הבטחנו זה לזו: החמ״ל המשפטי להורים גרושים בזמן המלחמה

אל תריבו על הילדים. החמ״ל המשפטי להורים גרושים | צילום: Shutterstock
אל תריבו על הילדים. החמ״ל המשפטי להורים גרושים | צילום: Shutterstock

אבי ילדיכן גר בדרום ואתן לא מרגישות בטוחות להשאיר איתו את הילדים? הגרוש התגייס למילואים ומאחר בתשלום המזונות? בחמ"ל המשפטי להורים גרושים יעניקו לכן תשובות לכל השאלות הקשות

88 שיתופים | 132 צפיות

אנחנו נמצאות בימי מלחמה קשים ומאתגרים, שגורמים לכך שרבים מההורים הגרושים מוצאים עצמם מתמודדים עם קונפליקטים ובעיות שנוצרו כתוצאה מהמצב – בעיות שאין להן מענה בהסכם הגירושין או בפסק הדין שניתן, כיוון שמלחמה היא אירוע נדיר ורוב ההסכמים לא מתייחסים לתרחישים אשר צצים בין הורים גרושים בזמן מלחמה.

>> אימהות לוחמות מהבית: קבוצת תמיכה לימי המלחמה

לאור המצב והקונפליקט, משרד עורכי הדין "ארגמן" החליט לארגן חמ"ל בנושא, וכן חמ"ל נוסף שהוקם בעקבות פניה של עו"ד עדי חיה רבן ועורכי דין נוספים ממשרד "גורניצקי". לחמ"ל החלו להגיע אינספור פניות מהורים גרושים ומבולבלים אשר לא יודעים איך לפעול. חלק מהפניות נגעו בהאם לאפשר לקטינים לשהות אצל הורה אשר בביתו אין ממ"ד, או האם ניתן לבטל זמני שהייה להורה אשר ביתו נמצא בעוטף עזה או בסמוך לאזור זה? כמו כן, שאלו שאלות כמו האם ניתן להוציא קטינים לחו"ל בתקופה זו על מנת להרחיק אותם מהמלחמה כאשר הצד השני מתנגד, ואף הגיעו פניות רבות בעניין שאיבת זרע מנפטרים או בעניין תשלומי מזונות שמתעכבים, לעיתים בשל גיוס למילואים.

הורות בימים יפים יותר | צילום: Unsplash,Christian bowen.
הורות בימים יפים יותר | צילום: Unsplash,Christian bowen.

אם אתן מתמודדות ומתמודדים עם אותה סיטואציה, חשוב שתזכרו שבתי המשפט ובתי הדין הרבניים פועלים במתכונת חירום למקרים דחופים. מעבר לכך, הנה מספר טיפים שיקלו עליכם בתקופה הזו.

זהו לא הזמן לקונפליקטים נוספים
על ההורים לקחת אחריות ולמצוא פתרונות יצירתיים על מנת לא להוסיף עוד חזית להתמודדות. הילדים מבוהלים מהמצב וזה לא הזמן להכניס מתחים נוספים בגלל קונפליקטים שלכם ההורים. ככל שעוצמת הקונפליקט בין ההורים גדולה יותר, כך עוצמת הפגיעה בילדים שגם ככה פגועים מהמצב. שימו הכל בצד, ותשתדלו לשמור על קשר הורי תקין לטובת הילדים.

וודאו שהילדים בסדר ושמרו על שגרה
העבירו ביניכם מידע חיוני הנוגע לילדים, וודאו שהילדים בסדר כשהם אצל הצד השני. כמו כן תשתדלו ככל שניתן לשמור על שגרה עבור הילדים. הקפידו ככל שניתן על זמני שהייה כפי שנהגתם עד כה – שגרה יכולה לעזור ולהקל על הילדים.

>> "הכסף שהיה לנו נגמר": חמ"ל התינוקות זקוק לעזרתכן

הימנעו מסיכונים מיותרים והתעקשויות סתמיות
במידה ומי מכם מתגורר באזור מסוכן תשתדלו לקיים את זמני השהייה במקום בטוח יותר, וכן תקשיבו לרצון הילדים שלכם. זהו לא הזמן להכריח ולהתעקש על זמני השהייה שנקבעו בהסכם או בפסק הדין. הורות לא נמדדת במספר השעות והדקות של כל צד עם הילדים, אלא בתחושת בטחון ובהתאמת הפעולות לצרכי הילדים בזמן הזה. כמובן אגב שאם אתם לא מסתדרים ומתקשים להחליט, התייעצו עם אנשי מקצוע.

יש לכן שאלה? מוזמנות לפנות לחמ"ל לכל שאלה ו/או בעיה ניתן לפנות לחמ"ל בטלפון: 050-7779-033 – מספרה של עו"ד שגית ארגמן הוט (ממשרד עורכי דין ארגמן) ולעו"ד עדי חיה רבן 050-9626-233 (ממשרד גורניצקי). ניתן לפנות בכל שאלה משפטית (לא רק בתחום המשפחה) והיא תועבר לעו"ד הרלוונטי מהחמ"ל.