הבא שנוגע בנו מת: אפרת גוש מובילה את צעדת השפחות

צבא של נשים שדורשות את שלומן. אפרת גוש בצעדת השפחות 16.3.23 | צילום: באדיבות "בונות אלטרנטיבה"
צבא של נשים שדורשות את שלומן. אפרת גוש בצעדת השפחות 16.3.23 | צילום: באדיבות "בונות אלטרנטיבה"

אפרת גוש עולה על אדום ומגבירה לפול ווליום את ההתנגדות להפיכה המשטרית: "אנחנו צבא של נשים שדורשות את שלומן ויודעות להחזיר"

88 שיתופים | 132 צפיות

ישראל בוערת והיום (16.3) ההתלקחות מגיעה לשיאה במסגרת הגברת ההתנגדות להפיכה המשטרית. בין שלל המוחים והמוחות שמשתתפים באירועי המחאה, בולטת בנוכחותה הזמרת אפרת גוש, שנתפסה בעדשת המצלמה במצעד השפחות בתל אביב.

>> 15 סיבות לדאגה: כך מאיימת הממשלה על נשים בישראל

גוש הצטרפה לנשות עמותת "בונות אלטרנטיבה", המפגינות מדי שבוע נוכחות שקטה ומטלטלת בעודן לבושות כמו השפחות מהדיסטופיה המצמררת "סיפורה של שפחה".

מוקדם יותר הבוקר השתתפה גוש במחאה ביפו, שם היא נאמה מדם לבה. "אנחנו נמצאות כאן הבוקר גם כדי ללמד את הילדות ואת הילדים שלנו שיעור בדמוקרטיה, אבל זה הרבה יותר גדול מזה", אמרה גוש, "אנחנו כאן כי אנחנו דואגות לעתיד שלהם כאן. כי מגיע להם ומגיע להן לחיות במדינה דמוקרטית שבה לממשלה אין כח בלתי מוגבל. מגיע להם לחיות במדינה שבה יש שוויון בין זכויות הנשים ובין זכויות הגברים".

"כולם יפגעו מהרפורמה המשפטית, אבל אנחנו הנשים ניפגע יותר", אומרת גוש, "למעשה, כבר התחלנו להיפגע. הייצוג הנשי הנמוך בממשלה ובמשרדיה, יגרום וגורם לכך שאנחנו הנשים נופקר – במגזר היהודי, ובטח שבמגזר הערבי".

>> לא סופרים אותנו: אפס נשים מונו כמנכ"ליות משרדי הממשלה

גוש מציינת את אחד הנושאים הבוערים והמקוממים של השבוע – סערת חוק האיזוק האלקטרוני. "רק לפני מספר ימים חוק הפיקוח האלקטרוני, שתפקידו להגן על נשים מפני גברים אלימים לא עבר. הסיבה לכך הייתה שבן גביר טען שהחוק לא מאוזן, שצריך שתהיה סימטריה. כאילו שאי פעם הייתה סימטריה בנושא הזה. במקום להגן עלינו הנשים הם בחרו להתעסק רק בעצמם, כמו שהם עושים מהיום שהגיעו אלינו".

ברפרנס לשירה האחרון "הבא שנוגע בי מת", שהפך להמנון פמיניסטי של ממש, חותמת גוש: "אנחנו לא מפחדות יותר! אנחנו צבא של נשים שדורשות את שלומן ויודעות להחזיר ואנחנו נפרע את החוק שחוטא לאמת!".

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי הצדיעה לגוש והעלתה לאינסטגרם את התמונה המדוברת וכתבה: "אפרת גוש הנהדרת כעת במחאת הנשים בתל אביב. המחאה החשובה הזו מובלת על ידי כוח נשי ענק בכל הארץ. כולנו מבינות את הסכנה הגדולה מכך שלאחר שההפיכה המשטרית תעבור, לא יהיה בג"ץ שיגן עלינו, לא יהיה מי שישמור על הזכויות שלנו. במאבק הזה אין לנו אפשרות להפסיד. ניאבק עד שננצח".