האם ג'יימי לין ספירס משלמת מחיר על התמיכה המאוחרת באחותה?

ג'יימי לין ספירס | צילום מסך מעמוד האינסטגרם שלה
ג'יימי לין ספירס | צילום מסך מעמוד האינסטגרם שלה

ג'יימי לין ספירס תכננה לתרום מהכנסות ספרה החדש לעמותה למען לבריאות הנפש ונתקלה בסירוב פומבי. האם מעריצי בריטני ספירס משתיקים את הסיפור שלה?

88 שיתופים | 132 צפיות

בתחילת החודש, הכריזה ג'יימי לין ספירס, אחותה של בריטני ספירס, על יציאתו לאור של ספרה החדש "דברים שהייתי צריכה להגיד", העוסק בבריאותה הנפשית, בחוויה שלה כמי כשגדלה במשפחה מפורסמת, ועל כך שהפכה להיות אימא בגיל העשרה. היא כתבה בעמוד האינסטגרם שלה: "אני לא מאמינה שסוף סוף סיימתי לכתוב את הספר שלי. עוד ב2017, הרגשתי צורך עז לשתף את הסיפור שלי, אבל הייתי צריכה הרבה עבודה וריפוי אישי לפני שאוכל לחלוק את האמת שלי בצורה הנכונה. כל חיי האמנתי שאני חייבת להעמיד פנים שאני מושלמת, גם כשלא הייתי, אז בפעם הראשונה אני נפתחת לגבי המצב הנפשי שלי, כי התהליך הזה אתגר אותי להיות כנה עד כאב עם עצמי, ולהתמודד עם הרבה דברים קשים שבדרך כלל הייתי מסבירה אותם בדיוק כמו שלימדו אותי".

כחלק מהדרך החדשה בה בחרה, והרצון לסייע לאלו המתמודדים גם הם עם מצוקות נפשיות, היא תכננה לתרום מהכנסות ספרה החדש, לעמותה למען בריאות הנפש – "This Is My Brave's".
והשבוע, לפי מגזין People, אותו הארגון שידע ואישר את התרומה, חזר בו במפתיע ודחה בפומבי את התרומה המובטחת. מקור אנונימי אמר למגזין: "ג'יימי לין בהלם מכך שהם עשו זאת בפומבי, הארגון הומלץ ונבדק וידע שאנחנו תורמים. לצערנו, בעצם זה שהם נסוגים הם בעצם אומרים במילים אחרות שמאבקיו הנפשיים של אדם אחד חשובים יותר ממאבק של אחר. הם נקטו עמדה ברורה לגבי מה חשוב להם יותר, ובמעשה הזה הם סותרים את השליחות שלהם".

לאחרונה מעריציה של האחות הגדולה, תקפו את ג'יימי לין, על ששמרה על שתיקה בעיצומו של המאבק של בריטני ספירס מול אביה והמשך האפוטרופסות שלו. רק אחרי שבריטני השמיעה את עדותה, ג'יימי לין סוף סוף שברה את השתיקה והסבירה שהיא כן תומכת באחותה, גם אם נתנה לה לדבר בשם עצמה. לטענתה, את התמיכה שלה אחותה קיבלה ממנה, גם אם היה נדמה למעריצים שהיא לא נקטה עמדה. 

מאז, בריטני ספירס כבר השתחררה משליטת אביה, אבל הארגון שהיה אמור לקבל את התרומה חזר בו ויצא בהצהרה: "קיבלנו את ההחלטה לדחות את ההצעה לקבלת רווחים ממכירת הספרים. אנחנו מצטערים מאוד בפני מי שפגענו בו". ג'יימי לין נפגעה מההחלטה, ועל פי אותו מקורב התקרית הרגיזה אותה מאוד, שכן לטענתה היא מביעה תמיכה באחותה כבר זמן רב.

אולי זה זמן להזכר בטקסט שג'ימי לין שיתפה באינסטגרם ביום בריאות הנפש שחל בשבוע שעבר: "תזכורת חשובה לכולנו, לשים את בריאות הנפש שלנו במקום הראשון, ולדבר על על כך כדי להסיר את הסטיגמה השלילית סביב משהו כל כך נורמלי. אני מקווה שכולכם עשיתם משהו טוב לעצמכם היום, ומקווה שכולכם יודעים כמה אתם חשובים ומיוחדים".

>> מטריד: הספורט לפני הבריאות הנפשית