7 פוסטים באינסטגרם שגרמו לנו להרגיש קצת יותר טוב

פתקים של חמלה | צילום: אינסטגרם atbeseder@
פתקים של חמלה | צילום: אינסטגרם atbeseder@

פיד האינסטגרם מספק בעיקר שברון לב ופחד בימינו, אך מפעם לפעם יש גם נחמות קטנות שנותנות אוויר לנשימה. אספנו עבורכן כמה פוסטים מעודדים לימים של שכול וכישלון

88 שיתופים | 132 צפיות

אינסטגרם, אפליקציית האסקפיזם המושלמת, זו שבה לפני ה-7 באוקטובר הארור, עוד התעדכנו לגבי סלבס, אופנה והאקים לניקיון הבית – הפכה, כמו כל הרשתות החברתיות, לאנדרטת הסברה של מלחמת "חרבות ברזל". בימים האחרונים, כשאנחנו גוללות את הפיד, רוב הזמן נמצא את עצמנו בוכות מעוד סיפור מצמרר, בעוד נשימתנו נעתקת והלב כבד. אבל בין כל השכול והכישלון הזה, יש גם נקדות אור קטנות: פוסטים מעצימים, מרגיעים, מצחיקים ומנחמים, שלא בורחים ולא מדחיקים את המצב, אבל גם לא נכנעים לו. הנה כמה כאלה שעשו לנו טוב על הלב. אולי הם יעזרו גם לכן.

>> הולכות אל הלא נודע: איך להתמודד עם אי הוודאות?

נגה ד'אנג'לי מתווכת לילדיה את המצב

גילוי נאות: נגה ד'אנג'לי היקרה היא אחת הכותבות שלנו ב"את". היא מספקת לנו מדי שבועיים טור מלא הומור וכנות על חייה, אך במקביל, ד'אנג'לי היא גם קומיקאית ואם לשלושה ילדים שלא כל כך מבינה איך לשרוד את התקופה המוטרפת הזאת. הנה הדרך שבה היא בחרה לתווך לילדיה את המצב במדינה. אוהבות אותך.

מצעד החתיכים של הפשוטע

קשה לבחור פוסט אחד מבין כל הפנינים בחשבון האינסטגרם של הפשוטע, אבל לטובת הכתבה הזאת התאמצנו והלכנו על מצעד הגברים החתיכים של שבוע המלחמה הראשון, שזכה למעל 80 אלף לייקים. לטעמנו לא מדובר בהחפצה גברית רדודה ושטחית, אלא בהיאחזות באיזה מודל גבריות שאבד לנו, כזה ששומר עלינו, נלחם עבורנו ומתווך את המציאות בצורה נכונה ומיטיבה. אלוהים יודע כמה אנחנו זקוקות לזה.

בתפקיד המבוגרת האחראית: יהודית כץ

הריל הנחרץ הבא של יהודית כץ, פסיכולוגית ומנחת הפודקאסט "חושבים טוב", הזכיר לנו שוב כמה חשוב להיות קשובות לעצמנו גם כשאנחנו משוטטות ברשת, ולא ליפול למחילת הארנב של צפייה בסרטונים פורנוגרפיים מהמלחמה. בקול בוטח וחזק, מלא בניסיון, מסבירה כץ בבהירות שטרור הוא גם פסיכולוגי, ומשכנעת אותנו לדאוג לנפש שלנו, כאילו הייתה כוס של מים צלולים.

מסיבת צרחות ביער

אוקיי, נכון שזה מפייסבוק ולא מאינסטגרם, ושמדובר באיוונט, כאילו השנה היא 2012, אבל צחקנו בקול מהאירוע הפומבי הזה, שמזמין את כולנו, אזרחי ואזרחיות ישראל, לצרוח ביער בסוף המלחמה (למה לא עכשיו בעצם?). יש כבר מעל ל-4,500 אנשים שמתכוונים להגיע, וחברות מערכת "את" ביניהם.

מסיבת צרחות ביער, לגיטימי בשעת מלחמה ואחריה | צילום: פייסבוק
מסיבת צרחות ביער, לגיטימי בשעת מלחמה ואחריה | צילום: פייסבוק

את בסדר (שלח לכולן)

עמוד האינסטגרם "את בסדר" שבימים כתיקוניו מעניק לנשים אישרורים למצבים יומיומיים, מצליח גם הפעם לקלוע בול לצרכים שלנו בימים טרופים אלה: להרגיש שמה שאנחנו עושות או לא עושות בתקופת המלחמה הוא, ובכן, בסדר. בסדרה של פתקים דיגיטליים, קיבלנו אישור ותוקף להיות מי שאנחנו, וזה לא מעט בימינו. תודה על זה.

גם להיות בשדה הקרב זו מדיטציה

ניסים אמון, זן מאסטר, משתף בדף האינסטגרם שלו מכתב שכותב לו מתרגל שקיבל קריאה להתגייס למילואים. הלב שלו רווי ברצון לנקמה, בשנאה יוקדת, והוא מבקש את עזרתו של המורה למדיטציה כדי להרגיע את המיינד. התשובה של אמון נותנת תוקף לרגשותיו, ממקדת אותו בעשייתו ומבטיחה שבסוף התהליך יהיה זמן לעיבוד. אמן.

למי שעוד לא נשמה היום – מומלץ

רותם כהני, פסיכולוגית קלינית בהתמחות, מנגישה באינסטגרם שלה ידע בכל הנוגע לבריאות הנפש משלל כיוונים ותחומים, מה שנקרא – הוליסטית. בפוסט הבא היא משתפת בתזכורות להגנה כלל-מערכתית עבור התקופה הקרובה. כל משפט שהיא כותבת מנרמל, מתקף ומחזק, ומזכיר לנו שכולנו בנות אדם שחוות ביחד, באופן קולקטיבי, חוויה קשה מנשוא. קראנו, נשמנו, מקוות לזכור את כל אלה ולנצור את התובנות בלבב פנימה.