הצל מודה שפגע בנשים ומבקש את סליחתן

הצל (יואב אלפסי) | צילום: פייסבוק
הצל (יואב אלפסי) | צילום: פייסבוק

סערת אסי עזר הבעירה את הרשת והציתה גל של תגובות, אבל לתגובה הזאת לא ציפינו: הצל חושף את הפנים המכוערות של תעשיית הבידור, מתוודה כי פגע בנשים ומתנצל בפומבי, ומגלה כי הוטרד בעצמו

88 שיתופים | 132 צפיות

שנת 2022 בקושי הספיקה להתחיל, אבל היא כבר מסתמנת כשנה דרמטית בסימן מי טו, שבה עוד ועוד נפגעות ונפגעי הטרדות ותקיפות מיניות בוחרות ובוחרים שלא לשתוק יותר. גל הכותרות הנוכחי שאנחנו עדות לו כמעט על בסיס יומיומי, מוציא החוצה את הצד הפחות יפה של תעשיית הבידור: הנפגעות בפרשת סוכן הדוגמניות שי אביטל עדיין מחכות שישוב לארץ להיחקר; מותו של השחקן אלון דהן היווה טריגר עבור הנשים שתלונותיהן על הטרדות לא זכו להישמע; אייל גולן עדיין מופיע על במות בעוד נפגעות משחקי חברה מנסות להשתקם; התחקיר על גל אוחובסקי גרם לרעידת אדמה בקהילה הגאה; וכמובן, הסערה הנוכחית שטורפת את הרשת ומטריפה את הברנז'ה – טענתו של השחקן יהודה נהרי כי הוטרד מינית על ידי אסי עזר.

>> לין פאר: "הטראומה משי אביטל חוזרת אלי כל הזמן. ניסיתי להתאבד"

"דיברתי בצורה דוחה, לחצתי, כעסתי שאמרו לי לא, אפילו הורדתי בנות באמצע הדרך מהרכב כשסירבו לי. הכל כדי לנפח את האגו המסריח שלי"

אז האם יש יותר הטרדות בתעשייה או שמא המקרים של המפורסמים פשוט מעניינים יותר, כמו בכל נושא אחר? התשובה אינה חד משמעית, ויודעות מה, היא גם לא בהכרח משנה. לכל אלה בחר להתייחס יואב אליאסי, הלא הוא הצל, בפוסט שמסעיר את הרשת ביממה האחרונה:

"את הפוסט הזה המליצו לי לא לפרסם, אבל האמת חייבת להיאמר. הגיע הזמן להגיד את האמת ולצאת מהארון, כי מישהו צריך להגיד את זה פעם אחת ולתמיד: רוצים להבין למה כל סיפורי ההטרדות קורות בעולם הסלבים המקומי והעולמי שלנו? בואו אני אספר לכם את האמת מבפנים. לפני שהודחתי מהעולם הרדוד הזה, הייתי חלק אינטגרלי מזה. משום מה, ברגע שאתה מפורסם אתה בטוח שהכל מגיע לך, שכולם חייבים לך ואתה מרכז העולם והעולם צריך לכבד אותך. וכשאתה מכיר בחורה הרי אתה חצי אל – מה פתאום שפשוטת עם תסרב לך. מה זה לא?! אם אתה הולך למסיבה או למסעדה, מה פתאום שתחכה בחוץ עם כולם? זאת חוצפה! גם אני פעם הייתי כזה, אני מעולם לא כפיתי את עצמי אבל דיברתי בצורה דוחה, לחצתי, כעסתי שאמרו לי לא, אפילו הורדתי בנות באמצע הדרך מהרכב כשסירבו לי. הכל כדי לנפח את האגו המסריח שלי. התגאיתי בכמות הכיבושים שלי. כמו שאמרתי, חצי אל.

הצל (יואב אלפסי) | צילום: פייסבוק
הצל (יואב אלפסי) | צילום: פייסבוק
בא לי להקיא מההתנהגות של יואב של פעם! בתור אבא לתיה היום, אם מישהו היה מתנהג לבת שלי כמו שאני התנהגתי לחלק מהבנות, הייתי משאיר אותו בלי שיניים בפה. אבל ככה זה כולם בעולם הזה, גם מי שאומר לכם שזה לא נכון שקרן. העולם השתנה. עשיתי דברים שפעם היו נחשבים תקינים והיום לא היו מתקבלים. אודישנים פרובוקטיביים: הייתי שופט בתחרויות חולצה רטובה, קליפים פרובוקטיביים בצורה חולנית (אני מאמין גדול בזכות האישה לבחור מה לעשות עם גופה אבל אני מדבר רק על עצמי) והיום אני מכה על חטא. מודע ונגעל ממי שהייתי ועושה הכל לתקן בשביל העתיד של הבת שלי. וכשאני רואה את כל סיפורי האונס וההטרדות של כוכבי ישראל (והעולם) אני מבין בדיוק מאיפה זה בא. חיי הלילה מעורבבים בפרסום, אגו ואלכוהול הם רעל ואני מודה שהיו מקרים שטעיתי בהבנת הסיטואציה ופעלתי ושהבנתי שטעיתי, ידעתי לעצור. אז שבחורה אומרת לא למה היא מתכוונת?! היא מתכוונת ללא.

"גם אני הוטרדתי רבות בתעשייה. כל מיני כוכבים הרשו לעצמם לנסות וללחוץ עליי לנסות לעבור צד, והתעקשו שכל הסטרייטים הומואים"

אם כבר אנחנו פותחים את הכל, גם אני הוטרדתי רבות בתעשייה הזאת. כל מיני כוכבים שכולם מכירים טוב את שמם הרשו לעצמם לנסות וללחוץ עליי לנסות לעבור צד, והתעקשו שכל הסטרייטים הומואים. אמרו לי תנסה, זה טעם נרכש כמו סושי, אפילו נגעו בי בצורה לא נאותה בשידור חי. אבל אני מספיק בטוח במיניות שלי ולקחתי את זה בחיוך, אבל האמת זה לא היה מצחיק. ראיתי הכל: שחקנים, שדרני חדשות מפורסמים יוצאים מהשירותים גמורים בחתול והכלב, כוכבי ילדים במסיבות חשק למיניהם, ראיתי הכל. הכל. עכשיו קחו את העולם הזה ותערבבו אותו עם סמים ואלכוהול ותקבלו גיהנום (מעולם לא נגעתי בשום סוג של סמים למזלי). אנשים עם אגו עד השמיים היו מסניפים כדי לנפח את האגו עוד יותר וזאת תערובת מסוכנת מאוד מאוד. זה עולם דוחה עם אנשים זחוחים שחושבים שהשמש מאירה להם מהתחת.

>> שלא נדע: המדריך המלא להתמודדות עם תקיפה מינית

אני יודע מה הסטיגמה עליי ומה החזות שלי משדרת, אבל אני לא אדם רע ולא אלים ולא אגרסיבי ובחיים לא ארים יד על אישה, אבל כן טעיתי בחיי. תודה לאל שאני כבר לא שם בעולם הזה. נכון, עבר יותר מעשור אבל אני רוצה להתנצל מכאן לכל בחורה שאי פעם התנהגתי אליה בצורה לא נאותה ופגעתי בה. החלטתי לספר את כל האמת בעקבות כל הכוכבים המטרידים והתוקפים שמסרבים לקחת אחריות אז אני אהיה המבוגר האחראי וזאת האמת. קחו פאקינג אחריות".

כצפוי, התגובות לפוסט מאוד מגוונות. לא מעט מהן תומכות בצל, ומצדיעות לו על האומץ לכתוב את הפוסט, כמו למשל: "אני מעריצה אותך על הכנות והאומץ. כולם אנושיים וכולם טועים, והעיקר זה להגיע ל'הכרת הרע' – להכיר בטבע הדוחה של כולנו ולרצות לתקן אותו". מנגד, לא חסרות תגובות צוננות יותר, עם תזכורות על מקרים אחרים בהם עלה הראפר לכותרות בעצמו, וזווית התבוננות קצת אחרות על הדברים, כמו התגובה הזו למשל: "מה שאני מבינה מהפוסט הזה בצורה פשוטה: פגעת בנשים בחייך הבוגרים, כי היה לך אגו וכי היית סלבס ומגיע לך הכל. והיום, כשיש לך ילדה משלך, הבנת שזה יכול להגיע גם אליה, אז הבנת את הטעות שלך ואתה מתנצל על זה. אז יפה שאתה מתנצל, אבל לא רואה איפה זה היה 'קביל' להתנהג בצורה מכוערת לאנשים". ויש גולשים שתמיד מוצאים את ההומור בכל דבר, מה שתלוי כמובן בעיני המתבוננת, ובא לידי ביטוי בתגובה הזו שנתקלנו בה ברשת ונכתבה על ידי גבר חביב: "דברים שלא חשבתי שאכתוב בחיי: אסי עזר צריך לקחת דוגמה מהצל".