מבודדת? זה הזמן להשלים את כל הסדרות שפיספסת

נחמה | צילום: אוהד רומנו
נחמה | צילום: אוהד רומנו

אם את תקועה בבידוד או תקועה בחרדות, זה הזמן להשלים את הסדרות השוות שפיספסת. עשר סדרות שישכיחו את הקורונה

88 שיתופים | 132 צפיות

בזמן אמת, שכולן דיברו עליהן, בדיוק הייתן עסוקות במצגת, במבחן או בחיים עצמם. עכשיו הקורונה עצרה קצת את החיים ויש לך המון זמן להשלים את כל הסדרות המדוברות שלא הספקת לראות בזמן אמת. בשביל זה אנחנו פה: בנות המערכת ממליצות על הסדרות שהכי אהבו בשנים האחרונות ואפילו לא צריך להצטייד באלכוג'ל בשביל להנות מהן.

לאב

הדס בשן ממליצה על הסדרה של ג'אד אפטאו על בחורה הרסנית וחנון מודחק

LOVE | צילום: יח"צ
LOVE | צילום: יח"צ

שלש העונות של LOVE מחכות לכן בנטפליקס מאז 2016, אבל סביר להניח שלא שמעתן על הסדרה, או שאם אתן כמוני – דחיתן אותה שוב ושוב, חרף המלצות נטפליקס, כי תמיד היה משהו יותר חשוב/מדובר/נוצץ לראות. לשמחתי, בתקופה משועממת טלוויזיונית, הבנתי שהגיע הזמן והתמסרתי לסדרה למשך כמה ימים שבהם היא הייתה כל עולמי.
נהוג ללעוג ליוצר שלה, ג'אד אפטאו, שהוא עושה סרטים ארוכים מדי ב-45 דקות בממוצע – הוא אוהב ללוש את הדמויות שלו, לחפור איתן, להסתובב עימן במעגלים נטולי פואנטה, וזה יכול להיות מעיק על המסך הגדול. אבל אם בבינג' עסקינן זה למעשה מושלם, אפטאו הולך עם החיבה שלו לתהליכיות עד הסוף והצופה נשאב לפרטים הקטנים והיומיומיים שמרכיבים כל קשר בין בני אדם. הסיפור כאן קטן ומתוק – סיפור אהבתם של בחורה הרסנית וחנון מודחק, שנורא רוצים להיות ביחד אבל כמו כולנו אין להם מושג איך לעשות את זה. הבחורה היא ג'יליאן ג'ייקובס הקסומה (אתם מכירים אותה כדמות מעצבנת ב"בנות", אבל יש בה הרבה יותר), הבחור הוא פול ראסט, קצת יותר טעם נרכש (שגם כתב את הסדרה עם אפטאו ועם זוגתו, לזלי אפרין), יש פסקול ממכר, הברקות קומיות, דמויות משנה שנכנסות ללב ובעיקר הרבה חומר להרהורים. אם אתן חובבות  טלוויזיה קצבית, זה לא בדיוק המקום בשבילכן, אבל אם בא לכן לחפור עוד קצת בכישלון מערכת היחסים האחרונה שלכן – בואו!
איפה צופים? נטפליקס.

לוציפר

נועה בונה לקחה את השטן לסיבוב בלוס אנג'לס 

לוציפר | צילום: יח"צ
לוציפר | צילום: יח"צ

סדרה בת 4 עונות (והחמישית בדרך) המשלבת בין פשע, על-טבעי, קומדיה, אקשן ושחקן ראשי חתיך? אמממ, כן בבקשה! הסדרה "לוציפר" מגוללת את סיפורו של השטן בכבודו ובעצמו (בגילומו של טום אליס הטעים) שהחליט לקחת חופשה מחיי העינויים בגיהנום ולהתמקם בעיר המלאכים לוס אנג'לס. מתוך שעמום ורצון להוכיח שהוא לא רק התגלמות הרוע, הוא מתחיל לייעץ למשטרה ונהיה השותף של הבלשית קלואי. יחד הם פותרים תעלומות רצח מסעירות ומנסים להחזיר את השקט ל-LA. הטוויסט? לוציפר בכלל לא מנסה להסתיר את העובדה שהוא השטן, פשוט אף אחד לא מאמין לו. על הדרך אנחנו פוגשים את אחיו המלאך, השדה שאיתה הגיע מהגיהנום, אימו אלת הבריאה והפסיכולוגית שלו. כן, גם השטן חייב טיפול.
איפה צופים? נטפליקס.

גברת מייזל המופלאה

נופית לוי-איתן שולחת אתכן לסדרה שעלילתה מתחילה ביום כיפור דרמטי אחד

גברת מייזל המופלאה | צילום: יח"צ
גברת מייזל המופלאה | צילום: יח"צ

"גברת מייזל המופלאה" של איימי שרמן-פלדינו ("בנות גילמור") היא ממתק מושלם גם בימי הקורונה הסוערים. סיפור האגדה הזה מתרחש במנהטן של סוף הפיפטיז, ומתחיל מהסוף הטוב: מרים "מידג'" מייזל (רייצ'ל ברוסנן מ"בית הקלפים"), נסיכה יהודייה-אמריקאית מפונקת, נשואה באושר וברור-שבעושר לג'ואל, תומכת בקריירה התאגידית שלו ביום ובתחביבו כסטנדאפיסט כושל בלילה, מכינה בריסקט מושלם, ועל הדרך מגדלת את שני ילדיהם. כשביום כיפור נוטש ג'ואל הקלישאה את מידג', התמוטטות העצבים שלה מסתיימת על הבמה בסטנד-אפ מאולתר וקורע, ובהבנה שמצאה את ייעודה. כרגיל אצל שרמן-פלדינו זה מצחיק, מהיר ושנון. הקאסט והדמויות האחרות לא פחות מופלאים מגברת מייזל, הסט התקופתי יפהפה, והמלתחה המדויקת של מידג' היא בונוס לפאשניסטות שבינינו. אז נכון שזה לא ממש ייצוג נאמן של התקופה, אבל כשמדובר בבידור טהור שעטוף באריזת אסקפיזם כה מנצנצת, למי אכפת.
איפה צופים? אמזון פריים.

הגשר

דליה בן ארי מזכירה למי שטרם צפתה בסדרת המתח הסקנדינבית, לפנות לעצמה 30 שעות לטובת העניין  

הגשר | צילום: יח"צ
הגשר | צילום: יח"צ

למי שאוהבת את האסקפיזם שלה באווירה נורדית מצננת הגשר היא פתרון מושלם. בקופרודוקציה שוודית-דנית, הגיבורים הם צמד חוקרים: הוא איש משפחה והיא על הספקטרום האוטיסטי. הסדרה המעולה מותחת בטירוף, יש בה רציחות מפחידות ויש בה  יחסים ופסיכולוגיה והיא עמוקה ומורכבת ומאוד אינטליגנטית וגם מאוד אנושית ונוגעת. ההמלצה שלי היא לראות אותה בזוג. אל תתפתו לעבור לגרסה האמריקאית של הסדרה – לא שווה.
איפה צופים? yes, HOT ו-סלקום TV (תלוי איזו עונה)

נחמה

מיכל יפה ממליצה בחום על הסדרה החכמה, המצחיקה והעצובה של רשף לוי הגאון

רק 10 פרקים יש ל"נחמה" (11 אם מחשיבים את הפרק הראשון הכפול כשניים), כלומר קצת פחות מ-11 שעות וסיימתן אותה. מושלם לבינג' בבידוד. ומושלם בכלל, כי אם לא ראיתן את הסדרה שעלתה בשנה שעברה ב-HOT, אתן חייבות את זה לעצמכן.

רשף לוי, שיצר וכתב את הסדרה (יחד עם תומר שני) ומשחק בתפקיד הראשי, הוא גיא נחמה, אב לחמישה ילדים, סמנכ"ל הייטק בהווה וסטנדאפיסט מבטיח בעבר. אני אעצור כאן עם תיאור העלילה ורק אגיד שמדובר בסדרה חכמה, מצחיקה, עצובה ורשף לוי גאון. בקיצור, תצפו, וכדי לשכנע, הינה החלק הראשון של הפרק הראשון.
איפה צופים?: HOT.

ברודצ'רץ'

איריס אברמוביץ' מזמינה אתכן לצלילה חופשית בסדרה שנכנסת עמוק אל תוך הנפש האנושית במקביל לחקירה של פרשיית רצח

ברודצ'רץ' | צילום: יח"צ
ברודצ'רץ' | צילום: יח"צ

עברה לה עוד שנה בלי שאף אחד צילם גירסה חדשה ל"גאווה ודעה קדומה", עם זומבים או בלי, אבל במקום לבכות אני מציעה לכן להתנחם בסדרת מתח נפלאה, בעלת יריעה רחבה שהולכת קדימה למצוא רוצח, ופנימה אל תוך הנפש האנושית ברגעיה היפים והנוראיים ביותר. ברודצ'רץ' היא סדרת מתח בריטית המתרחשת בעיירת החוף (הדמיונית) ברודצ'רץ. כמו בסיוטים הקולקטיביים הכי גרועים של כולנו זה מתחיל עם גופה של ילד שנמצאת על החוף בפרק הראשון, ולא סתם חוף ים. מדובר בחוף היורה, אתר מורשת עולמית המהווה לאורך הסדרה כמעט דמות נוספת – צוק חד וגבוה המתנשא מעל קו החוף, מרשים ויפה אך מצמית ומפחיד, כאשר יופיו של הטבע, שנוצר בפעולה פראית של היקרעות, פוגש באכזריותו של הטבע האנושי. בלש ושוטרת מנסים למצוא את הרוצח של הילד, וכמו תמיד בסדרות גדולות, הסיפור מצוין, אבל מה שמרתק אותך למסך הוא עולמן הפנימי המסויט של הדמויות וההבנה שאף אחד אינו כפי שהוא נראה. את הבלש שעברו רודף ומערער אותו מגלם דיוויד טננט ("ד"ר הו"), אוליביה קולמן ("הכתר") בתפקיד השוטרת העזר כנגדו, שניהם מופלאים. אף אחד לא חסין, החיים של כולנו שבריריים ומי שלא מודע לזה הוא זה שחוטף בסוף הכי חזק. סיפור שכזה יכול למוטט עיירה שלמה, והוא אכן עושה את זה, באיטיות ומקצב פנימי של עיירת חוף קטנה, אך לא שלווה.
איפה צופים?: נטפליקס, כאן 11.  

פני דרדפול

גל פרייליך שולח אתכן ללונדון הוויקטוריאנית, לסדרה עם שדים, מכשפות ואווה גרין אחת

פני דרדפול | צילום: יח"צ
פני דרדפול | צילום: יח"צ

הקורונה באמת מעלה את השדים הפנימיים של כולנו, ולכן זה יכול להיות כיף להתעסק בשדים קצת יותר פנטסטיים, ואם אפשר שיהיו על רקע לונדון הוויקטוריאנית והאפורה, מה טוב. 

לאווה גרין המהממת, המשחקת מדיום מיוסרת ושובת לב, מצטרפים טימותי דלטון, בילי פייפר וג'וש הארטנט ויחד הם מחיים את פולקלור האימה האירופאי והמצמרר. מכשפות, ערפדים, אנשי זאב ואפילו דוריאן גריי ופרנקנשטיין מופיעים בזה אחר זה ונשזרים לכדי סיפור יחיד במינו שקשה להפסיק לגמוע. תתארגנו על השמיכה הכי רכה שלכן ומצבור חטיפים ותתכוננו לשלוש עונות של משחק מצוין, עלילה מפותלת, תקריות על טבעיות והרבה קרינולינות.
איפה צופים? נטפליקס.

GLOW

רוני ודנאי מריעה לסדרה שמצליחה להציג גירל פאואר אמיתי על רקע היאבקות נשים

GLOW | צילום: יח"צ
GLOW | צילום: יח"צ

למצוא גילטי פלז'ר זו לא משימה פשוטה בימינו. למצוא גילטי פלז'ר ראוי, יענו – כזה שהוא גם מצחיק, גם מרגש, גם חכם, גם עמוק וגם פאן – זה בכלל חתיכת אתגר. GLOW של נטפליקס עושה את כל זה, ויש גם בונוסים למתקדמים: אליסון ברי בתפקיד הראשי (טרודי מ"מד מן"), אאוטפיטים מופרכים מהאייטיז והעצמה נשית אמיתית בלי כל היומרה המעצבנת שלרוב אופפת את צמד המילים הנ"ל. הסדרה בת שלוש העונות מבוססת באופן בדיוני על האיגוד המקצועי להיאבקות נשים (Gorgeous Ladies Of Wrestling) שפעל בשנות ה-80. הקאסטינג הנשי-אך-אנונימי ברובו הוא פשוט מושלם: יש כאן גיוון אתני שנדיר למצוא על המסך וכמעט כל הדמויות, כולל דמויות המשנה, ניחנו בשילוב הראוי בין מורכבות לפאן טהור. בתוך הזירה הן אומנם נאבקות אחת בשנייה, אבל מחוץ לה הן נאבקות בגרסאות רבות של שוביניזם סמוי וגלוי בחסות גברים בינוניים ולא סבירים. עם זאת, יש כאן גם דמויות גבריות מעולות. אבל מעל לכל, מה שהופך את הסדרה הזו למצוינת באמת הוא הגירל פאואר החף מקלישאות וממאמץ, בעיקר הודות לפאואר קאפל הכי מרענן שנראה על המסך מאז קלי וברנדה – רות' (בגילום אליסון ברי) ודבי (בגילום בטי גילפין) שמציגות חברות נשית מורכבת על כל הצדדים היפים והפחות יפים שבה. במילים אחרות, לשם שינוי, מרענן להיות בצד שנותן כאפה ולא בזה שחוטף אותה. בינג' נעים.
איפה צופים?: נטפליקס.

הנותרים

עדי עוז מחזירה אתכן לסדרה שקל להיכנס אליה ומאוד קשה לצאת ממנה

הנותרים | צילום: יח"צ
הנותרים | צילום: יח"צ

עברו כבר כמעט שנתיים מאז שסיימתי את הצפייה ב"הנותרים", ועדיין, לעיתים קרובות למדי, המחשבות שלי נודדות אליה. למרות שהיא סדרה פנטסטית לכאורה – נקודת המוצא שלה היא ש-2 אחוזים מאוכלוסיית העולם נעלמת, בנקודות מסוימות היא ממריאה אל העולם הבא ואפילו פוגשת את אלוהים (או שלא, עד עכשיו אני לא בטוחה מה היה שם), הריאליזם המצוי בבסיסה מדבק ונדמה שהוא רלוונטי בימי הקורונה יותר מתמיד. הרגשות האנושיים, הקושי הבסיסי הטמון בקיומנו: לחיות, לאהוב, לכאוב, למות –  עובר בצורה כל כך עמוקה ומעוררת הזדהות, ולצד זה הרעיונות שמפעילים את התסריט כל כך יצרתיים וסוחפים שמרגע שנכנסת קשה מאוד לצאת מהעולם המוזר שיצר דיימון לינדולף. תוסיפו לזה משחק מופתי (עם שמות כמו אן דווד, הלוא היא דודה לידיה מ"סיפורה של שפחה", ליב טיילור ועוד) והזדמנות לצפות בעירום (ובכלל) בג'סטין ת'רו (סליחה על החפצון. לא התאפקתי) ותקבלו סדרת מופת שמספקת בינג' מושלם. רק אזהרת טריגר קלה: מעשנים לשעבר, הצפייה בחבורתה של פטי לוין תעורר בכם ביתר שאת את האהבה המרירה לניקוטין. זה שווה את זה.
איפה צופים? yes, HOT ו-סלקום TV

Sex Education

עדי סלמור התענגה בסדרה שמיועדת למבוגרים או לבני נוער – אבל לא ביחד

Sex Education | צילום: יח"צ
Sex Education | צילום: יח"צ

סדרה בריטית מענגת על התמודדותם של בני נוער עם החיים, שבגיל שלהם כוללים (או אמורים לכלול, לדעתם) בעיקר התנסויות מיניות מסוגים שונים, עם בן זוג או לבד עם עצמם. מהר מאוד הם מבינים שהחיים הם לא סדרת טלוויזיה והתחום מספק אתגרים רבים: לא הכול הולך חלק, לא כולם סגורים על המיניות שלהם ובעיקר קשה להם להפריד בין איך שמצופה מהם להתנהג ובין מה/עם מי באמת מתאים להם לעשות/לא לעשות. אוטיס למשל, מתקשה לאונן, קצת אבסורד בהתחשב בכך שאימא שלו היא מטפלת מינית, אבל יש לו אינטליגנציה רגשית גבוהה ובלי להתכוון הוא נותן לחבריו עצות טובות בתחום. מייב המרדנית מגלה כישורי יזמות ודוחקת בו להפוך את יכולותיו למקור פרנסה ויחד הם מתפעלים מרפאה לטיפול מיני. הדמויות מעניינות, צבעוניות, משתנות. הסדרה כתובה היטב דווקא בגלל שאין בה עלילה מסובכת, החיים של בני הנוער האלה והמבוגרים שסביבם לגמרי מספקים את החומר הכי טוב שיש. מומלץ בחום לצפייה, לבני נוער ולמבוגרים אבל לא ביחד. שכל קבוצת גיל בבית תצפה בזמנה החופשי כי אפילו לנו יש קצת גבולות.
איפה צופים?: נטפליקס.