אניה בוקשטיין: "כל אימא צריכה לשמור בקנאות על החלומות שלה"

אניה בוקשטיין בקמפיין של תה ויסוצקי | צילום: אייל נבו
אניה בוקשטיין בקמפיין של תה ויסוצקי | צילום: אייל נבו

נותנת גז על המוזיקה, המומה מההצלחה של "לא רק בלונדינית" ולא מוותרת על הרעיון להביא עוד ילד: לאניה בוקשטיין יש נוסחה לשילוב חיי משפחה וקריירה. וכן, היא באמת אוהבת תה

88 שיתופים | 132 צפיות

בסגר השני, כשמסביב היה מושבת והופעות לא היו, אניה בוקשטיין, שתחגוג הקיץ 40, חשבה שזה הזמן הנכון בשבילה להביא ילד נוסף, אח או אחות לסשה הבכורה שכיום היא בת שלוש וארבעה חודשים. היא ובעלה דותן ויינר, נגעו באושר כשנכנסה להריון כמתוכנן, אבל הכל נטרף בבדיקה שגרתית מוקדמת אצל הגניקולוג שם התבשרה שההיריון לא יכול להמשיך.

>> הדרך אל הדופק: כך נכנסתי להריון מתרומת ביצית בגיל 42

הרגשת שמשהו קורה?
"הייתי בשבוע התשיעי, הרגשתי לא טוב, חודשיים הייתי מאוד בהיריון ואז התברר שלעובר אין דופק. הייתה תחושה של אובדן וזה לקח את הזמן שלו, אבל זה דבר שקורה לרבות ואני שחררתי כשהבנתי שזה כנראה לא היה נכון ולא בריא. ללא ספק, ההצגה שחזרה מאוד עזרה לי. מהר מאוד התחזקתי פיזית והגעתי בכושר שיא לתפקיד".

ויתרת על הרעיון?
"לא, בעזרת השם זה יקרה. אני מודעת לזה שאין לי הרבה זמן וחבל על כל חודש שעובר. אני לא בטיפולים, ואני לא יוצאת בהצהרות כי הן לא בכוונת הלב, אבל כמי שהיא בת יחידה להוריה אנחנו לא רוצים שסשה תהיה בת יחידה אלא שיהיו לה אח או אחות".

שירי מימון, אניה בוקשטיין ואקו מתוך צילומי הקליפ לשיר "בנות" | צילום: שלומי פינטו
שירי מימון, אניה בוקשטיין ואקו מתוך צילומי הקליפ לשיר "בנות" | צילום: שלומי פינטו

יש כבר תובנות של הגיל?
"נשים מתכוננות לזה כמה שנים מראש, הזמן אכן רץ וישנה ההבנה שצריך ליהנות כמה שיותר. יש בהתבגרות דברים שהם אחלה, יש יותר רוגע, יותר סבלנות, פחות אכפת לך ממה אומרים ואת יותר מחוברת".

אפס סבלנות להגדרות

הקריירה שלה ממשיכה לנסוק. מלבד היותה שחקנית מוערכת (לא רק בארץ, שהרי אי אפשר לשכוח לה את "משחקי הכס") היא גם מוזיקאית, זמרת-יוצרת. בטח שמעתן את "בנות", שיתוף הפעולה שלה עם הזמרות שירי מימון ואקו, ויחד עם המפיק ג'ורדי. בוקשטיין לא הכירה את מימון מקרוב, מלבד עובדה משעשעת: כשבוקשטיין הגיעה לצה"ל, נתנו לה בירושה את המדים של מימון, המותאמים לגובה 1.55 מטר. היה זה מפגש מקרי שהוליד את הרעיון לשיר משותף, השלוש כתבו את השיר ואחרי שנתיים של עבודה, בתחילת נובמבר הן צילמו את הקליפ בהופעה של מימון בהאנגר 11. בעוד כשבועיים יצא עוד שיר חדש שלה, הפעם אישי ורומנטי הקשור לויינר, בעלה, האיש שאיתה כבר 11 שנה. "זהו שיר קסום שמספר על לילה שחוויתי עם בעלי ויותר מזה אני לא יכולה לספר עליו בינתיים", היא אומרת.

"המשחק והמוזיקה חיים בשלום. יש לי אפס סבלנות להגדרות, אני רוצה לעשות כל מה שמעניין אותי ואם אכשל זה באחריותי"

 

את מעדיפה להתמקד כרגע במשחק או במוזיקה?
"המשחק והמוזיקה חיים אצלי בשלום. עכשיו אני נותנת גז על מוזיקה אבל עדיין משחק ומוזיקה מתכתבים אחד עם השני וזה לא קל, זה דורש הרבה אנרגיה ועבודה אינטנסיבית, אבל זה העולם שלי, אני לא יכולה אחרת והגיוון מאוד חשוב לי. יש לי אפס סבלנות להגדרות, בסוף זה הכל שבילים של אותה דרך ואני רוצה לעשות כל מה שמעניין אותי ולעשות אותו בשיא הרצינות והתשוקה ואם אכשל זה באחריותי".

אפס סבלנות להגדרות. אניה בוקשטיין בקמפיין של תה ויסוצקי | צילום: אייל נבו
אפס סבלנות להגדרות. אניה בוקשטיין בקמפיין של תה ויסוצקי | צילום: אייל נבו

עד כמה הקורונה פגעה בך?
"בהתחלה כמו כולם, הייתה תחושה של סוף העולם. דותן שעובד באירופה, הפסיק לטוס וחזר רק כשהכל שם נפתח מחדש. בעבודה הייתה אי ודאות גדולה והריחוק המאולץ מההורים שהיה קשה לעשות להם שלום רק מרחוק. לעצמי חששתי פחות, אבל החרדות היו על כל התעשייה שלי ולחברים מהתעשייה. אני עשיתי בתקופה הזאת הרבה קולנוע. את "פילגש" ו"תלויה על בלימה"- שם זמני, וסרט קצר עם טל גרנות, ועד היום מצב הקולנוע הוא מורכב כי עדיין לא באים לסרטים".

ההופעות והמוזיקה כבר לא בהולד.
"יש לי בינואר שתי הופעות גדולות, האחת בגריי ביהוד שם אני מארחת את רוני אלפר ואקו, והשנייה במלון אלמא בזיכרון יעקב באולם הגדול, שם אני מארחת את הראל סקעת. עשיתי עם הראל שיר בתוך הקורונה ואני מאוד מאמינה בשיתופי פעולה. זה כמובן לא על חשבון הסולו, אבל מדי פעם זה כיף גדול להביא סאונד חדש וקהל חדש. אין לי חלום אחד ספציפי, אני פתוחה להכל, בכל התחומים ומאמינה שהחיים ימשיכו להפתיע".

מאמינה שהחיים ימשיכו להפתיע, אניה בוקשטיין בקמפיין של תה ויסוצקי | צילום: אייל נבו
מאמינה שהחיים ימשיכו להפתיע, אניה בוקשטיין בקמפיין של תה ויסוצקי | צילום: אייל נבו

בוקשטיין, שרכשה לעצמה דירה כבר בהיותה בת 26, עברה השנה לגור בדירה שלה ליד ההורים, אבל עדיין יש את מה לסדר: "אנחנו אנשים מינימליסטים ולוקח לנו זמן. על לתלות תמונה על הקיר אנחנו מדברים הרבה זמן עד שזה יקרה, אולי עוד שנה הבית יהיה פיקס", היא מסבירה. נוסף לשלל עיסוקיה, הכוללים גם צילומים זו השנה השניה למותג הביוטי של "איב סאן לורן" בישראל, היא הייתה עסוקה בימים האחרונים בצילומים לקמפיין החדש לתה ויסוצקי. זו השנה החמישית עם החברה והיא כבר מזמן לא רק באה להצטלם, אלא מאוד מעורבת בצילומים ונותנת אימפוטים משלה.

"הייתי פעם עם גוונים אבל זה לא היה הדבר האמיתי. אני אוהבת את צבע השיער שלי, חוץ מזה שתהיה בעיה בבלונד עם הגבות שלי. מי שמכורות לבלונד, זה הקטע שלהן, שלי לא"

 

את באמת אוהבת תה.
"יש לי רומן ארוך עם ויסוצקי. מדובר בחיבור עמוק ואמיתי, אני באה לסט עם המון אכפתיות וזה כבר מרגיש לי כמו משפחה. וכן, אני מאוד אוהבת תה, ברמה שהגוף שלי מבקש את זה. אני צורכת לפחות שתי כוסות תה ביום, תה ירוק, ועכשיו יוצא תה חדש בגרסת צ'אי עם שקדים שהוא הכי טעים שיש".

לא רק בלונדינית

ויש כמובן את "לא רק בלונדינית". מה שהתחיל כספר, היה לסרט שובר קופות עם ריס ווית'רספון לפני 20 שנה ומחזמר בברודוויי, הפך ללהיט היסטרי גם בישראל, לא מעט בזכות בוקשטיין שזכתה לשבחים.

הביקורות משבחות.
"הדבר הכי משמח ובעיקר נס בעיני, הוא שהצלחנו לצאת עם הצגה גדולה ומורכבת שהיא סולד אאוט והסופרלטיבים מאוד מרגשים. אני עדיין המומה וזה לא מובן מאליו ואני מלאת הערכה".

אניה בוקשטיין בקמפיין של תה ויסוצקי | צילום: אייל נבו
אניה בוקשטיין בקמפיין של תה ויסוצקי | צילום: אייל נבו

סוג של שיא בקריירה שלך?
"יש הרבה שיאים בקריירה שלי, אבל התהליכים אצלי איטיים וכשיש שיאים, הם מגיעים בזמן, גם במשחק וגם במוזיקה. יחד עם ההצלחות היו גם אכזבות בקריירה וזה תמיד עובד ביחד, ואני עושה כל מה שאפשר שיבואו עוד שיאים. אבל בהצגה הזאת נגעתי בז'אנר אחר, באתי ממקום קומי וזה הניצחון שלי. נראה לי שגיליתי שאני יכולה להיות בלונדינית מאוד אמינה".

ובעיקר לא טיפשה.
"לא. יש לה די אן איי של בחורה מאוד מיוחדת ואני מאוהבת בה. היא מלאת אהבה, שוברת מוסכמות, מאמינה בעצמה ויש לה הומור עצמי. בגלל שעבדנו על ההצגה ואז בחסות הקורונה יצאנו לפגרה, כשחזרנו, כל כך הערכתי את הפריבילגיה. המרחק נתן לי התבוננות שונה וחזרתי טובה יותר. אנחנו רצים כבר מחודש אוגוסט, יצאנו לצפון ולדרום אבל עיקר ההצגות הן בהיכל התרבות וכשיש שתי הצגות בשבוע זה מאוד דינמי וזה עדיין מורכב כשהקורונה משגעת ועושה שינויים".

"צריך לשים בצד את כל רגשות האשמה ולהתעסק בהגשמה. כל אימא צריכה לשמור בקנאות על הזמן עם עצמה, על החלומות שלה ולא להתבטל"

 

מדגדג לך להיות בלונדינית?
"אמנם הפאה הבלונדינית שהכינו לי כל כך מדהימה שבא לי להסתובב איתה, אבל לא. הייתי פעם עם גוונים בשיער אבל זה לא היה הדבר האמיתי. חוץ מזה שנראה לי שתהיה בעיה בבלונד עם הגבות שלי. מי שמכורות לבלונד, זה הקטע שלהן, שלי לא. אני אוהבת את צבע השיער הטבעי שלי".

נשאר לך זמן לרשתות החברתיות?
"יש לי כ-125 אלף עוקבים, אני חזקה ברשתות אבל יכולה להיות יותר. אני מנסה אבל אין לי כוחות להתעסק בזה יום ולילה".

בואי נדבר על האימהות בחייך.
"החיים שלי מתחלקים ללפני ואחרי האימהות. הילדה שלי מרחיבה לי את הלב בעומקים שלא דמיינתי שקיימים, כתבתי לה את השיר "סימן", "תדעי לך שאת השמש שלי, כשאת מאירה, העולם לא רע". ילד ראשון זה דבר כל כך מטלטל, שבשנה הראשונה את בערפל, ועם כל השינויים, אני מקפידה ושומרת, וחושבת שכל אימא צריכה לשמור בקנאות על הזמן עם עצמה, על החלומות שלה ולא להתבטל".

ואיך משלבים הכל?
"צריך לשים בצד את כל רגשות האשמה ולהמשיך להתעסק בהגשמה. אנחנו בבית עושים את מרב המאמצים להיות איתה כמה שיותר ותמיד דואגים שיהיה איתה מי שהיא אוהבת. אני נמצאת איתה הרבה וגם אבא שלה, וסבתא שלה כשהיא פנויה וכשכולנו עסוקים. יש לה בייביסיטר שהיא מכירה ואוהבת".

>> סנדרה רינגלר: "האתגר של האישה המודרנית הוא להניח בצד את רגשות האשם"

למי סשה דומה?
"היא שילוב מדהים של שנינו וכשאני מסתכלת על הפנים הקטנות שלה אני רואה את עצמי ואותו כשאנחנו קטנים, וזה קסום וזה עולם".

היא מגלה כישרונות של אימא שלה?
"אין לי ספק שהיא תתעסק במוזיקה, וראינו את זה מהחודש הראשון ללידתה. יש לה אוזן ואני רואה את זה מהדרך בה היא מאזינה למוזיקה".

את מקפידה לא לחשוף אותה.
"נכון. כשהיא תרצה אז סבבה כל זמן שהיא לא מבקשת אין סיבה".

אגב, איך נראות הגבות שלה?
(צוחקת) "רואים אותי לגמרי".

אניה בוקשטיין בקמפיין של תה ויסוצקי | צילום: אייל נבו
אניה בוקשטיין בקמפיין של תה ויסוצקי | צילום: אייל נבו