קייט מידלטון ומייגן מרקל במחווה למלכה אליזבת, והרשת מתחרפנת

הנסיכים וויליאם והארי, קייט מידלטון ומייגן מרקל, במהלך טקס נשיאת הארון של המלכה אליזבת מבקינגהאם לווסטמינסטר | צילום: Christopher Furlong/Getty Images
הנסיכים וויליאם והארי, קייט מידלטון ומייגן מרקל, במהלך טקס נשיאת הארון של המלכה אליזבת מבקינגהאם לווסטמינסטר | צילום: Christopher Furlong/Getty Images

שורת הטקסים בעקבות מותה של המלכה אליזבת השנייה גורמים לעולם ולרשת להתפוצץ מרוב שמועות, רכילויות ורגשות. המחווה העדינה של קייט ומייגן, הנסיכה והדוכסית, נוגעת לנו בלב

88 שיתופים | 132 צפיות

מות המלכה אליזבת בשבוע שעבר (8/9/22), פתח רצף של אירועים – רשמים יותר ופחות – שבהם משפחת המלוכה והעם הבריטי חולקים לה כבוד אחרון. רצף האירועים יגיע אל שיאו ביום שני הקרוב, 19/9, בטקס הלוויה של המלכה. אתמול (רביעי) קיבלנו פרומו קצר ומעניין למה שהולך להיות שם, כשארונה של המלכה אליזבת השנייה הועבר אחר כבוד מארמון בקינגאהם – מקום מגוריה הראשי של המלכה במשך 70 שנות שלטונה – אל עבר ארמון ווסטמינסטר, גם הוא בלונדון.

ארונה של אליזבת הועבר בתהלוכה איטית על גבי כרכרת תותח ונעטף בדגל מלכותי, עליו הונח "כתר האימפריה", אחד מתכשיטי הכתר. מאחורי הארון צעדו בנה של המלכה, המלך צ'רלס השלישי, יורש העצר, הנסיך וויליאם ואחיו הנסיך הארי, שממש היום (15/9) חוגג יום הולדת. גם שלושת ילדיה האחרים של המלכה צעדו: הנסיכה אן, הנסיך אנדרו והנסיך אדוארד. המלכה-רעיה קמילה, הנסיכה מווילס קייט מידלטון ומייגן מרקל לא צעדו אלא ליוו את הארון ממכוניות והצטרפו רק בתום התהלוכה. 

מותה של אליזבת הדגיש אולי יותר מכל דבר אחר את העובדה שתפקידה של משפחת המלוכה לא ממש ברור, מלבד לספק לעולם כולו טלנובלה ממגנטת, וכל שלב בתהליך האבל משקף בתוכו גם את ההיררכיה הנובעת מהמסורת של בית המלוכה, וגם את ההיררכיה הנובעת מרגשות החיבה ובעיקר מרגשות הטינה והכעסים ששקעו שם בין השנים, בעוד העולם כולו צופה, מפרשן, מריע ולועג לכל מחווה, כמו קהל סביב זירת הקוליסאום.

המשפחה המלכותית צועדת מאחרוי ארונה של המלכה אליזבת השנייה | צילום: Jeff J Mitchell – WPA Pool/Getty Images
המשפחה המלכותית צועדת מאחרוי ארונה של המלכה אליזבת השנייה | צילום: Jeff J Mitchell – WPA Pool/Getty Images

כך גם התהלוכה אתמול עוררה גל של שמועות, ביקורות ואמוציות שנגעו במגוון שאלות והערות: החל מכך שמלבד לנסיכה אן, אף אישה לא לקחה חלק בצעידה שאחרי הארון, והמשך בעובדה שהנסיכים אנדרו והארי לא לבשו את מדי הצבא שלהם לאחר שנפרדו מתאריהם המלכותיים: אנדרו הוכרח לעשות זאת על ידי המלכה בעקבות ההאשמות על הטרדות מיניות, והארי עשה זאת מרצונו החופשי כחלק מה"מגזיט" שהוא ומייגן עשו, כשפרשו מבית המלוכה.

עוד נושא שהיה חביב מאוד לדיוני רשת הייתה העובדה שבעוד קייט וקמילה – שתי הנשים הבכירות בממלכה כרגע – נסעו יחדיו ברכב אל הטקס, מייגן "הושלכה" לחלוק רכב עם סופי, אישתו של אדוארד, דבר שהוליד גל של דיונים על מעמדה של מייגן וספקולציות שבטכס הלוויה עצמו היא והארי יועברו לשורה השנייה. מייגן חטפה גם גל של האשמות ותגובות מרושעות וכעוסות על כך שבזמן הטקס בווסטמינסטר היא החזיקה ידיים עם הנסיך הארי – מחווה פשוטה, אנושית וחמודה, אבל לא לפי כללי הטקס, משהו שלבריטים קשה מאוד לשאת.

עוד סוגייה שמסעירה את הרשת עוד מלפני מותה של המלכה אך ממשיכה להבעיר שלל דיונים ביתר שאת עם כל אירוע מצולם נוסף היא שאלת הרזון של קייט מידלטון. זו כבר תקופה ארוכה שהרשת לא נרגשת מהגזרה הדקיקה של הנסיכה מווילס, והספקולציות לרזון שלה לא מספיקות לצוץ.

ברשותכן, אנחנו לא נשקע  כאן לכל שלל הספקולציות והוויכוחים ברשת ונתרכז במחווה קטנה ומקסימה שעשו מייגן וקייט לזכרה של המלכה: אל שמלות האבל השחורות, המכובדות ובואו נודה באמת – די משעממות – ציוותה כל אחת מהן תכשיט שמבטא רגשות חיבה וכבוד כלפי המלכה: קייט מידלטון ענדה סיכת דש של יהלום ופנינה בצורת עלה מהאוסף הפרטי של המלכה. המלכה ענדה את הסיכה הזו ביום הולדתה ה-73 בסיאול ב-1999. כמו כן מידלטון ענדה עגילי פנינה של הנסיכה דיאנה. זו מסורת מלכותית לענוד תכשיטים לבנים ופנינים בתקופות של אבל, והנסיכה מיישרת פה קו עם המסורת באופן אלגנטי.  מייגן מרקל ענדה עגילי פנינה ויהלום קלאסים שהיא קיבלה בעצמה במתנה מהמלכה אליזבת השנייה ב- 2018.