לא רק אנטי אייג'ינג: החומצה ההיאלורונית עוברת לטיפוח השיער

חומצה היאלורונית לשיער | צילום: shutterstock
חומצה היאלורונית לשיער | צילום: shutterstock

החומצה ההיאלורונית הפופולארית בעולם האנטי אייג'ינג מגיעה גם אל השיער שלנו. כל היתרונות והמוצרים שכדאי לך להכיר

88 שיתופים | 132 צפיות

על נפלאות החומצה ההיאלורונית, רכיב אנטי איייג'ינג לפנים, כולנו מעודכנות כבר זמן מה: מדובר בחומצה רב סוכרית המיוצרת באופן טבעי בתאי רקמות הגוף השונות, ברקמת החיבור וכן במערכת הסחוסים בגוף האדם. התפקיד של החומצה הוא לספוח את המים ולהפוך אותם לנוזל במרקם סמיך יותר. אבל החומצה שנחשבת לגיבורת על בתחום טיפוח העור, הפחתת קמטים וקימטוטים, והענקת נפח ומיצוק לעור הפנים – הגיעה גם לשיער ראשנו, על כל סגולותיה. התוצאה: שיער עם לחות אינטנסיבית, מלא חיות, ברק ובריאות.

מהו הסוד של החומצה ההיאלורונית לשיער? בדומה לעור, גם בסיב השיער עובדת המשוואה לפיה מים = לחות = בריאות ונראות חלקה, מבריקה יותר ושיער חזק. מולקולות של חומצה היאלורונית מסוגלת להכיל בכל טיפה אלף טיפות של מים. בדומה לאופן שבו פועלת החומצה על העור שלנו, כך היא תורמת גם לשיער: מושכת את הלחות לתוך קשקשת השיער ובעצם 'נועלת' את הלחות בפנים. שיער חסר לחות נוטה להיות בעל קשקשת פתוחה שמאפשרת ללחות לברוח בקלות. התוספת של החומצה ההיאלורונית לשיער מסייעת להשאיר את הלחות ולמשוך אותה לתוך סיב השערה. כתוצאה מכך, השיער נראה מבריק ובריא יותר.

חומצה היאלורונית: כל כמה זמן צריך בוסטר? 

מותג טיפוח השיער אלביב, מבית לוריאל פריז, שמדורג במקום הראשון במכירות באירופה, השיק לאחרונה את "הסדרה ההיאלורונית" – סדרת מוצרי שיער המכילה חומצה היאלורונית שממלאת את השיער בלחות עד 72 שעות. הפורמולה הייחודית עוטפת את סיב השערה כמו מגנט ולוכדת את הלחות לשעות ארוכות, מה שמותיר אותו עם לחות מוגברת. הסדרה כוללת שמפו (18.90 שקלים) שמיועד לשיער חסר לחות, מרכך (16.90 שקלים), סרום (39.90 שקלים) ומסכת לחות אינטנסיבית (26.90 שקלים. כל המחירים הם מחירי השקה, להשיג ברשתות הפארם. את הסרום ניתן להשיג בלעדית בסופר פארם).

ד"ר גילה אייזמן-נלקנבאום, דרמטולוגית לוריאל פריז מעניקה את הטיפ שלה לשמירה על השיער: "בקיץ השיער שלנו פגוע יותר מתמיד. הלחות באוויר, קרינת השמש, הכלור בבריכה והמלח בים, גורמים ליובש השערה ושבירותה. כתוצאה מכך, השיער נשבר בקלות, קצוותיו מפוצלים והוא נראה יבש ועייף. החומצה ההיאלורונית מושכת לחות פי 1,000 ממשקלה ולכן כשהיא עוטפת את גוף השערה, היא מסייעת בהגנה מפני נזקי הסביבה החיצונית וגם מעניקה לשיער מראה מבריק וחיוני. שימוש בסדרה ההיאלורונית המשלבת סרום, שמפו, מרכך ולבסוף מסכה – מאפשר לעטוף את השיער בשכבת הגנה ולהקנות לו מראה חיוני ומלא חיים".

חומצה הילארונית לשיער של לוריאל פריז | צילום: יח"צ
חומצה הילארונית לשיער של לוריאל פריז | צילום: יח"צ

יותר ויותר חברות מגלות היום את נפלאות החומצה ההיאלורונית לשיער ביניהן קרסטס, JUL ,LA BEAUTE, JAN MORE, ארגניה וערוגות. גם ענקית טיפוח ועיצוב השיער מון פלטין פרופשיונל הציגה גם היא לאחרונה פריצת דרך בתחום טיפוח השיער עם סדרת הילורן, סדרת תכשירי טיפוח לשיער בשילוב חומצה היאלורונית. הסדרה פותחה במשך שלוש שנים באמצעות מחקרים מדעיים, על מנת לייצר פולימר עוצמתי שיחדיר לחות לסיב השערה, יחזק את המרקם ייצור מרקם אחיד. בתוצאה הסופית הם שילבו קומפלקס חומצות אמינו וחומצה היאלורונית שחודרות לסיב השערה, משקמים אותו ומעניקות לו רכות ולחות – החל מהטיפול הראשון. הסדרה כוללת שמפו (99 שקלים), מסכה (199 שקלים) וסרום (119 שקלים) להשיג אצל מעצבי שיער נבחרים.

חומצה הילארונית לשיער. שמפו משקם לטיפול בשיער יבש ופגום של jul | צילום: יח"צ

חומצה הילארונית לשיער. מסכת הילורן קולור סייב של מון פלטין פרופשיונל | צילום: יח"צ
חומצה הילארונית לשיער. מסכת הילורן קולור סייב של מון פלטין פרופשיונל | צילום: יח"צ
חומצה הילארונית לשיער של Jan more | צילום: יח"צ
חומצה הילארונית לשיער של Jan more | צילום: יח"צ

 

קרם סרום חומצה היאלרונית בסדרה הלבנה של לה בוטה | צילום: יח"צ
קרם סרום חומצה היאלרונית בסדרה הלבנה של לה בוטה | צילום: יח"צ

חשוב לדעת: כל הסכנות בשימוש בחומצה היאלורונית