השיגה ציוד לחיילים בשווי מיליונים: גיבורה ושמה דפנה

דפנה גיא שטגמן | צילום: באדיבות המרואיינת
דפנה גיא שטגמן | צילום: באדיבות המרואיינת

דפנה גיא שטגמן (47), אם לשלושה ואשת קריירה במשרה מלאה, מארחת בביתה שתי משפחות שפונו מביתן באשקלון, מנהלת עסק ומתפעלת חמ"ל עם ארגון ידידים - שגייס ציוד צבאי בשווי של מיליוני ש"ח. אלופה!

88 שיתופים | 132 צפיות

המלחמה הזו מוציאה לאור המון נשות פלא, ודפנה גיא שטגמן (47) מרעננה היא בהחלט אחת מהן. היא אם לשלושה ילדים וחייל בודד שמלווה, מארחת בביתה לא פחות משתי משפחות וילדיהן – סך הכל 9 נפשות שפונו מאשקלון בביתה – מנכ"לית חברה העוסקת בקידום אג'נדות חברתיות ומאז השבעה באוקטובר גם מנהלת את החמ"ל של ארגון ידידים, שבשבוע וחצי הצליח לגייס ציוד צבאי לחיילים בשווי של כמה מיליוני שקלים. איך היא עושה את זה כל כשיש רק 24 שעות ביממה? בריאיון עמנו היא חושפת את כל הסודות.

>> "אני לא סומכת על אף אחד שיטפל בטראומה של הילדים שלי"

"אני טיפוס פעיל שמתנדב בהרבה מקומות", היא מספרת לנו. "החל מהנהגת הורים, הוועד של השכונה ומתנדבת בכמה עמותות במקביל. עם זאת העבודה בידידים היא המשמעותית ביותר מאז השבת השחורה". ידידים למי שלא מכירה, אחראית על קריאות חילוץ ילדים מרכב, הנעת הרכב, החלפת דלתות בממ"ד ועוד ועוד, והכל בהתנדבות של עשרות אלפי מתנדבים מכל הארץ.

גיא שטגמן היא לא המתנדבת הסטנדרטית הקלאסית. לפני שמונה שנים ייסדה חברה אשר עוזרת בטיפוח ופיתוח אג'נדות חברתיות למותגים, וכן עוסקת בפיתוח המגזר העסקי לארגונים חברתיים מובילים כמו פתחון לב, נט"ל, ער"ן וידידים. כשהוזמנה על ידי חברת פז – yellow, לפתח עבורם מהלך עם אג'נדה חברתית שיאגד את ערכי המותג ללקוחות, היא חברה לידידים – ו-פז yellow מימנו עבורם 2,500 ערכות חילוץ לילדים נעולים ברכב, שישתמשו בהן בקריאותיהם השונות של המתנדבים. "כשהבנתי את הקסם שמתרחש שם, לא יכולתי שלא להתנדב בעצמי – ואני לוקחת קריאות של הנעת כבלים. בעלי עופרששמע על הארגון דרכי והחל להתנדב בו גם, הוא הפך לאחד המתנדבים הפעילים ביותר. בשנה שעברה הוא עבר את ה-400 קריאות".

דפנה עם אליעזר (לייזי) שטרן, סמנכ"ל ידידים וישראל אלמסי, מנכ"ל ידידים משמאל | צילום: אוראל עזרא – יח״צ ידידים
דפנה עם אליעזר (לייזי) שטרן, סמנכ"ל ידידים וישראל אלמסי, מנכ"ל ידידים משמאל | צילום: אוראל עזרא – יח״צ ידידים

"אני מתרגמת את הקושי לעשייה. זה סוג של בריחה", היא מספרת על עצמה ועל מה שהניע באותה באותה שבת ארורה בה הכל החל. "אחרי כמה שעות של בהייה במסך וטלפונים בלי סוף, הבנתי שאני חייבת לעשות משהו כדי לעזור – ואז הגיע טלפון מהמנכ"ל של ידידים, ישראל אלמסי, ובסופו של דבר הגעתי עד המפקדה הלוגיסטית של עוטף עזה, כדי שאברר מה חסר ומה הצרכים. כבר במוצ"ש של אותה שבת פתחנו מרלו"ג בכפר סבא וסיפקנו מאות משקפי אבק שהגיעו עוד באותו היום לאוגדה, ולמחרת נשלחו 3,000 שלוקרים, 10,000 מטענים ניידים ועוד המון ציוד שהגיע כצורך מהשטח כולל אפודים קרמיים, לדרמנים, משקפות, ביגוד טקטי וגולת הכותרת – 50 רחפנים שהצלחנו לגייס".

מרשים. ואיך את עושה את כל זה כשאת עם שלושה ילדים בבית ו-9 נפשות שמארחת בביתך?
"השבועיים הראשונים היו מטורפים. הרגשתי כמו הקמב"ץ, אני הבנתי צרכים מהשטח, גייסתי גופים עסקיים או פילנתרופיים למימון ומשם הטיפול הלוגיסטי עבר לבעלי, ופניות לטואלטיקה ומזון עברו לבן שלי שגיב בן ה-17  שניהל לוגיסטית עמותה אחרת ברעננה. כל הטירוף הזה, כאשר בבית אנחנו עם שני הילדים האחרים ועוד שתי משפחות מאשקלון ששודכו לנו".

דפנה עם משפחות שפונו מבתיהן ומתארחות בביתה | צילום: באדיבות המרואיינת
דפנה עם משפחות שפונו מבתיהן ומתארחות בביתה | צילום: באדיבות המרואיינת

את מרגישה שהם כבר הפכו להיות חלק מהמשפחה?
"לגמרי. תשעה אנשים מקסימים עם ילדים טובים ומבועתים, שברחו מבתים ללא ממ"ד בבית. הם הפכו להיות משפחה גדולה".

>> "מותר לי להתפרק": ההתמודדות של אלה לי להב

לפני שמונה שנים גיא שטגמן הכניסה לביתה אז חייל בודד, היום סטודנט, בשם מור מאיר. בתוך כל הטרפת של חייה גיא שטגמן ובן זוגה נערכו לחתונתו, והוא התחתן לפני שבועיים כשהיא ועופר מלווים אותו בחופה. איך גם את זה הספיקה? היא בעצמה לא יודעת.

בחתונתו של מור מאיר | צילום: בר כהן
בחתונתו של מור מאיר | צילום: בר כהן

"אף אחד לא יכול לעשות הכל, אבל כל אחד יכול לעשות משהו", היא מספרת בהתרגשות. "בחושך הזה היה הרבה אור של יוזמות ואנשים טובים שרצו בנתינה אמיתית לזולת, והיה בהם רצון לעזור לאחר ללא מחשבה על תמורה. ההתנדבות הזו זה הריפוי הכי טוב והמתנה הכי גדולה שיכולתי לבקש כדי לצלוח את השבועיים-שלושה הראשונים, שהיו טראומטיים במיוחד ומאד קיצוניים. הנתינה עבורי היא התזונה הכי טובה לנשמה. הקסם פעל גם עליי. איך אנה פרנק אמרה? אף אחד אף פעם לא הפך עני מלתת".