"נראיתי כמו מפלצת": ליסה רינה ועוד מפורסמות שהגזימו עם הניתוחים

ליסה רינה | צילום: Gilbert Carrasquillo/GC Images
ליסה רינה | צילום: Gilbert Carrasquillo/GC Images

הן היו הכוכבות הכי מחוזרות וזוהרות בתעשייה עד שהגיעו הניתוחים הממכרים והמוגזמים והרסו להן את לא רק את הקריירה, אלא גם את החיים

88 שיתופים | 132 צפיות

למתוח, להזריק, להרים, להוריד. כשאת כוכבת הוליוודית נוצצת או מנסה בכל כוחך להפוך לכזו, אין לך ברירה אלא להיכנע לסטנדרטים הבלתי אפשריים של היופי שהתעשיה כופה עלייך. את נכנסת בדלת כפי שברא אותך האל, אבל עד מהרה תצאי ממנה משופצת, מלוטשת, ולא פעם גם מיואשת מההבנה שאם את רוצה להישאר רלוונטית ולשמור על הסטטוס "נחשקת", אסור לך לתת לאף קמט או מצבור שומן קטן לראות אור יום. לצערנו, זאת התפיסה הרווחת מעבר לים. אבל אחרי הפעם הראשונה, שעוד עוברת חלק (תרתי משמע), כבר אי אפשר להפסיק. האזמל לא נח והמזרק מפוצץ לך לא רק את השפתיים אלא גם את הקריירה. הנה כמה ידועניות שהפכו מכוכבות מחוזרות לנשים עצובות ונשכחות.

>> אחרי העיוות שנגרם לגופה, לינדה אוונג'ליסטה מצטלמת לשער "ווג"

ג'ניפר גריי | צילום: Shutterstock
ג'ניפר גריי | צילום: Shutterstock

ג'ניפר גריי 

גריי הייתה ידועה בתחילת דרכה לא רק בשל כישורי המשחק והריקוד המופלאים שהפכו אותה לכוכבת ענקית בסרט האייקוני "ריקוד מושחת", אלא גם בזכות חוטם מפואר. באוטוביוגרפיה שלה משנת 2022 חשפה גריי (63) כי עברה שני ניתוחים פלסטיים באפה שנועדו לתקן מחיצה עקומה מחד, ומאידך, גם נבעו מהלחץ שהופעל עליה (גם על ידי משפחתה) לעצב לעצמה אף שיראה "פחות יהודי". כל זאת על מנת להגדיל את מנעד התפקידים שיוצעו לה. בעוד הניתוח הראשון עבר בהצלחה, הניתוח השני שינה את אפה ואת מראה פניה לחלוטין, עד כדי כך שחשה שביצעה פשע בלתי נסלח. "כשהתבוננתי בו, הרגשתי כאילו שאני הוזה", אמרה פעם בריאיון.

"נכנסתי לחדר הניתוח כסלבריטי ויצאתי משם אנונימית", סיפרה ב-2022 בריאיון לצהובון הבריטי מירור על הפרוצדורה הפלסטית ששינתה את פניה באופן כה דרסטי עד כי גם חבריה התקשו לזהות אותה. "זה היה ניתוח אף מהגיהנום", משחזרת גריי את תחילת מפלתה, "תמיד יחשבו עליי כשחקנית שהייתה פעם מפורסמת ועכשיו אף אחד לא מזהה בגלל הניתוח". מלבד הפגיעה בקריירה, ספגה גריי לא מעט לעג מהתקשורת והציבור על מראה פניה שהשתנה ללא היכר: "זה היה כאילו הפכתי מאדם לאף וככה התייחסו אליי", סיכמה.

טארה ריד | צילום: Shutterstock
טארה ריד | צילום: Shutterstock

טארה ריד

מברבי מלוטשת לצ'אקי מרוטשת, ריד היא כנראה נערת הפוסטר להרס הנוראי שעלול לגרום הלחץ לעמוד בסטנדרטים הבלתי אפשריים של הוליווד. מי שכיכבה בסרטים דוגמת "אמריקן פאי" ו"ביג לבובסקי" וסומנה בתחילת דרכה ככוכבת צעירה ולוהטת, הפכה במהרה למיצג עצוב של פלסטיק, שהיה הכל חוץ מפנטסטיק. ריד (47) כנראה לעולם לא תודה במספר האמיתי של הניתוחים והפרוצדורות שעברה (אך ככל הנראה מדובר בעשרות רבות), כאלה שהותירו את גופה מצולק וחבוט, והפכו אותה מכוכבת עולה לבדיחה של מדורי הרכילות. במקום לככב בפוסטרים לסרטים, ריד מצאה עצמה מרוחה על גבי שערי צהובונים במשך שנים, ומצליחה אך בקושי להישאר פעילה בתעשייה ומלוהקת בעיקר לתפקידים שוליים. "ב'אמריקן פאי' כולם התחנפו אליי. אז לא הבנתי כמה היה לי טוב", סיפרה בריאיון למגזין פיפל ב-2008. אני מפחדת לעבור אי פעם תחת סכין המנתחים שוב", הוסיפה. "זה כמו לשרוד התרסקות של מטוס".

סנדרה שדה: "ניתוחים פלסטיים זו חוויה נהדרת"

ליסה רינה | צילום: Shutterstock
ליסה רינה | צילום: Shutterstock

ליסה רינה

כמו רבות וטובות לפניה, וטובות לא פחות אחריה, גם ליסה רינה לא הצליחה להגיד לא למזרק ולאזמל. וכך, מאישה צעירה ויפה בנטורל, היא הפכה במהלך השנים למפגע פלסטיק מהלך, וזכתה לכותרות ולאזכורים בכל הנסיבות הלא נכונות. מי שכיכבה בסדרות המצליחות "ימי חיינו" ו"מלרוז פלייס", קשרה את חייה הבוגרים למזרקי הבוטוקס והפילרים, ועברה מספר רב של פרוצדורות בפניה (בעיקר בשפתיים, אך לא רק) ובגופה. במקום לפתח את קריירת המשחק שלה ולכוון לתפקידים רציניים, בסופו של דבר מצאה את עצמה רינה (59) חוזרת לתודעה בשנים האחרונות בעיקר בשל השתתפותה בריאליטי "עקרות הבית הנואשות מבוורלי הילס". היא אמנם זכתה שם לדקות מסך רבות, אך נאלצה לוותר על תפקידים "רציניים" וקידום בקריירה, כשהבינה שמה שמחכה לה הוא לכל היותר הוא התור הבא אצל הפלסטיקאי שלה. "כשאת משנה את הפנים שלך את כבר לא נראית עצמך", אמרה בריאיון לאתר הפינגטון-פוסט כשנשאלה על הניתוחים הרבים שעברה. "להיראות רעננה יותר זה מדבר אחד. אני נראיתי כמו מפלצת", סיפרה. "תמיד אמרתי שלא אשנה את הפנים שלי אבל בסוף שיניתי". מאוחר יותר הודתה שהבינה כי הגזימה לחלוטין ופנתה למנתחים כדי שיעזרו לה להחזיר לשפתיים שלה מראה טבעי ככל הניתן. "נמאס לי שהשפתיים שלי הפכו להיות ההגדרה של מי שאני", סיכמה.

מג רייאן | צילום: Shutterstock
מג רייאן | צילום: Shutterstock

מג ראיין 

היא הייתה המאמי הלאומית של אמריקה בשנות ה-90. כוכבת בנסיקה עם להיטים קופתיים דוגמת "נדודי שינה בסיאטל", "יש לך הודעה", "אהבה של גבר לאישה" וכמובן כ"שהארי פגש את סאלי" עם סצנת האורגזמה המזויפת שהפכה לאייקונית. למראית עין, ראיין הייתה מושלמת. הבלונד היה הכי זוהר, הכחול בעיניים הכי נוצץ, והחיבוק שקיבלה מהקהל היה גדול יותר מזה של דובון-אכפת-לי. אלא שכל המתוק המתוק הזה כנראה לחץ על ראיין קצת יותר מדי, והיא עלתה במהירות על רכבת הרים שלא הצליחה לרדת ממנה. הפנים עברו תחת אזמל המנתחים פעם אחרי פעם, שפתיים, לחיים, אף. הכל הוזרק ונמתח ונשאב, ויחד עם כל פיסת עור שהוסרה או הודקה, היופי המתוק והטבעי של ראיין (61) הלך ונשחק, והיא החלה להיראות כמו בובת פלסטיק שצריך לשמן כדי לחלץ ממנה הבעה או תנועה אמיתית. במקביל לשינוי הדרסטי במראה, ראיין גם הלכה בדרך עקלקלה בחיים האישיים – היא ניהלה רומן עם ראסל קרואו, נאבקה לקבל תפקידים רציניים בסרטים, ובאופן כללי היה נדמה שבאג 2000 השתלט עליה וחירב לה את הקריירה. ואכן, ראיין לא ממש הצליחה לשחזר את שיא הכוכבות של שנות ה-90, ומאז היא מדשדשת בשולי התעשייה.

לינדה אוונג'ליסטה על שער מגזין People | צילום מסך
לינדה אוונג'ליסטה על שער מגזין People | צילום מסך

לינדה אוונג'ליסטה

לפני כשנה, לינדה אוונג'ליסטה, אחת הדוגמניות המצליחות והמפורסמות בכל הזמנים, הדהימה את העולם כשחשפה בפוסט אינסטגרם אמיץ, שלווה גם בריאיון למגזין פיפל, כיצד טיפול אסתטי כושל הותיר אותה מצולקת נפשית ופיזית. אוונג'ליסטה (57), מחלוצות דור הסופר מודלס של שנות ה-90 שכיכבה במאות הפקות אופנה יוקרתיות ועיטרה את שעריהם של המגזינים המובילים בעולם, הגישה תביעת ענק על סך 50 מיליון דולר נגד החברה בה עברה לפני שבע שנים הליך הקפאת שומן שאילץ אותה להתחבא בביתה בודדה וכואבת. העניין יושב לבסוף בהסדר מחוץ לכתלי בית המשפט, אך את הנזק שגרמה לגופה ולנפשה ואת ההפסדים העצומים, גם במישור המקצועי, היה קשה לתקן והוא מלווה אותה עד היום. 

הליך הקפאת השומן שעברה בפניה ובגופה היה אמור להיות פשוט למדי, אך לרוע מזלה של אוונג'ליסטה, היא חוותה תופעת לוואי נדירה מהפרוצדורה, שבמקום להפחית את תאי השומן הגדילה אותם ולדבריה, הותירה אותה "מעוותת באכזריות לנצח". בשנים שעברו מאז ההליך הכושל, אוונג'ליסטה גזרה על עצמה הסתגרות כמעט מוחלטת מהעולם, כשהיא נאלצת לצפות בכאב מהצד בבנות דורה דוגמת סינדי קרופורד ונעמי קמפבל ממשיכות לגזור קופונים שמנים, עשורים לאחר שפרצו בסערה לעולם האופנה.

גל גדול החליפה סטייליסטית, והתוצאה – ואוו!

אוונג'ליסטה אמנם מתחזקת חשבון אינסטגרם עם יותר ממיליון עוקבים, אך מיעטה להעלות בו תמונות מהשנים האחרונות, וכשכבר עשתה כן, היא דאגה תמיד להסתיר את פניה בצעיף גדול, מטפחת או כובע. "נשארתי בלתי מזוהה", שיתפה את העוקבים שלה בפוסט חשוף וכואב שפירסמה לפני כשנה באינסטגרם כשהחליטה לשבור שתיקה של שנים ארוכות ולהסביר מדוע נעלמה.

"לעוקבים שלי שתהו מדוע לא עבדתי בזמן שהקריירה של חברותיי משגשגת, הסיבה היא שהמראה החיצוני שלי עוות בצורה נוראית לאחר שעברתי טיפול להקפאת שומן. תוצאת הטיפול הייתה הפוכה לחלוטין מזו שהייתה אמורה להיות. תאי השומן שלי התרחבו במקום להתכווץ ועיוותו את המראה שלי לצמיתות. התוצאה נשארה זהה למרות שעברתי שני ניתוחים כואבים לתיקון הנזקים“, הוסיפה ושיתפה. "פיתחתי סיבוך בשם היפרפלזיה של שומן פרדוקסלי, סיבוך שלא הוסבר לי טרם הטיפול והרס לא רק את איכות חיי אלא הכניס אותי לדיכאון עמוק, לעצב ולתיעוב עצמי. הפכתי למבודדת. אני עייפה מלחיות בצורה כזו ורוצה לצאת מהבית בראש מורם למרות שאני כבר לא נראית כמו עצמי", הודתה בכאב. 

חודשים לאחר החשיפה האמיצה ברשת, אוונג'ליסטה הצטלמה לכתבת שער מפרגנת בווג הבריטי. מלבד סדרת תמונות שהזכירה לעולם כמה היא יפה כמו שהיא, בכתבה שיתפה שוב דוגמנית העבר עד כמה הצלקות הפיזיות והנפשיות עדיין מנהלות את חייה. “הטיפול גרם לי לדיכאון”, אמרה. "לא יכולתי להסתכל במראה. אני גם לא יכולה לסבול שמישהו ייגע בגופי. לו הייתי יודעת את תופעות הלוואי של הטיפול לא הייתי לוקחת את הסיכון הזה”, אמרה. 

עוד חשפה, כי התמונות המרהיבות שעיטרו את השער והכתבה הן אשליה, ומסתירות את האמת מאחורי הקלעים שעדיין הינה קודרת ומדכאת עבורה. "התמונות אינן איך שאני נראית”, אמרה בריאיון וסיפרה כי הצטלמה למגזין כשקו הלסת והמצח שלה נמשכו לאחור באמצעות סרט הדבקה כדי להסתיר את פגמי התהליך הכושל, וכי היא ביקשה מצוות ההפקה של המגזין להביא לה בגדים שיכסו את צווארה ואת צדי פניה. גם התמונות שצילם הצלם המפורסם סטיבן מייזל הציגו רק את החלק הקדמי של פניה, כשצווארה, אוזניה ושיערה מכוסים. “זו לא הלסת ולא הצוואר שלי בחיים האמיתיים. אני לא יכולה להסתובב עם סרט וגומי בכל מקום”, אמרה והוסיפה: "תמונות אמורות לייצר פנטזיות. אנחנו יוצרים חלומות. אני חושבת שזה מותר", וסיכמה: "כל חוסר הביטחון שלי מטופל בתמונות האלו".