סנדרה רינגלר: "האתגר של האישה המודרנית הוא להניח בצד את רגשות האשם"

סנדרה רינגלר | צילום: עידו איז'ק
סנדרה רינגלר | צילום: עידו איז'ק

הנתניהוז? "האנשים הכי צנועים". ציפי ובר רפאלי? "עשו להם עוול נוראי". שגב? "זכיתי בגבר גבר". סנדרה רינגלר משיקה לראשונה עסק משלה של תוספות שיער וכבר מתכננת את הפרויקט הבא

88 שיתופים | 132 צפיות

אושיית הסטיילינג הבלתי מעורערת של ישראל, סנדרה רינגלר, חגגה 50 השנה ואין לה שום בעיה עם הגיל החדש: "אני לא בן אדם של גיל ומספרים, אני ילדה נצחית", היא אומרת. את יום ההולדת העגול היא ציינה עם הרבה חברים, רעש וצלצולים במהלך סוף שבוע באילת. היא נראית נהדר, בזוגיות נפלאה עם משה שגב, ושלושת הבנים – ליאו (15), דניאל (13) וליבי (9) – הם משוש חייה. בקיצור, יש לה את כל הסיבות להיות מאושרת.

איך את בתור אימא?
"התחלתי עם האימהות בגיל 34, אימהות יחסית מאוחרת, אבל זה בא לי בדיוק בזמן, וגם בזכות הילדים אני מרגישה צעירה מכל הבחינות".

יש לך אהבה גדולה.
"זכיתי בגבר-גבר, אדם משפחתי וערכי, החיבור בינינו מושלם. הייתי נשואה בעבר זמן קצר, אבל כשאין ילדים, זו עוד פרידה וזהו. שגב הוא פרטנר מושלם, אדם כשרוני, חרוץ מאין כמוהו, ושנינו יודעים שאחרי הכל, זוגיות זאת עבודה".

"לא הכל עניין של תקציב ולא צריך הרבה כסף כדי להראות וואו. כל מה שחשוב הוא ההקשבה לעצמך"

שיא הקורונה הייתה תקופה מאתגרת עבורכם?
"הקורונה פגעה מאוד בעסקי המסעדנות של שגב, הוא היה צריך לסגור כמה מקומות ונגרם לו נזק מאד גדול, אבל שרדנו כי שנינו אנשים של עשייה. שגב, עם הרבה כישרון ואנרגיה, ידע להמציא את עצמו מחדש והגדיל עשייה ברשתות ועכשיו הוא פתח מתחם שכולל אולם אירועים ומסעדה יפנית כשרה. אני התנדבתי לעזור בפרסום לחברות אופנה ישראליות שהעסק שלהן עמד בפני קריסה, עשיתי את זה  בהתנדבות מלאה. הבית שלי הפך מחסן ושליחים באו ויצאו וקיבלתי פידבקים שעזרתי. עשיתי את זה כי אני תומכת וגם מאמינה באופנה ישראלית, עינינו נשואות אל בתי אופנה בעולם אבל שם יותר מקובעים. אנחנו מדינה אקלקטית, פתוחה, עם מגוון סגנונות, מוחות פתוחים ושפע ורסטיליות ויצירתיות, באופנה כמו באוכל".

עסק אישי

היא מנחה את "מילון היופי" ברשת 13 כבר שמונה שנים, מרצה לחברות במשק על העצמה נשית ולבוש להצלחה, מעצבת כבר מספר עונות קולקציית קפסולה לתכשיטי אימפרס וכעת יצא לדרך המיזם הראשון בבעלותה, SANDRA RINGLER Hair by Hi-Co, שיתוף עם מעצב השיער איתן נעים ממספרת איי-קו ואשתו שרון, וכמובן, מתחזקת פרופיל פעיל באינסטגרם.

איך זה שרק עכשיו את מקימה עסק משלך?
"במהלך השנים קיבלתי הרבה הצעות, גם בתחום הביוטי גם בתחום האופנה, אבל חששתי. לבעלי יש הרבה עסקים ואני יודעת מה זה אומר, אז הרבה שנים פחדתי לקחת התחייבות ואחריות על ביזנס משלי, מה גם שהיה לי נוח בקשת העיסוקים שלי והרגשתי שאני מגשימה את עצמי. עכשיו סוף סוף אחרי הרבה בדיקות שוק הבנתי שיש לי מותג טוב עם פוטנציאל עסקי וקיבלתי אומץ לקפוץ למים העמוקים".

"הגעתי לתחום התוספות מצורך אישי. אני סובלת משיער דליל וכבר שמונה שנים שאני מנסה כל תוספת אפשרית"

 

איך הגעת לתחום זה?
"מצורך אישי ומתוך הבנת הפוטנציאל. אני סובלת משיער דליל וכבר שמונה שנים שאני מנסה כל תוספת אפשרית. בתור לקוחה לא היה לי את הביטחון שאכן השיער הוא טבעי וגולמי. שיטת החיבור עם הדבק יצרה מן "גולגולים" בשיער וזה לא נראה אסתטי ככל שהשיער גדל וחיפשתי כל הזמן פתרונות. בשנתיים האחרונות בדקתי את שוק תוספות השיער וחקרתי את הנושא מכל צדדיו, למדתי מה נחשב לשיער הכי טוב, ומצאתי ששיער רוסי 100% טבעי גולמי, הוא הכי איכותי ובעצם מדובר במוצר סופר-פרימיום. אני עובדת על המיזם יחד עם איתן, מהוותיקים והטובים שיש לנו, כי היה חשוב לי לשלב איש מקצוע מהשורה הראשונה עם הבנה גדולה בשיער. בסוף, הדבר החשוב ביותר בתוספות, הוא לשמור על בריאות השיער הטבעי הקיים. ההתייחסות שלי לתחום השיער הוא כמו שאני מתייחסת להוט קוטור בבגד".

SANDRARINGLER – Hair by Ei-Co | צילום: יח"צ
SANDRARINGLER – Hair by Ei-Co | צילום: יח"צ

למי שלא מכיר את התחום נסביר ששוק תוספות השיער מפרנס נשים מכל רחבי העולם, שמגדלות את שיערן ומוכרות אותו לתוספות ופיאות. רינגלר מסבירה איך מתנהל התהליך מהצד השני, מול הלקוחות שקונות את התוספות: "יש פגישת ייעוץ, עושים תיאום ציפיות מראש, רואים את סוג השיער, את הגוון שלו, את סוג החיבור המדויק המתאים ולפי זה מתאימים את השיער, ממש כמו שחייט תופר את הבגד בהתאמה אישית. חוץ מזה יש לנו בוטיק שיער של דברים מוכנים, קוקו, תוספות שונות ומגוונות כולל כמו מין כיפות עם קליפסים שיוצרות מראה גלאם עם ארבע סיכות בלבד – אלה מוצרים שכל פאשניסטה צריכה כשהיא יוצאת לאירוע וניתן לרכוש גם באתר שלי. הקפדנו גם על מיתוג היסטרי, לכל תוספת יש קיט מבד כי אסור לשים שיער בניילונים, והכל מגיע עם אחריות ועם חותמת איכות לשנים. עכשיו, כשיצאנו לדרך, אני יכולה להגיד שאני מאוד גאה בתוצאה".

מה לגבי המחירים?
"הם סבירים מאוד בשוק ביחס לאיכות ולמשקל התוספת".

ואם בכל זאת נדבר במספרים, המחירים הם מ-990 ש"ח ועד 29,990 ש"ח, מקוקו ועד פאה, לפי סוג השיער והמשקל. מחירי המוצרים הנלווים נעים מ-40 ש"ח ועד 2,690 ש"ח.

גם האינסטגרם הוא חלק מהעסקים?
"אני לא בונה על זה כפרנסה. אני מאוד סלקטיבית ומפרסמים יודעים שלא כל שת"פ מתאים לי".

את עוד בקשר הדוק עם בר רפאלי ועם אימא ציפי?
"כן, הן אהובות נשמות שלי, בשבילי הן משפחה. אני מלאת הערכה והערצה אליהן".

"בר רפאלי עשתה שירות גדול יותר מאשר אילו הייתה פקידה, וכן, הצבא צריך גם פקידות – אני הייתי פקידה"

>> בר רפאלי: "רגשות אשם? האמת, אין לי"

שום ביקורת?
"לא. לציפי נעשה עוול נוראי. המשפט שלה היה משפט ראווה, היא קיבלה עונש מוגזם. גם כספית וגם כלא, ובר קיבלה עבודות שירות. אני אדם שומר חוק אבל מה שעשו להן היה מוגזם. בר עובדת מגיל 15, קורעת את התחת, היא שגרירה מדהימה למדינה. במדינה אחרת לא היו עושים לה את זה. אני שירתי בצבא, באתי מבית ציוני ואני חושבת שהמדינה קיימת בזכות הצבא, אבל יש אנשים שיכולים לתרום הרבה יותר בלי לשרת בצבא: ספורטאים, אמנים, ובר עשתה שירות גדול יותר מאשר אילו הייתה פקידה, וכן, הצבא צריך גם פקידות – אני הייתי פקידה".

"כל מי שפוגש את שרה נתניהו מקרוב מגלה שהיא אדם הפוך מהמפלצת שהתקשורת יצרה. רצח אופי מה שעושים לה"

 

אפשר לשאול גם מה שלום חברתך שרה נתניהו?
"שרה היא חברה מאוד יקרה. כיוון שאין לה עכשיו אירועים ממלכתיים שדורשים לבוש פורמלי, אז אני לא עובדת איתה והקשר לא מקצועי, ולא יומיומי, אנחנו לא מבלות בבתי קפה אחר הצהריים, היא רק מתייעצת מדי פעם, ועדיין אנחנו חברות מאוד קרובות. מדברות לפעמים לתוך הלילה. שרה היא לא מכרה, זאת חברת נפש. בעיני היא הכי מענטש, הייתי ביום ההולדת שלה שנערך בבית של חברים, היה אירוע אינטימי, צנוע. מאוד יפה לראות מקרוב את האהבה שלה ושל ביבי, איך הוא מחזיק לה את היד. זה ממש אמיתי. יש ביניהם אהבה ורומנטיקה ונשיקות וצחקוקים, הם מזכירים לי אותי ואת שגב, אנחנו מזכירות אחת את השנייה וביבי ושגב, אותו מזל. כואב לי העוול שעושים לה ואני יודעת שעושים לה עוול. כל מי שפוגש אותה מקרוב מגלה שהיא אדם הפוך מהמפלצת שהתקשורת יצרה".

את מדברת על אירועים צנועים אבל אנחנו חשופים להתנהלויות מאוד לא צנועות שלהם שדווחו לאורך השנים. למשל שהיא ביקשה ממילצ'ן תכשיטים במעל  40 אלף דולר.
"נראה לך שהיא דרשה תכשיט במצבה? ועוד ממילצ'ן? לי זה נראה הזוי, לא הגיוני. זה נורא כואב לי שאני צריכה להצטדק כשאני אומרת את האמת. היא לא מרשה לי להביא לה אפילו בגדי מעצבים, רק בגדים מרשתות כמו קסטרו, היא כל כך מודעת לזה שהיא רדופה שהיא אפילו לא יכולה להעז לחשוב על דבר כזה.
אני לא קוראת את כל מה שכותבים כי ממילא זה לא נשמע לי הגיוני. אנחנו מכירות כבר 5-6 שנים, ביליתי איתה הרבה שעות במצבים מאתגרים, ימים של בתי משפט, של מלחמה ברקע. שרה וביבי הם באמת בית לא רגיל וקראתי כל מיני כתבות עם דברים קשים, ממש רצח אופי מה שעושים לה. אין שום קשר בין מה שכותבים לבין מי שהיא, התקשורת יצרה דמות הזויה וזה גם מה שנאמר ביום ההולדת שלה. אני חולמת על נסיעה כיפית איתה לחו"ל אבל זה תמיד כזה מורכב. אנחנו גם לא חברים ברביעיה כי לביבי אין זמן, אבל שגב בישל אצלם ויש ביניהם קשר של הערכה".

אז היא באמת אישה צנועה בעינייך?
"מאוד. היא אישה עם פשטות, לא אוהבת יוקרה ונהנתנות. ראית אותה פעם במסעדה יוקרתית? האישה עובדת בבית ספר דתי, הולכת לעבודה מאוד צנועה. היא אישה מאוד ביתית, אישה של ערכים ואימא נפלאה שמשקיעה בילדים. מכל האנשים שאני מכירה, ביבי ושרה הכי צנועים, גם בבית אצלם הכל צנוע. הם אנשים של שליחות. שרה התמודדה בחייה עם מצבים שונים ומאתגרים ועבורה השליחות האידאולוגית והשמירה על המולדת הם מעל הכל וזה מה שמעניק לה את הכוח להיות יציבה ליד בעלה. כולנו יודעות שמאחורי כל גבר מצליח עומדת אישה חזקה".

את תלבישי אותה לחתונה של אבנר?
"לכבוד יהיה לי. אני מקווה. אעזור ככל שאתבקש".

"יש לי מן שרביט ביד שרוצה להאיר נשים, כן, גם במובן החיצוני. לא צריך להכביר מילים עד כמה למראה החיצוני יש השפעה על התפקוד היומיומי, על הביטחון"

 

האהבה שלך לאופנה באה מהבית?
"אבא שלי, סידני, היה פרוון אנין טעם, לאימי לינדה יש טעם קלאסי אירופאי משובח וכנערה שאלתי ממנה בגדים. הם הכירו בפריז, הוא  היה מבוגר מאימא ב-45 שנה ונפטר בגיל 98. אימא שלי אישה תרבותית ואלגנטית ואני לא רק קרובה אליה, אני משוגעת עליה".

"אני הכי אוהבת כשנוח לי. אין סתירה בין סטייל ונוחות"

 

בגדים של אילו מעצבים את אוהבת ללבוש?
"מגוון גדול, אני הכי אוהבת כשנוח לי. אין סתירה בין סטייל ונוחות. יש כמה מעצבים שאני אוהבת במיוחד: ויוי בלאיש, לארה רוסנובסקי ועידית בן אברהם – שעושה בגדים של דיי טו נייט צבעוני ואופנתי, שהאישה הישראלית מאוד אוהבת. ויש אופנה של הרשתות הצעירות של היום שמבינות אופנה ומוכיחות שזה לא הכל עניין של תקציב ולא צריך הרבה כסף כדי להראות וואו. כל מה שחשוב הוא ההקשבה לעצמך והאמונה שאת יכולה ואת זה אני רוצה להנחיל".

מה יהיה העסק הבא שלך?
"תראי, לא סתם התחלתי בשיער, בעיני שיער זה הכתר, זה הנשיות, זה הביטחון הנשי וממנו אני רוצה לעבור לבגדים. אני לא מעצבת אבל סטייליסטית כבר 25 שנה. אני חיה ונושמת אופנה, מלבישה נשים ומרצה להן, ומאוד בא לי לעשות משהו לנשים, לא ילדות או נערות, אלא לענות לצרכים של נשים".

סנדרה רינגלר | צילום: עידו איז'ק
סנדרה רינגלר | צילום: עידו איז'ק

השנה חגגת יום הולדת 50. יש איזו תובנה שהגיעה אליך עם הגיל הזה?
"אני מרגישה צעירה מכל בחינה, חיה את החיים ולא מתעכבת על מה שלא חייבים להתעכב. אני מאמינה שבחיים האלה צריך ליהנות מכל העולמות ולא ללכת לקיצון. קריירה כן וגם אימהות כן ולשמור על איזון. האתגר הגדול של האישה המודרנית הוא להניח בצד את רגשות האשם. לכל אימא נדמה שהיא לא עושה מספיק אבל אימא שדואגת לעצמה ולא מוותרת על עצמה היא אימא טובה יותר וחברה טובה יותר. חשוב להקפיד על זמן איכות, מדיטציה, עיסוי, קפה עם חברה, הפלגה בסירה, סאפ, כל אחת עם מה שהיא אוהבת".

מה את חושבת שסוד הקסם שלך?
"אני חושבת שיש לי שליחות ומן שרביט ביד שרוצה להאיר נשים, כן, גם במובן החיצוני. לא צריך להכביר מילים עד כמה למראה החיצוני יש השפעה על התפקוד היומיומי, על הביטחון. אני קמה בבוקר עם חיוך, מוצאת את הטוב בכל דבר, הכל עניין של גישה. כשאבי עלה לארץ הוא הוקיר כאן כל דבר ותמיד אמר תודה שאנחנו חיים בארץ שטופת שמש. את האופטימיות קיבלתי בירושה משני הורי. יש לי מתנה – לקום בבוקר שמחה".

סודות הטיפוח של סנדרה רינגלר: חומצה היאלורונית ושיזוף בהתזה

סנדרה רינגלר | צילום: עידו איז'ק
סנדרה רינגלר | צילום: עידו איז'ק