דנה זרמון: "תהליך ההחלמה מהלידה זה דבר נורא קשה שלא מדברים עליו"

דנה זרמון בקמפיין לאינטימה חורף 2021 | צילום: שוקה כהן
דנה זרמון בקמפיין לאינטימה חורף 2021 | צילום: שוקה כהן

עלייה במשקל וחוסר שינה? דנה זרמון פשוט מאושרת להיות אימא: היא עוד לא מצאה את הנוסחה לשילוב משפחה וקריירה, אבל כבר מבינה שהיא רוצה יותר ילדים מגיא בעלה. ריאיון אישי

88 שיתופים | 132 צפיות

היא אימא כבר שלושה חודשים, ואפילו מחסור השינה לא יכול להשבית את השמחה שלה: "אין לי בעיה לקום בלילה ואפילו כיף לי, אני מתגעגעת לילד, אז כיף לי לראות אותו", אומרת דנה זרמון. אכן נראה שהאימהות הרגיעה את פצצת האנרגיה ואימפריית האינסטוש שסימנה וי על עוד ועוד מקומות על הגלובוס, ושסדרי העדיפויות שלה השתנו לגמרי: "זה ישמע קלישאתי אבל האימהות הפכה אותי להכי מאושרת בעולם, אני מאוהבת בילד שלי, אהבה מטורפת. הוא קופי בעלי עם הצבעים שלי, מדהים ומהמם, ואני מרגישה אושר עילאי על  שהוא בא לחיי ושאני אימא שלו".

ולא חששת שהאימהות תעכב את הקריירה שלך?
"אדם בא בתזמון הכי נכון לי ולזוגיות שלי, ראינו, חווינו בילינו, ומבחינת גיא ומבחינתי זו הייתה נקודת הזמן להקים משפחה ולכן אין לנו שום תחושה של הפסד".

נשמע שאת בגן עדן, איפה בכל זאת הקושי?
"כל מה שקשור לריפוי, להחלמה מהלידה, זה פאקינג דבר שלא מדברים עליו ומדובר בתהליך ריפוי קשה. ילדתי בלידה טבעית, וזה היה מהמם ובכל זאת אחרי הלידה היו לי כאבים פיזיים מטורפים בגוף שהיה חלש ועייף וכואב. מי שלא הייתה שם לא תבין את כמות ההורמונים שנשפכת לגוף, וגם נשים שעברו את זה, נוטות לשכוח את זה מהר. בהתחלה, למרות האושר, כל דבר גרם לי לבכות. את מבינה שאת חיה בחוסר פרופורציות מטורף, מלמדת את עצמך שזה זמני ויחלוף, אבל השינויים ההורמונליים שם וזה לא ממש בשליטה שלך".

דנה זרמון בקמפיין שצולם לאינטימה במהלך ההיריון | צילום: דודי חסון
דנה זרמון בקמפיין שצולם לאינטימה במהלך ההיריון | צילום: דודי חסון

את סובלת מקוליטיס, מה מצב המחלה אחרי ההריון?
"היא קיימת, זו מחלה כרונית במעי הגס שעכשיו היא קצת יותר רגועה. אבל אני עם תרופות וטפו טפו טפו".

את מיניקה?
"הינקתי אבל לא עוד. זה היה קשה והלחיץ, ושאבתי הרבה והאמוציות שלי היו בשמיים, וקשה לעזור לך כשאת מיניקה, אז הפסקתי".

"את מגדלת בבטן תשעה חודשים ילד, זה דבר שאת יכולה רק להתגאות בו, גם אם הגוף משתנה. אז אני עושה כושר, אוכלת מסודר ופחות כמויות, וחיה בהשלמה"

איך גיא בעלך בסיטואציה החדשה?
"אנחנו מאוד ביחד, הוא מבין שאני עוברת את השינוי הכי גדול בחיים והוא קשוב ומכיל. יש לי ממנו את התמיכה הכי טובה שיכולתי לבקש וזה מבחינתי פרס שקיבלתי".

היא עלתה בהיריון 19 קילוגרם ובתור מי שגם לפני ההיריון הייתה גאה במידות גופה שאינן דקיקות מאוד, היא משתפת: "עוד לא חזרתי לעצמי, לא בראש ולא בגוף. נשארו לי שמונה קילוגרמים עודפים, אבל אני סלחנית עם עצמי ואני מקבלת את זה בסבבה. את מגדלת בבטן תשעה חודשים ילד, זה דבר שאת יכולה רק להתגאות בו, גם אם הגוף משתנה. אז אני עושה כושר, אוכלת מסודר ופחות כמויות, וחיה בהשלמה".

>> פאולה רוזנברג: "הגוף שלך יחזור להיות שלך"

כשהציעו לך לדגמן הלבשה תחתונה, התלבטת?
"לא, אבל ביקשתי שיחכו קצת. אני כבר עונה שישית עם "אינטימה" ואני מאוד אוהבת להיות חלק מהקמפיין של החברה. רציתי לסיים את חופשת הלידה הרשמית בת שלושת החודשים ואז לחזור. אבל זה לא היה קשור למשקל, החיים שלי לא נעצרים בגלל המשקל וחשוב לי שנשים אחרות יראו שאפשר לעשות זה ושזה נכון לעשות את זה. הצטלמתי גם בהלבשה תחתונה וגם בהלבשת פנאי, ואני ממש אוהבת פיג'מות. יש לי בבית שלוש מגרות מפוצצות בפיג'מות של אינטימה מהעונות האחרונות, בבית אני אוהבת להרגיש הכי בנוח".

"החיים שלי לא נעצרים בגלל המשקל", דנה זרמון בקמפיין לאינטימה חורף 2021 | צילום: שוקה כהן
"החיים שלי לא נעצרים בגלל המשקל", דנה זרמון בקמפיין לאינטימה חורף 2021 | צילום: שוקה כהן

ועם מה תתכרבלי העונה?
"הצבעוניות של החורף השנה מאוד רכה, ורוד ותכלת עדינים עם מגוון טקסטורות, ויש גם אפור מלאנג', שמנת וסגולים מעושנים. סריגים וחליפות פלאפי ונעלי בית פלאפי, בקיצור חורף מתוק ומתכרבל".

נכון להיום היא מגיעה פעמיים בשבוע לחדשות הבוקר בקשת, כאחת מחברי הפאנל, ומדברת שם על תוכניות הטלוויזיה של הזכיינית.
בית הספר שבבעלותה ללימוד אינסטגרם, "אינסטאקדמי", היה לסיפור הצלחה אבל הוא עדיין לא נפתח מחדש.

מתי את מתכננת לחזור ל"אינסטאקדמי"?
"אני מרשה לעצמי שני בקרים בשבוע באולפן טלוויזיה, של שעה וקצת. לגבי בית הספר, אני עוד לא בנויה לאינטנסיביות הזו שאפיינה אותי, של לעשות ולעשות בלי פרופורציה, ולמרות שברור לי שדנה תלמד לחלק את עצמה בין דנה האימא לדנה של הקריירה, כרגע נכון לי לעשות ריפרש, ובמסגרתו הילד בעדיפות ראשונה ואני מאמינה שעם הזמן אמצא את שביל הזהב. זה תמרון שאני צריכה ללמוד ועדיין לא מצאתי את הנוסחה המדויקת".

>> לא עומדת בקצב? כך תנהלי נכון את הזמן שלך

מה התוכניות להמשך של 'דנה של הקריירה'?
"בקרוב יעלה אתר אינטרנט שיאגד בתוכו את כל העשייה שלי ויכלול גם הרצאות ומכירת בגדים".

וכמי שחיה הרבה ברשתות, יש סיכוי שבקרוב יהיה קמפיין עם הילד?
"כרגע אני עוד רוצה לשמור עליו, אם יציעו משהו מעניין אולי אשקול, לא החלטתי עדיין".

היית די בליינית עד הלידה. עד כמה זה חסר לך?
"אהבתי מאוד לצאת ועדיין אוהבת. יצא לנו לצאת לכמה דייט נייט, אימא שלי תומכת בזה ומעודדת וזה היה נחמד, אבל האמת שזה לא היה מאסט. טוב לי וכיף ונוח לי בבית עם הילד שלי".

טוב לה בבית. דנה זרמון בקמפיין לאינטימה חורף 2021 | צילום: שוקה כהן
טוב לה בבית. דנה זרמון בקמפיין לאינטימה חורף 2021 | צילום: שוקה כהן

אז אדם לא יהפוך בקרוב ל'נוסע מתמיד'?
"זה תמיד כיף לעלות על מטוס. השאיפה שלנו לעשות טיול משפחתי בפסח למלדיביים. הכול תלוי בקורונה".

את האמת, קנית לו בגדי מעצבים?
"לא, זה לא חשוב לי. אני מלבישה אותו בבגדים יפים ונוחים, לא מעמיסה עליו באקססוריז".

"לפני שהפכתי לאימא לא ידעתי לשים את האצבע על כמה ילדים ארצה…אני יודעת שלילד שלי יהיו אחים. גיא ואני צריכים להסכים על המספר, אבל בואי נגיד שאני רוצה יותר ילדים ממנו"

יש משהו שהפתעת בו את עצמך מרגע שהפכת אימא?
"ידעתי שאני אהיה מאוד נוכחת, אבל לא ידעתי עד כמה אהיה טוטאלית לתפקיד שלי כאימא ולכל החוויה הזאת. בבת אחת הרגשתי שאני שם לגמרי, הדאגה לילד באה אוטומטית עם תפקיד האימא. כרגע עוד אין לי עזרה של מטפלת, אימא שלי מאוד עוזרת וזמינה לי וכרגע אני מרגישה שאני לא יכולה לסמוך על אף אחת אחרת. אני חושבת שאני אימא מאוד נוכחת ומאוהבת ללא תנאים וללא סייגים".

יש לך חלומות על משפחה גדולה?
"לפני שהפכתי לאימא אף פעם לא חשבתי על זה ככה ולא ידעתי לשים את האצבע על כמה ילדים ארצה. מרגע שהפכתי לאימא, אני יודעת שלילד שלי יהיו אחים. אני גדלתי עם אחות, ואחותי היא החברה הכי טובה שלי ובעיני קשר בין אחים מאוד חשוב. גיא ואני צריכים להסכים על המספר, אבל בואי נגיד שאני רוצה יותר ילדים ממנו".

עצה טובה למי שנכנסת להיריון ראשון?
"לבוא בגישה חיובית. היריון הוא לא תמיד דבר קל: שינויים הורמונליים, מצבי רוח, שינוי בתיאבון, אבל אם תבואי בגישה שהמטרה מקדשת את כל האמצעים, יהיה לך יותר קל. הכי חשוב להיות סבלנית וסלחנית כלפי עצמך עם כל האמוציות והבלבלות בתקופה הראשונה של אחרי הלידה, ולהקיף את עצמך באנשים שמקשיבים לך ולא מבקרים אותך".

דנה זרמון בקמפיין לאינטימה חורף 2021 | צילום: שוקה כהן
דנה זרמון בקמפיין לאינטימה חורף 2021 | צילום: שוקה כהן