הטרנד הבא בעולם הביוטי: מוצרי טיפוח ואיפור יד שנייה

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

הליפסטיק שרצית אזל מהחנויות? נתקעת עם מייק אפ שלא מתאים לך? כמו עולם האופנה גם עולם הביוטי מאפשר לסחורה יד שנייה למצוא חיים חדשים ברשת

88 שיתופים | 132 צפיות

בכתבה במגזין "ווג ביזנס" מתוארת הסיטואציה הבאה בתחילת הכתבה: "כשבתחילת 2019 השיקה אומנית האיפור נטשה דנונה, החביבה על ג'אנקיז של איפור ועל ולוגרים, את פלטת צלליות העיניים שלה מטרופוליס, הפלטה נעלמה במהרה מהשוק. כמו במקרים אחרים של מוצרי האיפור של דנונה, המוצר שעולה 129 דולר צץ אחר כך באתרי מכירות ברשת, במחיר הנמוך ב־10־15 דולר ממחירו המקורי". בעולם האופנה כבר מכירים את זה: אתרי ריסייל מוכרים פריטים שנרכשו ונעלמו מהמדפים במחירים שלפעמים אפילו עולים על המחיר ההתחלתי.

21.25 דולר במקום 25 דולר. נטשה דנונה באתר glambot.com
21.25 דולר במקום 25 דולר. נטשה דנונה באתר glambot.com

רוח הקיימות המנשבת בימים אלה גרמה לאתרי מכירות ריסייל באינטרנט לגלגל בשנה החולפת 7 מיליארד דולר מתוך 29 מיליארד הדולר של שוק היד השנייה (לפי אתר גלובל דאטה). אבל שוק הקוסמטיקה לא מיהר לקפוץ על העגלה. זה מובן: אין דין בגד שנלבש פעם כדין ליפסטיק שנמשח על שפתיים פעם. הרבה יותר קל לכבס בגד ולשכוח מהעבר שלו מאשר קרם פנים שנוסה, אבל ביוטיניסטות בעלות מצפון, או לפחות בעלות תקציב מוגבל, גילו לאחרונה את האתרים היעודיים למכירות חוזרות ברשת, בהם אפשר להשיג דילים טובים יותר על מוצרים או להשיג מוצרים שאזלו בחנויות.

במחקר ב"ווג ביזנס" נמצא כי 37 אחוז מהאנשים היו שמחים לקנות מוצר קוסמטיקה יד שנייה בתנאי שלא נוסה, וציינו כסיבה את המחיר הנוח

במחקר שערכו ב"ווג ביזנס" נמצא כי 37 אחוז מהאנשים מודים שהיו שמחים לקנות מוצר קוסמטיקה יד שנייה אך בתנאי שהוא שלא נוסה, וציינו כסיבה עיקרית את המחיר הנוח יותר וכסיבות משניות לבחירה את הערך הקהילתי של קנייה כזו והדאגה לכדור הארץ. אחת הפלטפורמות לריסייל של קוסמטיקה הוא האתר glambot.com שהוקם ב־2013. באתר אפשר למצוא כל פריט איפור וכל קרם שרוצים, כאשר לצד כל מוצר כתוב כמה אחוזים ממנו נותרו באריזה (80 אחוז למשל), מה מצבו (מעולה, טוב, בינוני וכו'), מה המחיר ההתחלתי שלו ובכמה הוא נמכר באתר.

20.40 דולר במקום 24 דולר. פנטי ביוטי באתר glambot.com
20.40 דולר במקום 24 דולר. פנטי ביוטי באתר glambot.com

רק נזכיר שלקרמים ולמוצרי איפור יש גם תאריך תוקף, או יותר נכון זמן תוקף מרגע פתיחת האריזה. ובנוסף, לא בדקנו את כל המוצרים באתר, אבל עשו לעצמכן טובה ואל תקנו שם מסקרה שכבר השתמשו בה, כי קרם שלא עובד זה דבר אחד, אבל מסקרה משומשת יכולה לגרום לדלקות עיניים.

>> האם יש טעם לשמור מוצרי טיפוח במקרר?

האם יש לזה סיכוי להפוך ללהיט? אנחנו מאמינות שכן. לפני שנה לא האמנו שנרכוש נר בריח הווגינה של גווינת פאלטרו, אז למה שלא נרכוש בושם שהושפרץ או לק? זה הדבר הנכון לחשבון הבנק וגם לכדור הארץ, אז לטובת שני החמודים האלה אנחנו מוכנות לשקול מחדש כמה מהעקרונות המובילים שלנו, ואולי אף להשתנות ברוח הזמן.

>> למה הפסקתי לקנות בגדים חדשים וגם המלצה על 6 חנויות יד שנייה