דווקא עכשיו: חודש המאבק באלימות כלפי נשים חשוב מתמיד

אביה של נועה ארגמני, שעדיין מחכה שיחזירו אותה מהגיהנום בעזה | צילום:  AHMAD GHARABLI/AFP via Getty Images
אביה של נועה ארגמני, שעדיין מחכה שיחזירו אותה מהגיהנום בעזה | צילום: AHMAD GHARABLI/AFP via Getty Images

חודש המאבק באלימות כלפי נשים מקבל השנה ציביון מיוחד בעקבות המלחמה, הכחשת הזוועות בעולם והחשש מהפצה חסרת רסן של נשק לאזרחים. עיריית תל אביב-יפו תציין אותו לאורך דצמבר במגוון אירועים

88 שיתופים | 132 צפיות

בשבוע שעבר החל חודש המאבק הבינלאומי באלימות כלפי נשים, בעיתוי קשה תחת אש המלחמה שהחלה בשבעה באוקטובר, אירוע שבו תועדה אלימות מפלצתית ובלתי נתפסת כלפי נשים שרבים בעולם מנסים להכחיש. על רקע הדברים ודווקא עכשיו, תקיים עיריית תל אביב-יפו לאורך החודש פעילויות ואירועים להעלאת המודעות ומתן כלים לזיהוי סימנים המעידים על אלימות במשפחה וכיצד להתמודד עמם.

>> "מאיה רק התחילה להגשים את החלום, ומישהו לקח לה את זה"

"דווקא עכשיו, בימי מלחמה קשים, חובתנו לעשות הכל כדי שהמלחמה לא תמשיך לגבות קורבנות גם בתוכנו", כך נמסר מטעם עיריית תל אביב-יפו. "מחקרים מהשנים האחרונות מראים מציאות מדאיגה בה במצבי חירום ומשבר נפגעת אנושות תחושת הביטחון של נשים, ומתגברת תופעת האלימות כלפיהן. כמו בשגרה, גם בעת מלחמה, העירייה שמה לה למטרה מרכזית להילחם באלימות במשפחה בפרט ובאלימות מינית ומגדרית בכלל, בכל מרחבי החיים ובכל הכלים העומדים לרשותה".

בין האירועים, בהובלת מרכז אור-נור ליחסים בטוחים במשפחה, מנהל השירות החברתיים והרשות לחוסן ושוויון חברתי, יתקיימו הרצאות בברים, סדנאות יחסים ותקשורת מקרבת, מופעים מיוחדים והקרנת סרטים בסינמטק, כשלפחות חלק מהאירועים ישימו דגש מיוחד על הדברים שקורים לגברים במצבי מלחמה בכל הקשור ליחסים בתוך המשפחה.

להגן על הבנות הבאות. מיצב מחאה על אלימות נגד נשים בכיכר הבימה | צילום: Gettyimages
להגן על הבנות הבאות. מיצב מחאה על אלימות נגד נשים בכיכר הבימה | צילום: Gettyimages

>> אישה בהיריון והעובר שלה נרצחו. החשודים: קרובי משפחתה

בין האירועים הבולטים של חודש המאבק באלימות כלפי נשים אפשר למצוא הרצאה על הבר בספוטניק, "מופע ההיסטריה" של עדילי ליברמן, סדנה משותפת של קורין קיציס ומעין קרת, הקרנת סרטים קצרים בסינמטק בנושא אלימות מגדרית, מיטאפ של קהילת הדייקאתון, ומספר הרצאות וסדנאות לגברים על המסע לזוגיות טובה. פירוט כל האירועים והרשמה להרצאות באתר עיריית תל אביב-יפו.

הכתבה פורסמה במקור באתר "טיים אאוט"