ג'ואן קולינס חוגגת 90 וקוברת לכל בנות דור ה-Z

ג'ואן קולינס בת 90! | צילום: Justin Palmer/GC Images via Getty Images
ג'ואן קולינס בת 90! | צילום: Justin Palmer/GC Images via Getty Images

הדיווה הבריטית נכנסת בצעדי ענק אל העשור העשירי בחייה. עם חשבון אינסטגרם פופולרי, ספר חדש ומסע הופעות לקידומו, בגיל 90 ג'ואן קולינס משאירה אבק גם לכוכבות שצעירות ממנה בעשרות שנים

88 שיתופים | 132 צפיות

מזל טוב ליוניקורן נועה קירל שרכשה פנטהאוז בעשרה מיליון דולר, אבל אם יש מישהי שהעולם שואג לה היום We Want to see you dance – זו הדיווה הבריטית הבלתי מעורערת ג'ואן קולינס, שחוגגת היום 90.

>> אחרי השמלה השקופה: לאה שנירר לוקחת סיכון

עם כל הכבוד לכוהנת הלייף סטייל מרת'ה סטיוארט בת ה-81 שהוציאה לכולנו את עיניים בשבוע שעבר על השער שלה לספורטס אילוסטרייטד, לינוקא האמריקאית יש הרבה מה ללמוד מקולינס, שכרונולוגית אולי מחתימה כרטיס במועדון העשור העשירי, אבל בשטח משאירה אבק גם לכוכבות הרשת מדור ה-Z. זה גם בדיוק מה שהיא שמה עליהן ועל על מי שמנסה לפתוח עליה עין.

תואר אבירות רשמי

בגיל בו סטטיסטית אמורה קולינס להתהלך עם מקל ולהתלונן על מפרקים קשיחים, ממשיכה השחקנית, הזמרת, הדוגמנית, הסופרת, אם הדיוות, מנפצת הסטיגמות והסבתא הכי לוהטת – לרוץ קדימה ולעוף על עצמה. ועם כל הכבוד למדונה ולשר, שאוהבות להשתעשע עם בוי טויז שיכולים לפעמים להיות הנכדים שלהן, קולינס היא דיווה עם תואר אבירות רשמי ממלכת אנגליה. היא גם מתחזקת כבר יותר משני עשורים נישואים לבעל הצעיר ממנה ב-32 שנים (מספר 5 בשושלת הבעלים אם קצת התבלבלתם בספירה).

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Joan Collins (@joancollinsdbe)

היא ממשיכה לפזר גלאם עם חשבון אינסטגרם מתוחזק עם יותר מ-318 אלף עוקבים, בו היא מעלה תמונות וסרטונים מההווה והעבר המציגים את דמותה כפי שהייתה מאז ומעולם על המסך ומחוצה לו: זוהרת, מלאת ביטחון, סקסית ובעיקר כזו שרוצה שתדעו שעד שהארון עטור הקריסטלים לא ייסגר עליה (חס ושלום כמובן) אין לה שום כוונה לפרוש למיטה עם כוס תה ושמיכת טלאים.

>>> דונה מרטין בת 50, איך חגגו לה החברים מבוורלי הילס?

קולינס נולדה בלונדון לאם קתולית ואב יהודי, ומתחזקת קריירה כשחקנית כבר שישה עשורים. הופעת הבכורה הקולנועית שלה היתה בשנת 1951 בקומדיה הבריטית "ליידי גודייבה רוכבת שוב". היא אחותה הבכורה של הסופרת המנוחה המצליחה ג'קי קולינס (שהלכה לעולמה בשנת 2015), אם לשלושה (משני בעלים), סבתא, זוכת פרס גלובוס הזהב וכאמור גם חברת מסדר האימפריה הבריטית ובעלת כוכב בשדרה המפורסמת בהוליווד.

ג'ואן קולינס בשנות ה-90. צילום: shutterstock
ג'ואן קולינס בשנות ה-90. צילום: shutterstock

קולינס לנצח תתהלך בקרבנו כשמעל ראשה תהבהב באורות ניאון מסנוורים דמותה האלמותית והאייקונית של אלקסיס קרינגטון-קולבי-דקסטר, הביצ'ית שאין שנייה לה, מהסדרה המצליחה "שושלת". את דמותה של אלקסיס גילמה בהצלחה מסחררת בין השנים 1981 ל-1989[ וששבה לתפקיד גם ב-1991 במיני סדרה "שושלת: האיחוד". "אני תמיד חושבת שזו מחמאה כשאנשים חושבים שאתה כמו הדמות שאתה מגלם, בגלל שעשית אותה כל כך טוב", אמרה בראיון לדיילי מייל על הדמות שגם הפכה אותה לעשירה מאוד (לפי הדיווחים השתכרה בשיאה כ-120 אלף דולרים לפרק).

באשר למראה פניה הזוהר מתעקשת קולינס שלא עשתה ניתוחי פנים מכל סוג שהוא. "זה רעל!", הכריזה כשהודתה שעברה התנסות אחת לא מוצלחת עם בוטוקס. "עשיתי את זה פעם אחת וזה היה סבל. תיעבתי את זה"

 

היא לא מתביישת להודות שאת הביצ'יות של הדמות אימצה לא פעם גם לפרסונה האמיתית שלה. "אני לא ממש זהירה במה שאני אומרת", הודתה בראיון לדיילי מייל. "אני חושבת שאני מבוגרת מספיק לומר את דעותיי ואם הן לא פוליטיקלי קורקט – אז זה מה שיש".

ואכן, הדיווחים על התנהגותה הבעייתית מאחורי הקלעים הם לא סוד. כשהגיעה להתארח בסדרה "וויל וגרייס" לא הייתה מרוצה מהרמה של הטקסטים שנכתבו עבורה, והפליאה בדרמות בחזרות כשדרשה לשכתב אותם באופן שיהלום את הסטטוס שלה ככוכבת גדולה.

>>> נטלי פורטמן עוצרת נשימה בפסטיבל קאן

שמועות דומות הגיעו מסט הצילומים של סרט הטלוויזיה These Old Broads בו כיכבה לצג אליזבת' טיילור, שירלי מקליין ודבי ריינולדס. עד כדי כך, שבשלב מסויים היא וטיילור נאלצו לפרסם הודעה לעיתונות שתבהיר שאין ביניהן פיצוצים מאחורי הקלעים, ושהכל שמועות המופצות על ידי מערך יחסי ציבור משומן. גם את תפקיד האישה המרשעת באופרת הסבון האמריקאית "האור המנחה" עזבה לאחר שלושה חודשים בלבד כשהיא טענה ללו"ז צפוף שנבע מקידום ספרה החדש, אך מקורבים להפקה סיפקו גרסה אחרת והתלוננו על התנהלות בעייתית.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Joan Collins (@joancollinsdbe)

על השער של פלייבוי בגיל 49

גם בעשור השמיני והתשיעי לחייה (וכעת בכניסה לעשור העשירי), ממשיכה קולינס להיות פעילה ולסמן וי על הישגים מרשימים. לפני ארבע שנים נבחרה לשמש כפנים החדשות של בית האופנה ולנטינו. בשנה שעברה כיכבה בסרט תיעודי חדש אודותיה, "קבלו את ג'ואן קולינס", שגולל בפני הצופים את סיפור חייה רוויי הדרמות. הוא כלל את נישואיה הראשונים לשחקן מקסוול ריד שאנס אותה, הטרדות מיניות שחוותה לאורך הקריירה שלה, רומנים סוערים (ביניהם עם השחקן וורן בייטי, לו גם הייתה מאורסת ולפי הדיווחים הרתה לו וחוותה הפלה) ועוד. בגיל 49 היא הופיעה על שער המגזין פלייבוי ובגיל 60 הוציאה גם קלטת כושר.

>>> בהשראת אבא ג'וני: לילי רוז דפ היא הילדה הכי רעה בהוליווד

באשר למראה פניה הזוהר מתעקשת קולינס שלא עשתה ניתוחי פנים מכל סוג שהוא. "זה רעל!", הכריזה כשהודתה שעברה התנסות אחת לא מוצלחת עם בוטוקס. "עשיתי את זה פעם אחת וזה היה סבל. תיעבתי את זה".

ג'ואן קולינס בשנת 2019. צילום: shutterstock
ג'ואן קולינס בשנת 2019. צילום: shutterstock

בנוסף לשישה רומנים שכתבה והפכו כולם לרבי מכר, היא כתבה גם שבעה ספרי לייף סטייל וארבע אוטוביוגרפיות. אבל קולינס כקולינס, חייבת את אפקט הדרמה גם כסופרת. כך מצאה את עצמה בתחילת שנות ה-90 מנהלת תביעת ענק של מיליונים נגד הוצאת הספרים "רנדום האוס". מאחורי התביעה עמד הסכם לכתיבת שני ספרים תמורת 4 מיליון דולר עליו קיבלה כמקדמה 1.2 מיליון דולר. לאחר שקולינס הגישה להוצאה טיוטה בת 690 עמודים של הספר, בהוצאת הספרים הגדירו את הטיוטה בלתי קריאה ובאיכות נמוכה, סירבו לפרסם את הספר ודרשו את החזר המקדמה בטענה שלא עמדה במחויבויותיה. קולינס זכתה במשפט, ובהמשך נכנסה המקדמה שקיבלה לספר השיאים של גינס כמקדמה הגדולה ביותר אי פעם ששולמה תמורת כתב יד שמעולם לא יצא לאור.

בימים אלה היא משיקה ספר חדש בשם Behind the Shoulder Pads, ומסע הופעות לקידומו שייחל בחודשים הקרובים ויציע לקהל שיח אינטימי וקרוב עם הכוכבת – שמבטיחה לחשוף את חייה על הבמה. נראה שקולינס מתכוונת להישאר בכותרות לעוד לא מעט זמן, וכפי שסיכמה פעם כשנשאלה אם אינה פוחדת מהיום בו הכל ייגמר – נראה שגם היום הדבר היחיד שמפחיד אותה הוא לנחות במזג אוויר רע.