"הורות גאה היא אתגר – בעיקר בגלל הסביבה שמדביקה תוויות"

דרור קונטנטו ובתו שילת | צילום: גיא דניאלי
דרור קונטנטו ובתו שילת | צילום: גיא דניאלי

מעצב האופנה דרור קונטנטו נפגע מאוד מאמירתו של השר רפי פרץ על משפחות גאות. במכתב פתוח הוא מספר על היותו אב גיי גאה ומקווה שב-2020 נבין סוף סוף שמשפחה זו משפחה

88 שיתופים | 132 צפיות

בימים האחרונים המדינה סערה וגם אני סערתי יחד איתה לאחר ההתבטאויות הקשות של שר החינוך רפי פרץ, שאמר "ברוך השם הילדים שלי גדלו בצורה טבעית ובריאה", ועל דרך השלילה הפך את המשפחות הגאות ל-לא טבעיות ולא בריאות. חשוב לי לציין, אני לא בנאדם פוליטי בשום צורה, אין לי נגיעה לפוליטיקה ואני סולד מכל מה שקשור לנושא. הסערה שלי מגיעה ממקום אחר לגמרי, ממקום אישי, ממקום כואב. כשאני שומע התבטאות קשה שהופכת את המשפחה שלי ל"לא נורמלית" רק כי בחרתי לחיות את חיי באופן שלם ובריא, זה מקומם אותי ואני לא יכול לשתוק.

View this post on Instagram

היוש לכולם, כבר יומיים שפונים אליי להגיב על ההתבטאויות של רפי פרץ. אז אתחיל בזה שאני לא איש של פוליטיקה, להפך אני סולד מכל מה שקשור לנושא. ⠀ לקח לי זמן לעכל את ההתבטאויות הקשות של שר החינוך רפי פרץ. כפי שרובכם יודעים, אני ושושו בדייטים קבועים בימי שני… היום אספתי אותה מהבית ספר, הסתכלתי עליה, חייכתי חיוך גדול, נשקתי אותה חזק והבנתי מה יש לי להגיד בנושא. הבנתי שאני צריך לזעוק, לצעוק ולהשמיע את הקול שלי ושל רבים אחרים כמוני… אז כן, אני גיי. אני גבר גאה. ולא פחות מזה ואולי אפילו יותר חשוב מזה אני אבא גיי גאה. ⠀ אני בן להורים חרדים שאולי קצת מיושנים, אבל עם הלב הכי רחב מכיל ומקבל שיכולתי לבקש. שושו שלי מתחנכת בחינוך דתי על גבול החרדי, תמיד שואלים אותי איך הסיפור הזה עובד ביחד? התשובה שלי פשוטה. אני מחנך את הבת שלי על דרכי הכבוד, קבלת האחר (לא משנה מה דעתו או מחשבתו). ⠀ לשמוע שהבת שלי מתחנכת במשפחה לא בריאה עושה לי לחיצות בחזה, גורם לי להתכווץ. מי החליט ששושו שלי לא מאושרת? מי החליט שלא טוב לה? מישהו שאל אותה או נתן לה הזדמנות לדבר? ⠀ בא לי ששושו תתקשר לאדון רפי פרץ – שר החינוך, ותספר לו מה היא מרגישה, כמה היא מאושרת (אולי אפילו יותר מילדים אחרים) כמה טוב לה ובעיקר כמה הכל סביבה נורמלי רגיל ונורמטיבי. הלוואי שהיינו יכולים להתעלם מאמירות חשוכות ומופרכות של אנשים חשוכים. ⠀ הלוואי שהיינו יודעים לקבל את האחר, לכבד את מי שעומד מולנו ולהבין שב-2020 יש כל מיני סוגים של משפחות, ומה שטוב לאחר לא בהכרח טוב לי ולהיפך. הלוואי שיניחו לנו לפזר אהבה, לשמוח ולגדל את ילדינו בשקט. ⠀ שושו אבא אוהב אותך ושמח שאת גדלה במשפחה נורמלית.

A post shared by דרור קונטנטו | Dror Kontento (@drorkontento) on

>> גם ח"כ עידן רול, בן זוגו של הראל סקעת, סיפר לנו על האפליה כנגד משפחות גאות

כבחור חרדי לשעבר שהתחנך על ערכיי הדת, על "ואהבת לרעך כמוך" – קשה לי. קשה לי לשמוע אדם דתי, חובש כיפה, רב בישראל והכי מקומם – שר חינוך בישראל, מתבטא בצורה כל כך מקוממת שלא מייצגת בשום צורה את הערכים הדתיים והאנושיים עליהם גדלתי ושבהם אני מאמין.

הסערה שלי מגיעה ממקום אחר לגמרי, ממקום אישי, ממקום כואב. כשאני שומע שהופכים את המשפחה שלי ללא נורמלית – אני חייב להתקומם

אני בחור גיי.
אבא גאה.
אבא גיי גאה.

ימי שני הם ימי הדייט הקבועים שלי עם הבת שלי שושו (שילת). אלו ימים ששנינו מחכים להם בקוצר רוח, ימים בהם אני לא עובד ולא מקבל קהל אצלי בסטודיו. ימים שחשוב לי להקדיש רק לה ולזמן האיכות שלנו בלי הפרעות מסביב. ביום שני האחרון אספתי את שושו מבית הספר, היא נכנסה לאוטו עם חיוך, הסתכלתי אליה לתוך העיניים, חייכתי חיוך גדול בחזרה והבנתי. הבנתי מה אני חושב על ההתבטאויות הקשות של רפי פרץ. הבנתי שאני צריך להגיב, לזעוק את זעקתי ואת זעקתן של משפחות גאות אחרות.

דרור קונטנטו ובתו שילת | צילום: גיא דניאלי
דרור קונטנטו ובתו שילת | צילום: גיא דניאלי

הורות גאה היא אתגר. אין שום ספק. היא אתגר בעיקר כי הסביבה הופכת אותה לאתגר –  כי המון פעמים פשוט לא מצליחים להבין שהבית שלנו מתנהל באופן רגיל ונורמלי ולכן ממהרים להדביק עלינו תוויות. אני משקיע באבהות שלי ואוהב את התואר הזה יותר מכל תואר אחר שהשגתי בחיי. אני משקיע בחינוך של הבת שלי, אני משתדל לא לטעות בדרך (למרות שכולנו טועים כל הזמן), ומשתדל לחנך אותה כמו שחינכו אותי: על ערכים של כבוד, סבלנות, קבלת האחר והכלה. אני מרגיש ששושו שלי ילדה מאושרת.
אני משתדל ועובד קשה כדי שהיא תהיה מאושרת.
אני משקיע בחינוך שלה.
משקיע בהתפתחות שלה.
משקיע בקשר שלנו.
ותמיד נותן לה להרגיש שיש לה עוגן וגב תומך מאחוריה.

רוב האנשים שטרחו לכתוב לי הודעות תמיכה הם בכלל סטרייטים. אימהות מהמגזר הדתי כתבו לי "מאחלת לכל ילד לגדול באהבה כמו בתך"

בנימה אישית, האמירות הקשות האלו של רפי פרץ גרמו לי להתכווץ, כי פתאום הבנתי שהלכה למעשה מערערים על האבהות שלי, על האושר של הבת שלי ועל העבודה הקשה שלי. אחרי הפוסט שהעליתי ביום שני האחרון באינסטגרם ובפסייבוק שלי, קיבלתי מאות הודעות תמיכה. אנשים שישבו וכתבו לי שהקשר שלי עם שושו הוא מיוחד ומעורר השראה.

אין ספק שתמיכה כזו מחממת לי את הלב, אבל מה שעוד יותר מחמם את הלב זה שרוב האנשים שטרחו לכתוב לי באופן פרטי הם לא הורים ממשפחות גאות אלא הורים סטרייטים. אימהות מהמגזר הדתי שכותבות לי דברים בסגנון של "מאחלת לכל ילד לגדול באהבה כמו שאתה מעניק לבת שלך", זה מרגש ומעלה לי דמעות. לשמוע מעוקבים שלי על מקרים שהסבא המרוקאי וה"פרימיטיבי" ביקש לראות את בן הזוג של הנכד, וביקש ממנו שיעשה את הנכד שלו מאושר. זה מרגש אותי ונותן לי תקווה.

זה נותן לי תקווה להבין שאנשים כמו רפי פרץ אולי יכולים להשמיע את דעתם, אבל לאט לאט כבר לא מצליחים להשפיע. הלוואי שנלמד לקבל את האחר, שנלמד לקבל את מי שנמצא מולנו ושב-2020 נבין יש כל מיני סוגים של משפחות, ומה שטוב לאחרים לא בהכרח טוב לי ולהיפך. בא לי ששושו שלי תתקשר לשר החינוך רפי פרץ ותספר לו כמה היא מאושרת (אולי אפילו יותר מילדים אחרים), כמה היא מרגישה נורמלית וגדלה בסביבה נורמטיבית ורגילה. אולי כדאי שפשוט יתנו לילדים להורים גאים להגיד את מה שהם מרגישים בעצמם במקום לדבר בשמם.

>> ילד של אימא, ילד שלך אבא