"אני מבוהלת ובעיקר עצובה, התעשייה שלנו נפגעת אנושות"

אניה בוקשטיין | צילום: דודי חסון
אניה בוקשטיין | צילום: דודי חסון

ההצגות שבוטלו בפתאומיות, החששות שנולדו יחד עם בתה סשה והדברים שלמדה מג'ניפר אניסטון. אניה בוקשטיין על אהבה, פחדים ואופטימיות בימי קורונה

88 שיתופים | 132 צפיות

תעודת זהות בבקשה.
"אני אישה, אימא של סשה, בת זוג של דותן, חברה של החברים המדהימים שלי, מוזיקאית ושחקנית, ישראלית, רוסיה ותל אביבית גאה".

מאיפה את?
"נולדתי במוסקבה ועלינו לארץ כשהייתי בת 8. עלינו כי ההורים שלי היו ציונים ורצו מאוד לגדל אותי בישראל. כשהגענו לארץ גרנו ברמת גן כמה חודשים ואז עברנו לתל אביב, התקופה הזאת זכורה לי כמאתגרת. בתקופה הזו לא הכרתי אנשים ולא את השפה והרגשתי קצת תלושה ובודדה כמו כל עולה חדש, אבל העלייה זו החוויה הכי עוצמתית וחשובה שעברתי ואני מודה על כך להורים שלי עד היום. אני גרה בתל אביב, מאוהבת בה ומעדיפה אותה כמעט על פני כל עיר בעולם. זו עיר נושמת וחופשית ומאוד טעימה".

>> עשר הוכחות שלקורונה יש גם יתרונות

איפה אנחנו תופסות אותך?
"אני יושבת כרגע במרפסת שלנו, מוקפת במלא צמחים יפים שבשנים האחרונות אנחנו מגדלים באהבה. שישי בצוהריים, סשה ישנה ושקט ושלווה יורדים על העיר. זמן מושלם לחשוב ולכתוב".

מה הדבר הכי יפה שאמרו לך לאחרונה?
"לאחרונה כשבילינו יחד עם סשה, החבר הכי טוב שלי אמר לי שאני אימא מהממת, שכיף לראות את שתינו יחד זורמות ונהנות. אין ספק שזה הדבר הכי יפה ומחזק שאמרו לי לאחרונה כי להיות אימא חדשה יכול להיות מאתגר".

מה הדבר שהכי מטריד אותך ברגע זה?
"ברגע זה, הקורונה. לא בגלל שאני מפחדת ממנה אלא בעיקר בגלל שהיא גורמת לפאניקה קשה ולאיבוד פרופורציות וזה פוגע באופן משמעותי בשגרת החיים ובפרנסה של כולנו. אני קצת מבוהלת אבל בעיקר עצובה, הנפש האנושית מתקשה להכיל את זה ודווקא בימים שמחייבים אסקפיזם התעשייה שלנו נפגעת מזה אנושות. בגלל ההנחיות החדשות כל ההצגות הקרובות של "לא רק בלונדינית" בוטלו, אבל אני מבינה שכל העולם בתוך זה ושאנחנו צריכים להיות זהירים ולהישמע להוראות. אני בנאדם די אופטימי מטבעי אז אני לא מאמינה שזה סוף העולם, הפאניקה בטח לא עוזרת. זאת לא המגפה הראשונה, ידענו מלחמות קשות וידענו טרור ונעבור גם את זה, אני מקווה. מעבר לזה קטונתי, אין לי שום דבר חכם להגיד, כולם מנסים לתפוס שליטה על המצב. אני באופן אישי הולכת לקחת את זמן הקורונה בשביל לכתוב שירים".

מתי בכית בפעם האחרונה?
"ביום שעליתי עם ההצגה, זה היה שילוב של התרגשות ועייפות גדולה אחרי עבודה כל כך אינטנסיבית. זה הכי בכי טוב ומשחרר".

למי את מתגעגעת?
"אני מתגעגעת לגל, חברה שלי שנפטרה לפני שנתיים. מתגעגעת כל הזמן ומקווה שהיא שומרת עלינו. הלוואי שהיא הייתה יכולה לפגוש את סשה. כנראה בגלגול הבא".

מי היא הסול מייט התרבותית שלך?
"זה כנראה נדוש מאוד אבל אפשר לומר שהסדרה 'חברים' היא הסול מייט המשמעותית שלי. היא כמו חברה טובה שגדלת איתה, והיא גילתה לך הומור מגניב ולימדה אותך על סקס ויחסים, חברות ונוירוטיות, ועל בגדים יפים של הניינטיז. רייצ'ל היא הדמות האהובה עליי, ג'ניפר אניסטון היא קומיקאית כל כך טובה ונגישה. אני זוכרת שהייתי חוזרת הביתה מבית הספר אחרי ימים מבאסים (ריב עם חברות, אכזבות מבנים או סתם שינויי מצב רוח קלאסיים של גיל ההתבגרות), הייתי פותחת טלוויזיה וצוללת. השילוב של אובססיה למשחק והבדידות של גיל ההתבגרות הפכו את החברים ב'חברים' לחברים הכי טובים שלי, לפעמים אני חוזרת אליהם, וזה עדיין עובד. אסקפיזם מושלם ומנחם".

מה השריטה שלך?
"אחת השריטות שלי היא שאני אוהבת להחשיך את הבית. בערב אני מורידה אורות למינימום (כמו מנהל משמרת שמגיע למסעדה שלו) גם כשאנחנו עדיין ערים ומתנהלים בבית. זה מרגיע אותי מאוד אבל בעלי משתגע מזה. לאחרונה הבנתי שזה משגע אותו כי הוא לא רואה טוב, אז עכשיו אני עושה את זה רק כשהוא בחו"ל".

מה הקללה האהובה עלייך? מה יגרום לך להגיד אותה ובאיזה תדירות זה קורה?
"הקללה האהובה עליי היא פאק. זו פשוט מילה שכיף להגיד, היא מתגלגלת טוב בפה. אני מניחה שאני אומרת אותה לא מעט כשאני נוהגת, שוכחת דברים או סתם מתוסכלת. ליד סשה אני משתדלת כמובן להימנע מזה למרות שלפעמים זה מתפלק לי".

מה העצה הכי טובה שקיבלת בחיים?
"העצה הכי טובה שקיבלתי מאימא שלי היא למרוח קרם הגנה ואני מיישמת אותה כל יום, גם בחורף. כל מי שעבר את גיל 35 מבין למה".

על מה את הכי אוהבת להוציא את הכסף שלך?
"אני אוהבת להוציא את הכסף שלי על נסיעות ואוכל טוב. וכשאני אומרת נסיעות, זה כמובן כולל שופינג איכותי".

מי בעינייך האדם הכי סקסי בעולם?
"לאחרונה ביליתי הרבה שעות עם רונה לי שמעון שהיא חברה טובה שלי כבר שנים, אבל במהלך החזרות נזכרתי שוב שהיא אחת הנשים הכי סקסיות שיש. אמזונה אמיתית!".

מה הדבר שאת הכי מחכה לו כרגע?
"לשובן של ההצגות שבוטלו של 'לא רק בלונדינית' בהיכל התרבות בתל אביב. זה באמת אחד הפרויקטים המדהימים שעשיתי, וזה לא דבר שאני אומרת הרבה. אני מאוד מתרגשת ומתה שכולם יבואו לראות. אומנם הייתי יותר בחורה של 'קלולס' והפעם האחרונה שראיתי את הסרט 'לא רק בלונדינית', שעליו מבוסס המחזמר, זה לפני עשור, אבל איזה כיף לדעת שהוא עדיין רלוונטי. בעיניי הסרט הזה הקדים את זמנו – הגיבורה שלו היא מישהי חכמה, מוכשרת ומצחיקה, שבאה לעולם באהבה ובחמלה. וכן, היא בלונדינית, והיא אוהבת אופנה, והיא גם חזקה ונלחמת ומראה את הרגשות שלה. היא אישה אמיתית ועגולה, וכיף מאוד לשחק מישהי כזאת. ימי הקורונה יחלפו להם וכולנו יודעים מה אומרים, שההצגה חייבת להימשך, והיא תימשך מדהים".

מה היית רוצה לשנות בעצמך?
"אם הייתי יכולה לשנות משהו בעצמי הייתי מוסיפה איזה 15 סנטימטר, למרות שבשלב הזה כבר הבנתי שדברים שווים באמת באים באריזות קטנות, וזה מוכח".

על מה יש לך רגשות אשם?
"מהרגע שהילדה שלי נולדה, נולדו איתה רגשות האשם. הרצון והיכולת להיות אימא ולהמשיך ליצור ולעבוד בכל הכוח הם אפשריים לגמרי, אבל לא חפים מרגשות אשם".

מה מפחיד אותך?
"מאז שנולדה לי סשה לפני שנה וקצת כל נושא הפחד די התחדד, אז מה שמפחיד אותי זה דברים רגילים של הורים שמפחדים על הילדים שלהם. שרק תהיה בריאה, חזקה ושמחה".

מה חסר לך בחיים?
"כרגע בחיים חסרות לי עוד כמה שעות ביום. שיהיו ביממה 28 שעות נגיד. להספיק עוד כמה דברים, בעיקר את הזמן לשבת ולכתוב שירים".

מה הרגע שהכי השפיע על הקריירה שלך?
"היו לי הרבה רגעים משמעותיים בקריירה, אבל אם אני חייבת לבחור אחד אין ספק שההופעה ב'משחקי הכס' הייתה סוג של פסגה. זו הייתה חוויה מדהימה, שאחריה נפתחו לי עוד דלתות חשובות. אבל בסופו של דבר קריירה זו הצטברות של דברים, וכל דבר נחשב ומשפיע, גם אם אין לו אפקט מיידי".

אניה בוקשטיין, 37, היא שחקנית וזמרת, כוכבת המחזמר "לא רק בלונדינית" ופרזנטורית של חברת הקוסמטיקה פופה מילאנו ושל תה ויסוצקי

>> מבודדת? זה הזמן להשלים את כל הסדרות שפספסת