הריאיון עם דיאנה דדבייב (רז) שנרצחה על ידי בעלה

דיאנה רז | צילום מסך מפייסבוק
דיאנה רז | צילום מסך מפייסבוק

"כמוני, יש הרבה נשים שעוברות מבן זוג אחד לאחר, בלי לחשוב 'למה לכל האקסים שלי יש אותו פאק". ביוני 2019 ריאיינו את דיאנה דדבייב (רז) ז"ל על שיטת האימון שלה למציאת זוגיות. בפברואר 2021 היא נרצחה על ידי בעלה

88 שיתופים | 132 צפיות

הכתבה הבאה נערכה ביוני 2019 עם דיאנה רז ז"ל. בפברואר 2021 בעלה ירה בה למוות בביתם, לאחר שקשר את ארבעת ילדיהם בסלון, כך על פי כתב האישום.  אלו הדברים כפי שנכתבו אז (באותה תקופה לדיאנה היו שלושה ילדים). יהי זכרה ברוך:

שלוש נשים זרות נכנסות לבר. עד לפני כמה ימים הן אפילו לא הכירו זו את זו, אך הערב הן יוצאות יחד כדי לבצע משימה שהוטלה עליהן. תוכנית הפעולה שלהן כוללת שלושה שלבים. שלב א': ללכוד מבט. שלב ב': לשלוח חיוך. שלב ג': סמול טוק.

האמיצה ביותר שולפת מהתיק מטען לטלפון הנייד, שהביאה מהבית במיוחד בשביל להשלים את המשימה. תוך שהיא חוצה את הבר לעבר הבחור המיועד, היא מגניבה מבט אחורה אל חברותיה, שמחייכות בעידוד. היא מגיעה לשולחן שלו. זה רגע האמת, הלב שלה דופק. ואז היא מרימה את המטען ושואלת אותו: "סליחה, אתה יודע איפה יש שקע?".

ובכן, לא מדובר במשימה נואשת להצלת הנייד הגוסס, אלא באימון היכרויות לנשים. מתברר שתרגילי היכרויות כאלו מתקיימים ברחבי הארץ כבר שנתיים, מתחת לרדאר, כחלק מ"אתגר הזוגיות הגדול" – שבועיים של טירונות אינטנסיבית בנושא היכרויות ודייטינג, שמובילה דיאנה רז, 35, מאמנת ומטפלת לפי שיטת NLP. בסיס האימונים הוא למעשה קבוצת פייסבוק סגורה, המונה בין 2,000 ל-3,000 משתתפות. חברות הקבוצה הן נשים בגילאי 65-20, ולכולן מטרה אחת משותפת: למצוא זוגיות.

האתגר ניתן בחינם, ואורך שבועיים. "90 אחוז מהנשים מגיעות לאתגר אחרי שהתייאשו מלחפש לבד, או אחרי כמה קשרים שנהרסו. הן רוצות לבדוק אם יש להן על מה לקחת אחריות ולשנות", מסבירה טל, בת 30, שצלחה את האתגר האחרון. "אני אישית יוצאת הרבה יותר לדייטים מאז שהשתתפתי".

האתגר כולל שלושה רכיבים חשובים: סרטוני הדרכות בלייב, שבמהלכם עונה רז על שאלות הקהל, משימות שטח ודיונים סוערים בקבוצת הפייסבוק. "נשים נחשפות בקבוצה בכנות עצומה, ומקבלות המון תמיכה", מספרת שיר, בת 34, שהשתתפה באתגר בשנה שעברה. לעתים השיתופים בקבוצה גולשים לפרטים האינטימיים והמביכים ביותר – למשל, אחת המשתתפות חושפת שמעולם לא הגיעה מעבר לדייט שני, על אף שהיא בשנות ה-40 לחייה. "מה שיפה באתגר זה שכולן מבינות מה את עוברת", מסבירה שיר.

בכל אתגר, כשמגיעים למשימת הפלירטוט, פותחת רז שרשור הודעות ייעודי שמטרתו לאפשר לנשים לקבוע לצאת יחד ולהכיר גברים. "אין יותר 'כל החברות שלי נשואות'", היא כותבת להן. המשתתפות מסתדרות בקבוצות לפי ערים וגילאים, ויוצאות להכיר גברים יחד. עבור חלק מהן מדובר בפעם הראשונה אי פעם שבה יתחילו עם גבר. "אני אישית לקחתי את המשימה הזו לחדר הכושר, והצלחתי", מעידה טל.

תורת הגוסטינג

לפני שהיא שולחת אותן למשימות נועזות, רז מעבירה למשתתפות הדרכות בלייב בנושאים שונים. אחת ההדרכות החדשות ביותר עוסקת בתופעת הגוסטינג – מדובר בגברים שלא טורחים אפילו לעשות לך את הטובה הפעוטה של להיפרד ממך, אלא פשוט נעלמים מחייך ללא התראה. רז משוחחת בהדרכה על אסטרטגיות מניעה מומלצות, עוד לפני שנפגשים. "אני ממליצה לא להיתקע בשלב ההתכתבות. תגבילו את עצמכן ל-5-4 הודעות לפני שאתן יוזמות שיחת טלפון", היא אומרת.   

תוך כדי שהיא מדברת, משתתפות האתגר מפציצות אותה בשאלות: מה לעשות אם שעתיים לפני הדייט הוא עוד לא התקשר לתאם מיקום? למה הוא נעלם בוקר בהיר אחד אחרי קשר של שנה? רז מקריאה את השאלות בקול, ופוסקת בכל סוגיה. למשל, כשהיא נשאלת אם כדאי לתת צ'אנס לבחור שנעלם ואז שב ויוצר קשר אחרי חודשים, היא משיבה ש"אם הוא נעלם לפני שנפגשתם, או מקסימום אחרי דייט אחד, אפשר לשקול לתת לו צ'אנס על תנאי. אחרי זה, בשום פנים ואופן", היא קובעת נחרצות.

שיטת ניתוב לשוני פיזיולוגי, או בקיצור NLP, היא שיטת טיפול שצצה לה אי שם בארצות הברית בשנות ה-70. מטרת השיטה היא לחולל שינויים התנהגותיים, לשפר את איכות התקשורת הבינאישית והתוך-אישית ולחווט מחדש את המקומות במוח שמייצרים אמונות מגבילות ומזיקות בכל הנוגע לתפיסה העצמית שלנו. על השיטה הזו מבוסס האתגר שמציעה רז.

דיאנה רז | צילום מסך מפייסבוק
דיאנה רז | צילום מסך מפייסבוק

האתגר הראשון של רז התקיים ב-2017. הרעיון, משתפת רז, כיום נשואה ואימא לשלושה, נולד מתוך מקום של כאב ומצוקה אישית. "הייתי במערכת יחסים מאוד קשה, לא בריאה ולא יציבה. הייתי צריכה לעבור תהליך בעצמי", היא חולקת. "ממש כמוני, יש הרבה נשים שעוברות מבן זוג אחד לאחר, בלי לשאול שאלות. בלי לחשוב 'למה לכל האקסים שלי יש אותו פאק'. האתגר נועד לפתוח לנשים את תיבת הפנדורה שלהן".

וכשהתיבה נפתחת נשים יכולות לזהות בעצמן שלל התנהגויות מזיקות: ריצוי של בן הזוג, קושי בהצבת גבולות והרשימה עוד ארוכה. את כל התובנות האלה למדה תוך תהליך של אימון אישי. היא והגבר שלו הייתה מאורסת נפרדו, וכעבור שנתיים היא פגשה את אמיר, בעלה.

מפעם לפעם מקבלת רז הודעות מנשים שהאתגר סייע להן למצוא אהבה. "לא מזמן קיבלתי הודעה בפייסבוק מגרושה עם חמישה ילדים שחשבה שבחיים לא תמצא זוגיות נוספת", היא מספרת. "היא כתבה שהכירה את בעלה בזכות האתגר".  

הבוקר ♡שעת הלבד שלי..חזרתי מלאה לילדיי ולזומים בקליניקהעוצמה נשית יוצרת זוגיות – קבוצת האימון של דיאנה רז דיאנה רז – אימון ליצירת זוגיות

Posted by Diana Raz on Sunday, January 24, 2021

לא לוותר על אתרי היכרויות!

לדברי רז, ההדרכה בנוגע להיכרויות ברשת היא גולת הכותרת של האתגר, זו שרוב הנשים מחכות לה בצמא. רבות פשוט זקוקות למישהי שתכוון אותן.

סיפור מטריד שחוזר ועולה שוב ושוב בפוסטים ובתגובות נוגע לגברים שמתעקשים לדבר על סקס בשלב מוקדם מאוד בקשר, לעיתים אפילו לפני הפגישה הראשונה. למשל, אחת המשתתפות מספרת שיצאה עם גבר שטען שללא מגע מיני הוא אינו מסוגל להכיר באמת. אחרת מדווחת על בחור שהתנהג כג'נטלמן מושלם בדייטים הראשוני, ואז התהפך עליה כשהבין שהיא לא מתכוונת לשכב איתו, בתירוץ שחבל לו לבזבז עליה את הזמן אם אין ביניהם כימיה במיטה. הפוסטים הללו, כפי שאתן יכולות לתאר לעצמכן, זוכים לעשרות תגובות. "האתגר לימד אותי לראות את ההתנהגות הזו כדרך נוספת לסנן גברים לא מתאימים", מסכמת טל.

רז מספרת כי רוב הנשים שפונות אליה כותבות כי הן סיימו עם אתרי היכרויות, אבל רז ממליצה להן שלא לוותר על המרחב הווירטואלי, למרות התסכול. "צריך להיות שם, אבל לעשות את זה נכון", היא אומרת. "הסוד הוא לראות באפליקציה כלי שמשרת את השלב הטכני בלבד, כשההיכרות האמיתית נעשית בדייט עצמו".