עכשיו הזמן להסיר את השיער המיותר, הנה כל החידושים

שעירה, לעזאזל | צילום יח"צ מתוך הסרט "משפחת אדמס"
שעירה, לעזאזל | צילום יח"צ מתוך הסרט "משפחת אדמס"

אם את שוקלת לעבור הסרת שיער בלייזר החורף הוא הזמן הנכון לזה. מה החידושים בתחום? למה אסור להשתזף קודם ומה עושים עם שיער לבן?

88 שיתופים | 132 צפיות

שיעור יתר באזורים שונים בגוף (רגליים, ידיים, מפשעות, בטן, ישבן, גב ופנים) היא בעיה נפוצה שמעסיקה נשים רבות וגם מרבית הגברים מעדיפים להיות היום חלקים יותר. ההתקדמות בתחום היא עצומה לאורך השנים, אבל לדברי ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור, השיטה האחראית לקפיצה הגדולה בתחום היא שיטת ה-SHR – Super Hair Removal. השיטה מתבססת על חימום הדרגתי בעוצמת אנרגיה נמוכה ובטוחה, תוך כדי שימוש באורכי גל שונים באותו זמן.

>> ואיך תשמרי על העור בחורף?

השיטה פותחה לפני כמה שנים על ידי חברת "אלמה" הישראלית, שעשתה איתה אקזיט של 300 מיליון דולר כשנמכרה לסין והיא נחשבת כיום לנמכרת בעולם. בקרוב עתיד להגיע לארץ מכשיר חדש של חברת לומניס בשם SPLENDOR X, שלא רק שהוא מטפל בכל אזור בגוף (כולל גברים בגב ובחזה) ומתאים לכל סוגי העור והשיער, הוא גם משפר פיגמנטציה וקמטים, בבחינת שתי ציפורים במכת גל אחת. מחיר טיפול במכשור החדש שנמצא היום בשוק נע בין 1500-500 ש"ח על פי גודל האזור המטופל, מספר הטיפולים הנדרש הוא שישה בממוצע, בגלל מחזוריות צמיחת השיער. ללייזר יש אפקט מקסימלי כשהשיער הוא בשלב צמיחה פעיל אבל לא כל השערות הן באותו שלב צמיחה באותו זמן. בין טיפול לטיפול יש להמתין חודש עד חודשיים.

צילום shuterstock
צילום shuterstock

 היכן המהפכה הגדולה בתחום?
"עד לאחרונה סוגי הטיפולים להסרת שיער עבדו בשיטת הפולסים, כאשר המטפל העביר את הידית עם הפולס ממקום למקום, בקצב לא מבוקר, מה שגרם במקרים רבים לפספוסים על העור ומראה של זברה, ולעיתים עם כוויות לא מבוקרות נוכח עוצמת האנרגיה שהופעלה. כיום העבודה בתנועה להסרת השיער במכשיר כמו הסופרנו טיטניום למשל, היא בצורת הברשה, מה שמשיג עשרה פולסים בשנייה. הפולסים קצרים, מהירים ובטוחים יותר, וזה מקצר משמעותית את הטיפול. בעבר, לא ניתן היה לטפל בבעלי עור כהה, היום מטפלים בכל סוגי וגווני העור וניתן לטפל גם בילדים מגיל 13-12".

>> כל מה שצריך לדעת על הסרת שיער בלייזר אצל נערות

View this post on Instagram

@melanin.iris

A post shared by Hairy Nature Angels (@nature_angels01) on

בעבר לא העזו לדבר על הסרת שיער לצמיתות אלא על דילול שיער והפחתה, האם המכשור החדש שינה את זה?
"היום אפשר להגיד שזה כמעט לצמיתות. זקיקי השיער שנהרסו לא יצמחו שוב, אבל לעיתים זקיקים שהיו רדומים יכולים להתעורר, או אצל כאלה שיש להם בעיה הורמונלית הגורמת לצמיחה מואצת של שיער. מדובר על טיפול שיחזיק הרבה שנים".

במי בכל זאת לא תטפלי?
"בנשים בהיריון, במי שסובלים מאקנה ומשתמשים בראוקוטן. בבעלי שיער בהיר לבן".

>> החורף הוא גם הזמן לעשות טיפולי פילינג

חלק מהשינוי בתחום נובע מהשיפור במכשור. לפני שאת מחליטה לעבור טיפול להסרת שיער כדאי שתכירי את המכשירים החדשים בתחום ובמה הם מתמחים, על מנת לקבל החלטה מושכלת.

SUPRANO TITANIUM של אלמה (מדיקל נובה)

החידוש: כל פולס מכיל שלשה אורכי גל שונים מה שמכסה את כל סוגי השיער וגווני העור, ובפועל זה מכשיר אחד שעושה מה שעשו עד כה שלושה מכשירים. יש לו שתי ידיות: רחבה וגדולה שמתאימה לשטחים גדולים כמו גב, בטן, ירכיים ושמקצרת בחצי את משך הטיפול, וקטנה וצרה, לאזורים כמו מפשעות ופנים. בשני המקרים הידית לא יורדת מגוף המטופל מה שמבטיח עבודה אחידה על כל שטח הפנים של האזור המטופל. חידוש נוסף: מערכת הקירור החזקה מאפשרת לעבוד בצורה מהירה בלי חשש מכוויות הטיפול.

GENTLE MAX PRO  של קנדלה 

החידוש: שני אורכי גל במכשיר אחד. הראשון NM 755 –  הלייזר היעיל בעולם לשיער פלומתי, קולט גם שיער דק ובהיר. הלייזר השני הוא NM 1064 והוא מיועד בעיקר לבעלי עור כהה ובלי שום חשש לכוויות (ניתן לעבור  מלייזר אחד למשנהו בלחיצת כפתור כך שהמטופל מקבל את הטיפול היעיל על פי הנדרש). מערכת הקירור עובדת עם גז שיוצא לפני קרן הלייזר כדי לקרר את האזור. כך יש לו שליטה מוחלטת על עוצמת הקירור בהתאם לשטח הסרת השיער והכאב נשאר בעוצמות נמוכות.

LIGHT SHEER  של לומניס (אלפא מדיקס)

המכשיר מופעל על ידי ידית לייזר חדשנית לכל סוגי וגווני העור. הפולסים של קרן הלייזר מטפלים בצורה ממוקדת בזקיקי השיער ומונעים את צמיחתם. הטכנולוגיה יוצרת פעולת שאיבה המרימה ומותחת את העור ומאפשרת קליטה מקסימלית של קרן הלייזר בזקיקי השיער וכיסוי מהיר של שטחים נרחבים. שיטת הקירור במכשיר היא מוגנת פטנט ומאלחשת את העור לפני תחילת הטיפול כדי להפחית את תחושת הכאב תוך כדי לחיצת הידית על גבי העור ופגיעה בזקיק השערה.

הטיפים של דר להבית אקרמן להסרת שיער בטוחה

  • מומלץ לטפל במכשיר שנותן מענה למגוון רחב של סוגי שיער וגווני עור. להסרת שיער יעילה בלייזר יש צורך לעיתים באורכי גל שונים ולא כל השיער בגוף הוא בעל מאפיינים דומים.
  • ניתן היום לטפל גם בעור כהה מאד במכשירים בטכנולוגיה מתקדמת. אבל יש לזכור שעור כהה מאד אינו דומה בהתנהגותו לעור שזוף. לכן יש להימנע משיזוף לפני הסרת שיער במכשירים בטכנולוגיה מתקדמת. טיפול בעור שזוף שנחשף לשמש בשבוע שקדם לטיפול הסרת השיער, יגביר סיכון לכוויות מהטיפול.
  • לפני הסרת השיער, יש לשטוף את האזור פעמיים בעזרת סבון אנטי בקטריאלי – על מנת להפחית סיכון לדלקת בזקיק השערה לאחר הטיפול.
  • יש כיום טיפול לשיער דק ובהיר- הטכנולוגיות החדשות מאפשרות חימום גם בסביבת זקיק השערה ועל ידי כך, מצליחות לטפל ביעילות בשיער הדק והבהיר.
  • כאשר מדובר בשיער בהיר לבן- עדיין הפתרון היחידי הוא מריטה.
  • הסרת שיער באזור הפנים והצוואר נחשבת ליותר בעייתית לאור סיכון לצמיחת יתר ולכן מומלץ לעשות 3-2 טיפולים ורק אם רואים מגמת שיפור, להמשיך בטיפול. אסור לחכות עשרה טיפולים ואז לקבל החלטה כי זה יכול להיות מאוחר מדי.
  • במקום לגלח את השיער (בעיקר מאזור כמו הפנים) לפני ההסרה בלייזר, ניתן להשתמש במשחה שגורמת לשיער לנשור. אין למרוט עם חוט, להשתמש בשעווה או במכשיר ביתי במהלך הסרת שיער בלייזר או באינפרה.
  • במידה ונוצרה כוויה מהטיפול, יש למרוח בשלב ראשון כמות גדולה של קרם ביאפין לטיפול בכוויות, להימנע מחשיפה לשמש ולהתייעץ בהקדם עם רופא עור או רופא משפחה, באשר לצורך בטיפול נוסף. טיפול מוקדם בכוויה ישפר משמעותית את הסימנים.
  • יש להקפיד על קרם הגנה ולהיזהר בימים הראשונים של אחרי הטיפול מחשיפה ישירה לשמש.

 

>> על טרנד תיירות האסתטיקה בתורכיה כבר שמעת?