בחני את עצמך: 7 הרגלי טיפוח שגויים שמומלץ להיפטר מהם

מה את עושה לא נכון? | תמונה: shutterstock
מה את עושה לא נכון? | תמונה: shutterstock

בחני את הרגלי הטיפוח שלך: מהי הטמפרטורה המומלצת לשטיפת הפנים ולמה אסור לשמור אמונים לקרם לחות? המומחיות מסבירות אילו הרגלי טיפוח כדאי לשנות בהקדם

88 שיתופים | 132 צפיות

לכל אחת מאיתנו יש את הרגלי הטיפוח שהיא מקיימות בקביעות וכבר לא מטילה בהם ספק. למרות שהמחויבות וההתמדה ראויים לשבח, בעידן הטכנולוגי של היום עם מוצרי הקוסמטיקה המתקדמים, לא כל הרגל שהיה נכון אולי לפני עשורים, עדיין מתאים כעת. עם שפע המוצרים בשוק, האחריות שלנו היא לשאול שאלות, לבקר את ההרגלים ישנים ולדאוג ששגרת הטיפוח שלנו מתאימה בדיוק לעור, לשיער, לגוף וגם לאורח החיים שלנו. כוהנת הטיפוח אלונה שכטר, בעלת מותג טיפוח מבוסס צמחי מרפא ומינרלים מים המלח, ואולגה פילוננקו, מדריכה בכירה בחברת הקוסמטיקה הישראלית-בינלאומית מעבדות GIGI, ריכזו עבורנו שבעה הרגלי טיפוח שגויים ונפוצים שכדאי לשנות עוד היום:

סוג העור שלנו משתנה

כולנו מכירות את החלוקה לעור פנים רגיל, מעורב, שמן או יבש. בניגוד למחשבה שכל אחד ואחת מאיתנו נולד עם סוג עור פנים קבוע, האמת היא שעור הפנים שלנו משתנה כל הזמן בהתאם לגיל, מזג האוויר ושינויים הורמונליים שהגוף עובר. היום עם שפע של מוצרים קוסמטיים מתקדמים, חלוקת מוצרי הקוסמטיקה המתאימים לך לפי סוג עור פנים היא דינמית, שכן סוג העור שלך משתנה.

>> מעלימים עין: הטיפול הקוסמטי הפופולרי שהתגלה כסכנת נפשות

שטיפת הפנים במים קרים

יתכן ושמעת כי שטיפת הפנים במים קרים מעולה לכיווץ הנקבוביות. הרשת מלאה בשלל המלצות המעודדות לשטוף את הפנים במים קרים, וחלקן אפילו מוסיפות המלצה לשילוב קוביות קרח במי שטיפת הפנים בבוקר. חשוב לדעת ששטיפת הפנים במים קרים אינה מתאימה לכל סוג עור. למעשה אם עורך עדין ורגיש מומלץ לשטוף את הפנים במים חמימים, כדי לא ליצור כוויות קור או טראומה בעור שתתבטא באדמומיות שאינה יורדת.

מוצרי פנים מבוססי אלכוהול

נכון, אלכוהול מחטא ומנקה, אבל כל עוד לא מדובר בטיפול בפצע, הנחת אלכוהול על הפנים עלולה לגרום לכוויות, צלקות ויובש קיצוני בעור. חפשי מוצרים קוסמטיים המבצעים פעולת ניקוי וחיטוי יסודית שאינם מכילים אלכוהול.

מינון קרם הלחות בקיץ ובחורף

יתכן וגם את נוטה לשים יותר קרם לחות בחורף מאשר בקיץ, ואם כך הדבר – מדובר בטעות. האמת היא שעורנו זקוק לאותה מידה בדיוק של לחות, גם כשחם בחוץ וגם כשקר. אל תתני לתחושת הזיעה והלחות בעונת הקיץ לשבש את מינון הלחות שהעור זקוק לו, מרחי קרם לחות ואל תוותרי עליו. ובחורף כשקר ויבש, עודף קרם לחות לא יפתור את בעיית היובש אלא דווקא פתרונות הזנה אינטנסיביים יותר כמו סרום לפנים יעזרו להזין את העור. השתמשי במוצר הנכון, למטרה לשמו הוא נועד והקפידי על מינונים מתאימים.

 ייבוש קיצוני של אקנה 

הלכת לרופא וקיבלת משחה או כדורים אשר תפקידם לייבש את פצעוני האקנה? שימי לב שאת לא גורמת נזק לשאר חלקי הפנים והגוף שאינם נגועים באקנה. ייבוש קיצוני יחסל את האקנה, אך עלול להותיר בעור חטטים וסימנים חיצוניים רבים שיהיה קשה להיפטר מהם, וכן עלולות לגרום גם לבעיות פנימיות רבות. ייבוש פצע האקנה חייב להיות הדרגתי ולכן הסבלנות פה משתלמת. הדבר החשוב ביותר הוא להקפיד על סבון חיטוי שאינו מייבש את העור ולהקפיד על סביבת פנים נקייה – בדגש על החלפת מצעים ומגבות בתדירות גבוהה מהרגיל.

הקשר בין שימוש במקדם הגנה למחסור בויטמין D 

מקדם ההגנה מיוצר במטרה לחסום את קרני ה-UV הפוגעות בעור, אך הוא אינו חוסם את הוויטמין המתקבל מהשמש. מחסור בוויטמין D הוא תוצאה של אי חשיפה לשמש ולא מכמות השימוש בקרם ההגנה.

> כל הסיבות להתחיל להשתמש בויטמין סי והרבה

מוצרי הטיפוח של אלונה שכטר | צילום: רוני תורג'מן לוי
מוצרי הטיפוח של אלונה שכטר | צילום: רוני תורג'מן לוי

קוסמטיקאית בימי מחזור

יש הנוהגות לחשוב שצריך להימנע מללכת אל הקוסמטיקאית במהלך הווסת. נכון שהמחזור החודשי גורם לנו הנשים לסערה הורמונלית בגוף ומביא איתו תגובות אלרגיות ורגישויות בעיקר באזור הפנים כמו פצעונים הורמונאליים, ולכן כשאת הולכת לקוסמטיקאית בעת הזו יש לעדכן אותה שאת במחזור. עם זאת רצוי ואף חשוב ללכת לקוסמטיקאית בימי המחזור, מה שכן – יש להיערך לכך שהתחושה כואבת מהרגיל ולפעמים אדמומיות אחרי טיפול פנים לא יורדת במהרה. יש להימנע מחיטוט בפצעונים שיצאו, כאשר יסתיים המחזור הם ייעלמו כפי שהגיעו.

כדי להקל על תהליך הטיפול במקרים רבים תבצע הקוסמטיקאית טיפול לחות קליל וניקיון באמצעות חומרים על בסיס טבעי או לחילופין תבצע טיפול קוסמטי מלא חמצן, כדי למלא את עור הפנים "בסם החיים" ולהאיר את הפנים כאילו לא היו תופעות הורמונאליות. טיפול חמצן עוזר לעור לקבל חמצן חדש וטהור.