בן זילכה: "הנכות שלי לא פוגעת בשמחת החיים של הבן שלנו"

בן זילכה ובנו רנן | צילום: באדיבות המצולם
בן זילכה ובנו רנן | צילום: באדיבות המצולם

בנם של בן זילכה ולינוי בר גפן, רנן, נולד לתוך מציאות כואבת ולא צפויה בעליל. האם זה אומר בהכרח שהוא לא יכול להיות ילד מאושר?

88 שיתופים | 132 צפיות

לעיתונאי בן זילכה היו חיים מלאים, קריירה מפוארת, זוגיות מאושרת עם העיתונאית המוערכת לינוי בר גפן ובן בכור בדרך, עד שיום קודר אחד עולמו התהפך. ב-8 בנובמבר 2014 חייו השתנו מן הקצה אל הקצה, בעקבות כשל רפואי שהוביל לאירוע מוחי קשה, שלאחריו שקע בתרדמת ולבסוף כשהתעורר הפך לנכה סיעודי. מאז נמשך מסע השיקום המפרך ומעורר ההשראה שלו, אותו הוא עובר בעזרת צוות מטפלים, חברים טובים ובני משפחה מסורים – בראשם לינוי ובנם רנן בן ה-7. היום הוא כותב טור אישי ל״את״ ומשתף ברגעים הקטנים והגדולים מיומן השיקום שלו.

>> לינוי בר גפן ובן זילכה חוגגים ניצחון קטן, אבל ענק 

כשהייתי בריא, דמיינתי איזה אבא אהיה: בוודאי אשחק עם הילד שלי כדורגל וברור שאקח אותו למשחקים של מכבי ת"א, אלמד אותו לרכב על אופניים ואז נרכב יחד ברחבי העיר, גם במטרה לא לזהם את האוויר ולשמור על הסביבה. אלמד אותו גם להכין מאכלים טעימים, לתבלן נכון וכמובן לצלחת את המנה כמו שצריך, והכי חשוב, אלמד אותו לגלוש, וניסע ביחד עם הגלשנים לים. אולי אפילו נטוס לגלוש בארצות אחרות.

כשרנן נולד, הייתי עדיין מאושפז בבית החולים. כשיצאתי משם, בעקבות כשל בניתוח, הפכתי לנכה, וכל פנטזיות האבהות שלי התנפצו לרסיסים

 

אלא כשרנן, הבן המתוק שלנו נולד, הייתי עדיין מאושפז בבית החולים. כשיצאתי משם, בעקבות כשל בניתוח, הפכתי לנכה, וכל פנטזיות האבהות שלי התנפצו לרסיסים. לא אוכל ללמד אותו לרכב על אופניים ולרכב יחד אתו, לא אוכל ללמד אותו לגלוש על גלים ולנסוע יחד לים עם הגלשן לחופים בארץ או בחו"ל, ועוד הרבה דברים אחרים שדמיינתי שאעשה עם הבן שלי ולאור הנכות שלי, אינם אפשריים.

אך לשמחתי אני מגלה, שהנכות שלי לא פוגעת בשמחת החיים של הבן שלנו. בהחלט ייתכן שזה מפני שהוא מכיר אותי כנכה ולא הכיר אותי כשהייתי בריא, כך שאין לו למה להשוות וחווית האובדן לא צרובה בו.

משמח אותי שרנן מכיר ולמד איך לעשות דברים בעצמו, בלי שאני חשפתי אותו אליהם או לימדתי אותו איך לבצע אותם. למשל, לצלם את עצמו, או אותו עם אביגייל ואביתר, בתה ובנה של אחותי, להעלות את הסרטונים ליוטיוב, ולגרוף לייקים ותגובות אוהדות.

עד עכשיו הם העלו שישה או שבעה סרטונים (אני ראיתי אחד שבו הם מדברים על תכנית ילדים כלשהי, ויש גם סרטון עם ניסוי מדעי שרנן עשה וגם כמה הצגות קצרות של שלושתם), והיד עוד נטויה.

למען האמת, לא זכור לי שידעתי, או שחשבתי לעשות את זה גם כשהייתי בריא, כך שבהחלט ייתכן שגם אני אלמד ממנו משהו. חפשו ביוטיוב "ערוץ רנן" ותנו לייק!

>> לכל הטורים של בן זילכה