דרור קונטנטו: "אני רוצה שבעונה הבאה לפחות מחצית מהבנות יהיו במידה של מעין"

המעצב דרור קונטנטו לא ציפה את מבול התגובות בעקבות שמלת הכלה שעיצב למעין ב"חתונה ממבט ראשון" וגם לא את הסערה סביב המידה שלה: "בסטודיו שלי יש את כל המידות"

88 שיתופים | 132 צפיות

"מידה 44-42, מי שישמע? השתגענו, מה לא נורמטיבי בזה?" אני שואלת את המעצב דרור קונטנטו, שאחראי לעיצוב השמלה של מעין דורי, המתמודדת שבה התרכז הפרק הראשון של העונה החדשה של "חתונה ממבט ראשון". גם העריכה של הפרק עצמו וגם הפרומו התמקדו בהיותה מידה 44, דבר שעורר ביקורת גדולה ברשתות החברתיות. "אני מסכימה איתך" קונטנטו עונה (זו לא טעות הגהה,  קונטנטו, שהיה כזכור גם מתמודד ב"האח הגדול", מעדיף לדבר על עצמו בלשון נקבה), והוא מוסיף: "למעין דורי יש פרופורציות מדהימות.  מעל 70 אחוז מהנשים הן במידה שלה ויש לה פרופורמיות מדהימות וגוף בריא לרייר עליו ואם הייתי סטרייט- הייתי מתחתן איתה". 

ותראי איזה רעש עשו בגלל המידה שלה?
"נכון, אז מצד אחד אני אומרת: תתביישו ומצד שני אני אומרת כל הכבוד שכל הנושא הזה מתחיל להתנרמל. אנחנו מחויבים לשינוי אידיאל היופי ואני הראשון שעלתה עם מידות פלאס סייז על המסלול. אני מאמינה שבעוד 20 שנה, כשהכול יהיה נורמלי ונגיש אני אסתכל מהצד ואגיד שפעם שיחקתי אותה. אצלי מהיום הראשון שאני מתעסקת באופנה יש את כל המידות, וזה בא מהמקום האנושי, על הסטנדים שלי בסטודיו יש את כל המידות, זה צריך להיות נורמה ודבר ברור מאליו, תפסיקו כבר לדבר על קבלת האחר והשונה, זה שטויות במיץ עגבניות. באות אלי חרדיות וערביות עם בורקה, ועיצבתי גם לנכה על כיסא גלגלים". 

 איך את מסכמת את האירוע?
"אני רוצה שבעונה הבאה של חתונמי לפחות מחצית מהבנות יהיו במידה של מעין אבל שכבר לא יעשו מזה אייטם ואת לא תתקשרי אלי כי זה לא יהיה רלוונטי, אלא ברור  מאליו. והגלגלים בראש שלי יפתחו לדברים אחרים ביצירה כי נושא המידות יתנרמל". 

קונטנטו במהלך העבודה על השמלה. "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך קשת 12
קונטנטו במהלך העבודה על השמלה. "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך קשת 12

ספרי על המפגש הראשון בינך לבין מעין.
"פגשתי בחורה מושלמת, עם שמחת חיים, אנרגטית מאוד. עפנו אחת על השנייה מהרגע הראשון ונוצר בינינו חיבור מהמם, היה לי הכי כיף איתה. מעין הגיעה אלי לסטודיו אחרי שהייתה נואשת מחיפושים אחרי שמלת כלה. אבל  מבחינתי הפרויקט הגדול לא היה קשור בכלל למידה שלה, אלא שהייתי צריכה להכין שמלת כלה בשלשה ימים". 

>> "חתונה ממבט ראשון" חוזרת, קצת נוסטלגיה כדי להתחמם

היא מדדה כמה שמלות מוכנות שהיו אצלך. מדהימות אחת אחת, ולבסוף החלטת יחד איתה לעצב שמלה חדשה.
"נכון. לכל אחת יש את החלום שלה. יש משפט מחץ שאני משתמשת בו : 'צבע או בד זה עניין של טעם,  וגזרה זה ידע'. לפעמים הגזרה מוצאת חן, אבל פחות הבד והטקסטורה שלו או שזה נראה לה עדין מדי. היא רצתה את היד שלי אבל גם היה חשוב לה שמלה מאד נוחה. כשמדובר בשמלת כלה, זה לא 'יאללה, תארוז', זה לא זארה. מדובר בתפירה מאפס והיא עשתה את הדבר הנכון וזה מדהים בעיני".  

מעין דורי במדידות, "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך קשת 12
מעין דורי במדידות, "חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך קשת 12

אפשר עוד קצת פרטים על השמלה?
"השמלה כולה מבד שיפון משי, עם שרוולים ארוכים וכיווץ באזור המותן, על בסיס של בגד גוף, השמלה מגיעה עם מחטב קאפים, ובשילוב סרטים בעבודת יד, אבנים ורקמות". 

והכל נעשה בתוך שלשה ימים?
"כן. הסטודיו שלי מפורק מעבודה כל הזמן והיינו חייבים למצוא זמן גם לשמלה הזאת, עבדו עליה ארבעה אנשים סביב השעון גזרן ותדמיתן ותופרות ומשבצות אבנים ורקמה בעבודת יד".  

איך נראתה המדידה?
"הכול היה פיקס. בדיוק מה שהיא רצתה. שמלה מושלמת ברמות". 

>> "אהבה חדשה": מיכאל מספק הצצה נדירה לנעשה במוחו של דוש טיפוסי

שמלת החתונה עשתה רעש עצום. ציפית לו?
"לא. פתחנו חמ"ל. הגיעו מהבוקר אלפי הודעות. הפוסט שהעלתי קיבל מיד 500 תגובות.  אני לא רוצה לצאת רוחניקית, אבל זה מהמם ואני שמחה להיות חלק מהמהפך".

מלבד לשמלת החתונה קונטנטו מעין בחרה לעצמה גם שמלה שנייה מהקולב בסטודיו לשלב הריקודים. השמלה שנבחרה היא שמלת פרנזים קצרה משובצת קריסטלים כסופים ורקומה בעבודה יד. "השמלה מחורזת, שמלה קצרה שמאפשרת תנועה כדי שהגוף יוכל לזוז בתוכה והיא גזורה בחיתוכים כמו זיגזגים. שמלה שהחמיאה לה מאוד אחרת לא הייתי נותנת לה ללבוש אותה".

תעצב לה שמלה לחתונה האמיתית?
"הלוואי. קודם שתמצא אהבה ואני מאחלת לה שתמצא כזאת. אולי היא כבר מצאה ועוד שנה אעצב לה שמלה לדבר האמיתי".