אתונה עושה קאמבק תיירותי מטורף. כבר הייתן שם השנה?

מלון Four Seasons Astir Plalace באתונה | צילום: יח"צ
מלון Four Seasons Astir Plalace באתונה | צילום: יח"צ

טיסה קצרה, מזג אוויר מושלם, אוכל טעים וזול, הרבה ים והמון מה לראות: אתונה היא היעד הכי לוהט עכשיו, ואנחנו ממליצות להגיע לשם מהר - כי תכף כל השאר יגיעו גם כן

88 שיתופים | 132 צפיות

קבוצות מטיילים בפייסבוק, עמודי אינסטה של משפיענים וכתבות בתקשורת – כל העיניים מופנות לאתונה. בירת יוון חווה עדנה מחודשת לאחרונה: תיירים מכל העולם מבינים שמדובר בשילוב מנצח של תרבות, היסטוריה, מזג אוויר נעים ומחירים זולים ונוהרים בהמוניהם. גם הישראלים לא נשארים אדישים: ברחובות, במסעדות, בטברנות ובכל פינה אפשר לשמוע עברית, וסוחרים מקומיים כבר מזהים את קהל היעד. בתום ביקור בזק בן כמה ימים באתונה חזרנו עם טיפים והמלצות ליעד התיירות הכי נכון לעכשיו.

>> גן עדן יוקרתי, ולא יקר: יצאנו לחופשה בריביירה הטורקית

מלון או דירה?

כמו יוון כולה, כך גם אתונה – מתנערת מתרדמת החורף. העצים בשדרות כבר מלבלבים והאתונאים מלאי מרץ לאחר חופשת חג הפסחא. מזג האוויר משתף פעולה, ולכן זוהי העונה הטובה ביותר לבקר בעיר – לפני תחילת הקיץ המהביל והעמוס. רוב האקשן בעיר מתרחש במשולש הכיכרות סינטגמה – מונסטיראקי – אומוניה, וזה גם האזור הנכון להתמקם בו, קרוב למסעדות, לברים ולאזורי הקניות.

המלונות Elia Ermou, Electra Metropolis ו-Amalia נחשבים כקונצנזוס מבחינת רמה, מחיר ולוקיישן סמוך לכיכר סינטגמה. כיכר אומוניה, שעד לא מזמן נחשבה לאזור מומלץ פחות, השתדרגה בזכות רשת מלונות בראון הישראלית. בראון אקרופול אתונה ולייטהאוס אתונה מביאים ללב בירת יוון את חוויית האירוח המוכרת והאהובה עד לרמת ארוחת בוקר ישראלית מפנקת. Play Athens, מלון בוטיק קטן מרשת מלונות Play (הישראלית גם כן) ממוקם בשכונת פסירי האופנתית, סמוך לכיכר מונאסטירקי, ומעוטר בגרפיטי יפהפה שכמותו תמצאי רבים בעיר. מעדיפות דירת Airbnb? כאן כבר צריך לחפור יותר לעומק, אבל קבלו המלצה חמה על דירה משגעת עם מרפסת בקו ישיר לאקרופוליס.

בירת ארץ הטברנות

אתונה היא גן עדן לגרגרנים ולכל מי שאוהב לאכול טוב. לאן שלא תלכו תמצאו אוכל טוב ובזול, עם הסתייגות ממלכודות תיירים (תזהו אותן לפי מלצרים שמשדלים להיכנס ותפריט מתורגם לשלל שפות). גם במקרה זה יש שמות שעוברים מפה לאוזן, Diporto למשל, טברנה מסורתית שהפכה למעוז ישראלי לכל דבר, KOSTAS דוכן הסובלאקי הוותיק־אך־מצוין (Pl. Agias Irinis 2) והשילוב המושלם של מלון, מעדנייה ובית קפה ERGON House.

כדי להרגיש קצת חו"ל ולא כאילו נשארתן בתל אביב נסו את Tis theatrou to steki, טברנה יוונית קלאסית עם שולחנות הנפרשים על המדרכה, ואת Tzitzikas kai Mermigas – טייק אוף מודרני מנומק וטעים על המטבח היווני הקלאסי. בשוק הדגים והבשר Varvakios Agora ממוקמת Ipiros, טברנה עם היסטוריה מפוארת שהוקמה בשנת 1898. המקום מתמחה במרקים ותבשילים ביתיים שאפילו אהרוני וגידי נהנו מהם, כפי שמוכיח צילום שלהם התלוי על הקיר לצד צילומי ג'יימי אוליבר ואנתוני בורדיין. כשמגיע הרגע שנמאס מהאוכל היווני אתונה מציעה לא מעט אופציות. למשל Da Panda (Nikis 3), סינית קטנה וחמודה, ומזללת ההמבורגרים Juicy Grill.

לטעום את אתונה

אין לכן כוח לכתת רגליים ולחפש את מקומות האוכל הכי מגניבים באתונה באופן עצמאי? קבלו את הסיור הקולינרי של רן ולירן. בני הזוג הכריזמטיים מתגוררים בעיר כבר שנתיים ועוסקים בתכנון חופשות בהתאמה אישית. הסיור הקולינרי במרכז אתונה הוא היהלום שבכתר – חמש שעות של שיטוט נהנתני בין מיטב בתי האוכל מכל הסוגים. בין ביס לביס עוצרים לדרינק ברוף טופ בר אופנתי שמשקיף לאקרופוליס, מציצים לבית מרקחת טבעי מיוחד במינו וסופגים טונות מידע על תרבות, אמנות, גרפיטי, אופנה, עיצוב וחיים באתונה וביוון בכלל (למקרה שיתחשק לכן להגר).

>> קוראים לה בשכונה "ברלין החדשה": המדריך לוויקנד מושלם בבלגרד

בהרבה הומור ולשון מושחזת רן ולירן משתפים בחייהם הפרטיים ובטיפים שווים, בזמן שהקבוצה עסוקה בזלילת מעדנים מקומיים עד לסוף שכולו טוב – פתיחת שולחן נדיבה בטברנה מקומית עם תצוגה אינסופית של מזאטים, דגים ואוזו, וכמובן סלפי קבוצתי לקינוח. המחיר, 130 אירו, ממוקם ברף הגבוה של סיורי הקולינריה בעיר, אך התמורה יותר מאשר מוצדקת, כי אחר כך כבר תדעו לבד לאן ללכת ומה לחפש.

דרינק ועוד אחד

אם חשבתן שהברים בתל אביב הם השיא, חכו רגע. בירת יוון מתגאה בסצנת ברים אופנתית ומעודכנת, כשבצמרת הטבלה ממוקם The Clumsies – בר קוקטיילים שנכלל ברשימת 50 הברים הטובים בעולם. כבר משעות הבוקר המוקדמות תוכלו לתפוס כיסא, ללגום קוקטייל משובח ולזרום כך עד הלילה, אז הופך הבר לזירת בילוי סוערת. MoMix Bar שבשכונת גאזי, המוקדשת רובה ככולה למועדונים, מסעדות וברים, מתמחה בקוקטיילים מולקולריים בשיטות הגשה לא שגרתיות. אש ועשן, מזרקים ומבחנות ואפילו כף שבה בועה שמתפוצצת בפה וממלאת אותו בטעמים אקזוטיים, יוצרים חוויית בילוי בלתי נשכחת שנתמכת בברמנים מקצועיים ואווירה סקסית.

>> כי גם לך מגיעה סוויטה: מלונות הבוטיק הטובים בארץ

באזור רחוב ארמו תמצאו את The 7 Jokers (Voulis 7), בר קלאסי עטור פרסים שאין טוב ממנו לעצירה לדרינק נינוח כשהרגליים כבר עייפות. The Huge Bar כשמו ממש לא הוא – בר מיניאטורי עם ווייב אורבני, קוקטיילים טובים וברמנים שכבר יודעים לזהות קהל ישראלי ולשים ביוטיוב את נגה ארז. ובלי משפט על יין אי אפשר: הרשו לעצמכן להיות מופתעות כי גם תעשיית היין היוונית עשתה בשנים האחרונות קפיצה גדולה. כוס יין לבן מינרלי מזן אסירטיקו מצליחה להחזיר את הנשימה גם בימים החמים ביותר.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by MoMixBar (@momixbar)

שופינג. המון שופינג

הלב הפועם של אתונה הוא מדרחוב ארמו (Ermou), שביל הזהב של השופינג שנמתח מכיכר סינטגמה עד כיכר מונסטיראקי. על פני קילומטר וחצי פזורות בזו אחר זו רשתות ביגוד, קוסמטיקה ואקססוריז בינלאומיות – זארה ו-H&M, ברשקה, Sephora, מרקס אנד ספנסר, סטרדיווריוס, קמפר, פליינג טייגר, The Body Shop, מנגו ועוד ועוד. בסניפי רשת Hondos Center כדאי לרכז קניות של אופנה ובשמים ולהזדכות בשדה התעופה על המע"מ. אם ביקרתן באיטליה תוכלו לזהות את רשת הלנז'רי Intimissimi, ובסניפי Oggi ו-Flormar תמצאו מוצרי איפור במחירים מצחיקים.

>> כמו בלוטוס הלבן: המדריך לחופשה בסיציליה

שוק הפשפשים של אתונה נמצא סמוך לכיכר מונאסטירקי, ערבוביה צבעונית של דוכני עתיקות ומזכרות וחנויות לתיקים וסנדלים מעור בעבודת יד. תכשיטי זהב מרהיבים (ויקרים) תמצאו בחנויות המפוארות ברובע פלאקה העתיק, וכדי לצוד אופנת וינטג' צאו לשוטט בין החנויות הקטנות ברובע פסירי. שכונת קולונאקי מרכזת בשטחה את מותגי האופנה הבינלאומיים היוקרתיים, ואזור כיכר אומוניה רצוף חנויות קטנות כמו פעם לחפצי בית. באתונה אפשר למצוא הכל ובזול ולמלא בקלילות מזוודה, רק אל תשכחו את מגבלת המשקל.

תרבות, אדריכלות ומזרקות מים

אדריכלות יוונית עתיקה יש באתונה בכל פינה. כדי לראות את ההישג הגדול ביותר של האדריכלות המקומית המודרנית תצטרכו להגיע לשכונת קלית'אה (קאלי = יפה, ת'אה = נוף), שם נמצא מרכז התרבות של קרן סטברוס ניארכוס (SNFCC – Stavros Niarchos Foundation Cultural Center). ניארכוס היה אייל ספנות יווני עשיר כקורח שהקדיש מחצית מהונו להקמת המרכז, שתוכנן על ידי אדריכל־העל האיטלקי רנזו פיאנו. סביב כיכר רחבת ידיים, מחווה ל"אגורה" יוונית קלאסית, מיתמרים הספרייה הלאומית ובית האופרה, מגדל תצפית המשקיף על אתונה מגבוה, מסעדת מישלן יוקרתית ותעלת מים מלאכותית שבה מזרקות מוזיקליות בסגנון לאס וגאס. במקום מתקיימים סיורים חינמיים (בשעה 10:00 הסיור באנגלית) אך גם בשיטוט עצמאי תוכלו לבלות כאן כמה שעות של ניקוי ראש מהמולת העיר.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by SNFCC (@snfcc)

קפיצה קטנה לאי קטן

עם יותר משלושה מיליון וחצי תושבים, אתונה מרגישה לפעמים קצת חנוקה. כדי לנשום אוויר קצת אחר אין צורך להרחיק יותר מדי: נסיעה קצרה והנה הגעת לאגינה (Aegina), אי קטן ומקסים עם כל הסממנים האופייניים – נמל דייגים ציורי, טברנות, סמטאות קטנות ובוטיקים מקומיים.

>> ארזת לבד? פרטי החובה לחופשה הבאה שלך

אגינה הוא יעד אידיאלי לטיול יום שקל מאוד להגיע אליו בתחבורה ציבורית, מטרו ממרכז העיר לתחנת נמל פיראוס ומשם שעת הפלגה במעבורת. באי עצמו אפשר להסתובב בכפר הראשי או לשכור רכב/אופנוע/טרקטורון ולצאת לטבע עד שמגיע הרגע לעלות על המעבורת בדרך בחזרה. הנוף פרייסלס וסטוריז שתעלי מאגינה יגרפו לייקים למכביר כי אין כמו ים, שמש וגווני כחול לבן כדי לגרום גם לחברות הכי טובות לקנא.