"עברתי לידה, אני לא אמורה להיות מושלמת": אנה ארונוב מדברת על האימהות הטרייה

אנה ארונוב בקמפיין חורף מאחורי הקלעים לאינטימה | צילום: שוקה כהן
אנה ארונוב בקמפיין חורף מאחורי הקלעים לאינטימה | צילום: שוקה כהן

ההורמונים שהשתלטו עליה בהתקפי בכי, איך היא ואייל שומרים על הזוגיות ולמה הקמפיין החדש איפשר לה להרגיש שוב כמו אנה ולא רק אימא של אדם. אנה ארונוב בריאיון אישי

88 שיתופים | 132 צפיות

את הבילוי הראשון של אנה ארונוב מחוץ לבית אחרי לידת בנה אדם, בן ארבעה חודשים כיום, היא לא שוכחת: "אדם היה בן כמעט חודש, ואייל האיץ בי להתלבש יפה ולהתאוורר. יצאתי עם החברה הכי טובה שלי מיטל, והרגע שבו ישבנו במסעדה על כוס יין, היה רגע הזוי. הרגשתי כאילו הייתי שנה ב"הישרדות", אחרי חודש תשיעי קשה וחם ולידה, וחיים שסובבים רק סביב בכי תינוק, פליטות על הבגד ורק בבית, ופתאום לראות אנשים, ולשבת בניחותא, זו הייתה שבירת שגרה הכי מרגשת, כל כך הערכתי את זה".

תוכלי לספר עוד על הימים שאחרי הלידה?
"בחודש הראשון, ההורמונים של ההתחלה שמשתלטים עליך, הם משהו שאי אפשר להסביר ורק מי שעברה את זה תבין. החיים שלי היו סביב גרפס, אוכל וגזים וההורמונים השתלטו לי על הגוף ועל ההיגיון והתגובה הייתה הרבה בכי. הייתי בלתי נסבלת עד שלמדתי שהבכי זו הדרך להוציא את ההורמונים מהגוף וממש בכיתי את ההורמונים החוצה ושחררתי. למזלי אייל היה מדהים, הוא הבין שזה חזק ממני בשלב הזה. וזה עבר".

את מיניקה?
"ניסיתי, היה לי חלום להיניק, נלחמתי ימים שזה יצליח אבל זה לא עבד. היה לנו קשה יחד, הוא לא הצליח לינוק ולי היו כאבים. השד היה גדול והוא היה קטן והפטמה ברחה, הייתי מאוד מתוסכלת שזה לא עובד, אבל אז החלטתי שהכי חשוב שתהיה לילד שלי אימא מאושרת ורגועה ואני שמחה על ההחלטה".

"עליתי 11-12 קילוגרמים והייתה לי סכרת היריון, הורדתי עד עכשיו 8 ויש לי עוד 4-3 קילוגרמים להוריד…אחרי הלידה, נהייתי לגמרי סלחנית כלפי עצמי ואמרתי פאק איט, הכל בסדר"

מה הקושי הגדול שלך באימהות?
"הדאגנות יתר שלי, מספיק שהוא קצת לא ישן וכבר זה יושב עלי. אני באובר רצון שהכול יהיה טוב ומושלם, ואין דבר כזה. הילד צריך חום ואהבה ויש לו את זה בכמויות, אבל לגוף שלי נכנסו חרדות ודאגות שלא חוויתי מעולם".

"חרדות ודאגות שלא חוויתי מעולם", אנה ארונוב בקמפיין חורף לאינטימה. מאחורי הקלעים | צילום: שוקה כהן
"חרדות ודאגות שלא חוויתי מעולם", אנה ארונוב בקמפיין חורף לאינטימה. מאחורי הקלעים | צילום: שוקה כהן

אז לא תשחררי אותו מהר לגן?
"עוד לא קיבלתי החלטה סופית, הוא כל כך קטן שאני לא יכולה לתפוס שאצטרך לשחרר אותו. אבל בספטמבר הבא הוא יהיה בן שנה ושלושה חודשים ונראה לי שזה זמן נכון וטוב להתפתחות שלו ושיהיה בחברת תינוקות נוספים. לכל אימא יש את השיקולים שלה, יש כאלה שצריכות לחזור אחרי חופשת לידה של שלושה חודשים לעבודה והיא חייבת מהר משפחתון, ואני לא שיפוטית. אבל אני גרה בתל אביב והבנתי שצריך להירשם שנה מראש".

>> כך תתחילי טעימות ראשונות עם הבייבי

איך את מרגישה עם השינויים שהלידה גרמה לגוף?
"עליתי 12-11 קילוגרמים והייתה לי סכרת היריון. הורדתי עד עכשיו 8 ויש לי עוד 4-3 קילוגרמים להוריד. חשבתי שאהיה בהיסטריה לחזור לעצמי ודאגתי מה יהיה ומה יקרה, הרי עד לא מזמן רצתי מרתונים והיו לי קוביות בבטן, אבל אחרי הלידה, נהייתי לגמרי סלחנית כלפי עצמי ואמרתי פאק איט, הכל בסדר. עברת לידה, את לא אמורה להיות מושלמת ואני מאפשרת לעצמי להיות כזאת, שחררתי ואני לא בלחץ. כיף לי להיות בשלום עם זה, באמת הכל נראה לי טפו טפו בסדר, הגוף, שיצרתי ממנו חיים, נראה סבבה, נכון שהבטן לא חזקה, אז מה. יש בי מן קבלה והשלמה ואני יודעת שיעבור זמן והכל יסתדר".

ארונוב תחגוג 40 בינואר הקרוב, ואם אתן אוהבת סמליות תאהבו לשמוע שאדם נולד בדיוק באותו התאריך, הארבעה ביוני, שבו פגשה אנה לראשונה את אייל אלגבי לדייט ראשון, לפני שלוש שנים בריאליטי "לאהוב את אנה".

הזוגיות והלידה מגיעות בשלב יותר בוגר שלך. איך את מרגישה עם זה?
"אני שלמה עם הכל, זה לא יכול היה לקרות לי קודם כי חיכיתי לאייל ועם אייל באה האימהות".

"שלמה עם הכל", אנה ארונוב בקמפיין חורף לאינטימה. מאחורי הקלעים | צילום: שוקה כהן
"שלמה עם הכל", אנה ארונוב בקמפיין חורף לאינטימה. מאחורי הקלעים | צילום: שוקה כהן

יש שוני באימהות בגילך לעומת אימהות בשנות העשרים שלהן למשל?
"אני חושבת שיש הבדל. לקח לי זמן להביא ילד כי ככה החיים הובילו אותי, נורא רציתי והייתי מוכנה לעצור הכול לחוות היריון ולידה. ההיריון הראשון שהיה ספונטני, לא צלח. זה קרה בחודש השלישי. עד אז הכול היה בסדר, ממש ביי דה בוק, ופתאום לא היה דופק וזה היה מבהיל וזה ריסק אותי. בדיעבד הבנתי שזה קורה לא מעט, אבל כשזה קרה, הייתי חייבת הפסקה והרפיתי עד שהרגשתי שאני מסוגלת, ואז לא התרחש היריון והלכתי לטיפול ואחרי ההזרעה הראשונה הריתי. אני סופר נהנית למרות שבסוף זה קשה, אבל אני מתמודדת".

מה חסר לך?
"39 שנים ישנתי לילות שלמים, מדי בוקר קמתי לרוץ ב-5 בבוקר, ארבע-חמש פעמים בשבוע, אז עכשיו אני ישנה פחות ולא רצה לפנות בוקר כי כשניסיתי לרוץ, היו לי כאבים ואחרי הלידה ניסיתי לחזור לזה. לידה זה אירוע משנה חיים, אבל עשיתי בחירה שלא לסבול בגלל כל השינויים. הבנתי שהגוף שלי לא מוכן, אז אני עושה יוגה פעמיים בשבוע ולהיות עם אדם בבית זה גם סוג של ספורט, וזו ממש מנטרה אצלי, אז אני לא סובלת. ממש לא. וכשאייל ואני מתעוררים בבוקר ומסתכלים על אדם שלנו, אנחנו נפעמים מהתינוק החמוד והמתוק שנולד לנו ואני יודעת שזה שווה הכל".

"היינו שני אנשים, יחד בוקר, צהריים וערב. ונסענו וטיילנו, ובילינו במסעדות בלילות ופתאום נכנס מישהו שהמשקל שלו גדול משנינו, קל מאוד לאבד את עצמך בתוך המשוואה החדשה, אבל אנחנו דואגים לדייט פעם בשבוע"

אז הלילות קשים?
"יש לילות ויש לילות. אז כן יש חוסר שינה, אבל אני אומרת לעצמי שזה זמני שבסוף כולם ישנים והולכים לכיתה א', והוא לא יהיה תמיד בן כמה חודשים, אז הוא עדיין מתעורר בלילות ואייל ואני עושים תורנויות בינינו וכל אחד משלים שעות שינה כשזה מתאפשר".

איך התמודדתם עם המעבר מזוג, לזוג פלוס ילד?
"הבלאנס ומאזן הכוחות השתנה ללא ספק. היינו שני אנשים, יחד בוקר, צהריים וערב. ונסענו וטיילנו, ובילינו במסעדות בלילות ופתאום נכנס מישהו שהמשקל שלו גדול משנינו, קל מאוד לאבד את עצמך בתוך המשוואה החדשה, אבל אנחנו דואגים לדייט פעם בשבוע. אם אדם נרדם בשש, אנחנו מבשלים יחד, פותחים בקבוק יין, מקפידים על זמן איכות בשניים. שנינו מבינים שחוץ מהיותנו ההורים של אדם, אנחנו בני זוג ואוהבים זה את זו ולא רק את אדם".

אם כן יש לה תחושת החמצה, היא קשורה לאבא שלה, ארקדי ארונוב, שהלך לעולמו בגיל 71 כשהייתה בחודש השביעי להריונה. אבל גם בעניין הזה, אנה כדרכה, מחפשת ומוצאת ניחומים: "אבא שלי מת מחיידק טורף בדמו, הייתה לו מחלת רקע לא מסוכנת ואחרי שנתקף בחיידק ונותח, הוא שוחרר הביתה עם אנטיביוטיקה, אבל אז קרסו כל המערכות והוא חזר לבית חולים ונפטר. אני מנחמת את עצמי שלפחות ידע שאני בהיריון ועומדת להיות אימא לבן. לאחותי יש שתי בנות, ואבא שלי היה הולך איתן לגינה להתנדנד. השבוע לקחתי את אדם לראשונה לגינה וחשבתי כמה זה מבאס שאבא שלי לא זכה להכיר את אדם ואני לא זכיתי שייהנה ממנו. הורי היו 45 שנה יחד ואמא עכשיו לבד, אדם הוא האור שלה בחיים. היא מגיעה אלינו בשני אוטובוסים מנתניה ומנצלת כל רגע להיות אתו".

מה הדבר הראשון שגילית על עצמך כאימא?
"שיש לי טונה של סבלנות, אייל אמר לי שהוא לא ציפה שתהייה לי סבלנות כזאת, אבל יש לי, אם זה להרדים ולנענע אותו שעות, ולשחק אתו, גיליתי על עצמי שאני אחד האנשים הכי סבלניים בהיסטוריה".

מה גילית על אייל בתפקיד האבא?
"שלא יכולתי לחשוב על פרטנר יותר טוב מזה. אייל אבא מושלם. הוא 200 אחוז שם ועושה הכול כשהוא בבית, קם בלילה, ושותף להרדמות, הוא מרגיש שתפקיד חייו זה להצחיק את אדם וזה מה שהוא עושה והילד רואה אותו ומיד מחייך".

את נעזרת באנשי מקצוע?
"אני אימא שצורכת הרבה תוכן ומידע, אני משתדלת להפעיל אינטואיציה אימהית ולהבין מה נכון ולמה הוא זקוק ומה לא קשור אלינו, ואני קשובה ורגישה אליו, אבל כשמדובר בשינה ראיתי שהוא מתקשה להירדם ניסיתי לשבת על כדור ולא הצלחתי להרדים אותו. לקחתי יועצת שינה שנתנה לי כלים ודיברה איתי על קביעות, וזה עזר מאוד והוא עכשיו הוא כבר ישן במיטת תינוק גדולה רגילה, ועדיין אחרי החיסון כשהוא הרגיש לא טוב, הרגשתי שהוא זקוק לידיים שלי כי בסוף מה שהכי חשוב היה באותו רגע, הוא להרגיש את החיבוק והידיים של אימא. אז אני מקשיבה לעצות אבל גם לאינטואיציה שלי. אני הרבה לבד עם הילד, כי אייל עובד בשישי-שבת ויש לי עזרה של מטפלת שעוזרת לי, אבל אני כל הזמן שם, לא משחררת שליטה בקלות".

כשקיבלת מ"אינטימה" את ההצעה לקמפיין סתיו חורף 2021 -2022 שכולל גם הלבשה תחתונה, הייתה לך לרגע התלבטות אם להסכים?
"לא, זה היה מדהים שזה הגיע בטיימינג הזה, גם עם הגוף לא מושלם. הרי בסוף נולד אדם וזה שווה את הכל, אז כשבאה ההצעה אמרתי מיד כן, אני מודה שהתגעגעתי. ממש אחרי הלידה, רציתי להתנתק מהכל ורק להיות אימא שלו, כי הרגשתי שזה תפקיד חיי, אבל ארבעה חודשים אחרי, אני רוצה להיות גם אנה, לא רק אימא של אדם, ויום צילום כזה הוא יום שובר שגרה. לדעתי, במהלך החיפושים אחר פרזנטורית, שאלו את עצמם באינטימה 'מי הכי מסתובבת רוב היום עם בגדי בית ופיג'מות קלילות ומלטפות ומתאימה להציג בגדי פנאי', ואז ברור שזאת אני, כי אלה חיי רוב הזמן. כשבאתי למדידות, מצאתי קולקציות משגעות עם כל מיני השראות מפיג'מות מכופתרות, בייבי דול וחלוקים, חליפות סווטשרטס, בדים מלטפים, צבעוניות לא מתאמצת ומאוד נוחה ועם מגע מלטף שלא רוצים להוריד מהגוף. ולא פחות חשוב מאפשרת לך להרגיש נשית וסקסית, אז אני יכולה להגיד שאני מסודרת לחורף עם קולקציה משגעת".

"יכול להיות שאדם יהיה בן יחיד, אני לא מתחייבת. יתכן שבעוד חצי שנה אני אגיד שאני חייבת אחות לאדם, אבל אולי נגיד שיש לנו את אדם וזה מספיק"

מה קורה איתך מקצועית? חזרת לסטודיו שלך?
"היה לי סטודיו משלי 10 שנים וזו הייתה עבודה מאד קשה. כשאת בסטודיו את לא זמינה, העבודה שם היא מבוקר עד לילה ושישי-שבת יש תחרויות אז אני כבר לא בסטודיו משלי. בשנת הקורונה היו לי כל מיני קמפיינים באוויר, אני כבר שלוש שנים עם אסתי לאודר וזו הנאה גדולה. עשיתי סדנאות ריקוד בזום, הרי בסוף אני רקדנית ויש כמה תוכניות קדימה שעוד אי אפשר לדבר עליהם".

"הרי בסוף אני רקדנית", מאחורי הקלעים לקמפיין אינטימה | צילום: שוקה כהן
"הרי בסוף אני רקדנית", מאחורי הקלעים לקמפיין אינטימה | צילום: שוקה כהן

אדם כבר יודע שאימא שלו רקדנית?
"ברור, אני שמה מוזיקה ואנחנו רוקדים הרבה יחד. אני רוקדת איתו ומנשקת אותו כל היום, הוא לפחות עוד לא יכול להתנגד ואני אומרת לו שאני אנשק ואנשק עד שהוא יגיד לי די ואדע שנישקתי אותו מספיק".

יש כבר מחשבות על הגדלת המשפחה או שהגזמתי?
"זה סופר מוקדם לחשוב בכיוון. אנחנו עכשיו בודקים איך אנחנו מתפתחים בהרכב החדש ואנחנו עדיין בטירוף של לא לישון בלילה, אז אני יכולה להגיד שאני לא יודעת ולא בא לי לחשוב על זה ואני לא רוצה להתחייב. יכול להיות שאדם יהיה בן יחיד, אני לא מתחייבת לכך או לא. יתכן שבעוד חצי שנה אני אגיד שאני חייבת אחות לאדם אבל אולי נגיד שיש לנו את אדם וזה מספיק".

אנה ארונוב בקמפיין חורף לאינטימה. מאחורי הקלעים | צילום: שוקה כהן
אנה ארונוב בקמפיין חורף לאינטימה. מאחורי הקלעים | צילום: שוקה כהן
אנה ארונוב בקמפיין חורף לאינטימה. מאחורי הקלעים | צילום: שוקה כהן
אנה ארונוב בקמפיין חורף לאינטימה. מאחורי הקלעים | צילום: שוקה כהן

>> תומר הכהן על הזוגיות עם נועה קירל: "הקשר לא מוגדר כרגע"