לאן הולכות השמלות של קייט מידלטון אחרי שהיא לבשה אותן?

קייט מידלטון מנצנצת בבכורה של גיימס בונד | צילום: Gettyimages
קייט מידלטון מנצנצת בבכורה של גיימס בונד | צילום: Gettyimages

שמלות שעולות אלפי פאונדים, תכשיטים עם משמעות היסטורית ולוקים עוצרי נשימה שאי אפשר ללבוש בשנית: ככה מנוהלים הפריטים המשומשים של קייט מידלטון, הנסיכה מוויילס

88 שיתופים | 132 צפיות

כמו לא מעט סלבס, החיים של קייט מידלטון הם למעשה סרט פתוח לצפייה ישירה לעין הציבור, והחוק הלא כתוב של סרטים הוא שלדמויות אסור ללבוש את אותו הבגד פעמיים. מידלטון הפכה בשנים האחרונות לאייקון אופנה, וכל אאוטפיט שהיא לובשת מתנוסס בענק על גבי צהובונים וגם בתקשורת המיינסטרים שלא לדבר על מגזיני ובלוגי אופנה ברחבי העולם. כל פריט שנלבש על ידה מנותח עד למידה, מחיר, הרכב הבד, כמה מהר הוא הפך סולד אאוט, ובל נשכח את הניתוח הספרותי שלו, שכולל אזכורים למי העניק למי ובאיזה הקשר, בדגש על איזו מחווה קייט עשתה לנסיכה דיאנה הפעם. המלתחה שלה מסוקרת באופן נרחב, ולכן, כמעט כל יציאה שלה לעין הציבור, בטח באירועים רשמיים, כוללת לוק שונה שטרם נצפתה בו בעבר.

בחישוב פשוט, זה אומר כמות אדירה ולא פורפוציונלית של טקסטיל, ששוויו נע בין כמה אלפי פאונדים לכמה עשרות אלפי פאונדים. אם היא הייתה רוכשת כל אחד מהפריטים הללו היא הייתה מסיימת עם חור בכיס וחור מחודש באוזון. זה גם לא מאוד עונה לצו השעה שמכוון למודעות אקולוגית, קיימות ולשימוש חוזר. כן ראוי לציין שהבגדים במלתחתה לא נקנים מכספי הציבור הבריטי, אלא מקרן נאמנות שפתח המלך צ'ארלס ביושבו כנסיך מוויילס, וכעת העביר את הקרן לבנו הנסיך וויליאם.  ובכל זאת, בהנחה שיום חדש – לוק חדש, מה עולה בגורלם של הבגדים המשומשים של קייט מידלטון? חקרנו וגילינו שזרם הבגדים של הנסיכה זורם בכמה כיוונים. להלן כל האפשרויות: 

היא לובשת אותם שוב 

בגדול בני המלוכה לא טובלים באותו הבד פעמיים, אבל הלם הלם הלם: קייט כן. ישנם מספר פריטים אהובים שמידלטון לבשה יותר מפעם אחת רק בסטיילינג אחר, ולכן זכתה לכינוי "הדוכסית החסכנית". אמנם לפעמים בפער של 6 שנים מהפעם האחרונה שנצפתה בהם, ולא פעם בשינוי אדרת, כובע או סיכת דש, היא לובשת מחדש ומרעננת את הלוק שישב עליה בהצלחה כה גדולה, לרוב ממש כמות בלתי נתפסת של פעמיים. ולמען האמת ישנם פריטים יחידי סגולה שהיא לובשת גם יותר, או יותר נכון ממחזרת לוק בצבע אחר, נגיד שמלת נקודות, שיש לה כנראה אוסף בלתי נדלה שלהן. 

היא משאילה אותם

את שמלת הטול השקופה המרהיבה שלבשה לפרימיירה של ג'יימס בונד "אין זמן למות" בשנה שעברה, היא לא ממש יכולה למחזר בתור לקופ"ח עם הנסיכה שרלוט. אותה שמלה, שנקראת "האליזבת'", בעיצוב ג'ני פקהאם, בעלת מחשוף עמוק ומעטה גלימה, משובצת פאייטים, חרוזים וקריסטלים מוזהבים בעלות של יותר מ-3,000 פאונד, שמטה את לסתות כל עיתוני האופנה ברחבי העולם. 

קייט מידלטון ודניאל קרייג | צילום: Gettyimages
קייט מידלטון ודניאל קרייג | צילום: Gettyimages

לאירועים רשמיים, מלכותיים או בעלי פרופיל גבוה היא צריכה לוק עוצר נשימה, והרבה פעמים הוא מגיע במחיר שגורם להחסיר פעימה. על פי ווג, לבני מלוכה אסור לקבל בגדים במתנה או בחינם, אז לא פעם, בטח כשאין לאן ללבוש שוב ולא יהיה ניתן להתעלם מהפיס הזה בפעם הבאה – הבגדים ניתנים לה בהשאלה, ובסיום האירוע מוחזרים למעצב, כפי שמקובל מאוד בעולמות הסלבס בארץ ובחו"ל. מניחות שאחרי שהיא לבשה אותן המחיר שלהן יאמיר פלאים מהסכום המקורי הצנוע. 

הם נמכרים במכירה פומבית

ש-לום למאני מייקר הגדול. מסתבר שבהיותה אייקון בריטי וספציפית אייקון אופנה, מספיק שהיא לבשה או נראתה בבגד פעם אחת כדי להזניק את המחיר שלו בצורה אסטרונומית. כך למשל, בשמלת מיני קצרצרה ושקופה בה דגמנה למטרות צדקה (איך לא) בימים שלמדה באוניברסיטה בסנט אנדרוז, ושלפי השמועות צדה את עיני הנסיך כשהיא לובשת את זה, נמכרה למכירה פומבית. לאור הסיפור מאחורי השמלה, מישהו רכש את הפריט ביותר מפי 6 המחיר המקורי – ב-78 אלף פאונד. 

קייט מידלטון | צילום מסך מעמוד האינסטגרם 90s.violet
קייט מידלטון | צילום מסך מעמוד האינסטגרם 90s.violet

הם מוצגים בארמון בקינגהאם

את שמלת הכלה האייקונית מתחרה שעיצב אלכסנדר מקווין, בשווי של מעל 250 אלף פאונד, תרמה לארמון בקינגהאם והיא מוצבת באולם התצוגה בארמון עבור תיירים ומעריצי משפחת המלוכה. לצד השמלה הבלתי נשכחת, מוצגת הטיארה שהעניקה לה לחתונה המלכה אליזבת' עליה השלום, כמו גם נעלי אלכסנדר מקווין, עגילים שתרמה במתנה משפחת מידלטון ושחזור של הזר שנשאה בידיה. 

קייט מידלטון, 2011 | צילום chris jackson gettyimages
קייט מידלטון, 2011 | צילום chris jackson gettyimages

הם נשמרים לטובת הדור הבא

חלק מההופעות הפומביות שלה יצרו רושם בלתי נשכח. הדיבור בקרב מקורביה (אלה שמדברים עם התקשורת לפחות), הוא שלוקים מסויימים היא שומרת על מנת לחלוק עם הנסיכה שרלוט, ותכלס מי מאיתנו לא שומרת סוודר מכיתה ו' שאנחנו בטוחות שגם הבת שלנו תרצה ללבוש? אבל אצל מידלטון ככל הנראה יש תודעה היסטורית עמוקה יותר, כי למשל כמה מהלוקים המוצליחם ביותר של הנסיכה דיאנה מוצגים בארמון קנזינגטון לציבור הרחב. לא מן הנמנע שתוך כמה שנים, ולהבדיל אלף הבדלות, תהיה תערוכה דומה שלה. או שהיא תתרום אותם למכירה פומבית ותדפוק קופה. סליחה, תתרום לצדקה.   

קייט מידלטון והנסיכה שרלוט | צילום: UK Press Pool/UK Press via Getty Images
קייט מידלטון והנסיכה שרלוט | צילום: UK Press Pool/UK Press via Getty Images