעות שלו תמיד סולד אאוט, צריך לחכות בתור כדי לסגור אותו לאירועי חברה ואנשים עוצרים אותו נון-סטופ ברחוב. בקיצור, כיום ניתן לומר שדין הוא ללא ספק קוסם-סלב. הדרך שלו להצלחה הייתה ארוכה ומפרכת, וכללה סיכון עצמי לא פעם ולא פעמיים (מישהו אמר לכלוא את עצמך בגוש קרח או לעמוד בראשו של מנוף במשך שעות?). בתחילת דרכו דין אף היה מפיק את התוכן שפרסם באופן עצמאי, אך הימים האלו כבר מזמן מאחוריו. כיום הוא טאלנט של קשת 12, כוכב התוכנית "קסם אישי" עם חזי דין, שבעונתה הנוכחית הוא מפתיע את מפורסמי ישראל בעזרת קסמים מרהיבים, שמצליחים לגרום לכל הצופים בבית לצעוק "מההההההה???" לעבר מסך הטלוויזיה.

>> הכירי את "אתגר הזוגיות הגדול", השיטה שעוזרת לנשים ללמוד להתחיל עם גברים

הסטארטאפ החדש של דין אומנם קשור לאומנות הקסמים, אבל המטרה שלו אינה לסייע לכם להפוך לקוסמים מצליחים, דין בסך הכול רוצה לסייע לגברי ישראל להתחיל עם בנות. הערכה שיצר, העונה לשם "מג'יק טאצ'", מכילה מדריכים מצולמים וכתובים לקסמים קלים שניתן להציג במפגשים חברתיים: בברים, במסעדות, במסיבות ואפילו ברחוב. נוסף על כך הערכהכוללת ספוג אדום, בוחשן של קוקטיילים, אצבעון עם מטפחת אדומה, קלפים וסיכת ביטחון המחוברת למשהו שנראה כמו פצירה קטנה (שכותבת שורות אלה למדה לבצע בעזרתה קסם מהר מאוד). דין מבטיח לנו שנלמד בעזרת הערכה גם עוד קסמים פשוטים ומהנים, שלאו דווקא מצריכים עזרים מיוחדים ומתבססים על דברים שניתן למצוא בהישג יד בכל מסיבה גנרית: סיגריות, קשים, מפיות ועוד. את סרטון ההדרכה של הערכה מלווים שניים מחבריו של דין המשמשים כנסיינים, גבר ואישה (עדן אמסלם ואביעד כץ), שגם לוקחים חלק בדיונים מעניינים כמו "איך לא להעיק על אנשים עם קסמים?", "מתי זה נכון לעשות למישהו קסם?", "ואיך גורמים לאדם סקפטי להאמין?".

על הקופסה של הערכה מופיע דין, במבט Blue Steel אל עבר המשתמש, ליד המשפט "ערכה שתלמד אתכם איך להקסים נשים… ואנשים". עכשיו, לפני שאתן מתחילות לסכול את הקוסם באבני שובניזם, כבר בדקה הראשונה של סרטון ההדרכה שאיתו מגיעה הערכה, דין אומר: "ראשית, כמובן שהעניין הספציפי הזה כאילו מדובר על תחום לגברים בלבד הוא רק לצורך הגימיק, משום שהאפקטים שבערכה יכולים לשמש גם נשים שרוצות להקסים גברים".

קסמים מתאימים לכולם, אין פה שאלה של מגדר. להגיד "טריקים לגברים שרוצים להתחיל עם נשים" זה רק גימיק, האפקטים שבערכה יכולים לשמש גם נשים שרוצות להקסים גברים

גם כשנשאל על כך בריאיון, לדין יש מה לומר בנושא: "הערכה מתאימה לשני המינים. קסמים מתאימים לכולם, אין פה שאלה של מגדר. בכלל, כל נושא הקוסמות עבר התפתחות רצינית בשנים האחרונות, ואומנם עדיין אנחנו לא רואים קוסמות נשים במיינסטרים אבל אני מתחיל לראות ניצנים של זה. יש לי חלום למצוא את הקוסמת הבאה של ישראל, לקחת אותה תחת חסותי ולבנות אותה כדבר הגדול הבא. אני מקבל המון מיילים מנערות שהתחילו לעסוק בקוסמות ומבקשות טיפים, וזה פשוט מרגש אותי שהן רואות קסמים כמשהו שמגניב אותן".

הקוסם הפלרטטן הכי מפורסם בטלוויזיה: גם בארני סטינסון מהסדרה המצליחה "איך פגשתי את אימא" השתמש בקסמים כדי להרשים בחורות | צילום: Kevin Winter/Getty Images
הקוסם הפלרטטן הכי מפורסם בטלוויזיה: גם בארני סטינסון מהסדרה המצליחה "איך פגשתי את אימא" השתמש בקסמים כדי להרשים בחורות | צילום: Kevin Winter/Getty Images

איך בכלל חשבת על הרעיון הזה?
"קסמים הצילו את חיי מבחינה חברתית. זה הדבר היחיד שהפך אותי ל'מאגניב' ו'מקובל'. זה היה תחביב מאוד שונה לעומת מה שחברים שלי עשו, וזה התקבל כמשהו מיוחד. תמיד היו אנשים שהסתכלו בהתחלה וחשבו 'מה הקטע של הבחור הזה?' אבל יש משהו בקסמים ששובר את הקרח בכל סיטואציה: חברתית ואפילו עסקית".

אבל למה דווקא קסמים ודייטים?
"כי למה לא? אני עשיתי את זה במשך שנים. במשך כל תקופת הרווקות שלי עד שפגשתי את אשתי, קסמים נתנו לי ביטחון לדבר עם בחורות וליצור איתן שיח כיפי. כשאתה שיכור או סתם נהנה במסיבה, אין דבר יותר כיף מלראות פתאום איזה קסם קטן. זה מוסיף לאווירה וכמו שאמרתי – זה שובר את הקרח. אצרתי בערכה קסמים באמת פשוטים שכל אחד יכול לעשות עם אביזרים שיש בכל בר ומסיבה: כוס צ'ייסר, סיגריה, בירה. לא צריך להביא שום דבר מיוחד מהבית, שמרתי את זה מאוד קז'ואל".

אבל אתה לא חושב שאנשים יגידו "טוב, זה חזי דין, ברור שהוא ירשים נשים עם קסמים"?
"לפני כמה שנים לא הייתי 'חזי דין'. הייתי סתם חזי שמנסה להתחיל עם בחורות בבר בעזרת קסמים פשוטים. גם לפני שהתפרסמתי, חברים, מכרים וסתם אנשים שראו שאני עושה קסמים ביקשו ממני ללמד אותם קסמים פשוטים לסיטואציות כאלה. הביקוש לערכה כזאת קיים, והרגשתי את זה. אני רוצה לתת לאנשים את האופציה לעשות את הצעד הראשון בכיף וליצור שיח, להתחיל במשהו מגניב. זאת גם הזדמנות נהדרת לציין שאני לא מתחייב שהקסמים הם מה שישיג לך בחורות, זה גם כתוב בערכה. אני נותן כלי שימושי שיכול לעזור. הערכה הבאה שאני עומד להוציא היא קסמים לאנשי עסקים".

"ראיתי את מי שתהיה לימים אשתי בבר, ורציתי לעשות לה קסם. לא רק שהיא הסתכלה עליי כאילו אני מנותק מהמציאות, כל כך נלחצתי ממנה שהקסם התחרבש לי"

אבל מה עם הקסם לא מצליח? או יותר גרוע – בחורה אומרת לך שאתה מוזר?
דין פורץ בצחוק. "הבחורה הזאת היא אשתי הלן. אני ראיתי את מי שתהיה לימים אשתי בבר, ורציתי לעשות לה קסם. לא רק שהיא הסתכלה עליי כאילו אני מנותק מהמציאות, כל כך נלחצתי ממנה שהקסם התחרבש לי. היא אמרה לי שאני הקוסם הכי גרוע שהיא ראתה והלכה. יום אחרי זה פייסבוק הציע לי אותה בחברים, הוספתי ושלחתי לה הודעה שבה שאלתי אם היא הבחורה שעשיתי לה קסם שהתחרבש. אני חושב שבסוף מי שבאמת קורא מחשבות זה מר צוקרברג. קסם הוא אינטראקציה, וגם כשאנחנו 'נכשלים' בקסם, אנחנו עדיין נמצאים באינטרקציה ויכולים להלביש עליה הומור עצמי. עובדה: דווקא זה שהקסם שלי לא הצליח גרם לי לשלוח לה הודעה".

אז אין בערכה טיפים לקריאת מחשבות? משהו שיכול לעזור לי לגרום לבחור להתאבסס עליי?
דין שוב צוחק. "אלו לא קסמים מהסוג הזה, כי קסמים כאלו מסובכים ודורשים הכנה ואימון. בכללי, אין באמת כזה דבר קריאת מחשבות. כקוסם אתה או מוציא מידע מבן אדם, או גורם לו לחשוב על מידע מסוים. אני רוצה להאמין שאנשים לא מטמיעים מסרים אחד לשני כשזה מגיע לדייטינג, זה מרגיש לי כמו לעבוד על בן אדם".

מה הטיפ שלך לגברים שמתחילים לעשות קסמים כדי להתחיל עם בחורות?
"אני חושב שתכונה שחשובה לקוסם, ולבני אדם בכללי, זה לקרוא את החדר או את הקהל. אני זוכר שפעם ישבתי בבר עם ידידה וכמה גברים נכנסו והתחילו לעשות קסמים פשוטים כדי להרשים בנות בבר. הם גם ניגשו לשולחן שלנו. היה בזה משהו מאולץ ואפילו קצת מעיק בסיטואציה. כמובן שמיד השבתי להם בקסמים שלי שהיו טיפה יותר מרשימים, כי בכל זאת, אני עובד בזה (צוחק)".

אתה רואה את השינוי כיום כלפי מקצוע הקוסמות? זה ממש נהיה קטע קול בשנים האחרונות.
"הקולגות שלי ואני עבדנו במשך שנים על שינוי תדמית המקצוע בעיני הציבור. אנשים פעם חשבו שקוסם זה מישהו בא לימי הולדת ונראה כמו צ'יקו ודיקו. בשנים האחרונות קיבלנו לגיטימציה מטורפת, קצת כמו הזמר המזרחי לפני כמה עשורים. אין מאושר ממני כשמישהו שולח לי סרטון של איזה ילד ביסודי שעושה קסמים לחברים שלו ומרשים אותם בטירוף. אנשים היום יוצאים מהבית, לוקחים בייביסטר והולכים לראות מופע קסמים! זה מבחינתי הישג מטורף".

>> אנה ארונוב: "אין דבר כזה הוא לא התקשר, בטח היה עסוק"