סליחה שפספסנו: 8 המלצות לבינג' בחגים

"שר הטבעות: טבעות הכוח" | צילום: יח"צ
"שר הטבעות: טבעות הכוח" | צילום: יח"צ

דוקו קליל על סמים קשים, הקומדיה השחורה שהפכה זיקנה לסקסית (באמצעים לא כשרים כגון מורגן פרימן) והדמות הפמיניסטית שגרמה לנו לצלול לקשר מחייב, עם טבעת והכל. 8 המלצות צפייה לחג

88 שיתופים | 132 צפיות

דוקו קליל ומרחיב אופקים: הסדרה "איך לשנות את דעתך"

לאחר שחקר בספריו סמים פסיכדליים, סופר רבי המכר מייקל פולן, יצא בסדרה בת ארבעה פרקים בבימויו של אלקס גיבני זוכה האוסקר. בכל פרק הוא מתמקד בחומר פסיכדלי אחר, חוקר את ההשפעה שלו ואת ההשתרשות שלו בתרבות כסם בעל יחסי ציבור שליליים – איך הוא התגלה, באיזה תרבויות השתמשו בו, לאילו מטרות ומתי כל חומר הפך לאויב הציבור? זה הזמן לצלול בקלילות לתוך המקורות וההשפעות של פטריות פסילוסיבין, MDMA, LSD ומסקלין, להעשיר את הידע, לפתוח את המוח, ואולי לחשוב מחדש על ההחלטות שלכן בתחום.
איפה צופות: נטפליקס

פשע עם קריצה: הסדרה "רק רוצחים בבניין" (עונה 2)

סטיב מרטין, מרטין שורט וסלינה גומז מגלמים שלושה שכנים בבניין ענק בניו יורק, עם חיבה לתעלומות רצח שגם מקליטים יחד פודקאסט מז'אנר ה"פשע האמיתי" שכל כך תפס בשנים האחרונות. בסוף העונה הראשונה, אחרי שגילו את זהות הרוצח בבניין, התגשם חלומם הרטוב של לא מעט דיירים בבניינים באשר הם: ראש ועד הבית השנואה שלהם נרצחה. הבעיה: כל הסימנים מצביעים עליהם, ובתחילת העונה השנייה הם הופכים לחשודים המרכזיים. הם מבינים שכדי להוכיח את חפותם, הם לא יוכלו להסתמך על המשטרה אלא למצוא את הפושע בעצמם. העונה השנייה מצליחה להתעלות על הראשונה, ובין השחקן בדימוס (מרטין) לבמאי התיאטרון הכושל (שורט) לנציגת דור ה-Y (גומז) נוצרת דינמיקה וכימיה קומית מלוטשת שזה פשוט פשע (אמיתי) לפספס.
איפה צופות: הולו/דיסני+

מצחיק למות: הסדרה "שיטת קומינסקי" (עונה 3)

כמו התנייה פבלובית, כל מקום בו מייקל דאגלאס מופיע על המסך הוא מקום בו העיניים שלנו חייבות לצפות. מי שהתמכרה כבר בעונות הראשונות ודיווחה על כך לחבר'ה, ודאי מכירה את קריאות ה"וואו, בטח"  כאילו היא ציינה את הדבר הכי אובייס בעולם. הסדרה, שכבר הפכה קונצנזוס לקומדיה משובחת ולא מתאמצת על משובות הגמלאות של שני החברים הטובים, סנדי קומינסקי, שחקן כושל, והסוכן שלו, עלתה השנה עם עונתה השלישית והאחרונה. העונה, וזה לא ספוילר, נפתחת עם סידורי הלוויה של נורמן ניולנדר, להלן הסוכן, ומכניסה קאדר שחקנים "זקנים" תחתיו כשסנדי נאלץ לארגן את חתונת בתו לצד טיפול בירושה של חברו והצלת הסטודיו למשחק. שחקני החיזוק שהופכים את העונה הזאת לכל כך מתגמלת הם פול רייזר כמרטין, הארוס של בתו של סנדי, קתלין טרנר כגרושתו, ומורגן פרימן בתפקיד אלוהים, סליחה, בתפקיד עצמו. עונה מעולה שמצליחה לכפר על הגעגועים לאלן ארקין (נו, נורמן שמת) באמצעות כתיבה חריפה, משחק נפלא וטיימינג קומי ששמור לגדולים ביותר.

איפה צופות: נטפליקס

עדיף כישלון מפואר של אחרים: הסדרה "WeCrashed"

עוד לפני המערכונים של "ארץ נהדרת" על ההייטקס, אפל יצרה סדרה קלילה ומעולה על צרות של עשירים שמצליחה לסחוף את הצופה פנימה. אן הת'וואי וג'רד לטו הם רבקה ואדם נוימן, האחרון אחראי ל"ווי וורק", אימפריית הנדל"ן שהביאה את תרבות הנהנתנות ההייטקיסטית הנוצצת לטריטוריה הכי משעממת שאפשר לדמיין – חלל עבודה משרדי. הסדרה עוקבת אחרי נוימן – החל מהחלום השאפתני על גבול המופרך, דרך האישיות הכריזמטית והסביבה שנשען עליה ואפשרה לו לזהור, תוך כדי המסיבות המוגזמות ומושגים מילניאליים שמרוב שלעסו אותם איבדו כל משמעות ("קהילה", אנחנו מתכוונות אלייך) וכמובן עד ההתרסקות בהנפקה הבורסאית שחשפה שהחברה הפסדית ולא מחזיקה מים. צלילה לתוך דמותו של ענק בן זמננו, מהעלייה המטאורית ועד להתרסקות המפוארת, עם כמה פרטים שלא ידענו קודם וקצת מסיבות הדוניסטיות זה כל מה שסיפור טוב צריך.
איפה צופות: אפל TV

פנטזיה לקשר ארוך טווח: הסדרה "שר הטבעות: טבעות הכוח"

האישה ישראלית הכי מצליחה בהוליווד, אירגנה לכן בינג' ארוך, כשרכשה את הזכויות לחמש עונות של הספר שהפך שם נרדף לפנטזיה – "שר הטבעות". הסדרה הנחשבת ליקרה ביותר בהיסטוריה רק עלתה למסך, אבל כבר מסתמנת כהבטחה לחובבות האוזניים המחודדות, הזקנים העבותים, הלפידים הבוערים, החיות המיתיות וגברים עם שיער ארוך בקטע לגיטימי. בניגוד לטרילוגיית הסרטים של פיטר ג'קסון, המתרחשות כמה אלפי שנים מאוחר יותר ומלאות ברוב של דמויות מסוג זכר, אחת הדמויות הראשיות בסדרה שמובילה את העלילה היא גלדריאל, דמות נשית מסקרנת עם כוונות נקם כלפי סאורון, אבי כל האופל. אנחנו התאהבנו בה מהרגע הראשון.
איפה צופות: אמזון פריים

מופת בן זמננו: הסדרה "יורשים" עונה 3

לא בקלות אפשר היה לצלוח את ההתמכרות לצפייה בסדרה הזו, אבל ארבעה פרקים לתוך העונה הראשונה כבר לא הצלחנו לשחרר. אז אם נתקלתן בהתנגדות פנימית לקיתונות הקרינג' שהדמויות עוררו בכן, יום כיפור נגמר לא מזמן, ראו בזה מצוות "ועיניתם את נפשותיכם". לא מעט מהצפייה בסדרה הזאת היא עינוי במובן הזה שהשחקנים מצליחים לגעת בפינות אנושיות כל כך מביכות שהבטן מתכווצת מרוב הזדהות, וברגע שאתן עולות על העונג הזה אי אפשר להפסיק. בעונה השלישית לסדרה זוכת האמי שמצליחה להמציא כל פעם מחדש את עיקרון "רצח האב", קנדל מנסה להעביר את אחים שלו לצדו במלחמה מול האיש היחיד שכן מוכשר עם קבלות באימפריית התקשורת והשעשועים הזאת – לוגן רוי. כמה צאצאים חדלי אישים צריך כדי להפיל מלך אחד? המלצה רותחת עבורכן, אם לא עשיתן את זה עד עכשיו, גלו בעצמכן. פלאס בעונה הזאת יש הופעת אורח של אלכסנדר סקארסגארד ("דם אמיתי", "שקרים קטנים גדולים")

איפה צופות: HBO מקס

מאתגר ומתגמל: הסדרה "ניתוק"

כמה נורא עלול להיות מקום עבודה? האימה שבלהיות תקועים עם אנשים זרים שמונה שעות ביום לפחות, עד שחייבות להתיידד על בסיס המכנה המשותף השטחי ביותר, הפכה בידיים של אפל לדרמה עתידנית מעולה שדורשת מהצופה להישאב לעולם הקודר של הפלורסנטים התאגידיים עם חוקים משלו. ארבעה קולגות למשרד עובדים בתאגיד תרופות שמאפשר לעובדיו לחוות ניתוק: להפריד בין תודעת הפנאי שלהם לבין מה שהם עושים במשרד. אותו אדם לא יודע מה מעשיו במרתפי התאגיד וביושבו כעובד התאגיד הוא אינו זוכר כלום על החיים שלו בחוץ. אבל ארבעת הקולגות האלה מגלים שהחיים חודרים לתוך המשרד ושאולי הבחירה שלהם להתנתק הייתה שגויה והפכה אותם לסוג של עבדים. איפשהו מתחבאת פה מטאפורה, אבל תצטרכו לראות עד הסוף כדי למצוא אותה. וזה יהיה שווה לכן כל פרק.

איפה צופות: אפל TV

רציני ודכאוני: הסדרה "5 ימים בממוריאל"

ורה פרמיגה מגלמת רופאה אחראית בבית חולים בניו אורלינס בימים בהם התרחש הוריקן קתרינה. הסדרה נפתחת עם חקירת האירוע שהוביל ל-45 גופות בבית החולים, והולכת אחורה בזמן ליום בו הכה הוריקן קתרינה את בית החולים ממוריאל. בית החולים קולט אליו את תושבי הקהילה, ולמוד מפגעי טבע מהעבר, יחד עם צוות מנוסה – הופכים את כולם שאננים. אבל מהר מאוד הם מבינים שהפעם זה הולך להיות שונה, וה"יהיה בסדר" או טיטוא מסקנות הליקויים שבשגרה תופסים את הצוות לא מוכן. עכשיו הצוות הרפואי צריך למזער את האסון ההומניטרי שעומד לפתחו, חמוש בהרבה כוונות טובות. או לפחות חלקו. הסדרה, שמבוססת על אירועים אמיתיים כמובן, מתחילה כסדרת אסונות טבע, והופכת מהר מאוד לסדרת אימה, דרמה אנושית סוחפת מלאת תקווה בתוך תנאים לא אפשריים עם סוף קודר וידוע מראש.

איפה צופות: אפל TV

>> צום טוב לבריאות? תזונאית בכירה שמה סוף לשאלה