פאולה רוזנברג לאימהות צעירות: "הגוף שלך יחזור להיות שלך"

גאה להגיד שהיא חיה את הייעוד שלה. פאולה רוזנברג | צילום: עידו לביא
גאה להגיד שהיא חיה את הייעוד שלה. פאולה רוזנברג | צילום: עידו לביא

פאולה רוזנברג חושפת את החוויה שלה כאימא צעירה ומבקשת להעביר מסר לכל האימהות לילדים קטנים שכבר לא זוכרות מה זה ללכת לבד לשירותים

88 שיתופים | 132 צפיות

פאולה רוזנברג שמרבה להביע מסרים בנושא באדי פוזיטיב, ומציעה השראה עבור נשים רבות שמתקשות לקבל את גופן, השפיעה על נשים רבות בתהליך הקבלה העצמית שלהן. לאחרונה היא חשפה צד נוסף – על הקושי באמהות. פוסט שהעלתה לאינסטגרם מציג תמונה מציאותית שכל אימא צעירה חווה בתחילת הדרך, ומתארת היטב את הקושי שבלהפקיד את כל גופך עבור ילדייך ומנגד את המסע המופלא של ההתמסרות המוחלטת לאימהות. היא כותבת:

"יומיים שאני מתבוננת בתמונה הזו שגוגל פוטוס העלתה לי בזכרונות הנייד. תמונה שצילם ליאון בדיוק לפני עשור. אני מסתכלת על עצמי שבתמונה, וזוכרת עד כמה הייתי בטוחה שכך זה יהיה לתמיד, שהבנות היקרות שלי יהיו מעתה והלאה צמודות אלי פיזית ורגשית, הגוף והידיים והלב שלי הופקד כמעט כולו עבורן בשנותיהן הראשונות. זו היתה תקופה מאוד אינטנסיבית של אמהות לשתי גוזלות בהפרש קטן שגדלו איתי בבית כל אחת עד גיל שנתיים וחצי. ארבע השנים הראשונות של האמהות שלי היו מסע מופלא של התמסרות מוחלטת. אני שלמה ושמחה על התקופה המיוחדת הזו. יחד עם זאת אני זוכרת גם את רגעי הקושי, את העייפות ששום עבודה מאומצת אחרת לא תשווה לה. את הלילות של ההנקה והחיתולים והחיבוקים הארוכים אל תוך הבוקר כשלאחת עלה החום או הקיצה מחלום רע. לעיתים גם שתיהן יחד נזדקקו לחיבוק הזה.

אני רוצה שתדעי, אם את אמא שנמצאת שם עכשיו, שזה ישתנה ויהיה אחר, שהאמהות תתפוס צורה וגוון מתחלף בכל תקופה, שההזדקקות הפיסית מתמתנת ומחליפה אותה ההזדקקות של נערות מתבגרות למבט מעריך ותומך. זה לא מובן מאליו לומר זאת, כי כשהייתי בתוך החוויה הטוטאלית הזו, היו רגעים שלא חוויתי כבר את עצמי כיחידה נפרדת. באהבה עצומה ובבחירה מודעת נהגתי כך, ועדיין, הלוואי שהיתה אז איזו אמא בעלת ניסיון רב שנים שהיתה ניגשת ואומרת לי: הגוף הפיסי שלך יחזור להיות יותר שלך, שתדעי. זה לא תמיד יהיה בדיוק ככה. הן יגדלו ותוכלי שוב ללכת לשירותים לבד, לשמוע יותר את הצרכים שלך. זה יחזור, את תראי, את עוד תוכלי לישון לילה שלם. זה היה נחמד אם היתה אז מישהי שתבוא עם הפרספקטיבה שעוד אי-אפשר לחוות בתחילת הדרך. מישהי שתסמן לי לרגע את האופק שמתערפל כשאת אמא צעירה.אז אם את שם, אני רוצה להיות בשבילך זו שאומרת לך: זה משתנה וזה חולף. לפעמים תתגעגעי למה שיש עכשיו ולרגעים גם תשמחי שזה השתנה.

איך אני אוהבת את התמונה הזו", כך היא חותמת את הפוסט ומתיחסת לתמונה שבה היא מחבקת את שתי בנותייה הצעירות. לא נותר לנו אלא להסכים ולקרוא לכל האימהות הצעירות להיות חזקות ברגעי השבירה הרבים. זה קורה לכולן, ובסוף: הכל עובר.