רן דנקר קרא לסובלנות ומצא עצמו תחת מתקפה מכוערת

רן דנקר | צילום: רותם לבל ל־Artbook, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: אייל חג'בי לסולו, ע.סטיילינג: נועה שחרי, איפור: ריקי קסוטו, שיער: אבנר מלכה, צולם בווילה בראון תל אביב, חולצה: רנואר
רן דנקר | צילום: רותם לבל ל־Artbook, ניהול קריאייטיב: טל קליינבורט, סטיילינג: אייל חג'בי לסולו, ע.סטיילינג: נועה שחרי, איפור: ריקי קסוטו, שיער: אבנר מלכה, צולם בווילה בראון תל אביב, חולצה: רנואר

רן דנקר הביע פחד ומחאה ברשת על כך שיו"ר מפלגת נעם המתנגדת לזכויות להט"ב, קיבל את השליטה על התכנים החיצוניים במערכת החינוך - ומצא עצמו תחת מתקפה

88 שיתופים | 132 צפיות

בסוף השבוע האחרון התבשרנו כי אבי מעוז, יו"ר מפלגת נעם המתנגדת למתן זכויות לקהילת הלהט"ב, קיבל את השליטה על התכנים החיצוניים במערכת החינוך. שרת החינוך היוצאת יפעת שאשא ביטון השמיעה קול זעקה ואף יזמה כנס חירום בעקבות הידיעה, ונכון לכתיבת שורות אלו כ-50 רשויות מקומיות ויותר מ-200 מנהלות ומנהלי בתי ספר הצטרפו למחאה נגד מעוז. גם הסלבס הביעו מחאה ברשת, אחד מהם הוא רן דנקר, שכתב פוסט אישי נוקב מנימי לבו.

>> רן דנקר: "הייתי שבוי של איזה דימוי ולא יכולתי יותר. הייתי צריך להציל את עצמי"

"האנשים שעומדים לקחת את המושכות של משרד החינוך, אבי מעוז בראשם, הם אנשים שבאים ממקום חשוך של פחד וצמצום", כתב דנקר, "אני מקווה שהיופי של הילדים שלנו יאיר כל כך חזק שהם יכנעו לדרך של שלום וקירוב, ולא של הרחקה, הפרדה, גזענות ומעשים אחרים שימנעו מהילדים שלנו לקבל תמונה מלאה של המציאות – ובמקרים גרועים יותר אלימות והשפלה. האנשים האלה בוחרים באמירות חשוכות ולצערי גם במעשים. ההיסטוריה מראה שוב ושוב, אי אפשר ללכת נגד הטבע והטבע מרובה צבעים. אז קחו את החופש לידיים. עבורנו עבור הילדים שלנו ועבור כל מי שמאמין בעולם של אפשרות אחרת".

"מחשבה שיש רק דרך אחת הופכת אותנו לחברה אפורה, עדרית, כנועה", כתב דנקר והזהיר מפני "סכנה משיחית ובטוח נאנדרטלית".

דנקר, שהתחתן עם בן זוגו איתי וייזר בדצמבר 2020, ויחד הם מגדלים את שתי בנותיו של וייזר שנעשו בהורות משותפת, המשיך לכתוב: "חברה שמובילה לקרעים בתוך עצמה, היא חברה שעלולה בהכוונתם של פוליטיקאים ציניים לגרום לשריפה פילוג והרס – ואז כל אויב מבחוץ באמת יגמור אותנו בנשיפה כי כבר נהיה גמורים מבפנים… אנחנו רוצים לסתום את הפה לכל מי שנראה לנו קצת אחרת? מי נהיה? איזה בני אדם? כאלה ששורפים, מכים, תולים מי שלא הולך בדרך שלנו? אנחנו רוצים לחנך את הילדים שלנו בצורה מכבדת ומכילה".

הפוסט של דנקר זכה ליותר מתשעת אלפים לייקים, מאות תגובות והמון שיתופים, בין היתר גם על ידי סלבס אחרים כמו עדי הימלבלוי, יובל שרף, נעמי לבוב, רננה רז, סיון טלמור, פרח בר מיניאלי וסתיו שפיר. מנגד, הפוסט הוביל לשיח מכוער – אם אפשר לכנות את זה שיח – עם תגובות קשות כלפי דנקר. גם הצל, או בשמו יואב אליאסי, החליט להשיב אש ותק, את דנקר בסרטון תגובה שהעלה לפייסבוק.

"מה קורה רן דנקר היקר? אני חייב להגיד שאני מבין את הפחד שלך מהממשלה החדשה, שיבטלו את מצעד הגאווה בירושלים, מהימין הרע והחשוך, מבן גביר הקיצוני, מאבי מעוז ההומופוב, ביבי המושחת", כך פתח הצל את הסרטון. "איך לא לקבל את שזה שאבי מעוז שהוא אדם דתי שקשה לו עם התערטלות בציבור, ועוד בעיקר הקודש, הופך אותו לחשוך וסותם פיות – כאשר אתה עושה הכל כדי לסתום לו את הפה ולהפוך את דעותיו ואת אמונתו הדתית לחשוכה. ככה אתה רוצה לחנך את הבת שלך לקבל את השונה?".

"בוא אני אעשה לך ספוילר קטן", המשיך הצל, "אף אחד לא יבטל לך את מצעד הגאווה, לא יגעו במצעד הזה, ויש גם חבר ימין שהוא בכיר מאוד בקהילה וכולם בימין מקבלים אותו ומכבדים את אורח חייו אז רד מההפחדה הזאת. מספיק. לאבי מעוז מותר לא להסכים, ולך מותר לא להסכים איתו. לשניכם מותר להגיד את זה בלי להפוך לחשוכים ולסכנה לדמוקרטיה".

"רן, אח שלי. אני לא שונא אותך. אין לי בעיה עם דעותיך אפילו שהן לא דעותיי, רק שאתה הפעם אתה יוצא יותר צבוע מהדגל שמייצג את הקהילה שלך", סיכם הצל, "אנחנו עוד שנייה ב-2023, אין לאף אחד יותר בעיה עם הקהילה הגאה, היא חלק מהחיים, חלק מכולנו וכולנו מקבלים אותם אז תפסיק לעשות הפחדה. אתה רק לוקח את ההישגים של הקהילה אחורה ומוציא את עצמך קטן, שמאלן, אחי. תמשיך לעשות מוזיקה ותמשיך לרקוד בשמלה, אף אחד לא יעצור אותך. חלאס".

גם אנחנו שותפות לחששות של דנקר ממעשים של אנשים בעלי דעות חשוכות, במיוחד כשהם מקבלים סמכויות שמשפיעות באופן ישיר על עתיד הילדים שלנו. שוויון הוא אחד הערכים החשובים בחברה דמוקרטית ובאנושות מעצם ההוויה שלה.

>> "למה אנחנו כזוג נשים לא יכולות לעבור פונדקאות?"