זה מה שגלית גוטמן לימדה אותנו, וזה מושלם

גלית גוטמן לובשת ז 'קט של קרייזי ליין, חליפה Dsquared2 לפקטורי 54, תכשיטים נוריתמי, חזייה של בוניטה דה מאס | צילום: דודי חסון, סטיילינג סיון חימי
גלית גוטמן לובשת ז 'קט של קרייזי ליין, חליפה Dsquared2 לפקטורי 54, תכשיטים נוריתמי, חזייה של בוניטה דה מאס | צילום: דודי חסון, סטיילינג סיון חימי

מזל טוב! המלכה האם של עולם הדוגמנות הישראלי חוגגת 49 ודווקא אנחנו הן אלו שיוצאות עם מתנות. אז מה למדנו ממנה? כל הפרטים

88 שיתופים | 132 צפיות

גלית גוטמן, דוגמנית העל, המגישה והמנחה, חצי מהצמד "גלית ואילנית", חוגגת היום 49. עוד לא החלטנו מה נותר לנו לאחל לאחת הנשים המוצלחות והיפות בישראל, מבפנים ומבחוץ, אבל בינתיים בדקנו מה אנחנו יכולות ללמוד ממנה על החיים ויצאנו עם תובנות מעניינות במיוחד:

1. תרגישי חופשייה לעשות מה שעושה לך טוב, והכי חשוב: אל תתביישי בזה

גוטמן שכבר אמרה בעבר שהיא לא מפחדת להתבגר, מדברת בפתיחות על נושא שלפעמים נתפס כטאבו, במיוחד אצל נשים שהן חלק מתעשיית האופנה והטלוויזיה בארץ – הזרקות. "אני לא פוחדת להתבגר, אבל אני מטפלת בעצמי כי אני רוצה להתבגר הכי יפה שאני יכולה" סיפרה לנו בפתיחות והמשיכה: "הפעם הראשונה שעשיתי בוטוקס הייתה בגיל 35. הצטלמתי לטלוויזיה ומה שראיתי היה מצח מקומט כי אני מדברת מהמצח. זמן קצר אחר כך הזריקו לי חומצה היאלורונית בצידי הפה, כנראה תפסתי את זה מוקדם וזה החזיק לשנים. אני מהראשונות שמדברות על זה בגלוי ומודה בזה. הרבה לא מודות. אני חושבת שמי שלא רוצה ללכת כל חודש לקוסמטיקאית, חומרי המילוי הם דבר נפלא, מחזיקים חודשים ארוכים ואת מרגישה כמו חדשה. ניתוח הרמת פנים? לא. אני מפחדת מניתוח".

2. אל תפחדי להמציא את עצמך מחדש

דוגמנית, שחקנית, מנחה, מגישת טלוויזיה – כל אלו הם טייטלים בהם מתהדרת גוטמן, שדואגת שלא יהיה לה משעמם לרגע, ולא מפחדת להתנסות בתפקידים חדשים. כך נחשפנו אליה גם בתור המנחה של הריאליטי "הדוגמניות" אבל גם בתור שחקנית בסדרה "השיר שלנו", גם בתור מגישה של תוכנית בוקר, תוכניות דוקו-ראיונות ויוצרת סרטים דוקומנטריים למשל כאלה העוסקים בפערי גילאים בין בני זוג או בדוגמניות צעירות. בקיצור, היא לגמרי מלמדת אותנו שאפשר לנוע ממשבצת אחת לשנייה ולא להסתפק בטייטל שאיתו התחלת את חייך המקצועיים. תכונה קריטית לכולנו במאה ה-21.

3. תרתמי למען אחרים

כמנחה ותיקה תמצאו את גוטמן מנחה ערבי התרמה שונים בהתנדבות וכדוגמנית שנמצאת שנים בתעשיית האופנה, לגוטמן היה קשה במיוחד לראות איך משבר הקורונה פוגע גם בתעשיית האופנה בארץ. היא הוכיחה שהיא יפה מבפנים לא פחות מכמה שהיא יפה מבחוץ ויזמה פרויקט מקסים בשם "בא לי לתת" לטובת האופנה הישראלית. בעזרת האקס (זיו קורן, אחד מהצלמים המובילים בישראל) היא הפכה את הבית שלה לסטודיו צילום ואת הבנות שלה, שירה ואמה, למפיקות, היא רתמה את כל החברים מהתעשייה: מאפרים ומעצבי שיער, עשתה לעצמה את הסטיילינג והצטלמה ל-22 הפקות אופנה עבור מעצבי אופנה ישראלים, וכל זה בהתנדבות וביוזמתה. הבגדים שהעבירו המעצבים, הועברו למכירה למען קרן אימהות ע"ש פינצי מור התומכת בילדים לאימהות חד הוריות, נותנת להם חוגים ועזרה בשיעורי הבית.

גלית גוטמן לובשת משכית | צילום: אור אורן
גלית גוטמן לובשת משכית | צילום: אור אורן

4. אל תלכי אחרי העדר

אנחנו כבר יודעות שגלית גוטמן היא לא הטיפוס המרצה ועושה רק מה שבאמת נכון לה. כך למשל ב-8 שנים האחרונות היא מנהלת זוגיות מתוקשרת עם איש העסקים יגאל אהובי, ואף התארסה לו בשנת 2017 ועם זאת, היא לא ממהרת להתקדם לשלב החתונה וגם לא למגורים משותפים ואף סיפרה לנו בעבר: "מבחינתנו האירוסין זאת המחויבות שלנו אבל מ-Day One אמרנו שלא נתחתן. ביום שבו כולם יוכלו להתחתן כאן, כולל הומואים ולסביות, אני מבטיחה שנתחתן. אולי נעבור לגור יחד כשהבנות יגדלו. אני לא באנטי לזה, אבל זה המצב עכשיו. יש משהו מרגש בלעבור לגור יחד, לעשות את הקניות הראשונות לבית, אבל אני לא שם יותר. יכול להיות שזה עניין של בגרות, גיל וניסיון, להגיע למקום שאתה אומר שאתה לא כמו הרוב וזה בסדר. אני נהנית שיש לי את הבית שלי, שלא מתערבים לי ולא אומרים לי ואף גבר לא משאיר לי אסלה מורמת". ברור שמגורים נפרדים הם פריבלגיה שרק בעלי ממון יכולים להנות ממנה, אבל אנחנו מאמצות בשמחה את הקונספט (למי שזה מתאים כמובן) ובעיקר את הרצון להכניס להחלטות האישיות גם ערכים אוניברסליים, כפי שגוטמן מציגה בהזדהות שלה עם קהילת הלהט"בק.

גלית גוטמן ויגאל אהובי | צילום: רפי דלויה
גלית גוטמן ויגאל אהובי | צילום: רפי דלויה

5. תפציצי בסטייל

לא משנה לאיזה שנה נגיע בארכיון שלנו, תמיד נמצא תמונות מלאות סטייל של גלית גוטמן. האישה שהגדירה מחדש את המושג "קלאסי ואלגנטי", תמיד מפציצה בלוקים מדויקים וגורמת לנו לקנא ולרצות לצאת איתה לסיבוב שופינג בין היתר בגלל העבודה שהיא אף פעם לא נכנעת לטרנדים חולפים ושומרת על הקו הקלאסי שכל כך מחמיא לה. כמובן שגם פה הפריבילגיה הכלכלית עוזרת (לצד מעצבים ישראלים גוטמן לובשת המון מותגי על שרובינו לא יכולות להרשות לעצמנו), גם העובדה שאת נראית כמו- ובכן, גלית גוטמן – מסייעת לשיפור הסטייל, וכמובן שסטייל הוא לא הדבר הכי חשוב בחיים האלה ורצוי שכל אחת תבחר את רמת העיסוק שלה באופנה באופן שמתאים לה מבלי להכנע לתכתיבי האינסטגרם, אבל גם בהינתן כל אלה, גוטמן היא תמיד תענוג לצופה והיא עושה את זה בלי להתחנף, בלי להתאמץ ובלי ליישר קו עם מניירות אופנתיות וזה פשוט נהדר. הנה כמה לוקים מוצלחים שלה לשטוף את העיניים:

כל שנה בקיץ נוסעת ליו-קורל ביץ'. גלית גוטמן | צילום: לם וליץ סטודיו

גלית גוטמן | צילום: שוקה כהן
גלית גוטמן | צילום: שוקה כהן

 

 

גלית גוטמן | צילום: אלירן אביטל
גלית גוטמן | צילום: אלירן אביטל
גלית גוטמן בתצוגה של ויוי בלאיש | צילום: אדריאן סבל
גלית גוטמן בתצוגה של ויוי בלאיש | צילום: אדריאן סבל
גלית גוטמן | צילום: רפי דלויה
גלית גוטמן | צילום: רפי דלויה
גלית גוטמן | צילום: רפי דלויה
גלית גוטמן | צילום: רפי דלויה

>> סודות הטיפוח של גלית גוטמן