רגליים, עיניים, צוואר: האם יש באמת צורך בקרם לחות לכל איבר?

קרם כתפיים כבר ניסית? | צילום: shutterstock
קרם כתפיים כבר ניסית? | צילום: shutterstock

עונת המעבר בפתח והצורך להצטייד במוצרי לחות מתגבר, אלא שמדפי הטיפוח ברשתות הפארם מלאים מוצרים שונים שמיועדים לאזורים שונים בגוף. האם יש לכך באמת הצדקה?

88 שיתופים | 132 צפיות

מדפי הטיפוח ברשתות הפארם השונות מלאים בקרמים שונים שמבקשים לספק לחות לאזורים שונים בגוף: קרם ייעודי לפנים, לעיניים, לידיים, לרגליים, לשאר חלקי הגוף וכמובן גם לשפתיים. בימים אלו, כשהחורף נזכר להפציע ומזג האוויר הופך יבש מאי פעם, הצורך באותם קרמים מתגבר. אלא שנראה שאם נרצה לשמור על לחות וגמישות העור, נצטרך לא פחות משישה מוצרים שונים והעובדה הזו לחלוטין מסרבלת את שגרת הטיפוח, והופכת אותה מייגעת וארוכה. אז האם זה בכלל הכרחי, ההצטיידות הזו בשלל המוצרים? אולי מדובר בטריק שיווקי שנועד לגרום לנו לרכוש מוצרים רבים ללא הצדקה כלל? ואם זה המצב, מה בדיוק צפוי לנו בשלב הבא – קרם לתנוכי אוזניים? החלטנו לנסות ולהתעמק בסוגיה, כדי להבין אם מישהו שם עובד עלינו בניסיון לסחוט מאתנו עוד כמה מזומנים, או שיש דברים בגו.

>> כל הסיבות להתחיל להשתמש בויטמין סי והרבה

אז הבשורה המרכזית והחשובה היא שאכן יש לנו עור שונה בכל חלק בגוף. מתברר שבאזורים מסוימים של הגוף העור דק ובאזורים אחרים עבה, ולכן בהחלט יש צורך בהתייחסות שונה ומתאימה לאיברים השונים. אפשר לחלוק על רמת הרזולוציה, ואולי הירידה לפרטים הקטנים כלל אינה נדרשת, אבל בתמונה הגדולה בהחלט יש צורך בהפרדה מסוימת בין המוצרים המיועדים לאיברים השונים, ואין קרם ייעודי אחד שמתאים לכל הגוף מהעפעפיים ועד כפות הרגליים. ליאת פליסר הלפרט, סמנכ"לית ההדרכה של דרמלוג'יקה, מאשרת: "חד משמעית נדרשת הפרדה בין המוצרים השונים. יש לייעד את התכשיר לאיבר שבו נרצה לטפל. לכל איבר יש עובי עור שונה לצד התנהגות שונה המושפעת ממיקומו. למשל, האזור סביב העיניים מאופיין בעור דק ועדין ובשל כך הטיפול בו לעולם לא יהיה כמו בשאר הפנים, וגם לא כמו בעור הרגליים העבה".

>> הסרום שעזר לנו לטשטש קמטים והשפתון שיציל אותנו בקור

העובדה שהעור סביב האיברים השונים בגוף שונה במידת העובי שלו רלוונטית לא רק לסוג הקרם שמתאים לאיבר, אלא גם לתדירות השימוש. באזורים הדקים מומלץ למרוח פעם או פעמיים ביום, לעומת באזורים העבים יותר, כמו ידיים או כפות רגליים, שיכולים לעמוד בכמות מאסיבית של קרם לחות, מבלי להינזק. "גם בין העור של הגברים לזה של הנשים יש הבדל במרקם ובעובי", מוסיפה פליסר הלפרט. "אך למרות השוני, שגרת הטיפוח צריכה להיות זהה. שני המינים זקוקים לניקוי יסודי של העור, ללחות ולהגנה מזיהומי אוויר ומקרינה של השמש". לדבריה, ההבדל המרכזי בין העור של נשים לזה של הגברים מורגש בגיל הזיקנה: "מראה עור זקן של גבר בולט פי כמה מזה של אישה, וזאת בשל העובי. צניחה או נפילה של העור ניכרת יותר לעין בקרב גברים, מאשר בקרב נשים שמאופיינות בעור דק יותר".

"בין העור של הגברים לזה של הנשים יש הבדל במרקם ובעובי, אך למרות השוני, שגרת הטיפוח צריכה להיות זהה"

 

אז כאמור, העור לא אחיד והוא בעל מאפיינים שונים בחלקים ובאזורים מסוימים של הגוף, אבל איך נדע אילו מוצרים אכן נחוצים ועל אילו אפשר לדלג? כלומר, מתי ההפרדה למוצרים שונים מוגזמת – ומתי היא ממש הכרחית? בגדול, את סוגי מוצרי הלחות אפשר לחלק לשלוש קטגוריות, בהתאם ל"משימה" שלהם:
1. הראשון הוא לחות עדינה, שנועדה לשמור את העור גמיש ובריא. אלו מוצרים שמתאימים לאזורים דקים כמו עיניים, פנים, צוואר ואפילו גב כפות הידיים.
2. סוג הלחות השני הוא חומרים מרככים, שהם בדרך כלל על בסיס שמן ומטרתם לספק תחושה חלקה לאזורים מחוספסים וקשים.
3. הסוג השלישי של הלחות אלו מוצרים חוסמים, שלמעשה יוצרים שכבת הגנה על העור ומצילים אותו מאובדן לחות. אלו מוצרים על בסיס חמאה והם כבדים יותר בתחושה שלהם ולעתים אף נספגים לאט יותר. הסוג הזה מתאים יותר לאזורים עם עור עבה כמו רגליים. יש להיזהר משימוש במוצרים מעין אלו לעור פנים שסובל מאקנה.

>> "אותה שגרה כבר הרבה זמן": סודות הטיפוח של ג'ניפר אניסטון

אחרי שמבינים קצת את הבסיס של מוצרי הלחות השונים, אפשר לנסות ולבחון אילו מוצרים אפשר "לחבר" ואיפה חובה להפריד:

ידיים, רגליים, בטן ומרפקים
מומחי עור שונים טוענים שההפרדה בין המוצרים השונים מוגזמת, ובהחלט אפשר להשתמש באותו מוצר עבור הידיים, הרגליים, הבטן והמרפקים. כלומר, קרם הגוף יספק לכם מענה גם לידיים ולרגליים, כל עוד אינכם סובלים ממצב של יובש קיצוני. "לגבי הידיים והרגליים, חשוב שהמרקמים של תכשירי הטיפוח יהיו סמיכים ואין צורך בחומרים פעילים כמו בפנים, אלא יותר סיכוך. כדאי שאלו יהיו תכשירים שיכילו מרכיבים המכילים שומניות קלילה ונספגת", אומרת פליסר הלפרט.

פנים, צוואר, עיניים ושפתיים
הפנים, הצוואר, העיניים והשפתיים דורשים התייחסות נפרדת מקטגוריית הגוף. "עיניים ושפתיים הם החלקים הרגישים ביותר בגוף", מסבירה פליסר הלפרט, "השפתיים מבוססות ריריות ועל כן הרגישות שם שונה ואחרת משאר הפנים, את הליחוח שלהן נוכל לקבל באמצעות תכשירים המכילים חמאת שיאה, ועל מנת למנוע נזקים עתידיים יש להימנע מתכשירי טיפוח המכילים שמנים מינרליים, שכן אלו יביאו לייבוש הריריות במקום ליחוחן. עוד בעניין השפתיים, חשוב לוודא שישנו מקדם הגנה בתכשיר, שיגן על האזור הרגיש מהשמש. בכל הקשור לתכשירי טיפוח לעיניים, גם שם חשוב לשים לב, בשל העור הדק, שהאמולסיה של התכשיר תהיה דקה מאוד, כאשר החומרים שם צריכים להיות נטולי בישום או צבע או חומצות אקטיביות למיניהן", היא ממשיכה. "תכשירי לחות פנים תמיד יכילו גם מרכיבים מזינים ופעילים. בהתאם למצב העור וסוגו, יש לבחור את התכשיר המתאים ביותר – עור שמן או יבש, עור שסובל מבעיות טיפוליות שונות כמו סבוריאה ועוד. המגוון הרחב נועד להתאים אישית, עד כמה שניתן. כשזה מגיע לעור הפנים, לא יכול להיות מוצר אחד שמתאים לכולם. לכל עור פנים יש צרכים אחרים".

למרות שאכן יש צורך בהצטיידות בכמה מוצרים שונים למטרות שונות, לא צריך לפשוט רגל בדרך לשמור על עור לח, רך ונעים. טריק נחמד לחסוך כסף הוא רכישת וזלין. מדובר במוצר פלאים של ממש שמספק מענה גם לשפתיים, גם לכפות הרגליים וגם למרפקים. הווזלין הוא מוצר אחד שמכיל בתוכו מענה רחב לכמה איברים, ובכך חוסך ברכישת כמה מוצרים שונים. עוד דרך לחסוך היא להשקיע יותר במוצרים שמיועדים לאזורים קטנים ובכך לשמור אותם לאורך זמן, ופחות במוצרים שמיועדים לשטחי גוף גדולים. כלומר, השקיעו יותר בקרם עיניים ופנים מאשר בקרם גוף, שנגמר מהר יותר. הדבר האחרון שאתi יכולות לעשות למען המוצרים שלכם כדי לחסוך כסף בטווח הארוך זה לאחסן אותם היטב, במקום מוצל ולא חם, לח או חשוף לשמש, ובכך להאריך את חיי המדף שלהם.

>> איך לשמור על כפות ידיים מטופחות וחלקות