גל גדות בזעקה מצמררת: "נשים הן עדיין בנות ערובה של האנסים האלה"

גל גדות | צילום:  Axelle/Bauer-Griffin/FilmMagic for GettyImages
גל גדות | צילום: Axelle/Bauer-Griffin/FilmMagic for GettyImages

"אני מפצירה ומתחננת בפני כל מי שעשו כל כך הרבה למען זכויות נשים ברחבי העולם, מהאו"ם עד ארגוני זכויות האדם". גל גדות בקריאת חירום מצמררת לעולם

88 שיתופים | 132 צפיות

כמעט חודשיים שלמים שנועה ארגמני, רומי גונן, כרמל גת, ענבר הימן ועוד יותר מדי נשים ישראליות שבויות בעזה. העדויות של החטופות והחטופים ששוחררו מהשבי מצטברות, ומציירות תמונה שאי אפשר להגדיר אותה אחרת מאשר גיהנום. אחרי שהופרה הפסקת האש מצד חמאס וישראל חזרה ללחימה, חידוש עסקת השבת החטופים כלל לא נראה באופק, מה שמעלה את החשש לגורלן של הנשים בשבי עם כל יום שעובר. גל גדות חרדה אף היא לשלומן של החטופות שלנו, ולא מוכנה לחכות אפילו עוד רגע אחד להשבתן הביתה.

>> הוליווד לצדנו: הכוכבות שתקפו את ישראל – פוטרו

"העולם אכזב את הנשים בשבעה באוקטובר", היא כותבת בפוסט נחרץ לעולם, אותו שיתפה בפני כ-110 מיליון העוקבות והעוקבים שלה. "אנחנו טוענים שאנחנו עומדים נגד אונס, אלימות כלפי נשים, שלא ניתן לנשים להיות קורבן ואז להיות מושתקות. אנחנו אומרים שאנחנו מאמינים לנשים. שאנחנו עומדים עם נשים. שאנחנו זועקים למען נשים".

"בשבעה באוקטובר העולם היה עד להוצאה לפועל של התוכנית האלימה של חמאס בזמן אמת", כתבה גדות ואף הזכירה את סיפורה המחריד של שני לוק ז"ל, שנחטפה מפסטיבל נובה ברעים ונרצחה על ידי חמאס. "תוך שעות ספורות מתחילתה של מתקפת חמאס, הסרטון מקפיא הדם הראשון ששוחרר היה של שני לוק, מחוללת ומובלת בעירום על ידי התוקפים הגאים שלה".

>> הרצח של שני לוק מחורר את הלב שבא לצרוח מכאב וכעס

שני לוק ז"ל | צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
שני לוק ז"ל | צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

"ועדיין, חודשיים אחר כך", כותבת גדול בתסכול רב, "נשים הן עדיין בנות ערובה של האנסים האלה, והעולם כושל בלקרוא לילד בשמו: מקרה חירום שדורש תגובה נחרצת".

>> "תודה שנתת לי את החיים האלה": בר רפאלי מרגשת אותנו

"זה הרגע שלנו, כנשים וכבעלי ברית של נשים, לפעול", מכריזה גדות וזועקת לעזרת העולם: "אני מפצירה ומתחננת בפני כל מי שעשו כל כך הרבה למען זכויות נשים ברחבי העולם – מהאו"ם עד ארגוני זכויות האדם – בבקשה הצטרפו אלינו לבקשה שחמאס ישחרר כל אחת מהנשים השבויות באופן מיידי. לא אחרי סבב התיווך הבא, לא בעוד יום. הנשים האלה לא יכולות לשרוד עוד רגע של האימה הזו".

אנחנו מצטרפות לזעקתה של גדות. החזירו את כל החטופות והחטופים הביתה עוד היום, לפני שכבר לא יהיה את מי להחזיר.