מה שטוב לפנים טוב לווגינה? זה הטרנד החם של הכוכבות בהוליווד

ג'יידה פינקט סמית' בפרימיירה ל"איש מזל התאומים" | צילום: Gregg DeGuire/Gettyimages
ג'יידה פינקט סמית' בפרימיירה ל"איש מזל התאומים" | צילום: Gregg DeGuire/Gettyimages

ויטמינים, הזרקות, אדים, טיפולי לייזר, ניתוחים ואפילו בוטוקס לטיפול בבריחת שתן – כוכבות הוליווד נחושות להצעיר את הווגינה שלהן בכל מחיר. האם מה שטוב לקרדשיאנס יעבוד גם לנו?

88 שיתופים | 132 צפיות

כולן בהוליווד מדברות על הווגינה. שיח סקסי, גלוי, בראש חוצות. אחת המובילות המשמעותיות שלו היא השחקנית ומלכת הלייף סטייל גווינת' פלאטרו, שסיפרה ל"דיילי סטאר" הבריטי שיש לה הרגל שכולל החדרת ביצי אבני ג'ייד וקוורץ אל תוך הווגינה כדי לשפר את חיי המין שלה – בשביל האורגזמה, בשביל האיזון הורמונלי ובכלל, לטובת האנרגיה הנשית (אתן לא חייבות לנסות בבית, ואגב, מחיר אבן ג'ייד אחת הוא 66 דולר).

>> סקס כל יום וצחצוח שיניים עם תות שדה: סודות הטיפוח של הסלבס נחשפים

גווינת' לא לבד: אושיית הטלוויזיה שרון אוסבורן שהריאליטי על חיי משפחתה יצא כשהקרדשיאנס עוד היו ילדות, היא חובבת ניתוחים פלסטיים ידועה. האתר Blast מדווח שמעבר לניתוחים שעשתה בפנים, בעיניים ובחזה, לאחרונה היא גם הצעירה את הווגינה בעזרת ניתוח הצרה – כי מה שטוב לפנים כנראה טוב גם לפות.

ואם כבר קרדשיאנז, האחיות קים וקורטני קרדשיאן היו מהראשונות להצהיר על טיפולי הלייזר שהן עוברות כדי להצעיר את הווגינה שלהן, לשקם אותה ולשמר אותה. החשיפה הראשונה הייתה בתוכנית האירוח הטלויזיונית של אחותן קלואי "Kocktails with Khloé" בה חשפו באותה הזדמנות את המחיר: 3,000 דולר לטיפול. קלואי קרדשיאן שיתפה גם במגזין גלאמור שהיא מזינה את הנרתיק שלה בלחות בעזרת שמן ויטמין E. קרדשיאן היא חסידה ותיקה של ויטמין E לטיפול בעור שלה, אבל הגילוי החדש הוא שהיא מורחת אותו בתוך ומסביב לווגינה. גניקולוג הגיב לדבריה באותה הכתבה והסביר שהתכונות שהיא מייחסת לשמן לא לגמרי מדויקות, ושאם אין יובש נרתיקי – אין סיבה להשתמש בו.

ויטמין E וטיפולי לייזר הקרדשיאנס | צילום: GettyImages/Frazer Harrison
ויטמין E וטיפולי לייזר הקרדשיאנס | צילום: GettyImages/Frazer Harrison

השחקנית ג'יידה פינקט סמית' מטפלת בווגינה שלה באמצעות מכשיר לייזר שאמור לגרום לחידושה – עניין שהתחיל בגלל שסבלה מבריחת שתן. המגזין פיפל מדווח שבתכנית הרשת שלה "Red Table Talk" היא סיפרה שהיא מטפלת בווגינה שלה גם בעזרת אדים שהיא מחדירה פנימה, ושהטיפול הזה מעלים כאבים ומנקה את האזור. גניקולוג שנדרש לעניין טען שזה יכול להיות מסוכן, ודי בסבון מיוחד לשמירה על הניקיון. בתוכנית סיפרה פינקט סמית' גם על טיפולי הלייזר. לאימה, אדריאן, המופיעה לצידה, אמרה: "אני לא צוחקת כשאני אומרת שהווגינה שלי נראית כמו של בת 16 מבחינה חיצונית". ג'יידה אגב, בת 46. לדבריה, זה מרגיש כמו שמרגישות נשים המטפלות היטב בעור הפנים שלהן.

וגינה של בת 16 ג'יידה פינקט סמית' | צילום: Rich Fury /Gettyimages
וגינה של בת 16 ג'יידה פינקט סמית' | צילום: Rich Fury /Gettyimages

השחקנית, המפיקה והאקטיביסטית האמריקאית שיילין וודלי בת ה-31, גילתה במגזין Showbiz Cheat Sheet כי אחד הדברים האהובים עליה הוא לשזף את הווגינה שלה ולהעניק לה קצת ויטמין D. לדבריה, רופא שעוסק בתחום טוען שזה מחייה ומחדש את הווגינה כשמראה השפתיים מדובלל. לנה דנהאם, יוצרת וכוכבת הסדרה "גירלז" אפילו ניסתה לעשות זאת בעקבותיה באחד הפרקים של הסדרה.

ד"ר פאני בר לוי: "מדובר בחלק ממהפכה גדולה שמתרחשת – והיא כבר לא מתרחשת מתחת לפני השטח. נשים רוצות חיי מין טובים – וטיפוח ובריאות הווגינה הן חלק מזה"

 

ברנדי גלנוויל בת ה-49 מתוכנית הריאליטי "עקרות בית אמיתיות" כתבה בספרה "Drinking and Tweeting" כי החליטה שבעלה לשעבר צריך לשלם לה עבור ניתוח לחידוש הווגינה, אחרי שלדבריה, הרס אותה. "שבוע אחרי שעברתי ניתוח פלסטי לחידוש הווגינה הוא התקשר וצרח עלי בטלפון 'מה לעזאזל עלה לך 12 אלף דולר? עשית ניתוח אף?' ועניתי לו 'כן, ניתוח אף'. וטרקתי". אחרי שקיבלה תגובות שליליות, היא כתבה באינסטגרם שלה: "אם יש טיפול שיכול להעצים לך את האורגזמה ולגרום לווגינה שלך להיראות כשל בת 16 – אני בטוחה שכולן היו רוצות כזה". במקרה שלה מדובר גם בבן זוג חדש וצעיר, או כמו שהיא אומרת: "הוא צעיר ממני בעשור, ועכשיו גם הווגינה שלי".

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Brandi Glanville (@brandiglanville)

להתחיל מלמטה: אילו פתרונות טכנולוגיים קיימים בארץ?

כאמור, ההתעסקות בווגינה היא כיום נושא חם שנמצא בקדמת הבמה הנשית. לאחרונה מתקיימים גם יותר ויותר כנסים העוסקים בכך מזווית רפואית וטכנולוגית, בהם מוצגים חידושים מבטיחים. ד"ר פאני בר לוי, מומחית בגניקולוגיה, החלוצה והכוהנת הגדולה של הטיפולים האסתטיים-וגינליים בישראל אומרת: "מדובר בחלק ממהפכה גדולה שמתרחשת – והיא כבר לא מתרחשת מתחת לפני השטח. הנשים של היום מודעות לעצמן ולאיך שהן רואות את חייהן. הן רוצות חיי מין טובים – וטיפוח ובריאות הווגינה הן חלק מזה. ההתפתחות בתחום היא עצומה, יש היום פיתוחים טכנולוגיים ייעודיים לטיפול בווגינה שנותנים פתרונות לכל הבעיות". בישראל, אגב, חשפה לאחרונה ליהיא גרינר את טיפול הווגינה שעשתה אצל ד"ר פאני בר לוי, בכדי לטפל בבריחת שתן.

>> עוד קצת על האובססיה של גווינת' פאלטרו לווגינה 

מה דעתך על הטיפולים המוזרים של כוכבות הוליווד?
"ברפואה אלטרנטיבית בתחום הזה, קשה להעריך את ההשפעה ואם יש קשר ישיר בין אבני ג'ייד או שמן ויטמין E לשיפור הווגינה. מה שבטוח הוא שבאקלים הישראלי שטוף השמש אפשר לוותר על הטיפ של שיזוף הווגינה. אני ממליצה לאותן כוכבות להתעדכן בכל נושא החידושים כדי להבטיח תוצאות טובות ובטוחות לאורך זמן".

מהי הבעיה הכי שכיחה בווגינה? 
"בעיה אופיינית לנשים רבות קשורה להיעדר איזון וגינלי אחרי לידות. ברוב מקרי הלידות הנרתיקיות, להבדיל מניתוחים, רוחב הנרתיק לא חוזר למצבו הקודם – מבחינת פתח הנרתיק, המרקם, הנפח והמראה. התחושה הכללית היא של יובש נרתיקי עד גרד ותחושת אי נוחות. הבעיות עלולות לפגום בהנאה מחיי מין".

איך מטפלים בבעיות האלה? 
"ממש כמו בפנים, גם בווגינה הסוד הוא שילובי טיפולים של טכנולוגיות שונות והזרקות על פי הצורך. לטובת שיקום נרתיקי אחרי לידה, יובש וגרד וחיזוק רצפת האגן, אפשר לעבור טיפול בגלי רדיו (RF) ומיקרונידלינג. הטיפול יוצר חימום וגלי הרדיו גורמים לכיווץ הרקמה, מה שמסייע בשיקום בניית הקולגן ושיפור מרקם העור באזור. חברת אינמוד, למשל, מציעה את מכשיר המורפיאוס V8. זהו מכשיר בעל שלוש ידיות שמטרתו ביצוע התעמלות נרתיקית, והוא מצוין גם במקרים של יובש נרתיקי וחיזוק שרירי רצפת האגן. עוד מכשיר שמטרתו הצערת הנרתיק וטיפול בבריחת שתן נקרא ThermiVa. הוא מבוסס גלי רדיו שיוצרים חימום עדין של הרקמות – טיפולים לא כואבים שלא דורשים זמן החלמה, ומיד בתום הטיפול ישנה הקלה מיידית וארוכת טווח. (המחיר לסדרת טיפולים הינו 9,000 ש"ח, דב"א)".

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ThermiVa (@thermiva)

נשים רבות שסובלות מבריחת שתן מתלוננות על פגיעה בתשוקה המינית שלהן. מה את ממליצה להן לעשות?
"הקשר בין בריחת שתן לבין הנאה מסקס הוא ידוע. ישנו טיפול שנקרא IRPF – טיפול השלמה מעולה באמצעות פלסמה מדם המטופלת, שבעזרתו משפרים את רגישות הרקמה באזור הנרתיק והדגדגן. הטיפול כולל שאיבת דם מהמטופלת והעברתו למכשיר שיפריד בינו לבין החלבונים, שאותם מחזירים לחלק החיצוני של הנרתיק. הם ישפיעו על זרימת הדם המהירה לרקמה וישפרו ויחזקו את עוצמת הרגישות. הטיפול הזה מעצים את תוצאת הטיפולים הטכנולוגיים (3,600-5,400 ש"ח לטיפול, דב"א). טיפול לייזר נרתיקי באמצעות 2CO של קנדלה הוא עוד טיפול ייעודי, חדשני, עדין ומבוקר באזור רקמות השרירים השולטים בפעילות השלפוחית. קרני הלייזר מחממות בצורה עדינה את רקמות השרירים השולטים בפעילות שלפוחית השתן, מעודדות את ההתחדשות שלהן ומשפרות את מצב בריחת השתן. בכוחו של הלייזר גם לפתור בעיות כמו פיגמנטציה בשפתיים החיצוניות ובעיות יובש נרתיקי. הטיפול מתבצע עם ידית חד פעמית נוחה לשימוש ומתכלה, באמצעותה בוחרים את נקודת הטיפול אליה יכוונו הפולסים של הלייזר והמרווחים ביניהם. לרוב הטיפולים נדרשת סדרה, אורכה נקבע על פי המצב הנתון של המטופלת ובדרך כלל מספיקים 2-3 טיפולים 10-15 דקות, שמלווים בטיפול תחזוקה אחת לשנה (כ-9,000 ש"ח לשלושה טיפולים, דב"א)".

יש מקרים שבהם רק ניתוח יכול לפתור את הבעיה?
"הסוד הוא להתחיל לטפל מוקדם ככל שניתן, ואז אפשר להגיע לשיפור משמעותי ללא ניתוח. יחד עם זאת, במקרים בודדים, שיש כבר החרפה והחרגה – ניתן לשקול התערבות כירורגית".

מה לגבי הזרקות לאזור הנרתיק, כמו שעושים בפנים?
"לטיפול בבריחת שתן ניתן להזריק בוטוליניום טוקסין בטכניקה מיוחדת למניעת הבריחה. זהו טיפול זמני, קצר וקל שנעשה במרפאה, וגורם להפחתת ההתכווצות הבלתי רצונית של שריר השלפוחית (כ-2,800 ש"ח, דב"א). הזרקה של חומצה היאלורונית ייעודית מסוג דיזיריאל, או מסוג אחר, מטפלת בתחושת כאב ואי נוחות בזמן קיום יחסי מין, ויכולה לטפל ברגישות גבוהה שגורמת במקרים רבים לדלקות בנרתיק ובדרכי השתן (2,000 ש"ח, דב"א)".

>> טיפולי אנטי אייג'ינג גם לברכיים