נטורליזם במיטבו: המפורסמות שלא מסירות את שיער הגוף שלהן

ג'וליה רוברטס בפרימיירה של "נוטינג היל" 1999 | צילום: Gettyimages
ג'וליה רוברטס בפרימיירה של "נוטינג היל" 1999 | צילום: Gettyimages

ג'וליה רוברטס הייתה החלוצה שנראתה עם שיער גוף בציבור ב-1999, ולאחרונה יובל לוי מ"האח הגדול" החזירה את זה לאופנה. מצד אחד, כל הכבוד. מצד שני, מתי זה כבר לא יהיה אישיו?

88 שיתופים | 132 צפיות

"גופי הוא ברשותי" הוא משפט שצריך להיות מוטמע בהלך המחשבה של כל אדם באשר הוא, גבר או אישה – אבל בעיקר אישה. הלחצים האדירים אשר מופעלים על נשים בחברה לא פעם מכתיבים לנו כיצד אנחנו אמורות להיראות, ועל אף ששיער גוף הוא פיצ'ר טבעי לגמרי, נשים נדרשות להסיר אותו (גברים לא, אגב). רבות מאיתנו מאמצות את התכתיב, אך יש גם את אלו שלא מוכנות ליישר קו רק כי ככה פעם מישהו אמר שככה זה צריך להיות, ובוחרות להסתובב בגאווה עם שיער גוף מבלי להתנצל או להסתתר. הנה כמה מהן.

>> סורי נוט סורי: המפורסמות שבחרו לא להביא ילדים לעולם

יובל לוי

שמה של משתתפת "האח הגדול" שבימים כתיקונם מתפרנסת כאמנית, יוצרת ועיתונאית, עולה בשיחות ברזייה לא פעם לא רק בהקשר ליצירה שלה, אלא בכל הקשור לשיער הגוף שלה, ספציפית שיער בית השחי שהיא בוחרת שלא להסיר. "אני לא בובת ברבי לפי בקשת מעריצים, ומבחינתי מי שנגעל שלא יסתכל", השיבה לאחרונה בנחרצות לעוקבים בסטורי באינסטגרם שתהו, שוב, מדוע אינה מסירה את השיער ואם היא לא חושבת שמדובר באקט מגעיל. "זו אני", אמרה. "אני לא מעצבת את גופי לפי בקשת קהל, כי מה יישאר ממני בסוף".

דניאל קיציס

השפית והיזמת דניאל קיציס, אשר לקחה חלק בריאליטי "משחקי השף" בשנת 2019, התפרסמה לא רק בזכות החלות שייצרה להמונים, אלא גם בשל העובדה שהציגה בתי שחי לא מגולחים. בראיון לאתר xnet בשנת 2022 כשנשאלה על סוגיית השיער בבית השחי שלה שעוררה עניין רב סיכמה בהצהרה הבאה: "שיער בית שחי זה דבר מאוד טבעי שגדל על הגוף. שואלים אותי בתדהמה 'את מגדלת?' לא, אני לא מגדלת – אני פשוט לא מורידה".

דניאל קיציס | צילום: אינסטגרם daniellekitzis@
דניאל קיציס | צילום: אינסטגרם daniellekitzis@

ג'וליה רוברטס

בחו"ל, מי שסללה את הדרך לשיער גוף במיינסטרים הייתה השחקנית זוכת האוסקר בת ה-55, חלוצת הידועניות "שהעזו" להציג בפומבי שיער גוף ועוד על השטיח האדום בפרמיירת הסרט "נוטינג היל" בשנת 1999. רוברטס שמאז כאמור מזוהה עם הידועניות שהעזו לחשוף, טענה שבכלל לא התכוונה לצאת בהצהרה פמיניסטית. "פשוט לא ממש חישבתי את האורך המדויק של השרוולים בשמלה שלי ואת הנפנוף של הידיים ואיך הם ישתלבו ויחשפו דברים אישיים עליי", סיפרה שנים מאוחר יותר. "זו לא ממש הייתה הצהרה גורפת, אלא יותר הצהרה למען עצמי כבת אדם". ואנחנו אומרות: אישה שהיא בת אדם, ומחליטה על עצמה – מה זה אם לא פמיניזם?

ג'וליה רוברטס בפרימיירה של "נוטינג היל" 1999 | צילום: Gettyimages
ג'וליה רוברטס בפרימיירה של "נוטינג היל" 1999 | צילום: Gettyimages

אשלי גרהאם

בשנת 2020, דוגמנית הפלאס סייז אשלי גרהאם בת ה-35 הצטלמה מול המראה בחדר האמבטיה שלה חודש לאחר לידת בנה הבכור כשהיא לובשת גוזייה ותחתוני ספיגה מחטבים, ושיתפה בפתיחות ובכנות את מיליוני עוקביה באינסטגרם בשינויים שעבר גופה לאחר הלידה תוך שהיא חושפת גם בתי שחי שעירים. "תרימו את היד אם לא ידעתם שתחליפו חיתולים גם לעצמכן", כתבה גרהאם לאימהות לאחר לידה כמוה. "אף אחד לא מדבר על תהליך ההחלמה, בטח לא על החלקים ה'מלוכלכים' שאמהות חדשות חוות", המשיכה ושיתפה. "זה לא פשוט". בראיון לכתבת שער למגזין אל בשנת 2020, גרהאם חשפה כי הפסיקה להתגלח כשהייתה בהיריון. "לא גילחתי את הרגליים, קו הביקיני או בתי השחי שלי מאז השליש השלישי של ההיריון שלי ופשוט לא אכפת לי", סיכמה. חודשים לאחר מכן, שיתפה שוב באינסטגרם בתמונות שלה עם שיער גוף.

אשלי גרהאם | צילום: אינסטגרם ashleygraham@
אשלי גרהאם | צילום: אינסטגרם ashleygraham@

אמילי רטאייקאוסקי

הדוגמנית המצליחה בת ה-32 שיתפה בראיון למגזין הארפרס בזאר בשנת 2019 במחשבותיה בנוגע לנשיות ופמיניזם, כשהיא מצטלמת עם בתי שחי שעירים. "אם אני מחליטה לגלח או לגדל את שיער בית השיחה שלי, זו לגמרי החלטה שלי", אמרה. "עבורי, שיער גוף הוא הזדמנות נוספות של נשים להביא לידי ביטוי את היכולת שלהן לבחור -בהתאם לרצון שלהן להסתובב עם או בלי שיער גוף. אין תשובה נכונה או לא נכונה, אין בחירה שהופכת אותי ליותר או פחות נשית או לפמיניסטית גרועה", סיכמה.

אמילי רטאייקאוסקי | צילום: אינסטגרם emrata@
אמילי רטאייקאוסקי | צילום: אינסטגרם emrata@

ווילו סמית'

בתם בת ה-22 של השחקנים וויל סמית' וג'יידה פינקט, הסעירה את הרשת עם סרטון באינסטגרם בשנת 2017 בו תועדה יורה בחץ וקשת וחשפה בתי שחי שעירים. חודשים לאחר מכן בפודקאסט Red Table Talk בשיחה עם אמה וסבתה, השלוש דיברו על סוגיית שיער הגוף וווילו הסבירה את הבחירה שלה לא להסיר את השיער בבית השחי. "זה לא שקיבלתי את ההחלטה לא לגלח את השיער, פשוט יצא שלא התגלחתי. זה לוקח יותר מדי זמן", הודתה. "אני פשוט רוצה להיכנס ולצאת מהמקלחת". מאוחר יותר חידדה קצת את דבריה ואמרה: "אני אהיה כמו אבותיי הקדמוניים ופשוט אעשה את מה שצריך להיעשות".

ווילו סמית' | צילום: Gettyimages
ווילו סמית' | צילום: Gettyimages

>> מתנגדת לנישואים ותומכת בישראל: 12 עובדות מרתקות על הלן מירן

מדונה ולורדס

מדונה (65) שידועה כמי שעושה מה שהיא מבלי באמת לשים יותר מדי על מה שאומרים עליה, עוררה סערה בשנת 2014 כשהצטלמה בחזייה שחורה ובתי שחי שעירים ושיתפה את התמונה באינסטגרם שלה עם הכיתוב long hair don't care ("שיער ארוך לא אכפת לי"). בראיון למגזין הארפרס בזאר בשנת 2011, מדונה שיתפה בזיכרון מתקופת נעוריה, אז החליטה כנערה מתבגרת למרוד במוסכמות החברתיות המקובלות ובחרה שלא להסיר את שיער גופה. "בתיכון ראיתי איך הנערות הפופלאריות היו צריכות להתנהג כדי להשיג את הבנים. ידעתי שלא אוכל להתאים את עצמי לזה, אז החלטתי לנהוג בצורה ההפוכה. סירבתי להתאפר, לסדר את השיער ולהתגלח. היו לי בתי שחי שעירים". בשנת 2018 העלתה הזמרת תמונה יחד עם בתה לורדס (26) בה הציגה לורדס בגאווה בתי שחי שעירים. באותה השנה, על השטיח האדום בטקס של ווג, לורדס תפסה את תשומת לב הצלמים על השטיח האדום, כשהגיעה לבושה בשמלה לבנה צמודה ושקופה ובתי שחי שעירים. בתצוגת אופנה של המותג Gypsy Sport לורדס הציגה על המסלול רגליים שעירות. וזה לא נגמר על מסלולי האופנה: לורדס הצטלמה גם לקמפיינים של קלווין קליין וטום פורד כשהיא חושפת בתי שחי שעירים והכל בגאווה ומבלי להתייחס לרעשי הרקע שהבחירות שלה ייצרו.

לורדס בקמפיין לקלווין קליין | צילום: אינסטגרם calvinklein@
לורדס בקמפיין לקלווין קליין | צילום: אינסטגרם calvinklein@

פריס ג'קסון

בתו בת ה-25 של מלך הפופ המנוח מייקל ג'קסון דוגלת אף היא בשחרור סכין הגילוח ולא באמת אכפת לה מה אומרים כל ההייטרים ברשת. מבחינתה, שיער גוף הוא לגיטימי וכל אימת שבא לה להסתובב או להצטלם איתו היא עושה זאת בלי לחשוב פעמיים, כפי שעשתה לדוגמה בשבוע האופנה בניו יורק בשנת 2017. גם בתמונות שחלקה בחשבון האינסטגרם שלה, הציגה תמונות עם בתי שחי שעירים ורגליים לא מגולחות ואפילו התבדחה וכתבה על התמונה: "אם את לא מתחרה עם אחיך על מי מגדל שיער ארוך יותר ברגליים".

פריס ג'קסון | צילום: אינסטגרם parisjackson@
פריס ג'קסון | צילום: אינסטגרם parisjackson@

רייצ'ל מקאדמס

השחקנית מועמדת האוסקר בת ה-44, ייצרה לא מעט כותרות באפריל השנה, כשהצטלמה להפקת אופנה לוהטת למגזין Bustle כחלק ממסע יחסי הציבור לקידום סרטה "אלוהים אתה שם? זאת אני, מרגרט". בהפקה מקאדמס הציגה, בין היתר, בית שחי שעיר, כשהיא מתנה מראש את הריאיון והצילומים במינימום ריטוש של תמונותיה. "אני לובשת הלבשה תחתונה מחטבת בצילומים, אבל ילדתי שני ילדים. זה הגוף שלי ואני חושבת שזה נורא חשוב לשקף את זה חזרה לעולם", אמרה כמי שצפתה מראש את התגובות הנסערות שהתמונות יעוררו, שכמובן לא איחרו להגיע וכללו בין היתר הערות דוגמת "איכס היא דוחה" ו"לעולם לא אשוב להסתכל עליה באותה הצורה".

רייצ'ל מקאדמס בהפקה למגזין Bustle | צילום: אינסטגרם rachelmcadams1@
רייצ'ל מקאדמס בהפקה למגזין Bustle | צילום: אינסטגרם rachelmcadams1@

בלה ת'ורן

השחקנית אדומת השיער בת ה-25 שהחלה את דרכה כילדת דיסני מתוקה וידועה כיום בהופעותיה הפרובוקטיביות, לא חסכה במילים נוקבות גם באשר לסוגיית שיער הגוף שלה בטור שכתבה למגזין גלאמור בשנת 2019. "לא משנה אם אני טום בוי או מורדת", כתבה, "אני חשה בנוח עם שיער הגוף שלי אז למה שאתם לא. אם אתם באמת רוצים שהרגליים שלי ובתי השחי שלי יהיו מגולחים, בואו תעשו את זה בעצמכם", הוסיפה בציניות. "אני רואה את השנאה שאני ונשים אחרות חוטפות בגלל שיש לנו שיער גוף. רחמנא ליצלן שאני לא כולי חלקה ומשומנת כל הזמן".

בלה ת'ורן | צילום: אינסטגרם bellathorne@
בלה ת'ורן | צילום: אינסטגרם bellathorne@

אדלבימים של טרום המהפך הפיזי המרשים שלה בשנת 2019 במסגרתו השילה כ-45 ק"ג, אדל (35) התראיינה למגזין ואניטי פייר. באותה תקופה עוד הייתה נשואה לסיימון קונקי וכשנשאלה האם לא מפריע לו שהיא לא תמיד מגלחת את רגליה השיבה אדל בסגנון הייחודי שלה: "אף גבר לא יגיד לי לגלח את הרגליים המחורבנות שלי. לך תגלח את שלך".

אדל בטקס פרסי הבריטס 2022 | צילום:Samir Hussein/WireImage/GettyImages
אדל בטקס פרסי הבריטס 2022 | צילום:Samir Hussein/WireImage/GettyImages

אמה קורין

השחקנית הבריטית בת ה-27, כוכבת הסדרה "הכתר" הצטלמה בשנת 2020 לשער המגזין גלאמור הבריטי כשהיא מדגמנת בגאווה שיער בבית השחי. הבחירה בתמונה לשער, כך הבהירה, ממש לא הייתה מקרית. "אני מוצאת שזה מאוד מעניין איך התקשורת והתרבות אוהבות לשים תוויות ולתווך נשים למקומות מקובעים מראש", אמרה. "האופן בו אני מציגה את עצמי, איזה איפור אני בוחרת, שיער הגוף שלי, השיער שלי או כל דבר שקשור באסתטיקה תמיד יהיה מוכתב ממה שאני מרגישה ולא משום גורם חיצוני", סיפרה. "תכננתי לגדל את השיער בבית השחי כבר כמה שנים, אבל עשיתי את זה רק לאחרונה כשחזרתי להיות רווקה", שיתפה. "לא עשיתי את זה קודם כי הייתי בזוגיות ואני מניחה שתוכנתתי לחשוב שאני צריכה לגלח את השיער לטובת שני הצדדים, אבל לעזאזל עם זה. אני לא רוצה להתגלח. מצאתי את עצמי חושבת למה בכלל טרחתי בעבר. זו הייתה הארה די מטלטלת כשהבנתי שאין בזה שום דרמה. זה פשוט שם ואני מקווה שזה בדרך להפוך להיות הנורמה".

אמה קורין | צילום: אינסטגרם glamouruk@
אמה קורין | צילום: אינסטגרם glamouruk@

ליידי גאגא

בשנת 2011, הזמרת המצליחה בת ה-37 עלתה על הבמה בטקס פרסי MuchMusic בטורנטו קנדה, כשהיא חובשת לראשה פיאה כחולה, אך זה לא היה מה שייצר את העניין הרב בהופעתה. גאגא בחרה לא רק לעטר את ראשה במחלפות כחולות, אלא גם את בתי השחי שלה, להם הדביקה שיער בית שחי מזויף בגוון כחול בוהק גם כן. ב-2017, שיתפה את מיליוני עוקביה באינסטגרם בתמונה שלה עם בתי שחי לא מגולחים בחיוך.

ליידי גאגא | צילום: אינסטגרם ladygaga@
ליידי גאגא | צילום: אינסטגרם ladygaga@

מיילי סיירוס

הזמרת בת ה-30 שידועה כפרובוקטורית לא קטנה, הגיעה בשנת 2015 לטקס הכנסת הרוקרית ג'ואן ג'ט (המוכרת מלהקת Joan Jett & the Blackhearts) להיכל התהילה של הרוקנ'רול, כשהיא לבושה בשמלת עור שחורה צמודה חושפת חזה ובתי שחי שעירים. כמה שבועות לאחר מכן, סיירוס שיתפה שוב בהרפתקאות השיער שלה בבית השחי, כשהפעם הציגה את השיער שבחרה להשאיר צבוע בגוון וורוד פוקסייה. מאוחר יותר גם דאגה לשתף בתמונה של הברבי שלה, שגם בתי השחי שלה היו צבועים בגוון זהה.

מיילי סיירוס 2015 | צילום: gettyimages
מיילי סיירוס 2015 | צילום: gettyimages