הנחירות שלו משגעות אותך? כך תתמודדי

איך מתמודדים עם פרטנר נוחר? | צילום: shutterstock
איך מתמודדים עם פרטנר נוחר? | צילום: shutterstock

לא ישנה בלילה כי הפרנטר לא מפסיק לנחור? פנינו למומחה שיסביר לנו איך מתמודדים עם המצב בלי לפרק את החבילה

88 שיתופים | 132 צפיות

את מכירה את הרגע הזה לאחר יום ארוך: את חוזרת הביתה, עייפה מהיום שהיה ורק מחכה להיכנס למיטה וללכת לישון, אבל השינה המיוחלת נתקלת במכשולי רעש בלתי צפויים? את לא לבד. נשים רבות מעידות על כך שבן הזוג שלהן נוחר (כן, גברים נוחרים יותר מאשר נשים) ובאופן מוצדק העניין מדיר שינה מעיניהן.

כמעט כל זוג יסבול כנראה מנחירות של אחד הצדדים בשלב כזה או אחר. הגורם לנחירות הוא רקמה בדרכי הנשימה המייצרת וויברציות בעקבות הנשימה והנשיפה. הוויברציות מייצרות גלים שאנחנו שומעים, AKA – הנחירות. אגב, קיים הסבר אבולוציוני שאומר שהנחירות מפחידות תוקף פוטנציאלי בזמן שינה, אבל היום זה כבר לא תירוץ.  אז לפני שמפרקים את הזוגיות, או חותכים מהבחור החמוד שזה עתה הכרתן, פנינו לד"ר מיכה גרוס, מומחה לשינה ויועץ לחברת סוויס סיסטם וביקשנו טיפים שיעזרו לנו להתמודד עם בעיית הנחירות:

דברו על זה
הימנעו מהבושה, זה בעצם הטיפ החשוב ביותר. אז נכון, זה לא תמיד נעים להעלות את נושא הנחירות ולהציף אותו מול בן הזוג, אך על מנת לטפל בבעיה חשוב קודם כל להכיר בה. סיכוי לא קטן שבן הזוג אפילו לא מודע לכך שהוא נוחר.

זהו את הבעיה
ראשית יש ללכת לאבחון במעבדת שינה, ומשם כדאי גם לגשת לבדיקה אצל רופא אף אוזן גרון כדי להבין ממה הבעיה נובעת. ברגע שהגורם לנחירות יהיה ברור- כך גם יהיה קל יותר לטפל בבעיה. במקרים מסוימים הטיפול יהיה פשוט ואף יגרום לכך שהנחירות ייעלמו, כך למשל עודף משקל יכול להיות גורם שמחזק את הנחירות וירידה במשקל מפחיתה במקרים רבים את הנחירות. במקרים אחרים ניתוח בתחום רפואת אף אוזן גרון יהיה הפתרון, ובמקרים חמורים יותר ייתכן ולנחירות יש קשר לתסמונת דום נשימה בשינה שמצריכה טיפול בהתאם.

שנו תנוחה
תנוחת השינה שלנו היא גורם המשפיע על כמות הנחירות שלנו. בשינה על הגב יש בדרך כלל יותר נחירות. כלומר, שינוי תנוחת השינה יכול להפחית משמעותית את כמות הנחירות ואף להעלים אותן.

יש לזה פתרונות
במשך השנים פותחו לא מעט מכשירים ואביזרים שהוכחו כיעילים בהפחתת הנחירות בשינה. למשל התקן דנטלי המשפיע על סגירת הפה בזמן השינה. התקן פה הוא מכשיר דנטלי נשלף שפועל נגד נחירות, הוא מתלבש על השיניים ממש כמו פלטה ליישור שיניים. ההתקן משאיר את מעברי האוויר פתוחים, מה שתורם לשינה טובה ללא נחירות. התקנים דנטליים ניתן לקבל אצל רופא שיניים עם מומחיות בנושא. היום הטכנולוגיה כה מתקדמת, שישנן אפילו מערכות שינה מיוחדות המטפלות בבעיה, מזהות ומשנות את תנוחת הישן במידה והוא נוחר.

אם נתעלם, הבעיה לא תעלם
חשוב מאוד לא להזניח את התופעה, נחירות הן בהחלט דבר לא נעים לאף אחד מן הצדדים, לכן במידה והנחירות הופכות לחלק מהשגרה, הכרחי לטפל ולבדוק, מדובר בבריאות שלו ובשקט הנפשי שלך. ולעתים גם בבריאות שלך אם את היא הנוחרת בזוגיות. יותר מזה, הזנחה עלולה להביא להחמרה במצב.

איך מתמודדים עם פרטנר נוחר? | צילום: shutterstock
איך מתמודדים עם פרטנר נוחר? | צילום: shutterstock

>> איך עיצוב חדר השינה משפיע על איכות השינה