איך לשמור על כפות ידיים מטופחות וחלקות

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

הן מזדקנות הרבה לפנינו והנפגעות העיקריות מהאלכוג'ל. זמן טוב להכיר מקרוב את טיפולי האנטי אייג'ינג החדשים לידיים

88 שיתופים | 132 צפיות

אומרים עליהן שהן הראשונות להסגיר את הגיל, וזה לא שאנחנו מעודדות אייג'יזם אבל צריך להודות שכפות הידיים שלנו הן עניין רגיש עבור נשים רבות. "אזור גב היד, מה שאנחנו נוהגים לכנות בטעות כף היד, שהוא החלק הפנימי בלבד, מזדקן בדיוק כמו הפנים שלנו", מסביר ד"ר אמיר זרח, העוסק ברפואה אסתטית. "זה קורה כבר משנות ה־20 שלנו כשמתחילים לאבד אלסטין וחומצה היאלורונית בכל הגוף, כולל בפנים ובגב היד, אבל את השינוי המהותי החיצוני מתחילים לראות סביב שנות ה־40".

מה בעצם קורה בתהליך הזה?
"העור הופך להיות דק יותר עקב איבוד נפח ושומן, והגידים והוורידים נראים בולטים יותר. בגיל המעבר אחד התסמינים הוא שהעור מתייבש. הגוף מייצר פחות אסטרוגן וכתוצאה מכך יש תהליך ייבוש של העור והריריות, לכן העור נראה חסר חיוניות ומקומט". ד"ר זרח מעלה עניין נוסף – פוטואייג'ינג. "התהליך הזה נגרם מהשמש וגורם לתהליך ההזדקנות מבחוץ. נזקי השמש גורמים לכתמים, חריצים וסדקים", הוא אומר.

ואיך העור בגב היד מושפע מהקורונה? שאלנו את פולה בליק דיין, מומחית לרפואה טבעית וקוסמטיקה משולבת. "בימים רגילים גב היד חשוף לשמש, לקור, לתכשירי ניקיון, ואפילו בזמן הנהיגה האזור הזה הוא מועד לקרינה ישירה דרך שמשת הזכוכית. בימי הקורונה אנחנו פחות נחשפות לשמש כי פחות יוצאות החוצה, אבל יש יותר עבודות בבית וחשיפת יתר לחומרי חיטוי מזיקים, וכמובן שימוש באלכוג'ל בכל הזדמנות", היא אומרת. "התוצאה היא יובש וקמטים, כאשר לאחרונה נשים רבות מתלוננות על אטופיק דרמטיטיס (אסתמה של העור – דב"א) ועל צריבה סביב הציפורניים. ההמלצה שלי היא פחות אלכוג'ל ויותר שטיפת ידיים בסבון, כי במים לפחות אין אלכוהול, ויש עוד דבר שחשוב לזכור – קרם הגנה על הידיים חשוב לא פחות מאשר על עור הפנים, גם בקיץ וגם בחורף".

טיפול הזרקת רדיאס

המטרה: מילוי נפחים, קמטים ושקעים בגב כפות הידיים.
איך זה עובד? ד"ר אמיר זרח: "רדיאס הוא חומר מילוי מבוסס קלציום. לחומר הזה יש יכולת בטוחה ומהירה לתקן מיידית שקעים וקמטים בינוניים ועמוקים ולהעניק אפקט הרמה לרקמה. החומר מחולל שיפור לטווח ארוך של איכות העור, ייצור קולגן והצערת העור לאורך זמן".
כמה טיפולים צריך? טיפול בודד, מחזיק עד שנתיים.
כמה זה עולה? החל מ־2,800־3,800 ש"ח. 

טיפול בטכנולוגיית הבזקי אור

המטרה: העלמת כתמים ונגעים פיגמנטריים, כתמי גיל וכתמי שמש.
איך זה עובד? ד"ר סיון מרסר, מומחית לרפואת עור: "הטיפול מתבצע באמצעות פלטפורמת M22 – מכשור מתקדם העובד נקודתית על העור באמצעות טכנולוגיית הבזקי אור הנקראת IPL. המכשור מטשטש כתמים ונגעים, ותוך כדי מבצע גם פילינג. בעקבות הטיפול נוצרים גלדים במקומות המטופלים שתוך שבועיים נעלמים ויוצרים עור חדש ויפה".
כמה טיפולים צריך? ברוב המקרים, טיפול אחד יביא לשיפור של 70 אחוז. במקרים קשים יש צורך בשניים־שלושה טיפולים. מומלץ לעשות טיפול תחזוקה פעם בשנה.
כמה זה עולה? 1,800־2,000 ש"ח לטיפול.

טיפול הזרקת שומן עצמי

המטרה: השבת הנפח הטבעי לגב היד.
איך זה עובד? ד"ר אברי רווה, מנתח פלסטי: "בהרדמה מקומית שואבים כמות קטנה של שומן מדופן הבטן, מטהרים את השומן ומקטינים את חלקיקיו ואז מזריקים את השומן ליד באמצעות מחט קנולה. אחרי הטיפול יכולה להיות אדמומיות קלה, ובמקרים נדירים זיהום שחולף".
כמה טיפולים צריך? בין טיפול אחד לשלושה טיפולים.
כמה זה עולה? 7,000־13,000 ש"ח.

טיפול לייזר Fotona SP Dynamis 

המטרה: מיצוק וטיפול במגוון סוגי פיגמנטציה.
איך זה עובד? ד"ר ילנה זלצברג ממרכז דהשלי ישראל: "הטיפול מתבצע על ידי רופא, כאשר הלייזר עובד עם כמה ידיות על אורכי גל שונים ועל פי סוג הפיגמנטציה. כך נוצר תהליך פילינג ששובר את תאי המלנין ויוצר תאי קולגן חדשים למרקם עור חלק ואחיד".
כמה טיפולים צריך? בין טיפול אחד לשלושה טיפולים.
כמה זה עולה? 1,500 ש"ח לטיפול.

טיפול חום וקור בשילוב פוטו רג'וביניישן

המטרה: הבהרה וטיפול בקמטי גב היד.
איך זה עובד? קרן ברטוב, מומחית לבעיות עור: "הטיפול מבוסס על מעברים חדים מחום לקור, שהוויסות ביניהם יוצר שוק תרמי לעור ומעודד ייצור קולגן. הטיפול נמשך כ־15 דקות ואינו כרוך בתופעות לוואי. מיד אחרי הטיפול הזה נעשה טיפול פוטו רג'וביניישן, טיפול שנעשה באמצעות קרן אור ממוקדת שמגיעה עד לדרמיס ועובדת על פירוק המלנין".
כמה טיפולים צריך? שלושה עד חמישה טיפולים בהפרשים של חודש, ולאחר מכן מומלץ לעשות טיפול לשימור פעם בשנה.
כמה זה עולה? 1,000 ש"ח לטיפול בודד.

טיפול לייזר נקודתי

המטרה: טיפול בפיגמנטציה הקשה של הגיל ושל סולר לנטיגו (כתמי שמש).
איך זה עובד? פולה בליק דיין: "הלייזר עובר נקודתית על כל הכתמים, כולל כתמי הגיל הכהים ומפרק לגורמים את המלנין. העור בונה את עצמו מחדש וגם הקולגן מתחיל להיבנות שוב".
כמה טיפולים צריך? שניים־שלושה טיפולים בהפרש של שבועיים. אפקטיביות הטיפול משתנה בין המטופלות. יש מטופלות שזה מחזיק אצלן שנים ויש מטופלות שצריכות לחזור על הטיפול כעבור שנה.
כמה זה עולה? 800 ש"ח לטיפול.  

מוצרי טיפוח לכפות הידיים

HL קרם הבהרה עם רכיבים פעילים לטיפול בכתמים ופיגמנטציה, 350 ש"ח | צילום: יח"צ
HL קרם הבהרה עם רכיבים פעילים לטיפול בכתמים ופיגמנטציה, 350 ש"ח | צילום: יח"צ
Gratiae, קרם ידיים וציפורניים מבוסס אלוורה, שמן שקדים ושמן חוחובה אורגני, 65 ש"ח | צילם: יח"צ
Gratiae, קרם ידיים וציפורניים מבוסס אלוורה, שמן שקדים ושמן חוחובה אורגני, 65 ש"ח | צילם: יח"צ
KB Pure, תכשיר לחות אנטי אייג'ינג לעור חסר שומן, 320 ש"ח | צילום: יח"צ
KB Pure, תכשיר לחות אנטי אייג'ינג לעור חסר שומן, 320 ש"ח | צילום: יח"צ
Qiriness, מסכת ידיים מועשרת בקרם מרוכז המכיל רכיבים פעילים, 49 ש"ח | צילום: יח"צ
Qiriness, מסכת ידיים מועשרת בקרם מרוכז המכיל רכיבים פעילים, 49 ש"ח | צילום: יח"צ
La Roche-Posay, קרם ידיים משקם לעור יבש במיוחד, 114 ש"ח | צילום: יח"צ
La Roche-Posay, קרם ידיים משקם לעור יבש במיוחד, 114 ש"ח | צילום: יח"צ